Jump to content
Juoksufoorumi.fi

HCR ja Tukholman Maraton

jarbo87
 Share

Recommended Posts

Onko kokeneimmilla tietoa miten hyvin kone palautuu jos vetäsee puolimaratonin täysillä ja maraton on siitä 3 viikon päästä?

Molempiin on ilmottauduttu. Jos puolikkaan vedän täysillä niin olen noin 1.45-1.50 kunnossa, maratonaikatavoitetta ei ole vielä mietitty.

Meinaan vaan, että ehtiikö tuosta roppa palautua TÄYSIN mikäli puolikkaan täysillä ottaa?

Ikää 32. Takana 3 puolikasta (2:25, 2:09 ja 1:53) sekä yksi maraton 4:45.

Kaiken järjen mukaan kolme viikkoa riittää erinomaisesti, mutta hankalahan tuohon on vastata kuin oman kroppansa puolesta. Olotila kahdella eri puolikkaallakin voi olla vekkulin erilainen, vaikka molemmat olisi menty täysillä - ja sen myötä myös palautuminen. Mutta tuskin tuosta kannattaa stressiä ottaa - yleensä tuo pikkurypistys tekee tuossa vaiheessa vaan hyvää, kuten kirsikkakin totesi.

• 2 weeks later...
  • 4 weeks later...

Onko kokeneimmilla tietoa miten hyvin kone palautuu jos vetäsee puolimaratonin täysillä ja maraton on siitä 3 viikon päästä?

Molempiin on ilmottauduttu. Jos puolikkaan vedän täysillä niin olen noin 1.45-1.50 kunnossa, maratonaikatavoitetta ei ole vielä mietitty.

Meinaan vaan, että ehtiikö tuosta roppa palautua TÄYSIN mikäli puolikkaan täysillä ottaa?

Ikää 32. Takana 3 puolikasta (2:25, 2:09 ja 1:53) sekä yksi maraton 4:45.

1.46.XX meni puolikas eli melko hyvin tuohon mitä ajattelinkin. Nyt sitten viikon päästä yksi pitkä lenkki erittäin hitaasti ja sitten palauttelua kohti Tukholmaan jossa uskaltautunen 4h jäniksen perään mikäli inhimillinen keli?

Puolikas meni melko helposti ja hyvä kehitysputki jatkui. Keskisykkeellä 171.

Itse en lähtisi HCR ja Tukholmaa laittamaan samaan kalenteriin, Helsingin kadut kuitenkin osaltaan hajoittavat jalkoja ja kimmoisuus jaloissa kärsii. Varmasti maaliin pääsee, mutta viimeiset sekunnit paranee kun ensi vuonna juoksisit puolikkaan jo huhtikuun puolella Maskussa tai sitten Helsingin suunnalla hieman lyhyempi 17km Länsiväylänjuoksu.

Itse en lähtisi HCR ja Tukholmaa laittamaan samaan kalenteriin, Helsingin kadut kuitenkin osaltaan hajoittavat jalkoja ja kimmoisuus jaloissa kärsii. Varmasti maaliin pääsee, mutta viimeiset sekunnit paranee kun ensi vuonna juoksisit puolikkaan jo huhtikuun puolella Maskussa tai sitten Helsingin suunnalla hieman lyhyempi 17km Länsiväylänjuoksu.

Onhan nämä vahvasti yksilöllisiä ja olen itsekin pidempien lepoviikkojen kannattaja kuin suurin osa aktiivisista kirjoittajista. Johtunee paljolti siitä, että omat juoksukilometrit ovat olleet (1H2008 tai 2008 saldo) luokassa vähiten tai toiseksi vähiten.

Puolikkaan ja maratonin välissä 3 viikkoa on jopa mulle riittävä, joten anna palaa vain Jarbo. Miten HRC meni ?

Onhan nämä vahvasti yksilöllisiä ja olen itsekin pidempien lepoviikkojen kannattaja kuin suurin osa aktiivisista kirjoittajista. Johtunee paljolti siitä, että omat juoksukilometrit ovat olleet (1H2008 tai 2008 saldo) luokassa vähiten tai toiseksi vähiten.

Puolikkaan ja maratonin välissä 3 viikkoa on jopa mulle riittävä, joten anna palaa vain Jarbo. Miten HRC meni ?

Kuten tuossa yllä kirjoitinkin niin HCR meni yli odotusten eli 1.46.XX. Nyt sitten 2 viikkoa aikaa Tukholmaan ja huomenna ajattelin 30m hölkätä/kävelllä hyvin rauhallisesti. Sitä tässä parikoin, että arvaisikohan lähteä 4h jäniksen perään vai ei?

Kilometrejä tänä vuonna tähän mennessä noin 950km ja yksi maraton takana 2008 Helsingissä, aikaan 4.45. Puolikas on parantunut nyt 2 vuodessa 2.25 ->1.46.

Onko muuten tietoa juokseeko nuo jänikset brutto- vai nettoaikoja?