Jump to content
Juoksufoorumi.fi



DrO

Jäsenet
  • Content Count

    67
  • Liittyi

  • Last visited

Community Reputation

24 Excellent

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. DrO

    Harjoituskaudet 365

    Ylös. Minulla samat suunnitelmat, niin kuulisin myös mielelläni tähän mielipiteitä.
  2. VMP! Wigglen paketti saapui tänään. Muuten kiva mutta geelit puuttuivat ja perille tuli ainoastaan kokeiluksi ostamani juomajauhe. No laitoin tietty heti rekkua aspaan ja oon sitä mieltä, että jos todella välittävät asiakkaistaan niin pystyvät toimittamaan puuttuvat kamat perjantaihin mennessä. Mutta saapa nähdä mikä on todellisuus. Eivät ole siis vielä vastanneet. Eka keventely viikko meni ihan ok. Tänään alkoi hiilaritankkaus. Torstai ja perjantai menee duunireissulla ja kotiinpaluu on vasta puolen yön aikaan, mikä ei tietysti ihan optimaalista. Nyt nukuttamaan lapsia ja sitten lyhyelle lenkille vähän vaatetusta testaamaan. Pitkähihainen paita ja shortsit tänään testissä. On tää aina jännää. VIIKKO #40 (30,3 km) MA Sulkapallo TI - KE 6,0 km (verrat + 5,0 km @5:07min/km HRA145) TO - PE 14,2 km @5:25min/km HRA148 LA - SU 10,1 km @5:59min/km HRA132
  3. Laitoin geelit tilaukseen torstaina. Viimeinen täysipainotteinen treeniviikko on paketissa. Tänään pitkis ilman sykemittaria, ihan mukava vaihteeksi vetää fiilispohjalta. Juoksu kulki ja keli oli mitä mainioin. Muutenkin olen tyytyväinen viikkoon, vaikka torstaina maravauhtinen oli tervanjuontia. Taisin olla vähän väsynyt aiemmista treeneistä. VIIKKO #39 (66,0 km) MA Sulkapallo TI 9,0 km (verryttelyt + 5x1km/2min = 4:52/HRA147 + 4:30/HRA156 + 4:29/HRA159 + 4:30/HRA157 + 4:17/HRA161) KE 10,0 km @6:16min/km HRA125 TO 12,0 km @5:30min/km HRA142 PE - LA 8,0 km 5:53min/km HRA132 SU 27,0 km @6:14min/km HRA???
  4. Thanks. Täytyy varmaan laittaa tilaukseen hyvissä ajoin.
  5. Ei voi kehuskella aktiivisuudella täällä foorumin puolella. Onneksi juoksuissa oon sentään ollu vähän aktiivisempi. Hassua kuinka oli fiilis, että olisin juossut enemmän kuin mitä nyt ao listaus lahjomattomasti kertoo. Kompromisseja muun elämän kanssa on joutunut tekemään, mutta onneksi vaimo on ymmärtäväistä sorttia ja ollaan saatu järjestettyä edes tälläiset mahdollisuudet. Periaatteena on edelleen ollut 2 kovempaa ja sitten 1 iisimpi viikko. Tuolla yhdessä kohtaa pitkis lipsahti maanantaille ja sen vuoksi viikkokilometrit ei suoraan tätä näytä. PK-lenkkien vauhteja olen pikku hiljaa nostanut kun Vantaa lähestyy. Mukaan on tullut myös maanantain sulkapallovuoro ja tavoitevauhtista oon juossut vähintään kerran viikossa. Juoksutuntuma on ollut yllättävän hyvä. Viime viikonloppuna juoksin perjantaina pohjille 15 kilsaa PK:ta ja sitten lauantaina oli puolimara Espoossa. Suunnitelma oli vedellä 4h tavoitevauhtista koko matka. Omasta mielestä onnistuin hyvin, vaikka vähän lipsahti ajateltua kovempaa. Kuluva viikko on viimeinen raskaampi ja sunnuntaina ohjelmassa vika pitkis. Tiistaina juoksin todella pitkästä aikaa kilsan vetoja ja vaikka onhan se aika kauheata niin jotenkin uskon että myös hyödyllistä. Pikku hiljaa ajatukset karkaa kohti Vantaata ja tuttu epävarmuus hiipii mieleen. Ongelmaksi on myös noussut High5 geelien saatavuus pääkaupunkiseudulla. Tässähän voi joutua vielä testailemaan jotain uusia mömmöjä. VIIKKO #34 (37,2 km) MA - TI 10,1 km @6:13min/km HRA128 KE - TO 6,6 km @5:52min/km HRA134 PE - LA 10,4 km @5:29min/km HRA147 SU 10,1 km @5:55min/km HRA133 VIIKKO #35 (34,6 km, korjattu 61,4km) MA - TI 9,6 km @5:53min/km HRA134 KE 10,8 km @6:04min/km HRA131 TO - PE - LA 14,2 km @5:23min/km HRA149 SU - VIIKKO #36 (82,2 km, korjattu 55,4km) MA 26,8 km @6:21min/km HRA129 TI - KE 8,1 km @5:54min/km HRA130 TO 10,2 km @5:59min/km HRA133 PE - LA 12,0 km @5:25min/km HRA140 SU 25,1 km @6:27min/km HRA??? VIIKKO #37 (43,4 km) MA Sulkapallo TI - KE 11,2 km @5:44min/km HRA138 TO 10,1 km @5:55min/km HRA134 PE - LA 12,1 km @5:18min/km HRA144 SU 10,0 km @5:54min/km HRA128 VIIKKO #38 (56,3 km) MA Sulkapallo TI 8,0 km @5:54min/km HRA127 KE 12,2 km @5:31min/km HRA140 TO - PE 15,0 km @6:08min/km HRA129 LA 21,1 km @5:26min/km HRA149 SU - VIIKKO #39 MA Sulkapallo TI 9,0 km (verryttelyt + 5x1km/2min = 4:52/HRA147 + 4:30/HRA156 + 4:29/HRA159 + 4:30/HRA157 + 4:17/HRA161) KE 10,0 km @6:16min/km HRA125
  6. Houkutteleva tarjous, saattaisin olla kiinnostunut roikkumaan mukana jos pääsee mukaan. Juttuseuraa minusta ei kyllä kauheasti ole, kun tykkään painella suurimman osan matkaa omissa (musiikin) maailmoissa.
  7. Viikot loman jälkeen kuluu sellaista vauhtia ettei meinaa perässä pysyä. Töissä painitaan projektin loppuvaiheiden kanssa, mikä on tarkoittanut pitkiä työpäiviä ja sen vuoksi haasteita harjoitteluun. En ole kerennyt luoda mitään varsinaista harjoitusohjelmaa Vantaata ajatellen vaan aika fiilispohjalta on menty. Kun juoksumääriä katsoo viime viikoilta täytyy siis olla ihan kohtuu tyytyväinen. Pari pitkääkin oon ehtinyt juosta ja viikottaisen tavoitevauhtisen. PK vauhdit ovat olleet ehkä hieman normia alhaisemmat, kun olen yrittänyt pitää sykettä normitasolla lämpimissä keleissä. Kuluva viikko mukaanlukien jäljellä kahdeksan viikkoa. Tämä mennään iisisti ja sitten taas vähän kovempaa. Duuniporukalla mennään syyskuussa Espoon Rantapuolikkaalle, jonka näillä näkymin vedän tavoitevauhtisena treeninä. VIIKKO #31 (63,0 km) MA 10,0 km @6:09min/km HRA127 TI - KE 8,0 km @6:13min/km HRA131 TO 10,0 km @5:26min/km HRA146 PE 10,0 km @6:20min/km HRA133 LA - SU 25,0 km @6:28min/km HRA134 VIIKKO #32 (48,8 km) MA - TI 8,2 km @6:22min/km HRA129 KE 12,1 km @5:33min/km HRA148 TO - PE 10,0 km @5:51min/km HRA138 (7km PK ja loppuun kilometrit 5:05, 4:46, 4:35) LA 18,5 km @6:24min/km HRA139 (Kaverin kanssa yhdessä, jutustelua. 2km loppunosto) SU - VIIKKO #33 (60,4 km) MA - TI 10,1 km @6:24min/km HRA130 KE 6,0 km (verryttelyt + 5,0 km @5;05min/km HRA154) TO - PE 12,1 km @5:31min/km HRA149 LA 7,2 km @6:25min/km HRA129 SU 25,0 km @6:26min/km HRA128
  8. Niin tuo edellinen viesti siis minulta, jos se nyt jollekin oli jäänyt epäselväksi. Maanantaina pääsin pitkästä aikaa omalle peruslenkille Helsingissä. Eilen ja tänään oli vuorossa kumpuilevaa maantietä vaimon mökillä. Lenkit juostu aamulla ennen töitä, mikä antaa mukavan buustin päivään. Vähän on tosin kropalla totuttelemista aamujuoksuun. Ilman kahvia ei pysty lähtemään, mutta lenkin loppupuolella alkaakin olemaan melkoinen vessahätä... Hyvältä tuntuu juoksu. VIIKKO #31 MA 10,0 km @6:09min/km HRA127 TI - KE 8,0 km @6:13min/km HRA131 TO 10,0 km @5:26min/km HRA146
