Jump to content
Juoksufoorumi.fi


coopperimies

Cooper

Recommended Posts

Ilman liikkumista voi tehdä staattista lihastyötäkin, kuten tiedetään. Mielestäni yli 8 tunnin lankutus, millä kiinalainen hiljattain nousi tietoisuuteen, noin esimerkkinä käy urheilusta. Tein kuntotestejä ittelleni viime viikolla ja selkälihasten staattisessa pidossa alkoi hikoiluttaa.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 minuuttia sitten, staM kirjoitti:

Pääsee paljon helpommalla kun hyväksyy että shakki on urheilua, kukaan ei ole kuitenkaan väittänyt että shakki olisi liikuntaa.

Onkos lankku liikuntaa kun siinä yritetään pysyä mahdollisimman hyvin paikoillaan ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Juuri näin ! Mulla oli yks valmentaja aikoinaan joka oli aika "" fanaattinen " juoksu hommista ..se tokas.. on hyvä et on pelejä ja leikkejä niin jotkut voi "" urheilla "" ja tarkoitti juoksuu ... joo on se aika kumma juttu kun Eurooppalaiset ei meinaa pärjätä Afrikkalaisille juoksijoille ... jotain tarttis tehrä ....Tosin Afrikkalaiset käyttää myrkkyjä ...  :rock:

Share this post


Link to post
Share on other sites
21 minuuttia sitten, marika_ kirjoitti:

Paljonko muilla eroaa Cooperin vauhti 5km kisan vauhdista? (noin suunnilleen)

 

McMillanin mukaan ero on 3 tonnin cooperistilla 13 s/km. Ero on sitä pienempi, mitä pidemmälle ehdit 12 minuutissa. Jos joku ehtisi 12 minuutissa 5000 metriä, niin ero olisi 0 s/km.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
tunti sitten, marika_ kirjoitti:

Paljonko muilla eroaa Cooperin vauhti 5km kisan vauhdista? (noin suunnilleen)

Kun viimeksi juoksin molemmat matkat 2014, oli cooperin vauhti 3.42,9 ja 5.000 metrin 3.49,2. Ennätysvauhdit taas cooper 3.03,2 ja 5.000 m 2.59,4. Cooper soolojuoksuna ja 5 km kilpailussa, mikä selittää kovemman vauhdin, piti puristaa tosissaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites
27 minuuttia sitten, Messionjumala kirjoitti:

Kuukausi aikaa inttiin, ja kestävyyttä cooperiin pitäisi reenata. Millä juoksusuunnitelmalla olisi viisainta mennä eteenpäin?

 

taustatietona: viimeksi pari vuotta sitten cooperissa 2400. Nyt varmaan menisi samoja lukemia. Urheilutaustaa löytyy muttei juoksusta.

 

Et sitten ihan viime tippaan jättänyt kesävyyden kehittämistä.

Mun ohjeeni on, että käy lenkillä useamman kerran viikossa ja juokse lyhyitä (~5-8km) erittäin kevyitä lenkkejä. Pari kertaa viikossa voisit tehdä 3-5 x 100m vetoja kävelypalautuksella noin 28-30 sekuntiin. Tehoja en tekisi, jos juoksua ei ole paljon alla. Yksi lenkki voi olla aavistuksen muita pidempi, mutta varsinaista pitkistä en tekisi jos ja kun pohjat ovat ohuet. Määrät ja tehot vasta sitten olet jäänyt koukkuun

Teemana siis useus, äläkä hajota jalkojasi

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 28.5.2017 at 14.28, Pasi_P kirjoitti:

 

Et sitten ihan viime tippaan jättänyt kesävyyden kehittämistä.

Mun ohjeeni on, että käy lenkillä useamman kerran viikossa ja juokse lyhyitä (~5-8km) erittäin kevyitä lenkkejä. Pari kertaa viikossa voisit tehdä 3-5 x 100m vetoja kävelypalautuksella noin 28-30 sekuntiin. Tehoja en tekisi, jos juoksua ei ole paljon alla. Yksi lenkki voi olla aavistuksen muita pidempi, mutta varsinaista pitkistä en tekisi jos ja kun pohjat ovat ohuet. Määrät ja tehot vasta sitten olet jäänyt koukkuun

Teemana siis useus, äläkä hajota jalkojasi

Tehdäänkö vedot lenkkien jälkeen, vaiko omana päivänään? En niitäkään ole ikinä tehnyt, enkä niistä tiedä. Ja tosiaan tuo 100m aikaan 28-30s vaiko täysillä ja sitten kävelypalautusta 28-30s?

 

joudut nyt vääntämään kaiken rautalangasta :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 6.6.2017 at 15.45, Messionjumala kirjoitti:

Tehdäänkö vedot lenkkien jälkeen, vaiko omana päivänään? En niitäkään ole ikinä tehnyt, enkä niistä tiedä. Ja tosiaan tuo 100m aikaan 28-30s vaiko täysillä ja sitten kävelypalautusta 28-30s?

 

joudut nyt vääntämään kaiken rautalangasta :D

Voit tehdä nuo kevyen lenkin lopuksi/loppupuolella, eli esimerkiksi 4km hölkkää, nuo vedot, ja loput hölkkää kotiin.

Vedot (100m) tarkoitus tehdä 28-30s:iin, ja kävelypalautuksella, eli kävelet, kunnes jaksat taas juosta, voi olla esim. 100m (johon mennee n. minuutin luokkaa).

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
On ‎06‎/‎06‎/‎2017 at 15.45, Messionjumala kirjoitti:

Tehdäänkö vedot lenkkien jälkeen, vaiko omana päivänään? En niitäkään ole ikinä tehnyt, enkä niistä tiedä. Ja tosiaan tuo 100m aikaan 28-30s vaiko täysillä ja sitten kävelypalautusta 28-30s?

 

joudut nyt vääntämään kaiken rautalangasta :D

 

@Spica vastasikin, ja juuri noin tekisin.

Vedot ovat siis nykyisen Cooperin vauhdilla juostavia rentoja vetoja, joilla saat vauhtiväljyyttä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Vieras
Vastaa tähän ketjuun...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Ketjua lukevat   0 members

    Ketjua ei tällä hetkellä lue kukaan jäsenistä




×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy