Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Kokeneempien neuvoja kaivataan


Cornholio
 Share

Recommended Posts

Moro

Tässä on tullut viime syksystä asti harrastettua aktiivisemmin liikuntaa. Juoksua, uintia ja pyöräilyä pääasiassa. Harjoituskertoja on ollut 1-3 per viikko.

Ensimmäinen tavoite on saada cooper tulos yli 2600m, ja tietysti muutenkin yleinen kunnon kohotus ja painon pudottaminen. Mittaa miehellä on tällä hetkellä 174cm ja elopainoa ~86kg, eli siis hukattavaa olisi vyötäröllä. Ikää tulee tänä keväänä 22 mittariin.

Tuli hommattua tuossa Polarin rs400sd mittari ja sen kanssa mennään nyt kolmatta viikkoa. Hieno kampe!

Maksimisykkeeksi mittari ehdotti 199, joka ei ainakaan sodi perus 220-ikä kaavaa vastaan. Viime syksynä tehty pp-ergo antoi maksimisykkeeksi 189, joka tuntuu jotenkin aivan liian alhaiselta. Täytyy käydä tekemässä ergo uudelleen tässä kevään aikana.

Leposyke on 46.

Tänään tein lenkin sykerajoilla 139-158. Mittari antoi seuraavanlaista dataa:

Tieto Arvo Yksikkö

Valinnan kesto 0:53:40

Tallennusväli 5 s

Juoksuindeksi 47

Energiankulutus 560 kcal

Sykesumma 7901 lyöntiä

Palautuma -58 lyöntiä

Syke min 74 bpm

Syke keskiarvo 147 bpm

Syke max 159 bpm

Keskihajonta 9,5 bpm

Nopeus min 24:00 min/km

Nopeus keskiarvo 7:24 min/km

Nopeus max 5:30 min/km

Matka 7,2 km

Kaipailisin vähän kokeneempien analyysia ja vinkkejä harjoitusohjelman kasaamiseen. Mielessä on ollut kokeilla HIIT:iä.

Joskopa sitä juoksisi kolmesti viikossa 45-60min lenkin näillä 139-158 sykerajoilla ja kerran viikkoon 1,5-2h reippaan kävelylenkin.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy