Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Fjällräven CLASSIC 2009

Eppu
 Share

Recommended Posts

Tästä kisasta on keskusteltu hieman tässä ketjussa.

http://seponkotisivut.com/vb/showthread.php?t=15417&highlight=fj%E4llraven

Kaappasin alla olevan tekstin jostain aikaisemmasta kirjoituksestani:

"Tullessani kesalla 2008 Sarekista vaeltamasta, oli koko juna taynna ao. vaellustapahtumasta (tai kilpailusta) palaavia ihmisia. Kovasti olivat tykanneet.

Yleinen asenne tosin oli pro-vaeltaminen (lue: 3 -4 paivaa maastossa). Pitivät juoksijoita asiaankuulumattomina hörhöinä. Heidan nakemyksensa oli tietysti taysin oikeutettu, kaheleitahan me olemmekin.

Vuoden 2008 jossain Retki-lehden numerossa oli juttu suomalaisesta, joka juoksi matkan. Karki kayttaa aikaa muistaakseni noin 13 tuntia.

Erittain mielenkiintoinen tapahtuma. Huolto pitaa jarjestaa itse, joten varustesuunnittelussa on otettava tarkasti huomioon ylatuntureiden alueen mahdollisesti rankat olosuhteet."

Muokattu

...siis no ei tosiaan ole tarkotus lähteä uikkareissa tonne vetämään, vaan kunnon (keveillä) vermeillä. Taustaa mulla on mieluumin erä- ja vaellushommista ku juoksemisesta (partiolainen oon ollu vuojesta -83). Esmes 5 kertaa oon käyny Haltilla kahesti sulanmaan aikaan ja kolmesti uunna vuonna... yms. Mutta kiinnostava tapahtuma joka ei ole etes hirveen kaukana täältä Limingasta (n. 600km).

• 2 months later...

Oikein miellyttävä tapahtuma, kävin viime vuonna ensi kertaa testaamassa ja kyllä tykästyin. Loppuaika oli 22 h 25 min. Porukkaa radalla kyllä on, mutta ruuhka hellittää jo ensimmäisen tsekkarin (Kebnekaise Fjällstation ) jälkeen. Tunnelma on mukava, ruotsalaiseen tapaan kannustusta ja moikkailua riittää. Itse kisan lisäksi reitillä on myös runsaasti muita vaeltajia tuohon aikaan vuodesta. Reitti on pääosin suht helppokulkuista kulunutta kivistä polkua. Liukkaanpuoleisia pitkospuita on paljon.

Vettä on tarjolla tunturipuroista jatkuvasti, itse ainakin koin juomapussin turhaksi, kevyt taittomuki ja kevyt muovipullo riittää. Järjestäjän puolestahan saa ruokaa ja kaasua, mutta se tarkoittaa sitten vaan retkimuonapusseja + leipää. kaikki leipä mitä otat, pitää ottaa ennen kisaa.

Tänä vuonna lähden taas, tosin erilaisella lähestymisellä. 60-vee äitimuori lähtee matkaan. on sillä tosin kymmenkunta maratonia takana ja kokemusta vaeltamisesta, että eiköhän me yksillä unilla selvitä.

Lähdemme perjantaina ykkösryhmässä muistaakseni. Tossa nyt jotain, kysele jos tarttet infoa...

T. Eggy

Terve. Juu lauantaina ollaan kaverin kanssa siinä klo 19.00 lähössä. Joten jos keli on okei niin ajateltiin taivaltaa yön ylitte niin pitkälle ku jaksetaan. Yöllä taivaltamisessa on aina sellanen oma hieno tunnelma. :) Pitäis vaan nyt kesällä repun kanssa harrastaa ulkoilua. Ajattelin tosiaan ettei mitn juomapusseja tunturissa taida tarttee, kun on juomapullo kourassa ja joku näppärä muki taskussa. Jos tarjoovat bloopandia niin siihen en koske... v.95 tuli sille allergisoitua ittensä niin maan perusteellisesti ettei tartte enää koskaan niitä niellä.