Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Flunssaputki takana ja eka maraton edessä

pipuli
 Share

Recommended Posts

Hei,

tähtäimessä on Tukholman maraton ja takana kamalan masentava flunssakierre ja sairasteluputki - noin 2,5 kk. Ehkä stressioireitakin. Harjoittelu on mennyt ihan pipariksi ja nyt alkaa olla valinnan paikka edessä. Huoltojoukkoon vai juoksemaan?

Juoksutaustaa on entuudestaan vähäsen. Noin 2,5 vuotta olen juoksennellut enemmän ja vähemmän säännöllisesti. Takana yksi puolimaraton v. 2008 aikaan 2:27. Maratonin tavoiteaikana pidin alun pitäen 5 tunnin alitusta, nyt riittäisi sellainen aika ehtisi edes laivaan paluumatkalle..

Takana on kuntotesti (6x1000 m) joulukuulta 2008, jonka mukaan peruskestävyys on erinomainen, vauhtikestävyys ja maksimisuoritus keskitasoa.

Jos nyt pysyisin terveenä, ehtisinkö maratonkuntoon mikäli pystyisin harjoittelemaan esim. 4 x vko yhteensä noin 40-50 km/vko? Nyt kannustusta, rankkaa realismia ja hyviä ideoita!!!

Terveiset Espooseen ja sinne Länsi-Siperiaan! Arvatkaas mitä juuri luin? Tietty Sepon "Maraton läpi" -ohjelman viimeistä 12 viikkoa. Tuli kyllä vähän silmäiltyä sitä "Maraton alle 4:30" -ohjelmaakin.. Pakko kyllä aloittaa ihan kevyesti ja hillitysti. Kiitos kannustavista kommenteista, ehkä tämä tästä!

Juu, kyllä mä aika rauhallisesti olen aloitellut. Viime viikolla tein kaksi ihan pientä lenkkiä, jotka osittain kävelin. Sykkeet kun on ihan pilvissä. Sinänsä kummallista, koska Polarin testin mukaan olen huippukunnossa (Elite, 52). Ehkä määrittämissäni asetuksissa on jotakin mätää tai mittari on epäkunnossa?

No, eilen kuitenkin kävin juoksemassa sellaiset 11 km ja sujui ihan kohtalaisesti. Oli tosi mukavaa ja kivaa! Hyvän lenkin jälkeen vaan pakkaa aina innostua vähän liikaa ja alkaa nähdä kuvitelmia ties minkälaista huippusuorituksista..

• 2 weeks later...

Juu, kyllä mä aika rauhallisesti olen aloitellut. Viime viikolla tein kaksi ihan pientä lenkkiä, jotka osittain kävelin. Sykkeet kun on ihan pilvissä. Sinänsä kummallista, koska Polarin testin mukaan olen huippukunnossa (Elite, 52). Ehkä määrittämissäni asetuksissa on jotakin mätää tai mittari on epäkunnossa?

No, eilen kuitenkin kävin juoksemassa sellaiset 11 km ja sujui ihan kohtalaisesti. Oli tosi mukavaa ja kivaa! Hyvän lenkin jälkeen vaan pakkaa aina innostua vähän liikaa ja alkaa nähdä kuvitelmia ties minkälaista huippusuorituksista..

Polarin testituloksia voi käyttää ainoastaan vertaamaan omiin aiempiin tuloksiin. Mulle ainakin näytti reippaasti enemmän kuin mitä kilpailutuloksien perusteella pitäisi hapenottokyvyn olla. Mutta kivahan se on katsoa että miten saa ton luvun nousemaan harjoittelulla.

Hyviä treenejä!

• 3 weeks later...

Itsellänikin meni koko talvi sairastellessa ja nyt vasta päässyt vetämään ensimmäiset pitkät lenkit mutta ajattelin etten uskalla kyselläkään viisaammilta että "kannattaako enää edes yrittää", koska jos joku fiksumpi vaikka sanoisi että nyt alkaa aika olla jo tiukilla.. Iseni kohdalla vaan päätin että nyt vaan treenilenkkiä alle ja toivomus että fiilis kantaa sitten loput! ;)

Tsemppiä juoksuun!

Itsellänikin meni koko talvi sairastellessa ja nyt vasta päässyt vetämään ensimmäiset pitkät lenkit mutta ajattelin etten uskalla kyselläkään viisaammilta että "kannattaako enää edes yrittää", koska jos joku fiksumpi vaikka sanoisi että nyt alkaa aika olla jo tiukilla.. Iseni kohdalla vaan päätin että nyt vaan treenilenkkiä alle ja toivomus että fiilis kantaa sitten loput! ;)

Tsemppiä juoksuun!

Mahtava asenne! Mäkin varmaan normaalimielentilassa olisin kamalan innostunut oltuani peräti 7 päivää päivää jo terveenä, mutta enpä nyt jaksa. Tämä nyt on ollut vähän huono talvi terveysrintamalla, sellasta sattuu. Ainakin jos työpaikalla on homeongelma.. :shithappens:

Mutta; eiköhän se kunto tästä parane jahka työmaa muuttaa terveempään taloon. Sitten toivottavasti vois ihan oikeasti vaikka tuo treenaaminenkin oikeasti onnistua ja vois yrittää osallistua johonkin tapahtumaan. Kevään juoksutapahtumat jäänee multa väliin. Tsemppiä kuitenkin kaikille muille kevään juoksuihin.