Jump to content
Juoksufoorumi.fi

kylkeen pistää

vemmelsääri
 Share

Recommended Posts

Muutama viikko sitten vauhdikkaalla kympin lenkillä alkoi pistää oikealle puolelle rintaan. Juoksu muuttui kävelyksi. Sama on lievempänä toistunut sen jälkeen kaksi kertaa. Olen menossa HCR:iin, ja nyt pelkään, että se pisto alkaa taas, kun juoksen kisavauhtia -siinä menee kyllä kaikki tavoitteet romukoppaan, jos siellä joutuu kävelemään! Voinko millään estää sitä? Auttaisiko esim. rauhallisempi alku, vai mitä teen?

Itse saan piston pois kun hengittelen kylkiin (niinkuin yrittäisi hengityksellä saada molemmat kyljet venymään sivuillepäin), nenän kautta sisään ja suun kautta ulos syvään ja rauhallisesti.

• 4 months later...

Kun aloittelin itse juoksun, niin tuo söi pahasti intoa ja hyvä etten tuon takia harrastustani jopa lopettanut. Juoksu kulki muuten hyvin, mutta kylkeen sattuu kuin siitä törröttäisi puukko, vaikka vauhti oli hiljaista ja eikä edes pahemmin hengästyttänyt. Ei auttanut tyhjällä vatsalla juoksu, veden juonti, veden juomattomuus - ei mikään. Sit rupesin treenaamaan vatsa- ja selkälihaksia, ja pistokset lähtivät suht nopsaan pois. Noi tukilihakset täytyy aivan ehdottomasti olla suht kovassa kunnossa - pistoksille sai heittää hyvästit ja juoksuryhti parantunut huimasti.