Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Sign in to follow this  
cannon

asiallista aika-ajopyörää metsästämässä

Recommended Posts

Olen ajellut 5-6 kesää maantiellä kahdella eri maantiepyörällä. Tähtäimessä on vain ja ainoastaan Kalevan Kierroksen n. 120 km aika-ajo. Sitä ei pysty normaali ihminen ajamaan kauhean kireässä tempoasennossa, mutta mukava siellä on nojailla sopivan korkuisen tempotangon päällä.

Suomessa tuntuu liikkuvan vähänlaisesti kohtuuhintaisia sopivia värkkejä, mutta löytyykö ulkomailta hyviä ehdotuksia?

Itse olen katellut tota Canyonin pyörää, mitä kommentteja tuo herättää?

http://www.canyon.com/_en/triathlonbikes/specs.html?b=828

Moi, laatupelejähän Kanjonit taitaapi olla.

Kannattaa lukea fillari-foorumilta canyon- ketju, jotain pientä ongelmaa osalla asiakkaista on ollut toimitusten kanssa ja suomen edustajan "kiinni saamisessa."

Kannattaa tsekata myös tuo "outlet" osasto, siellä on myös poistopyöriä aika-ajeluun.

Itsellä oli kalkkiviivoille asti silloinen canyon speedmax 8.0 pelissä mukana, mutta sitten löytyi hyvä käytetty...

Mulla ei itse pyöristä ole kokemuksia, mutta hintatietoiselle voisi mainostaa Bianchin D2:sta (pitkälti samat palikat kuin speedmaxissa), joka on Helsingissä Fillarikellarissa tällä hetkellä 1599 (ei lue netissä, mutta liikkeessä kerrottiin näin) ja Suomen Urheilupyörässä (Tampere/Nokia) lukee että "kysy tarjousta".

On siis (ainakin Fillarikellarissa) satasen kanjonia hintavampi (miinus säästö kuljetuksesta, eli melkein saman hintainen), ja onhan siinä etunsa, että pääsee asiantuntevan myyjän kanssa mallailemaan. Puhumattakaan huoltokuviot jne.

Ja tietty tämän hetkiset valuuttakurssit tekee UK:sta aika edullisen paikan, jos haluaa netistä tilata. Tuo Felt Evansilta on päivän kurssilla 1186 ilmaisella kuljetuksella ja välttää kait aika-ajeluunkin.. Ja ainakin tuolla fillarifoorumilla Evansia pidetään nopeampana toimittajana ja muutenkin asiakaspalveluorientoituneempana kuin Canyonia.

Muokattu
sanat fiksumpaan järjestykseen..

Tuo Columbia High Roadin pyörä on ennemin painajainen kuin päiväuni...hyi stana. No makuasioita.

Tilasin viime kesänä Canyonin kisatason hiilikuiturunkoisen maantiepyörän, minulla kävi hyvä tuuri kun pyörä tuli 10 päivässä tilauksesta.

Ja aivan huippuosilla neljän tonnin pyöräksi...vastaavat kalliimmilla merkeillä monta tonnia kalliimpia. Ajattelin että voihan tuohon rungon vaihtaa jos ei kelpaa mutta en ole siihen syytä nähnyt.

Sen jälkeen kaksi tuttua on pettynyt Canyonin toimintaan, pyörää ei näkynyt eikä kuulunut. Toiselta kaverilta ne ei rahaa edes halunneet ja toinen ehti maksaa mutta sai rahansa takaisin. Vaikuttaa vähän ihmeelliseltä toiminnalta siitäkin huolimatta että minun tapauksessani toimi kuin junan vessa.

Tempopyörän hommasin vuodenvaihteen aikaan, Canyon oli listoilla mutta löytyi sitten sopivasti tuo avattaressa oleva kesän ajettu Trek seurakaverilta.

Laatupyöriä ne Kanjonit on jos vaan homma muuten toimii niin mikä ettei, kannattaa ennen tilausta vielä varmistaa toimitustilanne soittamalla sinne.

Englantiakin puhuva sieltä löytyy langan päähän jos ei saksa taivu suussa.

Jos et muuta aika-ajoa aja kuin tuon Kalevan kierroksen ajon niin osta lisätanko.

Muokattu