Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Viikko 9


Junnu
 Share

Recommended Posts

Ma TV kevyt 6,9km 40min

Ke TV kevyt 11,1km 60min

To ver 10min + TV reipas 50min +ver 10min 14km 70min

La Tv kevyt 11,5km sis 7x100m kiihytyksiä 64min

Su Pitkä 20,5km 1.59.

Yhteensä 64km 5.53

Ehtihän tässä ihmeesti tekemään, vaikka molemmat pojat vuorotellen kuumeessa ja itselläkin ehti olla lievä vatsatauti tiistaina :smiley

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 34
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Jalkapuolen viikko:

Ma. ---

Ti. 7km/6min-km/avg 155/n.77%

Ke. ---

To. CrossT. 50min/avg 150 + kuntopiiri 40 min.

Pe. Vesijuoksua 35min.

La. CrossT.+kuntopyörä 50min.

Su. CrossT.+kuntopyörä 2:25h/avg.130/65%

Korvaavaa treeniä reilut 5h. Sunnuntaina sain pitkän korvaavan tehtyä ja kyllä tuntui hyvältä tylsän puurtamisen jälkeen. Kotiin kun pääsin niin päiväunet maistui :uninen Kipeä jalka tuntuu jo paremmalta, mutta täytynee ainakin toinen viikko tehdä korvaavalla treenillä ennen kuin

kannattaa kokeilla juoksua.... :silmät

Link to comment
Share on other sites

Lomaviikolla piti ottaa kovasti määrää ja laatua, ei tainnut tulla oikein kumpaakaan... Pikkuvaivoja, pikkuvaivoja....No jotain tuli kuitenkin tehtyä.

Ma 14km pk- juoksua, 1,05 ja 136

Ti Lepo

Ke Uinti pk+vk n .2800 yhteensä

11 km testijuoksu kovaa, + 3km verryttelyt

To Vapaan hiihtoa 20km, 1,20 ja 141

Pe 22km pk- juoksua, 1,43 ja 136

La Kuntopyörällä voimaa, pyörityksiä raskailla vastuksilla , yht. 40min

Su 41km lumipyöräilyä ja suoraan vaihto juoksuun 6,5 km.

Treenin kesto 2,20 ja keskisykkeet 141.

Että sellaista. Ensi viikon alku on sitten taas kevyempi, loppuviikosta sitten taas kovempaa. Ellei tämä kröhä vedä kuumeen puolelle....

mese, täytyypä ihan uteliaisuutta kysyä, veditkö siis 2h 25 min kuntopyörällä?! Eipä voi miestä ainakaan motivaation puutteesta syyttää :heilutus

Link to comment
Share on other sites

Flunssa näky olevan viikon sana edelleen, kun joka toisessa viestissä on kommenttia alueelta. Itse pudotin toissapäivänä kuumemittarin lattialle, ja poikki. Viimeinen noteeraus oli sen aamuinen 36,5. Saa olla nyt virukset sitten vaikka ultrahölkkäkoulutuksessa minun puolesta, se kun alkaa tehoviikko taas. Eipä silti, ei ole kipeä olokaan enää, taisi mennä ohi.

Ma: lepo

Ti: räkäkrooli/vapaauinti 1100 m

Ke: 12 km 5.13/123, väliin 5*150 m kiihd.

To: 10 km 5.08/121, väliin taas 5*150 m vähän kovempaa

Pe aamu: voima salilla 1.30/111

ilta: 8 km 5.39/113

La: 3 km ver + 5*1000 m (4.00, 3.50, 3.51, 3.47, 3.44) + 4 km ver

Su: 28 km 5.16/120

Yhteensä 70 km aikaan 6.06.

Loppuviikosta alkoi jalat tuntuman jo aika hyviltä, eli ensi viikolla voi taas vähän koittaa lisätä määrää. Onneksi pääsin aika vähällä tuosta flunssaviruksesta, joka on tehnyt muuten aika tuhoisaa työtä palstalaisten treeneille. Vaan talttumaan päin taitaa olla tältä vuodelta.

Link to comment
Share on other sites

Edellisen viikonlopun kotirataultran jälkeen ristiselkä jämähti jumiin sen verran perusteellisesti, että alkuviikko meni levon ja venyttelyn merkeissä:

ke hieronta

to 10 km 5.40/129

la 20 km 6.10/125

su 20 km 5.22/137 loppua kohden kiihdytellen

Suunniteltuakin vähemmän eli 50 km kertyi tälle viikolle. Ensi viikolla on ohjelmistossa Teskun testi Myllypurossa tiistaina ja loppuviikosta vähän pidempiä lenkkejä toivottavasti. Alkuviikosta vihoitellut selkä tuntuisi nyt olevan paremmalla mallilla, mutta juoksu on edelleen jäykkää. Eteenpäin kyllä pääsee, mutta rasituksen ja vauhdin kannalta ei tunnu olevan kovin suurta väliä mennäänkö ylä- vai alamäkeen. Mutta eiköhän tästä selvitä venyttelyllä ja levolla!

Link to comment
Share on other sites

...tana. Taas jäi treeniviikko tyngäksi kun lauantain ja sunnuntain treenit meni mönkää vilustumisen/flunssan iskiessä taas päälle. En tiedä mistä johtuu. Edellisen kovan viikon jälkeenhän tuli flunssa, niin nytkin. Eli onko kyseessä sama kuin Prefontanella, ei pysty treenaamaan kovaa Suomen talvisissa olosuhteissa? Vai onko tämä vain huonoa tuuria, meinaan vaan että avovaimokin on tuossa sairastellut ja olen voinut hyvinkin saada tartunnan häneltä.

