Jump to content
Juoksufoorumi.fi

-67

Järveen!

Recommended Posts

En kyllä tykkää kylmästä uimavedestä lainkaan.15c:ssä sitä nyt nippa nappa sen puoli tuntia,mutta mieluummin hallissa.

Joitakin kertoja ennen ekaa kisaa on tietenkin käytävä,mutta sitten kesäkuun loppupuolella.

Ps.Taitaa nuo suomen "pro-ukotkin" aika vähän treenailla ulkovesissä,johtuukohan vilustumisriskistä tai jotain?

En kyllä tykkää kylmästä uimavedestä lainkaan.15c:ssä sitä nyt nippa nappa sen puoli tuntia,mutta mieluummin hallissa.

Joitakin kertoja ennen ekaa kisaa on tietenkin käytävä,mutta sitten kesäkuun loppupuolella.

Ps.Taitaa nuo suomen "pro-ukotkin" aika vähän treenailla ulkovesissä,johtuukohan vilustumisriskistä tai jotain?

Veikkaisin että vilustumisriskin kannalta asia on päinvastainen. Upinniemessä taistelusukeltajat käyvät joka aamu avannossa ihan vain sentakii että nuha ym. pysyis loitolla.

Mä oon nyt käyny meressä uimassa vajaa parikyt kertaa tänä keväänä eikä mitään vilustumisoireita vielä, enkä usko että tuleekaan :) Kunhan ei uinnin jälkeen palelluta itseään nii ei oo mitään vilustumisriskiä. Ja kun tottuu alle 10 asteiseen veteen tuntuu kisoissa 15 asteinen vesi juuri passelilta ;)

Ei oo kylmää vaan liki 20C. Kävin just Lappala -järvellä Kouvolassa avaamassa kroolauskauden (isompi kuin kuusis) ja vesi oli mukavat >17C, ranta täynnä auringonpalvojia. Oma uintikunto vaan on ihan syvältä tällä hetkellä.

Muokattu

Punapaaden poijut on taas kierretty. Kävin eilen uimassa kisavauhtisen 500 m, jonka jälkeen kävin pienellä pyörälenkillä.

Oli siinä rantaihmisillä ihmettelemistä, kun virittelin penkeille pyörää, kypärää, kenkää, märkäpukua, liukuvoidetta, uimalasia, sykepantaa jne... Minä toki yritin käyttäytyä kalseasti (lue: cool) :character00256:

Vesi lämpenee selvästi!

Punapaaden poijut on taas kierretty. Kävin eilen uimassa kisavauhtisen 500 m, jonka jälkeen kävin pienellä pyörälenkillä.

Oli siinä rantaihmisillä ihmettelemistä, kun virittelin penkeille pyörää, kypärää, kenkää, märkäpukua, liukuvoidetta, uimalasia, sykepantaa jne... Minä toki yritin käyttäytyä kalseasti (lue: cool) :character00256:

Vesi lämpenee selvästi!

Hehe, tuttu tunne. Mä oon nyt käyny joka päivä vetämässä uimatreenit Mariksen rannal ja joka kerta tulee porukkaa ihmettelee että mitäs ihmisiä sitä ollaan..

Joo vesi on ihan viikon aikana lämmenny 10 asteesta 17 asteeseen ja märkäpukuun läkähtyy jo parin kilsan jälkeen. Mut merivesi on nyt tosi kirkasta, pinnalla vaa lilluu vähän jotai koivusta tippunutta möhnää nii ei viitsis hirveesti hörppiä.

Hyvää Punapaadella uinnissa sadepäivinä on se, että tri-uimari saa kaksi Helsigin kaupungin maksamaa yksityisuimavalvojaa. :thumbsup:

Olipa eilenkin aika hiljaista: koko rannalla oli kaksi uinuvaa kioskimyyjää, kaksi uimavalvojaa, sekä Kimisuli ja minä...

Kokoon on näin ilmeisesti saatu Marjaniemi Triathlon Eeyr. (ei edes yritetty rekisteröidä). Jäsenmäärä on 1,5 henkilöä, koska minua ei voi oikein kokonaiseksi harrastajaksi laskea.

Yhdistämme Kimisulin kanssa vesiliikkunnan voimia ja mahdollisuuksia tulevalla viikolla. Touhuan muun harrastamisen lisäksi läheisen melontaseuran Marjaniemen Melojat ry:n kanssa. Ajatus on, että lähden kajakilla varmistamaan Kimisulin pidempää uintia. Samalla hän saa tarvittaessa pelastaa minut takaisin kajakkiin, jos kaadun. :039: Tästä tulee mielenkiintoinen reissu! Yhteistoimintaa parhaimmillaan.