Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Sisäkumin specsit hukassa

IhraLisko
 Share

Recommended Posts

Tämmöinen mulla on toisessa räpylässä:

Kenda 700x35/43c Schrader Valve Bike Inner Tube

Saisin noita tilattua Amazon uk:sta 5 punnalla vaan, kun haluaisin hakea jostain paikallisesta liikkeestä. Enkä ainakaan pikaselauksella löytänyt specsejä tolle kumille tai kotimaista myyjää. Ymmärtääkö joku tosta numerohepreasta? Mitä mä voisin mennä pyöräliikkeestä, biltemasta tai clasulta etsimään, että osuis sopiva? Olen joskus hakenut niillä ulkokumin merkinnöillä ja saanut ihan sopimattomia makkaroita. Nyt olisi sopiva lenkki kourassa, kun onnistuisi vielä kloonaamaan tuon.

Marketistakin pystyt ostamaan, katsot vain että löytyy samat merkinnät kuin tuosta renkaasta ja että venttiili on samanlainen.

Jos olet epävarma niin mene fillarikauppaan, esim Bikeplanet tai joku vastaava liike tai joku polkupuörähuolto osaavat auttaa.

Marketista voit saada euron tai kaksi halvemmalla...ei kovin merkittävä summa.

Nettikaupoista ei todellakaan kannata tilata pelkkää sisärengasta, saa niitä muutamalla eurolla suomestakin

Marketistakin pystyt ostamaan, katsot vain että löytyy samat merkinnät kuin tuosta renkaasta ja että venttiili on samanlainen.

Jos olet epävarma niin mene fillarikauppaan, esim Bikeplanet tai joku vastaava liike tai joku polkupuörähuolto osaavat auttaa.

Marketista voit saada euron tai kaksi halvemmalla...ei kovin merkittävä summa.

Nettikaupoista ei todellakaan kannata tilata pelkkää sisärengasta, saa niitä muutamalla eurolla suomestakin

Juu, itse asiassa hinnasta ei ole kyse, vaan siitä, että varmasti saisin käyttökelpoisen kumin enkä mitään makkaraa, joka pullistelee epämääräisistä kohdista tai on mahdoton asentaa kunnolla paikalleen tai täyttää. Muuten hakisin tuosta ainoasta lähietäisyydellä olevasta kellaripuljusta vaan en enää oikein luota paikkaan, pitää vielä miettiä. Googlettamalla vaan sattui löytyy tuota juuri samaista rengasta, mutta ei suomesta. Mulle tuo fillari on välttämätön paha, kun ei oo autoa ja kaikki säätämiseen kuluva ylimääräinen aika ottaa aina pattiin. Varsinkin, kun niitä pyöriä tässä perheessä on aina 6kpl ajossa ja useimmat jää mun ehjättäviksi.

Kansainvälinen ISO 5775- kokomäärittely tuntee saman ulkorengaskoon numerolla 622.

Siis numerot 28 (tuumat eli usalaiset pellet), 700 (ranskalaiset sammakot) ja 622 (me muut eli normaalit ihmiset) tarkoittavat samaa asiaa... :)

Huomattavaa on, että nuo koot eivät kuitenkaan ole välttämättä samoja! Tuumat ja ranskalainen merkintätapa ovat likimääräisiä pyöristyksiä. Ainoastaan ISO-5775 on mittatarkka.

Muokattu

• 2 weeks later...

Joops, kävin sitten paikallisessa hakemassa kolme tuubia. Nyt on ensimmäinen vanteella ja pyörällä ei taasen voi ajaa. Venttiilin kohdalle tuli semmoinen about 10cm pitkä makkara, joka pullistaa ulkokumin vanteelta ja hakkaa joka pöyrähdyksellä, töms, töms, töms. Just tätä mä en halunnut. Mitä nyt eteen?

Olis kait pitänyt vaan tilata netistä se oikea. Nämä, jotka sain sieltä liikkestä ovat also made by Kenda, mutta näissä ei lue mitään samantapaista, vaan:

tour/trek 28"

38/44-622/630

Mua väsyttää. Kävin enste myös clasulla, motonetissä, honkkarissa ja tarjoustalossa, joissa ei ollut makkaroita sopivin tunnuksin. niissä muistaakseni kaikissa 28" tuubeissa luki 700x1.75

Pitäis kait sitten lähteä johonkin isompaan keskukseen bussilla lasten kanssa pörrää, niin ehkä jo ensi kesänä pääsen pöyrälläni ajelee. Sillä vuotavalla renkaalla ehdin pyörähdellä 1,5h peräkärryn kanssa ja totesin, että kyllä sillä pääsee ja kakarat kivasti mätkii kärryssä toisiaan ja viihtyy siellä yhdessä.

edit: mulla oli sekä specsit, että pyörä siellä paikallisessa pöyräkaupassa mukana, jotta enempää en pysty itse tekee ?P?

yyyyhh, lieneekö vika sitten kuitenkin ulkokumissa, jos se ei pysy kuosissaan?

Kai se sisäkumi meni kuitenkin nätisti tyhjänä sinne vanteelle, ei ollut ylimääräistä löysää etc.????

Sisäkumin voi käsitellä talkilla niin se ainakin pitäisi asettua paremmin renkaaseen kiinni. (talkkia ropsaus kaupan hedelmäpussiin, kumi perään -> kumi vanteelle)

1,75 tuumaa on aika tasan 44 milliä