Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Kuinka painavina ensimmäinen puolikas tai koko Maraton?

iHooked
 Share

Recommended Posts

Hei,

Mulle kävi mielessä tällainen kysymys, että kuinka painavina ihmiset ovat juosseet omia ensimmäisiä puolikkaita tai koko maratoneja?

Mulla on bussikuski-työssäni asuun kuuluva tyköistuva liivi. Juttelin tänään yhden vakimatkustajan kanssa, joka on luokkaa riuku verrattuna minuun. Kerrottuani tähtääväni puolikkaalle Turkuun, hän vastasi spontaanisti: "tarttis sun saada hiukan pois tuosta!"

Päättelin, että se johtui liian tyköistuvasta liivistäni, sillä se pullistelee mun kännykän painamisen vuoksi kuin liian pieni paita. No ehkä olis pitänyt mitata tyköistuvuus taannoin myös istualteen...:-) Kireä, mikä kireä...!

Tiedän, että kaveri tarkoitti vain hyvää neuvollaan, mutta rivien välistä vihjaus tonnikeijusta....:-/

No tästä kuitenkin tuo alkuperäinen kysymys, minkä painoisia olitte sillon joskus kun tämän kipinän saitte ja juoksitte ensimmäisen puolikkaan tai koko maratonin?

• Replies 33
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Ei se paino tai matka tapa vaan miten kiire on. Itse kokeilin viikonloppuna 5km 18kg rinkan kanssa ja omastatakaa on jo 11kg ylimääräistä, ihan hyvin, meni tosin 8min hitaammin kuin ilman kuormaa. Jostain googlaamalla näkisi mikä sen jenkkifutarin maraton aika oli, siis kaveri jota sanottiin jääkaapiksi (ei ollut passari vaan puolustaja).

Omat jalat ja selkä kertoo pystyykö juoksee, ei muita kannata yleensäkään kuunnella. Tietty äkkiseltään ei kannata elikä harjoittelematta tehdä mitään, silloin on suuri vaara saada tulppa liikkeelle, jos on onnistunut niitä elimistöön kasaamaan.

Voi teitä..:-)

Taasko mä saan teidän huolestumaan siitä, että lihava jätkä lähtee ex-temporee puolikkaalle....:-)

Kiitos nyt kaikille huolenpidosta!:-)

Mä olen 190 cm pitkä ja paino on todnäk nyt jotain 110 ja 120 kg välillä...

(en tiedä kun en ole mitannut 5 kk:een)

Olen intohimoinen, iso juoksija...

Mä olen yli 2 vuotta juossut jo ja koht 6 kk treenannu ekalle puolikkaalle.

Juoksen aina vaan parempi kuntoisena ja oman sykemittarin mukaan sykerajoilla.

Viime viikolla esim meni 110 min lenkillä 12 km ja fiilis oli väsynyt. VAAN polvet kesti erinomaisesti....!

Mukavaa päivän jatkoa vaan kaikille...:-)