Jump to content
Juoksufoorumi.fi

kurppa

Juoksu-unia

Recommended Posts

Onkos muut nähneet juoksu-unia?

Kyllä aamulla potutti kun heräsin. Oli nimittäin aika rankka yö ja kaikki meni pieleen.

Kuusamossa oli 100km ultrakisat. Mutta sateisen ilman takia ja osanottajapulan takia kisat päätettiin juosta hotellin käytävällä. Ja kun satasen juoksijoita ei sitten ilmoittautunut kuin minä niin ajanottokin päätettiin perua. Eli siitä tuli omatoiminen kotirataultra.

Päätin sen kuitenkin juosta, vaikka kovasti harmitti. Käytävä oli puoli kilometriä ja minulla oli muka gsp-mittari, millä ajattelin mitata juostua matkaa. Aloin hölkkäillä käytävää edes ja takaisin ja se mittari tietenkin hajosi. Laskin epätoivoisena, että kaksi kertaa käytävä on kilometri.

Juoksin ja juoksin ja kaikki meni hyvin. Vähän olin kyllä laskuissa sekaisin, mutta ajattelin, että juostaan vähän enemmän niin ei ainakaan tule alimittaista.

Mutta...olin juossut 88km ja tuli ilmoitus, että kisa loppuu nyt tähän. Kukaan jaksa näin kauaa oottaa, että saan satasen täyteen. Bussit on jo käynnissä pihalla ja porukat häipyy ja minun pitää lopettaa juoksu siihen.

Kamat oli tietenkin hukassa ja siinä vaiheessa kun löysin tavarat, bussit oli jo lähteneet. Lopulta juoksin pitkin Kuusamon katuja ja yritin liftata kotiin. Puhelinkin oli rikki, enkä voinut soittaa kotiin ja luntakin alkoi yhtäkkiä satamaan ja mulla oli päällä vain juoksuhame ja lenkkarit (no, paita tietenkin).

Onkos muilla yhtään positiivisempia juoksu-unia?

• Like 1

Vuosi sitten kun olin menossa Tukholmaan näin unen, jossa juoksin Amsterdamin maratonilla.

Maratonreitti oli kovin mutkainen ja monesti meni asuntojen poikki eli piti juosta tyyliin etuovesta sisään, olohuoneen halki ja takaovesta ulos. Jostain kumman syystä aina kun tulin ulos takaovesta niin maisemat muuttuivat koko ajan suomalaisemmiksi, tuli koivikkoa ja valkoisia lipputankoja...

Välillä juoksin myös kisan ekana muutaman tummaihoisen miehen kanssa, mutta maaliintulosta en muista mitään.

Matka oli merkitty kaduille ja niiden asuntojen lattiaan keltaisella maaliviivalla ja se mutkitteli edestakaisin kadun laidalta toiselle.

Positiivinen uni siksi, että juokseminen oli helppoa, vaikka vauhti oli todella kova. 8-)

Hauska huomata, että teidän muidenkin unissa juoksureitit kulkee sisätiloissa.

Mä näen juoksu-unia aina kilpailuja ennen. Lähes aina niissä reitti menee johonkin suureen rakennukseen, jonka käytäville olen eksyä.

Viimeksi etsiskelin maalia isosta kauppakeskuksesta. Lopulta kun maali löytyi, mun loppuaika oli kolmen puolen tunnin pintaan, vaikka siihen etsimiseenkin oli kulunut lähes tunti :-)

Onkos muut nähneet juoksu-unia?

Kyllä aamulla potutti kun heräsin. Oli nimittäin aika rankka yö ja kaikki meni pieleen.

Toipuminen näyttää olevan hyvässä vauhdissa :thumbsup:

En tarkemmin enää viime vuotisia uniani muista, tänä keväänä niitä ei ole näkynyt, ihme kyllä - ei kai oo mitään uneksittavaa sillä rintamalla. Mutta aina kun näen unia juoksemisesta, ihan aina, niin eksyn jollekin tietyömaalle - ja maali on tietty hukassa. :102:

Muokattu

Monestikin on tullut nähtyä, yleensä niissä ollaan jossain kisassa jossa sitten eksytään reitiltä, myöhästytään lähdöstä tai jokin muu menee pahasti pieleen....

