Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Pari aloittelijakyssäriä

warlord
 Share

Recommended Posts

Terve

Kiinnostaisi jossain vaiheessa kokeilla triathlonia, lähinnä tietty alkuun sprinttimatkaa. Juoksu on saatu hyvälle alulle ja maastossa on tullut pyöräiltyä useampi vuosi. Uintia olen aloitellut ja aikomus mennä tekniikkakurssille kunhan aikaa löytyy.

Treenaatteko triathlonia varten punttisalilla? Minkälaisia liikkeitä, onko jotain spesiaalia? Miten pitkiä sarjoja? Kuvittelisin, että yläkroppaa aika paljon.

Kehtaako kuntoilija lähteä sprinttimatkalle maastonotkulla? Ei oikein anna (vielä) budjetti periksi hankkia maantiepyörää, kun ei ole aikomus maastoilustakaan luopua.

Kiitos etukäteen!

Totta helkkarissa kuntosarjaan voi maastopyörällä lähteä, ei se niin vakavaa touhua ole. Mukaan vaan kokeilemaan!

Ja mitä voimatreeniin tulee, en ole itse mikään paras mahdollinen opastaja. Triathlontreeni vie aikaa, ja itse olen karsinut juuri kuntosaliharjoittelusta.

Teen kotona lihaskuntopiiriä, ja tietty lajivoimaa voi hankkia sitten vaikkapa "lättäreillä" uiden, mäkijuoksulla tai isoilla tuumilla ajellen vastatuuleen pätkiä...

Mutta salihemmot voi tarkentaa...:thumbsup:

Jiiveen linjoilla eli lähinnä kuntopiiriä ja laji(voima)harjoittelua. Kyllä jotkut käy vähän voimahuoneellakin ja täällä muistaakseni on jossain aiheesta keskusteluakin. Ei tuo (varsinkaan ylävartalon) voimapuoli ole aluksi akuuteimpia kehityksen kohteita vaan lähinnä kestävyys ja tekniikka. Voiman lisäämiseksi ennemminkin uintia altaassa ja jotain tämäntapaisia pyörällä, juoksuja mäkisessä maastossa + kuntopiiriä joka on käytettyyn aikaan nähden tehokasta kun valitsee haastavia liikkeitä.

Muokattu

Tuo tekniikkapuoli olisi varmaan se tärkein juttu, varsinkin uinti pitäisi saada sellaiselle rennolle tasolle ettei olisi kokovartalohapoke päällä kun homma on vasta aluillaan.

Kyselin tuosta salihommasta Elixirin innostamana, Janne Virtanen kun ensi töikseen kiikutettiin punttisalille...

Kiitokset näistä.

Elixiristä en lähtisi itse henkilökohtaisesti ensisijaisesti hommaa rakentamaan...:hali_hehe:

Niin just,Janne Virtasella on valmentajanakin joku Antti Hagvist,mikähän hevosmies lienee :hali_hehe:.

siitäkin olen samaa mieltä että aivan hyvin voi osallistua tri-kisoihin esim. maastopyörällä ei se niin totista ole.

Itse nostelen levytankoa/muita laitteita puolentunnin verran viikossa,ja yleensä 15 sarjoilla.Tiedä sitten onko siitä mitään hyötyä tuota triathlonia ajatellen,mutta kuntoilua sekin.

Minulla on sellainen taitettava pyörä, Raleigh Boardwalk:

Kehtaako tuollaisella lähteä kokeilemaan? Kun kuitenkin noita lajeja tulee harrastettua.

No helevettiläinen, tuonhan voi vaikka taittaa märkäpuvun taskuun!:tongue:

Kyllähän tuo voi hauskuutusta herättää, mutta enpä usko että kukaan mutkuttamaan tulee. Sinne vaan, ja kaikki muutkin viritelmät.

Eräässä kuntokisassa sai suurimmat aplodit naishenkilö, joka kurvasi vaihtoon Ainolla jossa taisi olla sellainen ostoskori vielä kiinni edessä.

Pitää kai sitten katsoa joku kisa valmiiksi. Tuolla taitettavalla pyörällä pääsee muuten ihan kohtuullista vauhtia (ainakin jos Jopoon vertaa), jos jaksaa sotkea isolla vaihteella. Punttitreeneistä tuntuu olleen jonkun verran etua tässä.

Muokattu

Eikös Kuopiossa 2006 tai 2007 ollut nainen vanhan Jopon kanssa pupu-puvussa. Ei kait se nii tarkkaa o millä sinne siis tulloo :D

Meillä oli ainakin joukkuekisassa 2006 (Kuopiossa) muumipuvuilla varustettu joukkue. Pyöräosuudella oli juuri ns. vanha jopo ja muumiasu. Kypärä pitää silti olla, eli muumin pää oli selkäpuolella! :tongue: