Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Sign in to follow this  
Elijas

Märkäpuku

Recommended Posts

Kannattaa myös harjoitella ihan pukeutumista, jotta saa kaikki ilmataskut pois puvusta.

Tässä ainakin on vielä minulla harjoiteltavaa. Kaksi kertaa olen sujuttautunut puvun sisälle enkä kummallakaan kertaa malttanut työntäytyä riittävän pitkälle alusta alkaen. Haarojen kohdalle jää niin helposti hip-hopparimaista pussintynkää, jolloin hartiatkaan eivät asetu oikealle kohdalle.

Hitaasti hyvää tulee....:hali_knuffl_rein:

Olen menossa ensi viikolla ostamaan ekaa märkäpukua ja kisa-asua. Mitä mieltä olette, ostanko heti parhaan puvun mitä löytyy vai onko halvempien/kalliiden välillä niin merkittäviä eroja että kannattaa osta se paras?

Onko noiden kisa-asujen suhteen jotain erityistä huomioitavaa? Sen liäsksi että näyttää hyvältä.

Tässä vielä vähän vinkkejä märkäpukuun pukeutumiseen.

Jambo: osta semmoinen puku joka istuu parhaiten ja tuntuu hyvältä päällä. Periaatteessa kalliimmat on tietysti parempia, mutta hyöty kaikkoaa äkkiä jos istuvuus ei ole hyvä.

Kisa-asuja on yksiosaisia ja toppi & pöksy ratkaisuja. Itse suosin jälkimmäistä.

Perusteluina että voin käyttää haluamaani pöksyä ja bajamajankin käyttäminen kisatilanteessa lienee helpompaa. Myös tuuletusta on helppo lisätä toppia ylös käärimällä.

Tri-pöksyjen "säämisköissä" on aika paljon eroja. Yleisin taitaa olla ohkainen fleecen palanen, parhaimman näköisen taas olen nähnyt 2XUn pöksyissä. Ehkä vois semmoiseen joskus päivittää.

Jos kisa-asun suhteen esteettisyys on yhtään tärkeä niin ainakin joistain asuista kirkkaalla päivällä näkyy persvako pyöräillessä melkein kuin mustista sukkahousuista ikään :undecided:. Riippuu tietty ihmisestä onko toi hyvä vai huono asia, mutta itse taidan kiinnittää tuohon kankaan paksuuteen huomiota seuraavia housuja / kisa-asua ostaessa :ashamed0001:

Rookie

Onko kukaan huomannut pidemmän märkäpukukäytön jälkeen että puvun materiaali löystyisi?? Mulla oli koko viimevuoden käytössä Orcan 3,8 ja toimi hyvin! Nyt kun aloitin taas meressä treenaamisen niin puku tuntuu imevän vettä sisäänsä vaikka kuinka paljon, vaikka kaula-aukko on kireällä, taitaa tulla vesi hihojen kautta.. Vedestä nousen pari kiloa painavempana ja lahkeiden sisästä vettä porskuttaa litrakaupalla.. Uidessa se vesimäärä kerääntyy vyötärön seudulle jossa se painaa vartaloa alas ja uintiasento hajoaa siinä... Olisko uuden puvun paikka? vai löytyykö tähän jotai hyvii nixejä?

Mulla hieman epätavallinen vartalomuoto:

Pituus 163cm

Paino 55kg

Rintakehä 102cm

Vyötärö 72cm

aikamoista arpapelia tuntuu olevan tuo pukujen tilailu.:fighting0056: olisko jollain kaytettya markapukua myynnissa? tai muuten sopivan kokoista jota voisi kokeilla ennenkuin tilaisi puvun. olen 183 cm, 86kg ja rinnan ymparys 100cm. asustelen kotkan lahella, mutta asiaa on aina valilla paakaupunkiseudulle.kyse olisi siis miesten puvusta.

Onko kukaan huomannut pidemmän märkäpukukäytön jälkeen että puvun materiaali löystyisi?? Mulla oli koko viimevuoden käytössä Orcan 3,8 ja toimi hyvin! Nyt kun aloitin taas meressä treenaamisen niin puku tuntuu imevän vettä sisäänsä vaikka kuinka paljon, vaikka kaula-aukko on kireällä, taitaa tulla vesi hihojen kautta.. Vedestä nousen pari kiloa painavempana ja lahkeiden sisästä vettä porskuttaa litrakaupalla.. Uidessa se vesimäärä kerääntyy vyötärön seudulle jossa se painaa vartaloa alas ja uintiasento hajoaa siinä... Olisko uuden puvun paikka? vai löytyykö tähän jotai hyvii nixejä?

Mulla hieman epätavallinen vartalomuoto:

Pituus 163cm

Paino 55kg

Rintakehä 102cm

Vyötärö 72cm

Ootko laihtunut tai tehnyt punttia vähemmän / aerobista enemmän?

Onko se ihan tosi että baby oililla porukka laittaa noita päälle? Miten ihmeessä tuonne alle saa kisa-asunkin?

Kyllä sen puvun saa ihan ilman lubeja päälle, tai ainakin pitäs saada jos sillä meinaa uidakin/liikutella käsiä tai jalkoja. Hieman harjoitusta vaatii ja varmasti ekalla kerralla tulee hiki. Sukat ja jotku ohuet hanskat voi auttaa päällepukemisessa.

PS. kandee harjotella eka kotona ennenku menee sinne rannalle ihmettelemään sen puvun kanssa;)

Ootko laihtunut tai tehnyt punttia vähemmän / aerobista enemmän?

Punttia en oo oikeestaan koskaan tehny, oon aina ollu luuviulu. Pieni lihaskerros luitten päälle on tullu tasaisesti noin pari kiloa vuodessa.

Ei tästä ihminen enää paljoo voi laihtua.

Märkäpuku tuntuu vyötärön seudulta löysältä mut kainaloista ja hartioista erittäin tiukalta vaikka osaan vetää puvun oikein päälle ja hihat kunnolla kainaloihin asti.

Onks eri valmistajilla erityyppiset mitoitukset?? Ku tää mun orcan puku tuntuu olevan mitoitettu juoksijamalliselle vartalolle jossa lantion ja vyötärön kohdalla enemmän tilaa mutta hartiaseutu on kapee. Onko kellään omia kokemuksia useammalta eri pukuvalmistajalta? Soveltuvatko jonkun pukuvalmistajan mallit paremmin "Uimarivartalolle" kuin Orca?

Eli etsin pukua jossa olis tiukka vyötärön seutu ja enemmän tilaa rinakehä/hartia seudulla. Speedo osaa mitoitella sopivasti ainakin FSII Triathlon kisapuvun, olis kiinnostava päästä kokeilee Speedon märkäpukuja. Oliko niitä tulos suomeen kesällä?

Jossakin täällä tai jossain Jupis tais mainita, että Blue Seventy -puvut istus vähän sellaselle rotevammalle vartalomallille. Ja ainakin naisten Blue Seventyn Reactionissa näin on. Sovitin aikoinaan ORcaa ja tuota ostamaani ja Orca oli nimenomaan pieni ylhäältä. Minä taas olen aika harteikas ja rintava. Mun mielestä istuvuudessa omaan kroppaan noilla kahden merkin ~saman koon puvuilla oli tosi paljon eroa.

Jaha, puku ostettu. Kohta kokeilemaan järveen. Onko se ihan tosi että baby oililla porukka laittaa noita päälle? Miten ihmeessä tuonne alle saa kisa-asunkin?

Taisin joskus puhua vauvaöljystä märkäpukujen yhteydessä. Ainakin itse käytän sitä että pääsen puvusta pikaisesti pois (polvista alaspäin suuria vaikeuksia aina kisatilanteessa). Silloinhan se kiire on. Toivottavasti siis ennen kisaa voi olla rauhassa vielä.

Kun kokemustaso lajista on vähäisempi niin sitten tulee sählättyä... Pitää turvautua apuvälineisiin.