Näissä vanhoissa ketjuissa aiheesta on lisää:

http://www.seponkotisivut.com/vb/showthread.php?t=11842

http://www.seponkotisivut.com/vb/showthread.php?t=510

http://www.seponkotisivut.com/vb/showthread.php?t=2807

Tosi hassua, että muutkin juoksee unissaan sisällä, minun unissani se on niin tyypillistä! Yleensä on joku maraton menossa ja reitti menee välillä ulkona, mutta suuri osa sisällä rakennuksissa. Rappuja ravataan kauhealla vauhdilla ylös ja alas ja on käytäviä ja huoneita, joissa käydään kääntymässä. Reitti on merkattu yleensä aina huonosti ja aikaa menee hukkaan kun etsii nuolia, jotka kertovat minne reitin pitäisi jatkua. Minun unissani myös tehdään vaativia kiipeilyjä jonnekin katonrajaan, missä voi olla joku pieni ikkuna mistä pitää tunkea läpi. Koskahan ne rupeaa keksimään tällaisiä jännittäviä lisämausteita juoksukilpailuihin... Joku yö sitten olin myös hiihtoladulla joka meni sisälle jonnekkin kouluun ja pikkuhiljaa lumi loppui käytäviltä, mutta sitten mentiin ilman lunta. Hiihtounissa muuten loppuu melkein aina lumi! Kasvihuoneilmiö leviää! Suunnistusunissa myös olen hakenut rasteja jostain korkean kerrostalon huoneesta, jonne mentiin hissillä. Onneksi juoksu sujuu unissa vauhdikkaasti, kun oikeassa elämässä sellaista hurmaa saa valitettavan harvoin kokea!

Täällä kans yksi, joka on juossut unissaan sisällä! Kumma juttu. Mun unessa reitti meni johonkin kouluun sisään ja siellä liikuntasaliin ja siellä jotain portaita tai tikkaita seinää pitkin pukuhuoneeseen ja siellä vielä roikkumaan ripustettujen vaatteiden läpi. Koko ajan oli pelko, että eksyy reitiltä, ja koetti hakea seuraavaa reittimerkkiä. Joltain kysyin neuvoakin, että onko täällä näkynyt juoksijoita ja mihin ne meni.

Toivottavasti ei ens yönä tarttis ihan ultraa juosta, saattaa olla turhan väsy olo aamulla. Mä lähden kohta katselemaan mitä mulle ens yönä näytetään. Välillä vois vaikka lentää, kun unessa sekin on sallittua. Kauniita unia kaikille, jotka saa uneksia, Kurpallekin sitten kun pääset kotiin nukkumaan.

Mun unissa juoksu ei kulje yhtään. Meno on kuin suossa tarpomista.

Ihme juttu, mulla on täysin samanlaisia unia! Jotenkin niissä omissa unissani en vain osaa juosta ja koordinaatio ei pelaa. Rytmi on kuin hidastetussa filmissä eikä juoksu onnistu vaikka kuinka yrittää jalkoja käskyttää. En ole huomannut näillä unilla mitään yhteyttä todellisuuteen, siis siinä mielessä että saatan olla kuitenkin ihan suhteellisen hyvässä kunnossa oikeasti. Niin ja tosiaan muunlaisia juoksuun liittyviä unia ei sitten olekaan.

Muokattu

En tiedä pitääkö paikkansa, mutta joku on väittänyt juoksuun ja liikkumiseen liittyvien unien jollain tapaa tervehdyttävän hermotusta.

Sen ainakin tiedän, että jos on poistettu esim toinen käsi, niin vale(haamu)säryistä pääsee eroon huijaamalla aivoja peiliharjoittelulaatikon avulla eli aivot näkevät kaksi kättä ja särky loppuu.

Toivottavasti ei ens yönä tarttis ihan ultraa juosta, saattaa olla turhan väsy olo aamulla. Mä lähden kohta katselemaan mitä mulle ens yönä näytetään. Välillä vois vaikka lentää, kun unessa sekin on sallittua. Kauniita unia kaikille, jotka saa uneksia, Kurpallekin sitten kun pääset kotiin nukkumaan.
En muuten tuona yönä ennen onnistunutta HCR:ää nähnyt juoksu-unia, vaan mä hoidin vauvoja, vaihtelin vaippoja ja hain tarhasta kotiin.

Juostessa minut ohitti taas joku rattaiden kanssa -juoksija ja ajattelin, että unella oli sittenkin yhteys todellisuuteen. Mikä ihme siinä on kun niiden kanssa juostaan niin kovaa? Eikö vähän hiljempi riittäisi, niin tavan juoksija ei alkaisi tuntea ittensä hitaaksi, kun se toinen työntää sentään samalla siinä muksuaan! Pitääkö mun hommata juoksurattaat? Ja se vauva:lipsrsealed: