Jump to content
Juoksufoorumi.fi


r

Heke

Jäsenet
  • Content Count

    616
  • Liittyi

  • Last visited

  • Days Won

    11

Heke last won the day on July 20 2017

Heke had the most liked content!

Community Reputation

1 326 Excellent

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Minulla on ikää 51v ja ikään nähden korkea maksimi, 205. Kuusi vuotta sitten kun ensimmäistä kertaa mittasin niin se oli 209. Paljonkohan lienee ollut nuorena??? Ennen ensimmäistä maratonia työterveyshoitaja passitti minut varmuuden vuoksi kardiologin juttusille kun piti sykkeitä kovin korkeina. No kardiologi ultrasi pumpun ja sanoi että anna mennä vaa huoletta vaikka pumppu hakkaa yli 200. Ei kuulemma tarvitse asiasta huolta kantaa. Hänen mukaan on ihan normaalia että sykkeet vaihtelevat ihmisillä.ja minä kuulun vaan käyrällä siihen toiseen ääripäähän. Koska leposyke on noin 50 niin sykereservini on laaja. Jostain luin että tästä SAATTAA olla hyötyä kestävyyslajeissa. Merkitys lienee kuitenkin pieni.
  2. Varustaudun Pallasnuts 55km matkaa varten ja tilasin itsekin mustan XL-kokoisen Salomon Advanced skin set 12- juoksuliivin Ultramarathonrunningstoresta. Hintaa toimituskuluineen oli 151€. Ei ihan halpa mutta mustana ei löytynyt muualta XL-kokoista. Nyt vaan odotellaan lähetystä jotta pääsisi testaamaan juoksua kisavarustuksessa. Mukana pitäisi olla kaksi lötköpulloa, avaruuspeite ja pilli. Yksi pullo pitää vielä hommata erikseen.
  3. Heke

    Helsinki City Run 2017

    Harmittavasti kisa on äitienpäivän aattona. Seuraavana aamuna olis kiva olla kotona, joten joutuisi haalautumaan jo illalla lentokentälle ja se ei todellakaan houkuta. Parasta on aina kisan jälkeinen ilta jälkipyykkeineen kavereiden kanssa ja nyt se jäisi käytännössä väliin. Olisin odottanut että kisa on viikkoa aiemmin, mutta ilmeisesti järjestäjät eivät halua pitkämatkalaisia... Pitänee miettiä vielä tuon ilmon suhteen.
  4. Kiitos infosta KristianS. Karnevaalimeininki on aina hyvästä mutta reitin raskaus ei niinkään. Huomasin että kotikaupunkini Oulun terwamaraton juostaan samana päivänä ja siellä ei ole karnevaalimeininkiä mutta vastineeksi reitti on nopea ja tasainen. HCR juostaan ensi keväänä jostain kumman syystä äitienpäivän aattona ja mielellään olisin kotona edeltävän yön. Tämä taas tarkoittaisi paluuta kotiin lentämällä jo kisapäivän iltana ja se ei kyllä tunnu kovin mukavalta ajatukselta.
  5. Järjestäjien mukaan maailman suurin puolimaraton ja yht.60000 juoksijaa. Onko kenelläkään kokemusta tästä? Ainakaan ketjuista en löytänyt mitään juttua asiasta
  6. Heke

    Vantaan maraton 8.10.2016

    Onnittelut enkasta KristianS!
  7. Minulla oli nyt kolmas perättäinen HCR. Alla copy-paste päiväkirjastani HCR 2016 tapahtumana Plussat: + Hyvä tunnelma kuten HCR:llä aina + Hyvä juoksusää + Toimivat järjestelyt kaiken kaikkiaan + Reitin ensimmäinen puolikas maisemallisesti tosi hieno. Lisäksi vielä tasainen ja nopea. + Sonera-stadion oli ihan yhtä ”juhlallinen” maali kuin Olympiastadionkin Miinukset: -Merkittävä osa kanssakilpailijoista oli arvioinut lähtöryhmänsä totaalisesti pieleen. Jälkimmäisellä puolikkaalla ohittelin paljon jo vihreässä ryhmässä lähteneitäkin. Ohittelu oli alussa ihan kivaa, mutta loppupuolella alkoi kaivata vapaampaa reittiä. -Jälkimmäinen puolikas oli todella rankka. Maunulan mäki pitäis ehdottomasti korvata jollakin vaihtoehtoisella reittilinjauksella. -Juomapisteitä voisi olla reitillä yksi enemmän. Tällä säällä nämä riitti, mutta kuumemmalla kelillä olisi tilanne ollut toinen.
  8. Vanhasta reitistä oli täällä sellainen kaaviokuva jossa näkyi radan profiili havainnollisesti. Onkohan järjestäjät / kukaan muu tehnyt vastaavaa tästä uudesta reitistä? Harmi jos reitti on vielä entistä hitaampi! Tällainen tasamaan lenkkeilijä yllättyi jo edellisenkin reitin mäkisyydestä ja hitaudesta.
  9. Vuosi sitten kirjoittelin tänne useita tulostavoitteita ja ne jäi oikeastaan kaikki saavuttamatta. Tärkein tulostavoitteista oli Maraton 4:15 ja se meni niin lähelle (4:18)että melkein voi sanoa että tavoitteeseen päästiin. Samoin kympillä pääsin jo keväällä lähelle tavoitetta, mutta puolikkaalla jäätiin kauas. Tärkeämpiä tavoitteita oli kuitenkin kuntoiluinnon säilyttäminen ja juoksukilometrien lisääminen edellisvuodesta, ja mikä parasta, niin ne molemmat saavutettiin. Ensi vuodelle nostan ykköstavoitteeksi hikiliikunnan kokonaistuntien säilymisen vähintään kuluneen ja edellisen vuoden 2014 tasolla (about 275h kaikki liikut yhteensä/vuosi) Tällä tuntimäärällä fyysinen kunto paranee väistämättä ja yleinen hyvinvointi ja jaksaminen säilyy toivottavasti samalla korkealla tasolla kuin viimeiset kaksi vuotta. Mikäli tavoitellut tunnit toteutuu niin on realistista ajatella että kilometreissäkin tulle kasvua kunnon pikkuhiljaa kohotessa. Tässä kilometritavoitteet ja suluissa v.2015 Juoksua 2000km (1900km(arvio)) Pyöräilyä 700km (580km) Hiihtoa 500km (410km) Tulostavoitteita voisi olla seuraavat: Puolikas 1:50 Maraton 4:00 Tulostavoitteiden asettaminen tuntuu vaikealta, sillä juuri nyt tuntuu siltä että takki on tyhjä maratonin jäljiltä ja kilpailuihin osallistuminen ei edes houkuttele. Tuntuu että pelkkä lenkkeily ja kilometrien keräily saa riittää. Toisaalta just viime viikonloppuna lupasin että HCR laitetaan porukalla kalenteriin, joten kai se on sitten taas viivalle asetuttava. Eiköhän se kilpailuviettikin nouse kun tiet talven jälkeen sulaa.
  10. Heke

    Kohti ensimmäistä maratonia

    Ketjun aloittajaa kaipailitiin ja täällä minä vielä olen. suropatille tiedoksi että olen nauttinut yhäkin juoksusta ja muusta hikiliikunnasta vaikka se maratoonari-titteli tulikin silloin hankittua. Ilmeisesti en osannut ketjussa kuvailla tuntojani kohti ensimmäistä maratonia tarpeeksi hyvin,jos luulit minun juosseeni vaan sen takia, että voin tituleerata itseäni maratoonariksi. Väitän että minä ja moni muukin tällä palstalla nauttii juoksusta ihan yhtä paljon kuin sinäkin. Kyselit miksi juoksen? Pääasiallinen vastaus tuli jo tuossa edellisessä lauseessa, nautin vaan siitä niin paljon. Juoksuharrastuksen mukana olen tosin saanut lisäksi paljon muutakin sisältöä elämään. Parantunut fyysinen kunto ja jaksaminen yleensä, on tullut vaan lisäbonuksena. Minulle viime syksynä hankittu "maratoonari-titteli"ei sinänsä merkitse juuri mitään, vaikka ehkä niin oletatkin. Olen kuitenkin sitä mieltä että maratoonarit ovat väkisinkin panostaneet omaan fyysiseen kuntoon ja se on aina hyve. Kaikki liikunta on tietysti ihan yhtä hyvää, mutta maratonin juokseminen on vaan jostain syystä ihan hyvä määrite tietyn tason saavuttamisesta. Saavuttaako tittelin vai ei, ei mielestäni ole edes tärkeää. Pääasia että liikkuu ja panostaa omaan hyvinvointiin. Se on kuitenkin se kaikkein tärkein asia.
  11. Lounas Kreikkalaisessa ravintolassa. Jauhelihapihvejä yrttifeta-kastikkeella, salaattia ja tietysti halloumia. Olen muuten koko kesän grillaillut halloumia itsekin ja pidän siitä erityisen paljon salaatin kera. Oikeastaan ei ollut edes yllätys, kun kuulin jostakin että halloumi on epäterveellisintä juustoa mitä kaupasta saa :( Miksi kaikki hyvä on aina epäterveellistä...
  12. Kävin Tammiston XXL:ssä pari viikkoa sitten vaimoni ja tyttärieni kanssa. 10-vuotias tytär tuumasi osuvasti että tämähän on "isien ikea". Aika osuva vertaus, sillä molemmissa joutuu kiertään koko kaupan kun astuu sisään. Sinänsä ihan hyvä että tulee kilpailua lisää.
  13. Hyvälaatuinen tekninen juoksupaita on ihan ok, kun ei ole vielä kovin montaa kisaa takana ja niille on ollut ihan käyttöäkin. Mitaleista en ehkä niinkään välitä. Jos ja kun (toivottavasti) kisoja alkaa tulla lisää, niin saattaa olla jätän ottamatta muistojutut kokonaan. Ehkäpä kuitenkin maratoneilta pyrin jonkun muiston ottamaan, sillä niitä tuskin juoksen kun kerran vuodessa.
  14. Mielenkiintoinen ikuisuusaihe josta on aina mukava keskustella, vaikka ainoaa oikeaa vastausta tuskin löytyy. Itse olen taipuvainen uskomaan että sykerajoja seuraamalla ja erilaisilla sykkeillä reenaamalla tulos on varmaan paras. Tarkka sykkeiden seuraaminen on taas joillekin puuduttavaa ja kahlehtivaa ja siksi he juoksevat enemmän fiilispohjalta. Tämä onkin tietysti ihan ok, mikäli hitaat juostaan tarpeeksi hitaasti siis oikeasti PK-alueella. Muut syketasot onkin huomattavasti helpompi juosta myös ilman sykemittaria. Itse kuulun nykyään tähän fiilisjuoksija-joukkoon. Tunnustan myös että kuulun varmaan myöskin siihen joukkoon, joka juoksee PK-lenkit ehkä liian korkealla sykkeellä. Jostain syystä en vaan osaa/halua juosta hyvin kevyellä sykkeellä ja siksi hölkkäilen peruslenkit varmaan oikeasti VK1-tasolla. Juoksu-urani on kuitenkin sen verran lyhyt että kehitystä on tapahtunut myös näinkin. Olisiko kehitys ollut sitten parempi toisella tyylillä, sitäpä ei voi koskaan varmuudella tietää.
×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy