Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Kehä I - 15.4.2009

met
 Share

Minkä testin haluaisit juosta 15.4.2009?  

21 ääntä

1. 1. Minkä testin haluaisit juosta 15.4.2009?

• Cooper-testi
      11
    • 10000 m
      11

Recommended Posts

• Replies 75
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Jännäksi menee tuon äänestyksen tuloksen kanssa, on kovin tasaista.

Hmm, uskaltaisikohan tulla kokeilemaan vaikka mara on tuosta puolentoista viikon päästä. Cooper menisi vielä, mutta entäpä tuo kymppi täysillä, osuukohan se hyvään saumaan kisan kannalta?

Jaa-a. Ehkä vähän liian aikaisin tyhjennysharjoitukseksi? Ja liian myöhään, jos revityksestä saa jonkun lievän vamman. Mitä jos ei vetäis ihan täysiä? Tai kiinnostaisko toimitsijahommat?

On tosiaan sen verran tasainen äänestys, että lähtijöitä löytyisi näemmä kumpaankin vaihtoehtoon.

Itse äänestin cooperin puolesta, mutta ei haittaa vaikka 10k olisikin lopputulema. Ja uskoisin, että aika monelle muullekin äänestäneelle käy molemmat.

Ja jos 10k toteutuu, niin ainahan siinä voi tulla 12 min kohdalla DNF ;)

Sen verran mietin asiaa, että kymppi täysillä on tuossa vaiheessa vähän huonossa paikassa ajallisesti maraan nähden, mutta cooper voisi mennäkin esim. osana IV-treeniä. Senpä takia ilmoitan juhlallisesti, että vaihdan tuon äänestykseni cooperiin, vaikka alunperin äänestin kymppiä.

Kymppi sopisi mulle tuossa vaiheessa kuin nenä päähän. Cooperia en kyllä lähde repimään, koska mulla ei ole mitään tarvetta testata kuntoani ja cooperin juoksemisessa puolivaloilla ei ole mitään järkeä. Jos porukkaa on tulossa noinkin paljon kuin äänestykseen on osallistunut, niin en kyllä näe mitään syytä, miksi ei voitaisi juosta kaksikin matkaa. Vaikkapa ensin cooper, jonka aikana kympin juoksijat verkkaisivat.

Kymppi sopisi mulle tuossa vaiheessa kuin nenä päähän. Cooperia en kyllä lähde repimään, koska mulla ei ole mitään tarvetta testata kuntoani ja cooperin juoksemisessa puolivaloilla ei ole mitään järkeä.

No, tulee näin tyhmän mieleen seuraavaa:

a) eikö kympilläkin testata kunto?

B) kova kymppi on repimistä siinä missä Cooperkin, kestääkin vähän alle tai yli kolminkertaisen ajan,

c) jos cooperin juoksemisessa puolivaloilla ei ole järkeä, ei liene kisakympinkään -> rasitus jopa kovempi

Vai ymmärsinkö jotain väärin?:hali_hehe:

Muokattu

Eihän noi toisiaan pois sulje. Aikaisemmin ollaan kai vedetty kaikki matkat cooper-10k samassa lähdössä. Maileri taisi vielä viime kerralla jatkaa keskenänsä radan kiertämistä 15k asti.

Mulle ei käy täysivauhtinen juoksu tuolla, mutta voin tulla jänistelemään jollakin sopivalla vauhdilla tai sitten ottamaan aikaa tms.

Hiippailin tänään Otaniemen kentän ohi ja rata näytti olevan jokseenkin vapaana lumesta. Reunoilla oli vielä hieman lunta ja radan pinta märkä. Veikkaan että ollaan ensimmäisten joukossa, jotka tuolla kentällä kokoontuvat, joten muiden tapahtumien päällekkäisyyttä tuskin tarvii pelätä.

http://share.ovi.com/media/met.pub/met.10001

Äänestyksen perusteella näyttäisi tosiaan siltä, että kannattaa vetää molemmat lajit. Mietitään vielä, onko ne yhteislähtönä vai erikseen. Eihän siinä paljon kauempaa kestäisi, vaikka vetäis erikseenkin.

Muokattu

Äänestys on päättynyt ja tulokseksi saatiin tasapeli. Ehdotan että juostaan molemmat lajit erikseen ja aloitetaan Cooperilla.

Aikataulu:

18:30: Cooper

18:45: 10000m

Paikka:

Otaniemen kenttä (Otaranta)

Säännöt:

Cooper:

-yhteislähtö

-minuuttia ennen loppua vihelletään aikamerkki, josta lähtee armoton loppukiri

-testi päättyy toisesta vihellyksestä

-jokainen laskee kierrokset itse

10000 m:

-yhteislähtö

-jokainen laskee kierrokset itse ja ottaa itselleen ajan

Huolto:

-omat eväät

Tuon kellon ja pillin. Tarvitaan vapaaehtoinen tuomari molempiin lajeihin (tai vähintään Cooperiin). Voi olla eri henkilöt. Esim. jos juokset kympin, voit toimia Cooperin tuomarina, ja toisin päin. Ilmoittautukaa alle, kiitos.