Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Fillaria etsimässä

Tombe76
 Share

Recommended Posts

Viime keväänä esitin kahdelle kaverilleni/naapurilleni ehdotuksen/haasteen, joka ei ollut enempää eikä vähempää kuin täyden triahlonin läpivieminen. Aikarajaksi asetettiin vaatimattomasti 24h, eihän kenelläkään meistä ollut mitään kokemusta suorituksesta, ja vain yhdellä maratonista.

Aika (liian) pienellä harjoittelulla eräänä elokuisena kylmänä (13,5 C ) aamuna klo 06.00 hyppäsimme järveen ja aloitimme urakkamme. Ja läpihän se meni, vaikka välillä oli aika vaikeata. Aikakin alkoi ykkösellä, eli tavoite/kokeilu tuli täytettyä. Lisää kokemuksia löytyy tästä:

http://keskustelu.jatkoaika.com/showpost.php?p=2358193&postcount=35

Itse olin ainoa joka polki "tapahtuman" läpi ns. normifillarilla, ja heti urakan jälkeen (oikeastaan jo aikana) vannoin etten lähde samaa tekemään enää koskaan uudestaan. Ja koska täksi kesäksi sama projekti vähintään samalla porukalla on tarkoitus vetää läpi, niin fillaria olisin vailla, varsinkin kun aikatavoitetta hitaimpienkin osalta (nopein saa vetää tänä vuonna omaan tahtiin, <15h) on kiristetty sinne 18 tuntiin.

Fillaroinnista en kuitenkaan niin paljon pidä, että olisin valmis investoimaan tuhansia tai edes kovinkaan montaa sataa, mutta ehkä joku alan todellinen taitaja, jolta löytyy pölyyntynyt "kolmospyörä" komerosta olisi sen sopuhintaan valmis myymään tai sitten vaikka "liisaamaan" muutamaksi viikoksi/kuukaudeksi kesällä 2009. Ehtisi vetää pari kolme lenkkiä ja 180km sitten siihen päälle. Sekin olisi jo paljon. Viime kesänä vedin normifillarillani 3*20-30 km lenkit ja sitten siinä triathlonissamme sen 180km.

Oma pituuteni on 183cm, ja asuinpaikkana Kanta-Häme, jos joltain sellainen pölyyntynyt normifillaria parempi triathlon-/kilpapyörä löytyy naftaliinista. Tai joka vähän parempaa haluaa pariksi viikoksi vuokrata.

Aikas hurjaa luettavaa. Samanlaisia kertomuksia lukenut useammankin. Ei nyt ihan noin extreemejä, mutta ei todellakaan kaukana. Kokonaisaikaa noissa oli jotain 16-18h tuntia, joku kirjanen jossa kerrotaan miten minä tulin Ironmaniksi.

Omalla kohdalla kunnioitusta löytyy tuota täyttämatkaa varten sen verta paljon etten ilman tätä 2.5v triathlon omastaista harjottelua taitaisi ees olla valmis koko touhuun. Vielläkin vähän aritustattaa :)

Hienosti vedetty!

• 10 months later...

Vuosi vaihtunut, mutta fillaria en vieläkään omista.

Viime vuoden Ironmaniimme tosin sain alle kaverin vanhan (6-10v) pelin ja vaikka ei ihan istunut, niin oli kuitenkin hieman erilaista poljentaa, kuin mitä tuolla omalla "normifillarillani". Jopa niin hauskaa (se 300-400km mitä tuli kesällä ajettua), että tälle vuodelle voisi yrittää saada kilometrejä alle (ennen Ironmania) jopa liki tuhat.

Eli jos joltain löytyy sopuhintaan fillari, jolla voisi v.2010 sen +1000km polkea, ja ehkäpä osallistua jopa Nokialle, niin tarjouksia otetaan vastaan. Eikä väliä vaikka olisi mallia "vanha". Itseäni kun ei haittaa se, että annan "tasoitusta" kaverille, koska kilpailen vain itseäni vastaan. Perhesovun kannalta ei vaan viitsisi ihan älyttömiä summia satsata. Noita rahareikiä kun on muutenkin.

Eli jos joltain löytyy sopuhintaan fillari, jolla voisi v.2010 sen +1000km polkea, ja ehkäpä osallistua jopa Nokialle, niin tarjouksia otetaan vastaan.

Kerro nyt toki, minkälaisella budjetilla olet liikkeellä. Ja minkäpituinen olet.

Minua hieman kuumottaa täysverisen maantiekonkelin ostaminen ja se tarkoittaisi sitä, että cyclocrossi jäisi sitten tarpeettomaksi. Tuo ei tosin irtoa vielä ihan muutamalla satasella (pyörä vuoden ikäinen ja uutena 1300e). Sopii 180-190 -senttiselle.

Kerro nyt toki, minkälaisella budjetilla olet liikkeellä. Ja minkäpituinen olet.

Minua hieman kuumottaa täysverisen maantiekonkelin ostaminen ja se tarkoittaisi sitä, että cyclocrossi jäisi sitten tarpeettomaksi. Tuo ei tosin irtoa vielä ihan muutamalla satasella (pyörä vuoden ikäinen ja uutena 1300e). Sopii 180-190 -senttiselle.

183cm on pituutta, unohtui tosiaan laittaa, kun se on jo tuossa tämän ketjun avausviestissäni. Budjetti varmaan siinä 500e (+-200e). Mikään kamala kiire ei ole, koska ei tuolla ulkona ihan vielä pysty ajelemaankaan (hyvä kun pystyy juoksemaan). Maastoon ei ole tarkoitus mennä, joten ehkei kuitenkaan cyclocrossi, vaikka kyllähän kaverikin omalla vastaavalla paineli maantiellä menemään ihan kivasti viime vuonna (miehestä siis kiinni).

Ei tosiaan haittaisi vaikka olisi vähän vanhempi fillari kunhan on ajokunnossa eikä ihan heti laukea (kun ei ole mekaanikon vikaa). Niitä uudempia ja kalliimpia voidaan harkita sitten jos laji vielä kiinnostaa kun on reilu 1000km takataskussa. Ehkä sitten syksyn "alennusmyynnistä" ensi vuotta varten. Sitten kun kunto on pyörään sopivalla tasolla.

Mulla jää ylimääräiseksi Finpeakin triathlon pyörä. Olen ajanut sillä n. 2000km viimeisen 5 vuoden aikana, kun osallistun Kalevan kierrokselle.

Itse olen pitkäjalkainen 182, joten sulle vois sopia. Tarkemmat tiedot voin laittaa sähköpostilla. Vuosimalli -99, osia uusittu -04; Ultegraa ja 105 ja hyvin säädeltävä ITM Dual tankohärveli. Kahdet kiekot, Mavic Cosmic equipe, ym. hp 499,-