Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Parhaat insinöörikäppyrät


Ltiilika
 Share

Recommended Posts

Tuolla Parhaat testit...-säikeessä heitettiin insinöörien tarpeesta käppyröihin:

Kuten Juoksijapoika tuolla aiemmin sanoikin, meille insinööreille ei pelkkä miettiminen riitä ;) Noista harjoitusvauhtien kehityksestä täytyy ainakin piirtää käppyrät. Mutta sehän me kyllä osataan :)

Jep. Eikä ihan mitä hyvänsä käppyröitä, mutta ei täällä niistä uskalla pihahtaakkaan, kun muut eivät meitä ymmärrä...

Matka, aika ja syke ovat varmaankin normikäppyröitä, ja kokonaiskilometrimäärä ja -aika sekä keskimääräinen kilometriaika ja vauhti tulevat heti seuraavina.

Mutta minkäslaisia eksoottisempia käppyröitä herrat ja rouvat insinöörismieliset laativat noiden lisäksi? Itselläni löytyy syke/nopeus, syke/nopeus^2 (ööh, älkää kysykö miksi... tällä on jotain tekemistä sisälläni olevan insinöörin kanssa.)

Link to comment
Share on other sites

Itselleni täysin suvereeni käyrästö on vauhti / sykekuvaaja. Jos vauhti on min/km pitää y akseli laittaa käänteisenä.

Kun tuonne laittaa kaikki lenkit yksittäiset sykevaihtelut suodattuu pois näkee kunnon kehittymisen sykevauhtikuvaajan pisteiden hivuttautumisesta vasemmalle yläviistoon. Tuon avulla jokainen lenkki millä tahansa vauhdilla juosten on käytettävissä testilenkiksi. Jos dataa vielä suodattaa lenkin pituuden mukaan (eli vaikka alle 6 km lenkit pois) jää jäljelle erinomaisen hyvää dataa oman kunnon kehittymisestä koko tehoalueella. Lisäksi jos datan laittaa aikatasolla vaikka maratonittain eri väreillä näkee hyvin miten milloinkin on juostu maraton ja mitä se vastaa tuossa kuvaajassa. Toimii kuin häkä!

Link to comment
Share on other sites

Oma suosikkini on syke-etenemän 30 treenin liukuva keskiarvo.

Syke-etenemä (m/beat) on turhan herkkä suure tarkasteltaksi yksittäisen treenin osalta, mutta toi liukuva keskiarvo alkaa olemaan vähän jo vähän jyvällä.

Suurin ongelma tossa käyrässä on talven liukkaista joutuva tiputus ja vastaavasti sitten keväällä tapahtuva nopea syke-etenemän nousu.

Link to comment
Share on other sites

Piirtää vauhdin suhteessa kuljettuun aikaan akseleilla, joissa McMillanista tulee suora, niin silmä hahmottaa hölkistä vaikka mitä

http://tinyurl.com/dbbwfx

koska ne pääasiat, lenkin kesto ja teho, ovat ikäänkuin luonnollisissa kestävyysyksiköissään tuossa. (huom, tuo lause ei tarkoita mitään järkevää, sanoin sen vaan kiihottaaksenne mielikuvitustanne luonnollisista kestävyysyksiköistä :-)

Vihreän viivan yläpuolella olevat ovat pötkyyn merkattuja toistotreenejä. Muuten sinne ei saa pisteitä muuta kuin parantamalla kuntoaan. Toi tilanne on about 2007-2008 hölkät.

Link to comment
Share on other sites

Olen juuri ottamassa käppyröihini myös 4. ulottuvuuden, jonka jälkeen saan apua erityisesti ylösnousseilta mestarijuoksijoilta ja voin olla energeettisesti yhteydessä heihin. Täytyy vain saada tuo 7. chakra ensin auki ;)

Suunnitelmissa on ottaa jossain vaiheessa käyttöön myös 5. ulottovuus, jolloin saan käppyröihin myös kosmisen tietouden ;)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy