Jump to content
Juoksufoorumi.fi

2009 IAU 100km World Cup - Torhout, Belgium, 19 June 2009

Edwin
 Share

Recommended Posts

Suomi sai kutsun 100km MM-kisaan Belgian Torhoutiin juhannuksena 19.6.2009 - alustava ilmoittautuminen 10.4.2009 mennessä;

Short description of the course:

A very flat course consisting of 5 loops around Torhout and the neighboring village of Lichtervelde at back to Torhout. The finish is situated in the city centre (Town hall) amidst a big crowd of spectators who are enjoying a local musical show program.

Total of + meters 5/lap

Total of - meters 5/lap

Suomalaiset luokittelujuoksijat 2007-2008 (jotka oikeutettuja rahalliseen henkilökohtaiseen tukeen):

6:56:49 RAITTILA ANSSI FIN 2008 A

7:23:04 AHOLA ASMO FIN 2007 B

7:48:30 AHOLA ARTO FIN 2007 C

7:55:04 SALOMAA KARI FIN 2008 C

7:58:10 HEERMAN MIKAEL FIN 2008 C

Lisätietoo antaa: arto@endurance.fi

PS:

Omasta osallistumisestani en ole vielä tehnyt lopullista päätöstä - viime juhannus meni Comradeksessa E-Afrikassa, nyt olisi taas juhannusjuhlaa tiedossa Belgiassa...

Ja seikkailijan mieli palaa Belgian yöhön..

• Replies 79
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

• 1 month later...

Huomenna lähtee Suomen joukkueen alustava ilmoittautuminen järjestäjille - tällä hetkellä 4 rohkeaa retkeilijää on ilmoittautunut, joten tilaa on vielä esim. uusille debytanteille, joilla "kohtuullinen" maratulos näyttönä.

Lopulliset nimet lähtee lomakkeella perjantaina 8.5.2009.

http://www.nvv.be/index_en.php

PS. Retkeilyrajaksihan on lanseerattu satasella 7:30, jonka ajan on alittanut 1980-luvun jälkeen peräti kolme suomalaisjuoksijaa. icon_wink.gif

Laitapas Edwin tietoa, ketkä ovat lähdössä: Anssi, Runner, apo (= retkeilyrajan alittanut kolmikko), retkeilijä-Edwin...?

Vai keskittyykö Anssi vielä toisen maratonnäytön antamiseen? Onnittelut muuten Anssille komeasta enkkaparannuksesta! Nyt on Anssin ja Runnerin maratonennätyksissä eroa peräti 15 sekuntia Anssin hyväksi.

terveisin nimimerkki "3-4 vuoden sisällä retkeilyrajan (4.30/km) alitusta yrittävä + toivottavasti jo ensi vuonna välitavoitteena alle kasin (4.48/km)"...

Muokattu

Ei tää ollu taaskaan kivaa. Siellä olis ollut myös veteraanien maailmanmestaruuskilpailut. Vai ymmärsinkö oikein? Miksei tämmöisestä ilmoiteta ollenkaan? Nyt on myöhästä, pitäshän olla harjoitteluaikaakin. Pitääkö siis veteraanin ilmoittautua itse ja hakea tietoa itse? Tää on sit vaikeata. Mikä helvetti näissä hommissa on? Onks nää sisäpiirijuttuja vai miksi kaikki on niin vaikeesti selville saatavissa. Kyllä näkyy olevan kiire saada yleisen sarjan joukkue. Meiltä löytyis hyviä miehiä noihin ikäsarjoihin, mutta eihän niistä ikäsarjojen maailmanmestaruuksista näytä olevan väliä. Tai naisten.

Muokattu

Ei tää ollu taaskaan kivaa. Siellä olis ollut myös veteraanien maailmanmestaruuskilpailut. Vai ymmärsinkö oikein? Miksei tämmöisestä ilmoiteta ollenkaan? Nyt on myöhästä, pitäshän olla harjoitteluaikaakin. Pitääkö siis veteraanin ilmoittautua itse ja hakea tietoa itse? Tää on sit vaikeata. Mikä helvetti näissä hommissa on? Onks nää sisäpiirijuttuja vai miksi kaikki on niin vaikeesti selville saatavissa. Kyllä näkyy olevan kiire saada yleisen sarjan joukkue. Meiltä löytyis hyviä miehiä noihin ikäsarjoihin, mutta eihän niistä ikäsarjojen maailmanmestaruuksista näytä olevan väliä. Tai naisten.

Veteraanien MM-kilpailut niin "normaalimatkoilla" kuin ultramatkoillakin ovat eri organisaation järjestämät kuin viralliset EM/MM-kilpailut, joten IAU:n kautta ei tule edes kutsuja tai tiedotteita mahdollisista veteraanikilpailuista. Kenties Suomen veteraaniurheiluliitosta voi kysyä syytä miksei ultramatkojen veteraani-MM:stä ole tiedotettu.

Mitä tulee veteraani-MM:n tasoon niin Edwinin 7.48 satasella riitti muutama vuosi sitten M45-sarjassa muistaakseni MM-pronssiin, joten kyllä niissä kisoissa tasoa on ihan riittävästi, mutta varmasti Suomesta löytyisi juoksijoita, joilla olisi menestyspotentiaalia. Tuolloin tosin tasoa varmasti nosti se, että veteraanien MM juostiin samassa yhteydessä virallisen MM-kilpailun kanssa.

Eri ikäluokkien voittotulokset 2007 (kuten näkyy monissa vanhemmissa ikäluokissa osanottajia ei riittänyt jokaiseen sarjaan):

M35: 6.30.22

M40: 6.49.31

M45: 7.12.01

M50: 7.39.21

M55: 7.47.33

M60: 8.28.47

M75: 10.38.20

N35: 7.00.27

N40: 7.39.18

N45: 7.50.56

N50: 8.14.46

N60: 10.45.13

Vuoden 2007 WMA 100 km tulokset

Muokattu

Mä olen aika huono ymmärtämään kieliä, mutta eiks tässä lue, että ikäryhmien maailmanmestaruus olis katkolla?

WMA 100K World Championships

Important remark:

this year the event will not only be the IAU 100 km World Cup and the IAU

100km European Championships but will also include the WMA 100 km World

Championships for the various age groups.

Athletes wishing to take part in the WMA competition need to ensure that

they correctly observe the WMA entry procedure (including payment of the

appropriate entry fee).

Members of the National Team who’re entered by their National Federation

by the FEF and who wants also to take part in the WMA competition should

send a separate email to inform the LOC. Those athletes must also pay the

normal entry fee for this WMA competition.

Maininta WMA 100 km MM:sta löytyy tosiaan IAU:n sivuilta näköjään otsikon "Other races" alta, mutta ei esim. Night of Flanders -kilpailun omilta nettisivuilta.

Edelleen olen sitä mieltä, että oikea osoite Schapen syytöksille on Suomen Veteraaniurheiluliitto, joka ei ole tiedottanut jäsenseuroilleen (jollainen mm. Endurance on) WMA 100 km MM-kilpailusta. Yleensäkään veteraanitason arvokilpailuihin ilmoittautumista ei hoideta keskitetysti minkään lajiliiton kautta, vaan jokainen urheilija vastaa itse ilmoittautumisestaan.

Tietenkin on vaikea ilmoittautua, jos ei kilpailusta edes ole tietoa. Itse kuulin tosiaan ensimmäisen kerran muutama minuutti sitten, että Torhoutissa juostaan myös WMA 100 km MM.

Muokattu

Mä en nyt ole varma, mutta eiks nää juosta joka toinen vuosi, siis ikäryhmien maailmanmestaruudet. Miksei kukaan tiedä niistä etukäteen? Kyllä mä tiesin jo kauan sitten, että ne on tässä samassa yhteydessä, vaikkei missään näy informaatiota. Enkä mä SYYTÄ ketään, vaan ihmettelen tätä tietämättömyyttä. Jos minäkin osaan odottaa kisaa ja kukaan muu ei tajua, että se joka toinen vuosi on, on se aika ihme juttu. Mä en tietysti varmistele näitä juttuja joltain ylipääpomolta vaan yritän selvittää netistä, ikäänkuin vaikka itse joskus vuonna 2100 osallistuisin vaikka (en varmaan pärjää kuin vasta 150 vuotiaana, jos olen terve, mutta tietysti omalla kustannuksella).

Muokattu

Mä en nyt ole varma, mutta eiks nää juosta joka toinen vuosi, siis ikäryhmien maailmanmestaruudet. Miksei kukaan tiedä niistä etukäteen? Kyllä mä tiesin jo kauan sitten, että ne on tässä samassa yhteydessä, vaikkei missään näy informaatiota. Enkä mä SYYTÄ ketään, vaan ihmettelen tätä tietämättömyyttä. Jos minäkin osaan odottaa kisaa ja kukaan muu ei tajua, että se joka toinen vuosi on, on se aika ihme juttu. Mä en tietysti varmistele näitä juttuja joltain ylipääpomolta vaan yritän selvittää netistä, ikäänkuin vaikka itse joskus vuonna 2100 osallistuisin vaikka.

Jos tässä jonkun tahon tietämättömyyttä on syytä ihmetellä niin se on edelleen Suomen Veteraaniurheiluliitto, jonka alaisuuteen WMA-kilpailut kuuluvat. Joten mikset siis kysy sieltä, jos asia kerran noin kovasti harmittaa?

Ensin kirjoitat:

Ei tää ollu taaskaan kivaa. Siellä olis ollut myös veteraanien maailmanmestaruuskilpailut. Vai ymmärsinkö oikein? Miksei tämmöisestä ilmoiteta ollenkaan? Nyt on myöhästä, pitäshän olla harjoitteluaikaakin.

ja hetken kuluttua:

Kyllä mä tiesin jo kauan sitten, että ne on tässä samassa yhteydessä,

Mikä oikein on ongelma?

Muokattu