Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Yhteislenkkejä Lahden MM-reitillä

pjh
 Share

Recommended Posts

Aion monen muun tavoin osallistua Lahdessa veteraanien MM-maratonille 8.8. Olen käynyt muutamaan kertaan juoksemassa reitin läpi ja tarkoitukseni on tehdä se vielä monta kertaa ennen H-hetkeä. Kun kirjoitin tästä blogissani, niin moni ilmaisi kiinnostuksensa lähteä tutustumaan reittiin.

Avaan tätä tarkoitusta varten uuden ketjun. Ideana on siis ilmoittaa aikeista käydä juoksemassa Lahden MM-reittiä mahdollisen juoksuseuran toivossa.

Minun seuraava tutustumislenkkini on keskiviikkona 18.3. klo 8:00 (olen joustava aloittamisen kanssa välillä 7-9). Lähtö on lähtö/maalialueelta Paasikivenkadun ja StÃ¥hlberginkadun risteyksestä ja lenkki päättyy samaan paikkaan. Kyseessä on edelleen tutustumislenkki mielikuvaharjoittelua varten;-) Suunniteltu vauhti on 5:00/km, mutta olen joustava välillä 4:30-5:30.

• Replies 32
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Menetkö Tampereelta Hämeenlinnan kautta? Tulisin joskus mukaan kimppakyytiin Toijalan paikkeilta.

Olen tavallisesti ajanut 12-tietä, mutta ihan yhtä hyvin voin ajaa Hämeenlinnan kautta. Itse asiassa se on hyvinkin houkutteleva vaihtoehto, kun tuo 12-reitti on täynnä piilokameroita ja alkaa pikavoittojen määrä jo nostaa verenpainetta.

Vielä ei ole tiedossa tarkkaa seuraavaa päivää, mutta ilmoittelen heti kun se sopii aikatauluun.

• 1 month later...

Lähdenpä taas kiertämään Lahden MM-reittiä ensi keskiviikkona 20.5. klo 15. Lähtö on jälleen lähtö/maalialueelta Paasikivenkadun ja StÃ¥hlberginkadun risteyksestä ja lenkki päättyy samaan paikkaan.

Ajatuksena olisi tällä kertaa juosta pk-lenkkinä ensimmäiset 15km ja sitten reippaammin väli 15-20km, eli kokeilla miltä tuo mäkipätkä tuntuu lähellä maratonvauhtia juostuna. Viimeinen kilsa sitten taas verkkaa.

Tulen paikalle autolla Helsingin suunnasta ja jatkan juoksun jälkeen Tampereelle, eli sen mukaan on kyytiäkin yksisuuntaisesti tarjolla mahdollisille muille osallistujille.

• 4 weeks later...

Noin 4 viikkoa ennen Lahden maratonin H-hetkeä olisi tarkoitus vielä juosta kisareitti (siis puolikas) läpi aikaan 1:25, eli noin 4min/km-vauhdilla. Blogin puolella oli puhetta, että Hietsu ja Free olisivat ehkä lähdössä mukaan ja muitakin mahtuu.

Tässä ketjussa sovitaan tarkka aika ja suunnitelmissa on viikonloppu 11.-12.7.

Itse ehdottaisin juoksua aamupäivällä, niinkuin kisakin juostaan.

(Reitti kulkee lähtöpaikan läheltä noin 14,5km kohdalla, Jos siis puolikas 4min/km-vauhdilla tuntuu liian kovalta, niin mukaan voi lähteä tekemään myös tuollaisen vähän lyhyemmän vk:n ja "keskeyttää" tuossa 14.5km kohdassa.)

Mulle tuo pjh:n, Freen ja Hietsun suunnittelema vauhti on vähän liian kovaa, mutta olen suunnitellut seuraavaan viikonloppuun (siis 3 viikkoa ennen kisaa), joko lauantaille 18.7 tai sunnuntaille 19.7 pitkää maratonharjoitusta MM-reitille. Tässä on tarkoitus juosta noin 1½-kierrosta seuraavasti (suluissa vauhti): 8 km (5.10/km) + 8 km (4.50/km) + 8 km (4.30/km) + 8 km (4.10-4.15/km), loppuun vielä pari kilsaa loppuverkkaa. Jos jotain kiinnostaa tällainen, niin mukaan vaan.

• 2 weeks later...

Tässä ketjussa sovitaan tarkka aika ja suunnitelmissa on viikonloppu 11.-12.7.

Itse ehdottaisin juoksua aamupäivällä, niinkuin kisakin juostaan.

Lähtöajaksi 1.25-puolikkaalle on nyt ehdotettu lauantaita 11.7. klo 9:00 (verkat tehtyinä). Lähtöpaikkana siis Paasikivenkadun ja StÃ¥hlberginkadun risteys. Pidetään tämä voimassa ellei tule pakottavaa tarvetta vaihtaa aikaa. Itselläni ei ole mitään erityisiä rajoitteita (vielä) tuona viikonloppuna ja olen tarvittaessa joustava päivän ja ajan suhteen.

Lähtöajaksi 1.25-puolikkaalle on nyt ehdotettu lauantaita 11.7. klo 9:00 (verkat tehtyinä). Lähtöpaikkana siis Paasikivenkadun ja StÃ¥hlberginkadun risteys. Pidetään tämä voimassa ellei tule pakottavaa tarvetta vaihtaa aikaa. Itselläni ei ole mitään erityisiä rajoitteita (vielä) tuona viikonloppuna ja olen tarvittaessa joustava päivän ja ajan suhteen.

Morot,

samaa olin ehdottamassa, kun tajusin, että mullahan on menoa 12.7.

Hietsu, käykö sulle toi 11.7 klo 09.00 aloitus?

Mulle tuo pjh:n, Freen ja Hietsun suunnittelema vauhti on vähän liian kovaa, mutta olen suunnitellut seuraavaan viikonloppuun (siis 3 viikkoa ennen kisaa), joko lauantaille 18.7 tai sunnuntaille 19.7 pitkää maratonharjoitusta MM-reitille. Tässä on tarkoitus juosta noin 1½-kierrosta seuraavasti (suluissa vauhti): 8 km (5.10/km) + 8 km (4.50/km) + 8 km (4.30/km) + 8 km (4.10-4.15/km), loppuun vielä pari kilsaa loppuverkkaa. Jos jotain kiinnostaa tällainen, niin mukaan vaan.

Tämä viikonloppu ja alle3H:n ehdottama kiihtyvä lenkki voisi onnistuakin.

Näillä näkymin su 19.7 olisi sopivampi, jotta pe 17.7 päättyvästä Fin5 -rastiviikosta ehtii päivän toipua. Ei tuo 18.7. ole myöskään mahdoton.

Monelta olet ajatellut startata?

Tämä viikonloppu ja alle3H:n ehdottama kiihtyvä lenkki voisi onnistuakin.

Näillä näkymin su 19.7 olisi sopivampi, jotta pe 17.7 päättyvästä Fin5 -rastiviikosta ehtii päivän toipua. Ei tuo 18.7. ole myöskään mahdoton.

Monelta olet ajatellut startata?

Tuo sunnuntai jää lopulta mullekin ainoaksi vaihtoehdoksi, kun hallitus suunnitteli viikolle lomareissun, jolta palaamme lauantaina.

Ajelen Kaarinasta Lahteen aamusella. Lähdön voisi ajatella välille klo 10.30... 11.30, miten muille tulijoille sopii. Myöhempikin toki käy, mutta aamupäivän lähdöstä saisi kuitenkin hieman sitä kisan ajankohdan tunnelmaa.