Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Sign in to follow this  
Elijas

Märkäpuku

Recommended Posts

Ja tässä oli mun mielestä roppakaupalla asiaa naulan kantaan. Puku todella olisi hyvä sovittaa ennen ostoa ja kuulla asiantuntijan näkemystä. Kropat on kuitenkin niin erilaisia. Ja jos joku viitsi sinnitellä näin pienelle suomalaiselle porukalle trikauppiaana, niin hatun nostot!

Komppaan tätä. Tuli ostettua lauantaina märkäpuku ja ilman sovitusta, sekä ilman asinatuntijan neuvoja olis takuulla tullut hommattua väärän kokoinen puku. Ja samalla tuli tuettua suomalaista trikauppaa.

Kyllä itsekkin mielummin maksan hieman enemmän siitä, että saan kerralla oikean kokoisen puvun. Tosin taisi hintakin olla tälläkertaa edullisempi kun ulkomailta tilaamalla:) Ja kuten Cyric totesi, niin mielelläni näkisin jatkossakin kotimaisia hyvin palvelevia tri kauppoja.

Itse sain tuon Speedon puvun viimeviikolla ja nyt vaan odotellaan, että pääsee hallin testaan pukua kun pääsen tästä sairastelusta eroon.

Muokattu

Nyt on speedon puku testattu ja tomii!

Paljon mulla ei puvuista kokemusta ole, mutta kyllä tämä on ehdottomasti paras puku millä olen uinut. Puku kelluttaa hyvin vaikka olenkin tuon koon yläreunassa, käsien liike "vapaata" eli puku ei kinnaa vastaan. Ennätyskin 1000m tuli, mutta siitä ei ääneen puhuta... Nyt vaan odotteleen, että saadaan järvet lämpimiksi.

Tänään aamupäivästä kuusiksen mittarissa oli +17C. Tuommosessa on siellä monesti käyty ja puvun kanssa ihan ok. Pohjalta on vielä kylmempää mutta veikkaan että tota lämmintä on noin 1,5metriä eli pystyasennossa varpaita kylmää.

Muokattu

^ oho, kylläpä alkoi polttelemaan! Se on kesä nyt.

Piru, kun nuo hyvät uimasäät tulee aina päällekkäin hyvien pyöräsäiden kanssa. Eka on 9 kk niin, ettei kumpaakaan voi harrastaa niin kuin pitäisi, ja sitten 3 kk tekisi mieli molempia mielellään joka päivä. Niin, ja juostakin siinä samassa :conf:

Mä kävin tänään järvessä uimassa. Ei ollut oikeasti edes kylmää ja turhaan varauduin tuplauimalakilla. Järvi oli Tampesterin Suolijärvi, joka on kyllä varsin matala ja pieni lätäkkö. 20 minuuttia pystyi olemaan ihan helposti lämpötilan puolesta, turhautuminen esti pitemmän polskuttelun, kun tuntui, etten uida edes sitä vähää mitä hallissa. Mä olen oikeasti tosi vilukissa, joka aloittaa järvessä uimisen heinäkuun puolenvälin jälkeen ja lopettaa viikkoa myöhemmin, joten avoveteen vaan muutkin.

Käytiin vkonloppuna uimassa märkäpuvun, hanskoin ja sukin varustettuna tuommoiset 30 min. Otalammessa Vihdissä. Ei ollut kyllä kylmää... päinvastoin hiki meinasi tulla vasta-aallokkoon polskiessa. Happikin loppui kun aina aalto löi naamalle hengittäessä. Otalampi on kanssa kohtuu matala ja lämpenee suht nopeasti.

Kait se lämpötila oli lauantaina jo yli 10 astetta. Ensimmäiset pikkulapsetkin yrittivät jo viettää rantaelämää, mutta ne ei kyllä ihan yhtä kauaa viihtynyt. Tänään naapurikin oli käynyt ihan perus simmareilla polskimassa ja kuulemma lapsia oli jo runsaasti avaamassa rantakautta.