Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Lanzarote 28.11.2009

Recommended Posts

En löytänyt Lanzaroten 2009 maratonille vielä ketjua, niin aloitetaan se nyt.

Ajatuksissa olisi juosta Lanzarotella, mutta haasteena (maratonin lisäksi) olisi päästä juoksun jälkeen jotenkin Lanzalta etelä - Teneriffalle jatkamaan lomailua viikon verran. Onko kenelläkään kokemusta / tietämystä esim. lautta- / lentoyhteyksistä näiden saarien välillä??

Yhteyksien suhteen joudumme (meitä lienee lähdössä 3 juoksijaa) rakentamaan paketin Hki-Lanzarote (27.11.) -> Lanzarote - Teneriffa (28.11.) -> Teneriffa - Hki (5.12.). Jos tuo Lanzalta siirtymä Teneriffalle ei onnistu, niin maraton jää väliin.

Ilmeisesti Suomesta on perinteisesti ollut aika hyvä edustus. Toivottavasti myös tänä vuonnakin.

Minäkin olen miettinyt tuota Lanza-Teneriffa-yhdistelmää.

Mua kiinnostaisi mennä Teneriffalle pariksi viikoksi ja sieltä "paikalliskoneella" tai laivalla käymään Lanzan maralla. Aina olen kuitenkin päätynyt menemään vain Lanzalle. Se on jotenkin vaan mennyt aina niin.

Koneitahan Kanariansaarten välillä lentää varsin tiheään eikä hintakaan ole välttämättä kova.

Laivojakin risteilee varsin mukavasti, joten siirtyminen saarelta toiselle on hetken hurmio.

Surffailin noita vaihtoehtoja, ja kaikki löytämäni reitit (niin lautat kuin lennot) Lanzaroten ja Teneriffan välillä olivat pohjois-Teneriffalle. Eli mun tapauksessa pitäisi sitten vielä matkustaa jotenkin Teneriffan läpi. Lauttahintoja en kaivellut. Lennot näytti olevan 50 EUR:n luokkaa.

Pitää vielä harkita, ottaako tuon maratonin ohjelmaan, vai lentääkö suoraan Teneriffalle ja lenkkeilee sitten siellä.

Santa Cruzista (jossa on Teneriffan pohjoinen lentokenttä ja jonne Kanarian sisäiset lennot laskeutuu) on kyllä tosi hyvät bussiyhteydet etelään. Lentokentältä on lyhyt matka bussilla keskustaan, jossa on iso komea bussiterminaali, jossa lähtee pikavuoroja etelään ja muuallekin aamusta myöhään yöhön. Moottoritietä pitkin ei mene edes kauan. Ainakaan sen matkan takia ei kannata autoa vuokrata.

Niin että jos Santa Cruziin saatte hommattua itsenne, niin sieltä kyllä aina pääsee etiäpäin. Lautta- ja lentojutuista en niin tiedä, kun en ole tarvinnut.

Esim. tuossa yksi malliksi Santa Cruzista Americasiin http://www.titsa.com/lineas.asp?idl=110

Muokattu

• 2 weeks later...

Tuli tehtyä puolittainen lupaus liittyyä pieneen juoksijaporukkaan ja tulla tänne juoksemaan.

Onkos tällä juoksulla jotain erikoispiirteitä lämpimän ilmaston lisäksi?

Kova tuuli saattaa haitata. Maraton reitti sahataan neljään kertaan edestakaisella lenkillä, joten mahdollinen vastatuuli on kiusana vain noin 5 km kerrallaan. Juomahuolto toimii erinomaisesti, tarjolla ainakin vettä ja kokista, myös geelejä tarjoillaan matkalla. Ja maalissa saa Tropical olutta ja pientä syötävää, viime vuonna hedelmiä ja sämpylä. Itse join vain olutta :)

Tuli tehtyä puolittainen lupaus liittyyä pieneen juoksijaporukkaan ja tulla tänne juoksemaan.

Onkos tällä juoksulla jotain erikoispiirteitä lämpimän ilmaston lisäksi?

Oma mielipiteeni tohon viimeiseen lauseeseen on, että jos haluaa juosta maratonin lämpimässä ilmastossa niin kannattaa suunnata Tukholmaan tai Helsinkiin. Itte olen käynyt köpöttelemässä Tukholmassa, Helsingissä ja Lanzarotella kaikissa 2 kertaa ja Lanzan maratonit ovat olleet kylmimmät säältään. Tähän tietty heti huomautus, että en juossut viimeisintä Helsingin maratonia ennenkuin joku alkaa epäilemään väitettäni :smiley:

Ei Lanzarotella tietty kylmä tule. Sää on n20 asteen luokkaa ja tuulee aika kovaa. Shotseissa ja T-paidassa olen juossut molemmat. Viimevuonna tuli loppumatkasta tosin välistä tunne, että olisi voinut olla enemmänkin päällä. Tähän tietty vaikutti 5h loppuaikaan tähtäävä hidas vauhti.

Reitti on ollut mieleen vaikka onkin 4*10+ kilometriä. Huoltokin pelaa matkalla. Maalissa loppui viime vuonna eväät ja olutkin 5h juoksijoiden kohdalla, mutta varmaan korjanneevat tilanteen täksi vuodeksi. Tosin juoksemalla nopeammin varmistat paremman huollon maalissa:thumbsup:

Jotkut kirjoitti aiemmin, että haluaa vaihtaa saarta juoksun jälkeen. Itte vaihdettiin viimevuonna pari päivää maratonin jälkeen saarta ja onnistui suht hyvin. Lanzaroten sää on ollut molemmilla kerroilla juoksun aikaan (joulukuun alussa) hiukan liian kylmä auringon ottamiseen ja altaalla makoiluun. Parina päivänä olen tosin hetken aikaa kerennyt ottamaan aurinkoa, kunnes pilvet ovat tulleet taas auringon eteen. Lanzan sää on ollut tietty eri hyvä shoppailusää. Ohkaset housut ja T-paita riittää hyvin liikuskeluun. Kaupungeilla, kun ei kaikkialla ole suotavaa liikuskellakaan pelkissä uikkareissa.

-Kiitos ja anteeksi-

• 1 month later...
  • 2 months later...

Ilmoittautuminen luonnistuu kätevästi laittamalla Entry formin emailina La Santa Clubille. Maksun voi hoidella sitten paikan päällä päivää ennen juoksua.

Vastaus tuli tunnin kuluessa:

Thank you very much for your entry form.

Yes the payment has to be done locally, either in Arrecife either at the conference centre at CLS ON Nov 28th.

• 2 months later...