Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Miten yhyttää kunto ja lihaskestävyys toisiinsa?


hiiipivä tiikeri
 Share

Recommended Posts

Jalkoja voi kai vahvistaa myös patikoimalla vaikeassa maastossa, juoksemalla paljain jaloin, ja tekemällä vahvistavia liikkeitä. Varmaan tällaiset niksi tehoaisivat, jos niitä järjestelmällisesti soveltaisi. Tuntuu kuitenkin myös siltä, että toisilla on luonnostaan kestävämmät jalat kuin toisilla. Ite en maratoneista haaveillut pitkään aikaan, kun ei jalat kestä niin paljon juoksemista. Tai no, olisi tietty kiva juosta Lontoon maratoni ensi vuonna, osallistua yhteen vuoristoultraan Kreikassa (67 km) jne. Siis vinkkejä otetaan vastaan täälläkin. :039:

Link to comment
Share on other sites

Suosittelisin mäkijuoksua. Siinä yhdistyy jalkojen lihasvomatreeni hyvin luontevalla tavalla maksimaalisen hapenoton kehittämiseen. Kehoitan aloittamaan kuitenkin hyvin maltilla, muuten pakarat kipeytyy, ja pahasti. Paras olisi aluksi ehkä etsiä hyvin mäkinen lenkkireitti, jossa tulisi luontevat palautukset mäkijaksojen välillä ja koettaa pitää vauhti tasaisena koko lenkin ajan. Vähitellen sitten sama reitti niin, että koettaa juosta kaikki nousut mahdollisimman kovaa. Jos ei mäkireittiä lähimastossa ole, etsi jyrkähkö, lyhyt nousu (30-60 sek), tai pitkät portaat, joita veivaat 5-10 kertaa fiilisten mukaan.. mutta ehdottomasti hyvät venyttelyt päälle ja maitohappoa poistavaa hissuttelujuoksua.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy