Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Länsiväylä 2009

Recommended Posts

• Replies 84
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Kiitos, onneksi ei tarvinnut arpoa muutenkaan. Sain just sen vaihtoehtoisohjelman aikataulun ja onneksi olivat siirtäneet ko.tapahtuman viikkoa aiemmaksi, siellä pitää olla hommissa molemmat päivät. Nyt kun vielä pääsis edes joskus lenkille tai sulais ees noi tiet tai jotain. Pää pehmenee täysin, kun tolla melkein 9kk on pahin kitinä/eroahdistus-kausi. "Äiti, äiti, täti,täti..." 24/7, plääh kuinka ihanaa...

Mua vähän kiinnostaisi osallistua Länsiväylälle testijuoksun muodossa, mutta arveluttaa HCR:n läheisyys, sillä HCR:llä olisi tarkoitus pystyä parhaaseen mahdolliseen suoritukseen. Arveluttaako turhaan? Matkahan ei tuolla Länsiväylällä ole kuin 17 km ja aikaa HCR:iin jää pari viikkoa. Kertokaas kokeneemmat, että jos paukutan Länsiväylän täysiä, niin näkyykö se vielä parin viikon päästä (suorituskykyä haittaavana)?

Kertokaas kokeneemmat, että jos paukutan Länsiväylän täysiä, niin näkyykö se vielä parin viikon päästä (suorituskykyä haittaavana)?

Riippuu tietysti ihan taustastasi. Mulla näkyisi, mutta toisaalta en juoksisi kahta maratoniakaan tosissaan 1.5 kuukauden sisällä. Mutta täältähän löytyy nippu vipeltäjiä, jotka vetävät maratonin ja puolikkaan ennätysaikaan vain kaksi viikkoa välissä..

Mua vähän kiinnostaisi osallistua Länsiväylälle testijuoksun muodossa, mutta arveluttaa HCR:n läheisyys, sillä HCR:llä olisi tarkoitus pystyä parhaaseen mahdolliseen suoritukseen. Arveluttaako turhaan? Matkahan ei tuolla Länsiväylällä ole kuin 17 km ja aikaa HCR:iin jää pari viikkoa. Kertokaas kokeneemmat, että jos paukutan Länsiväylän täysiä, niin näkyykö se vielä parin viikon päästä (suorituskykyä haittaavana)?

Itse juoksin puolikkaan ennätykseni viikkoa maratonin jälkeen. Ei tosin ollut aivan tosissaan juostu maraton vaan treenimielessä kiihtyvävauhisena lähes kymmenen minuutin negatiivisella splitillä. Toinen juttu onko tuo puolikkaan ennätys oikeasti maksimaalinen, kun oli vasta toinen juoksemani puolikas ja ensimmäinen oli mennyt poskelleen.

Itsellänikin on tarkoitus juosta sekä Länsiväylä että HCR. Tosin varsinainen tavoitteeni on Suomi-juoksu, joten lähtötilanne tietenkin poikkeaa. Ennätystä kuitenkin tavoittelen myös HCR:ltä. Ottaen huomioon miten edellinen on tehty ja vieläpä raskaalla reitillä sen pitäisi olla realistista. Aika paljonhan tuo on kiinni miten paljon on kilometrejä pohjalla ja miten loppuun itsensä juoksee.

Tänne tullaan, ehdottomasti. Länsiväylä ja HCR kuuluvat mun kevään merkkeihin. Länsiväylän 17 km voi vetää sopivasti lähelle HCR:n kilometrivauhteja. Sitten HCR:ssä rutistetaan tosissaan vielä aavistuksen kovempaa.

Ainakin mulle tuo 4 kiometrin ero on aika merkittävä vauhtikestävyyden kannalta. Tuon 17 km voi vetää hiukan kovemmalla riskillä ilman pelkoa pahasta väsähtämisestä. Mutta puolikkaan kanssa joutuu tarkkailemaan vauhtia tarkemmin, pellit uskaltaa avata vasta jossain puolimatkan jälkeen.

Parina vuonna olen juossut Länsiväylän ja HCR:n peräkkäin.

Ainakin minulle tuntuu talven jäljiltä olevan jopa eduksi, että saan täysillä juostun "melkein puolikaan" HCR:n alle.

Tuo pari viikkoinen riittää hyvin palautumiseen, jos vain on ennättänyt saada edes kuukauden verran juoksuharjoittelua alle.