Noh, sentään ma-pe tuli tehtyä todella kovaa treeniä, ainoastaan viikonlopulle tarkoitetut kaksi pitkää lenkkiä jäi tekemättä. Jos tästä toivutaan ajoissa niin teen ne sitten ensi viikolla, ensi viikon kun piti olla ultrakevyt muuten. Nyt kun tauko alkoi etuajassa voinen tehdä kevyelle viikolle oikeaa treeniäkin. Siinä mielessä sentään ollut tuuria noiden flunssien kanssa että eivät ole kovien viikkojen runkoja tuhonneet, vaan iskeneet niiden jälkeen. Ja sainhan sentään viikko sitten juostua sen 50km kotirataultran, eli jos nyt yhden viikonlopun pitkät lenkit jäävät väliin niin ei se ole maailmanloppu.

Että tällainen viikko:

Ma 10,0km 49min mäki-intervalleja matolla + keskikropan treeniä + 12,0km 63min pk-juoksua matolla (tämä jälkimmäinen juoksutreeni olisi ollut kova intervallisessio muuten, mutta edellisen päivän 50km pakotti keventämään, samasta syystä jäi aamulenkkikin tekemättä)

Ti 30,5km 2:23, 20x5min superset 2min palautuksin

Ke aamulla 10,0km 54min kevyt pk-lenkki, illalla kolmen ruokalajin illallinen: alkuruoaksi 5min läm.+30min maratonvauhtista+5min jäähd. 9,1km, pääruoaksi 1h todella kova spinning, jälkiruoaksi 1h puolikova spinning

To 30,5km 2:25 kiihtyvävauhtinen lenkki, lähinnä McMillanin "thirds"-tyyppinen harjoitus, eli 10km 140 sykkeen tuntumassa, 10km 145 sykkeen tuntumassa, 10km 150 sykkeen tuntumassa (viimeiset kilometrit n. 155 tuntumassa); tätä lenkkiä ajattelin käyttää kelien parantuessa maratonkunnon mittaamisessa, tässä kun yhdistyy myös McMillanin fast finish long run -tyyppinen lenkki, eli viimeiset 10km pitäisi kertoa mitä vauhtia maratonilla pystyy ylläpitämään

Pe aamulla 10,0km 48min mäki-intervalleja, illemmalla 10,0km 53min pk-lenkki ja kova lihaskuntoharjoitus

La piti olla reilu 30km pitkä lenkki, lähinnä torstaisen lenkin kopio, mutta jo alusta lähtien kävi selväksi että jotain on vialla kun meno oli todella takkuista ja syke ei noussut oikein millään 140-tasolle vaan jämähti 130-tasolle. Kun ei alun 5km jälkeenkään lähtenyt kulkemaan, päätin lopettaa väkisin yrittämisen siihen ja lenkki jäi siis tyngäksi. Muutama tunti lenkin jälkeen alkoikin tulla vilustumisen/flunssan oireita, eli syykin selvisi...

Su lepoa, vilustuminen/flunssa.

Vaikka viikko jäikin tyngäksi, olen erittäin tyytyväinen erityisesti tiistaisen ja torstaisen lenkin onnistumisesta ja niitä aion yrittää tehdä myöhemminkin sellaisina päivinä kun intoa ja energiaa riittää. :heilutus

Link to comment
Share on other sites

Tuli aika mukava liikunnallinen viikko vaikka oli kaksi lepopäivää: "hikiliikuntaa" 7 kertaa.

Ma: Vauhdikas pitkä 94 min, ks. 137 ja max 148 -> 6:00 min/km

Ti: Lepo

Ke: Koris 79 min, ks. 145 ja max 178. Vauhti pysyi mukavana, heitto ei

To: Päivällä salilla 45 min keskikehoa ja ylävartaloa. Töiden jälkeen hidas 60 min, ks. 123 ja max 136 -> 7:05 min/km

Pe: Korismatsi 80 min, voitettiin

La: Kuntomessut ja sen jälkeen kuntosalilla 45 min keskikehoa ja ylävartaloa, ks. 114 ja max 151. Sitten reipas juoksu 35 min ja 5.2 km, ks. 139 ja max 157 -> 6:40 min/km. Välillä tein muutaman nopeamman vedon.

Su: Lepo

Juostua tuli vajaat 30 km, joka on ehkä minun tasoisen aloittelijan kevyeksi viikoksi liikaa, kun koristakin tuli pelattua aika kovalla sykkeellä 2:40 h.

Link to comment
Share on other sites

Ma: 3 km VR + 8 km maratonv. 4:56/km, syke 165 + 2 km VR

Ti: 8 km PK, 6:13/km, syke 142

Ke: 6 km PK, 6:50/km, syke 132 + lyhyt kimmoisuusharjoitus

To: 3 km VR + 5*800m vedot, 3:34/800m, syke 174 + 2 km VR

Pe: Lepo

La: Pitkä lenkki 23,6 km, 6:28/km, syke 142

Su: Lepo

Yhteensä 59,6 km juoksua ajassa 6:06:13.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share


×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy