Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Sign in to follow this  
Tyttö

Keitä te olette?

Recommended Posts

Olen jo hyvän tovin foorumia lukenut, mutta nyt minussa heräsi tunne, että ehkä voisin pelkän lukemisen lisäksi myös jakaa omia mietteitäni ja kokemuksiani juoksemisesta tällä pastalla.

Kohta 22v vanha mies, sijainti tällä haavaa Jyväskylä. 2013 ensimmäinen juoksuskaba, tavoitteena oli vetäistä marathon alle neljän tunnin: tuloksena 3:58:57 ja ukko oli tyytyväinen. Vuodelle 2014 tavoitteena 3:30 rikkominen, sen lisäksi viime viikkoina olen leikitellyt idealla käydä juoksemassa 6h tapahtumassa, todennäköisesti Kuopiossa (siellä 60km voisi olla nussakka tavoite).

Juoksemisen lisäksi diggaan pelata sulkapalloa ihan kisailumielessä, futista ja korista sitten taas puhtaassa hupimielessä. Lisäksi seuraan aktiivisesti em. lajeja kansallisella ja kv. tasolla, penkkiurheilu yleensäkin on lähellä sydäntäni, samoin kuin hyvä musiikki ja syöminen.

Heeei tämmöinenkin ketju :)

Olen siis 30.v naispuolinen aloitteleva juoksija, joka on kovasti jäänyt koukkuun tähän harrastukseen!

Juoksun parista löysin itseni keväällä 2014 ja kovasti tämä tuntuu omalta jutulta! Ekalle kympillekin ilmoittauduttu ja siihen peruskuntoa kasvattelen :)

Nuoruudessani olen harrastanut taekwondoa, kickboxingia, koripalloa, pesäpalloa, rullaluistelua jaja... Aikuisuuden kynnyksellä ne jäi ja nyt sitten oikeammin reippaat kävelyt, kahvakuulailu ja Functional Training Core ovat olleet listalla ennen juoksua :) joten aina vähän kuitenkin liikkunut...

(Tupakoinutkin suurimman osan elämästään, mutta nyt ollut jo kaksi vuotta savuttomana! Hyvä minä!)

Ammatiltani olen huonekalu- ja rakennuspuuseppä, töissä kuitenkin raksalla, jossa olen firman oma pikku raudoittaja, apu- ja rakennusmies ;) ja nyt aloitan työn ohessa vielä opiskelun AMK:ssa, josta sitten valmistun rakennusmestariksi 3,5vuoden kuluttua, joten onhan tässä tohinaa. (Äitiyslomallakin olen vielä kevääseen 2015)

Perheessä on myös toinen juokseva ja paremman näköinen osapuoli ja kaksi lasta, tyttö 8.v ja pikku-herra 7kk :)

Joo kiva ketju, Oon siis tänään 33v. puol vuotta juossut nainen. Liikuntaharrasuksiin kuulunut lapsena tanssi ja lippupallo. Nyt aikuisena olen jumpannut, potkunyrkkeillyt,käynyt salilla ja harrastanut hapkidoa.

Ammatiltani olen mielenterveys ja päihdetyöntekijä (hoitaja)

Perheeseeni kuuluu kohta 14v poika,joka on aktiivi urheilija, sekä mieheni, joka on sekä huvikseen liikkuja, että valmentaja

Enpä ollut huomannut minäkään tällaista ketjua joten tulin nyt esittäytymään. :)

Olen 25-vuotias nainen. Valmistun tänä syksynä tietotekniikan insinööriksi, työelämässä jo vuoden verran kuitenkin ollut.

Nuorempana liikuntaharrastukset keskittyi lähinnä hiihtoon, mutten siinäkään koskaan kilpaillut. Olin kuitenkin aika aktiivinen liikkuja lapsena ja teini-iässä. Kuljin pyörällä joka paikkaan, pelasin jalkapalloa ja jääkiekkoa, uin ja kaiken näköinen metsissä samoilu oli melko tavallista ajanvietettä kun ei siellä peräkylällä mitään ollut! :D liikkuminen jäi vähemmälle kun muutin helsinkiin 6 vuotta sitten ja keräsinpä kilojakin vyötärölle. Ensimmäisen kerran innostuin juoksusta 2011, se tosin jäi melko onnettomaksi yritykseksi. Juoksin puolikkaankin surkeaan aikaan ja innostus lopahti lyhyeen. Hyvin satunnaisesti sen jälkeen juoksin. Viime syksynä tein suuremman muutoksen elämääni ja laihdutin 10kg ja aloin liikkua pääasiassa kävellen ja kotona jumpaten. Huhti-toukokuussa aloin juosta säännöllisesti ja tässä nyt ollaan menossa puolikkaalle syyskuussa.

Perheeseeni kuuluu aviomies ja koira josta ei oikein juoksulenkeille ole kaveriksi. Aviomiestä olen yrittänyt houkutella juoksun pariin mutta en ole ainakaan vielä siinä onnistunut. :)

Muokattu

45v mies. lenkkeillyt/ juossut/ sitä en tiedä /jo tuolta 22v asti , ennen sitä lenkkeily oli epäsäännöllisen säännöllistä. Nykyinen pääkallo paikka Muuruvesi . Syntymä paikka Helsinki. Lapset 9+ poika , tyttö 8. Eli lenkillä oltu n,25 v ! ehkä enemmänkin ! kovimmat määräni +tehot tein 27v . Oli joskus valmentaja .joka veti maran 2.20 , jos muistan oikein. Omat ennätykseni mm.400m 57+ cooper 3770m(tai 3760/80 ?)Hyvä veto reeni 10x400m 1m palautus. Maraa en päässy noin hyvin(2.20) . Valmensin myös itse itseni .Tein duunia ja reenasin 2x päiväs . Eronnut . ja yksin jo aika pitkään ! Muita lajeja mm.punttien nosto (95kg paino joskus) -alin paino 57kg. nyky painoo en tiedä ?jääkiekko(skidinä) karate, triathlon , nyrkkeily , kickboxing , kiipeily Joka oli 2 laji 7v ! (seinä+kallio jää ja vuoristo kiipeily) triathlonia reenasin joku 3-4v ! Tehnyt töitä , ollut työttömänä ,yrittäjänä. 1v en reenannu mitään . Meinasin lopettaa , en lopettanut ,,vaan jatkoin . Teen muusiikkia kitara +laulu +rumpali ollu messissä aika kauan ! basistit on vaihtunu ,,,nyt vedetään kaksin ! Omia biisejä -lontoo kielenä ...Genre Metal .stone rock ...Myös Punk vaikutteita on .yksi popahtava biisi ! 4 kissaa. pari autoo ,pikku purje vene (keppi vene niin sanotusti) Musiikki maku mm. Metallica ,ELVIS, venom , slayer, ac-dc. Motörhead (minkä näin Tampereella Jokunen vuosi sitten ) Peer gunt (suomi. Backsliders,Dio, Black Sabbath yms ... Nähnyt paljon bändejä mm. Metallica 84- kulttuuri talo . venom 85 virrat , Dio , iron Maidenii yms . Nyt on aikaa taas .. Hiihtelen myös jos on lunta (luistelu tyyli) Rullia en ole laittanu ! En tiedä kasvanko koskaan aikuiseksi ... SEN verran utelias olen ... Tuossapa jotain ....TERKUIN REENAAJA :thumbsup: :censored:

Muokattu

Hiljaista tuntuu olevan esittäytymisketjussa, mutta ehkä ihmiset seurailevat ketjuja tuntematta suurempaa tarvetta itse kirjoitella..? Itse rekisteröidyin tänne mahdollisesti 2003, tai 2004, mutta käytetystä nimimerkistä, tai sähköpostiosoitteesta ei ole enää minkäänlaista mielikuvaa, joten uuden nimimerkin voimin taas tänne kirjoittelen. Kymmenisen vuotta oli taukoa juoksemisesta ja pikku hiljaa taas totutan jalkoja iskutukseen 🙂 Ongelmia vasemman jalan pohkeen ja akillisjänteen kanssa, mutta riittävällä venyttelyllä, lihashuollolla ja oikeilla kengillä homma pysyy joten kuten reilassa. Tavoitteellisuutta juoksemisessa ei enää suuremmin ole, mutta parempi olla sanomatta, että koskaan ei enää numerolappu olisi rinnassa. Ikää viitisenkymmentä (vajaa viisikymppinen ei kuulostaa ollenkaan hyvältä...) ja kyky kuunnella omaa kehoa alkaa hiljalleen kehittyä - pyrkimyksenä kai lähinnä hakea tiestöltä hyvää oloa ilman vammakierrettä.

• Like 9

Enpä ollut tätä ketjua koskaan aikaisemmin nähnyt ja hauska havaita kuinka "nuori" sitä palstalla onkaan kun liityin muutama vuosi sitten. Melkoisen pitkä historia on tällä foorumilla ja porukka on tainnut kymmenessä vuodessa vaihtua todella paljon ainakin muutaman ensimmäisen sivun perusteella, vaikka siellä pari vieläkin aktiivista nimmaria näkyi.

• Like 2

32 minuuttia sitten, kiljander kirjoitti:

Enpä ollut tätä ketjua koskaan aikaisemmin nähnyt ja hauska havaita kuinka "nuori" sitä palstalla onkaan kun liityin muutama vuosi sitten. Melkoisen pitkä historia on tällä foorumilla ja porukka on tainnut kymmenessä vuodessa vaihtua todella paljon ainakin muutaman ensimmäisen sivun perusteella, vaikka siellä pari vieläkin aktiivista nimmaria näkyi.

En muista, oliko keskustelupalstan nimi omina atiiviaikoinani Juoksufoormi, vai kenties Sepon juoksufoorumi, tahi -palsta..? Veikkaisin jälkimmämistä. Ehkä tämä ketju voisi olla ns. sticky, eli aina etusivulla, jolloin sitä ei tarvitsisi etsiä? Foorumin omalla hakutoiminnolla en onnistunut tätä löytämään, mutta Googlen hakutoiminnoilla kyllä.

• Like 1

On 28.2.2006 at 21.38, Tyttö kirjoitti:

Aloittaakseni, olen kohta täysi-ikäistyvä tyttö Pohjois-Suomesta. Ylioppilaslakkia tavoittelen etä- ja aikuislukion kautta ihan hyvällä menestyksellä ja tämän jälkeen on tarkoituksena suunnata yliopistoon. Kaikenlaista tulee harrastettua, mutta lähinnä sydäntä on kirjoittaminen, juokseminen, pilates, rullaluistelu, pyöräily (lyhyesti sanottuna kaikki liikunta), mökkeily ja luonto. Pidän elämästäni ja nautin jokaisesta päivästä, jonka saan elää. Perusluonteeltani olen optimisti, kuten äskeisestä voi ehkä päätellä. Mitäpä sitä kummempia... Saa tutustua, saa jutella, minä en pure!

Mahtaakohan tämä "tyttö" nimimerkki enää olla aktiivinen tai pysynyt tyttönä. 😉

15 minuuttia sitten, prehistorik kirjoitti:

Ehkä tämä ketju voisi olla ns. sticky, eli aina etusivulla, jolloin sitä ei tarvitsisi etsiä?

Eikös tuonne oman profiilin alle voi kirjoitella pysyvämmät tuntomerkit ja lisätietoihin selostusta. Tietysti jos tämä palsta olisi sellainen, johon aina uusi jäsen esittelisi itsensä, niin voisi olla etusivulla.

tunti sitten, Tarkki kirjoitti:

Eikös tuonne oman profiilin alle voi kirjoitella pysyvämmät tuntomerkit ja lisätietoihin selostusta. Tietysti jos tämä palsta olisi sellainen, johon aina uusi jäsen esittelisi itsensä, niin voisi olla etusivulla.

Toki, ajattelin vain, että tämä voisi toimia ketjuna, johon olisi matala kynnys tehdä ensimmäinen postaus ja näin aktivoitua lukijasta kirjoittajaksi 😉 

• Like 1