Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Sign in to follow this  
Elijas

Märkäpuku

Recommended Posts

Kerpele kun tuntuu vaikealta löytää oikeankokoista pukua, vartalo kun tuntuu olevan aavistuksen verran perus kukkakeppiä tukevampi. Pituutta siis 170 ja painoa 68, eli en kyllä kuulu läskikerhoon, mutta kun rinnanympärys on metri, niin vaikea löytää oikeankokoista pukua. Siis paperilla. Kokeilemaanhan noita ei oikein pääse missään.

Onko vastaavankokoisia kollegoita ja mistä merkistä/mallista on löytynyt oikea koko?

Laitetaan nyt samantien hakuseen moinen puku, eli saa tarjota.

Hmm, itse olen 173 cm/70 kg, rinnan ympäryys tosin lienee puolet pienempi ja massa ennemmin reisissä (ehkä vatsan tienoollakin...). Muuten mittasuhteitani kuvaa hyvin pitkäselkäinen ja lyhytraajainen. Oma pukuni on Blue Seventyn Reaction-malli ja koko M, joka istuu mahtavan hyvin.

Olet tervetullut kokeilemaan mun pukua, jos siitä saisit jotain kuvaa yhden merkin kokoluokituksesta! Ja siis mielellään Helsingissä..

Hmm, itse olen 173 cm/70 kg, rinnan ympäryys tosin lienee puolet pienempi ja massa ennemmin reisissä (ehkä vatsan tienoollakin...). Muuten mittasuhteitani kuvaa hyvin pitkäselkäinen ja lyhytraajainen. Oma pukuni on Blue Seventyn Reaction-malli ja koko M, joka istuu mahtavan hyvin.

Olet tervetullut kokeilemaan mun pukua, jos siitä saisit jotain kuvaa yhden merkin kokoluokituksesta! Ja siis mielellään Helsingissä..

Jaa kiitos kokeilutarjouksesta, juurikin tuo Reaction on ollut kiikarissa, mutta kokona SM. Mutta voisihan sitä M:ää vaikka kokeillakin kun täällä päin asutaan. Et ole esim. Kuusijärvelle tulossa 8.6.?

Ja toinen juttu tuli mieleen, 8.6. olisi tosiaan Kuusijärvellä Rykäisy matkoina 750 / 20 / 5,3. Polte olisi osallistua, mutta en tiedä saanko märkäpukua tuohon mennessä hommattua. Eli onko noissa kisoissa näkynyt puvuttomia kisaajia, kehtaako sinne ilmestyä pelkissä speedoissa? Uintivauhdissa varmasti häviää jonkun verran, onhan tuossa jo matkaakin. Samaten pitää tarkistaa veden lämpötila tuossa vaiheessa, liian kylmään ei viitsisi pelkällä nahka-asulla mennä.

Muokattu

Kerpele kun tuntuu vaikealta löytää oikeankokoista pukua, vartalo kun tuntuu olevan aavistuksen verran perus kukkakeppiä tukevampi. Pituutta siis 170 ja painoa 68, eli en kyllä kuulu läskikerhoon, mutta kun rinnanympärys on metri, niin vaikea löytää oikeankokoista pukua. Siis paperilla. Kokeilemaanhan noita ei oikein pääse missään.

Onko vastaavankokoisia kollegoita ja mistä merkistä/mallista on löytynyt oikea koko?

Laitetaan nyt samantien hakuseen moinen puku, eli saa tarjota.

Minulla on tuo Speedon puku kokoa M ja olen 175cm pitkä ja painoa nyt 76kg luokkaa. Rinnan ympärys reilusti yli 110cm ja tuo puku istuu oikein hyvin. Tuo rinnan ympärys itsellänikin hämäsi kun katselin koko taulukoita.

Kannattaa katsoa vain sitä painoluokkaa kokoa valitessa eikä niinkään pituutta. Ainakin osalla valmistajista nuo high-end mallit on hieman ohuemmille pro-kukkakepeille mitoitettu (torsot suhteessa pitkiä ja hoikkia) kuin edullisemmat mallit. Tuollaiseen tapaukseen en kuitenkaan uskalla sanoa mitään jos kaikki massa on harteissa ;)

Muokattu

Laitetaan nyt vaikka tänne: Scorpion Store myy sekä netissä että Espoossa nyt pukuja jopa -60 %. Espoossa kuulemma paremmin kokoja, verkkokaupassa olikin melko vähäisesti.

Ihan vain tiedoksi kaikille pukua tartteville, nyt saisi Euroopan hinnoilla mutta sovitusmahdollisuudella.

Disclaimer: ei maksettu mainos. Tai ainakaan mulle ei maksettu :smiley:

Eipä taida olla missään muualla. Bikeplaneteissa oli vielä vuosi sitten? vai onko vieläkin? mutta sieltä ei kyllä ainakaan niitä hyviä vinkkejä saa. Käy Scorpparilla alkuun!

Ainiin onhan Uintikaupassa Mäkelänkadulla Speedoa. Näköjään alennuksetkin päällä, kokoja tosin hintsusti...

Muokattu

Ensimmäisen märkäpuvun hankinta alkaisi olemaan ajankohtaista. Ensi kesänä olisi aikomuksena käydä jokunen tri-kisa kokeilemassa, vaikka päälajina onkin vielä tuo maastopyöräily. Kovin kallista pukua en siis viitsi hankkia, kun ei tiedä tuleeko sille käyttöä ensi kesän jälkeen.

Vaihtoehtoina puvuksi olen miettinyt tuota Scorpion storen xterra vortexia tai wiggleltä Orca Kaiseita. Päätyi kumpaan tahansa, puku tulisi varmaan tilattua kokotaulukon perusteella, kun ei viitsisi täältä Vaasasta asti lähteä Espooseen vain pukua sovittamaan. Onkohan palstalla ketään likimain samankokoista kuin minä ja omistaisi jomman kumman noista puvuista ja osaisi auttaa oikean koon valinnassa. Mitat on siis 70kg ja 186cm. Vielä parempi olisi jos saisi sovittaa jonkun pukua täällä Vaasan seudulla.