  9. Pari viikkoa tuli totaalihuilia Tukholman jälkeen. Sen jälkeen pari viikkoa epäonnistunutta treenin aloittamista. Lomalla laiskottaa, lomalla on kiire tehdä kaikkea muuta. Puuttuva tähtäin alentaa myös motivaatiota. Suomi hävis, Mixu lähti ja voin kai ääneen sanoa, että Vantaalla yritetään seuraavan kerran nelosen alitusta. Oli siis hyvä saada edes jollain tavoin ehjä viime viikko aikaiseksi. Lenkit on juostu vähän missä sattuu ja miten sattuu. Vauhdeista ei siis voi vetää suuria johtopäätöksiä, kevyttä hölkkää ja pari reippaampaa, noin tavoitevauhtista. Sama trendi tulee jatkumaan vielä parin viikon ajan, kun lomaillessa ei aina ole kodin lenkkireitit käytössä. Kunhan nyt saisi rutiinit käyntiin ja loman jälkeen aloitetaan sitten määrätietoisempi treeni. Ruvennut Garminin sykemittauskin sekoilemaan. Vaihdoin jopa pariston, ei auttanut. Lenkin alkupuolen näyttää yleensä ihan oikein, mutta jossain vaiheessa signaali häviää kokonaan tai tippuu johonkin alhaiseen lukemaan esim 90 eikä juuri siitä muutu. Täytyisi tutkia sitäkin vähän paremmalla ajalla. VIIKKO #23 (0,0 km) - VIIKKO #24 (0,0 km) - VIIKKO #25 (16,2 km) TI 8,2 km @6:02min/km HRA??? PE 8,0 km @5:51min/km HRA??? VIIKKO #26 (20,0 km) MA 10,0 km @6:19min/km HRA131 SU 10,0 km @6:23min/km HRA??? VIIKKO #27 (50,3 km) MA 10,0 km @6:22min/km HRA??? TI - KE 8,0 km @5:20min/km HRA??? TO 8,0 km @6:16min/km HRA??? PE 16,3 km @6:20min/km HRA??? LA - SU 8,0 km @5:32min/km HRA???
  10. Kiitokset onnitteluista ja onnitteluja toki takaisin päin Tukholman selvittäneille. Hyviä suorituksia kautta linjan ja joillakin kovia ennätyksiäkin. Kotona ollaan ja flunssa painaa päälle. Muutenkin juuri nyt mieli kaihoaa enemmän terassille kun lenkkipolulle. Silti hieman oon jo ehtiny pohtia tulevaa. Tukholma ensi vuonna olisi tosi jees, mutta toisaalta siihen on kovin kauan ja jollain tavoin kiehtoisi Pariisin marathon (huhtikuu). Tosin en tiedä kuinka vaikeaa sinne on päästä  tai vaaditaanko kovaa aikaa. Pitääkseni juoksumotivaation yllä tarvitsen lähempiäkin tavoitteita niinpä loppuvuodelle tarttis löytää sopiva mara. Vantaa olisi luonnollinen valinta, mutta sen mahdollisuus selviää 13.6. Jos Suomi voittaa Unkarin, joutuu tässä alkaa bookkaamaan reissua vieraspeliin Romaniaan. Menee valitettavasti päällekäin Vantaan kisan kanssa.
  11. Onnittelut ja kiitokset mielenkiintoisesta raposta. Näin muuten saman kyltin kun sinäkin ja jäi minullekin mieleen.
  12. Onnittelut,kova suoritus! Lisäksi kiitokset erinomaisesta raportista. Näitä on ilo lukea. "ihmettelin itsekseni sitä miksi porukat "jarruttelevat" alamäessä." Tätä olen monesti itsekin ihmetellyt. Â
  13. Tukholma 2015 Viimeisten kahden viikon aikana en ollut pystynyt juuri suomaan ajatuksia tälle koitokselle. Elämä oli monen asian summana pienimuotoisessa kaaoksessa. Sama tuntui jatkuvan perjantaina, kun perheemme reissu alkoi. Norskin lento oli 1½ tuntia myöhässä, joten olimme mestoilla myöhään. AirBnb:n kautta hommattu kämppä oli hyvä, mutta aloilleen asettuminen ottaa aina aikansa. Lapset kävivät tietysti iltamyöhällä melko kierroksilla ja iltapalaakin piti lähteä etsimään. Kun vihdoin lapset olivat nukkumassa, aloin stressata omista varusteistani. onneksi viisas vaimoni käski minut nukkumaan ja totesi, että aamulla jatketaan. Tämä olikin järkiliike. Esikoinen heräsi seiskan aikaan ja en tietenkään saanut enää unta. Jo pidempään vaivannut kurkun karheus oli lähes poissa. Ysiltä tavarat oli repussa ja lähdin kohti stadikkaa. Metrossa muiden juoksijoiden ympäröimänä ehdin ensimmäistä kertaa kunnolla fiilistellä tätä reilun puolen vuoden projektin loppuhuipentumaa. Noustessamme rullaportaita stadionin pysäkillä katselin ympärilleni. Jengi oli kovin hiljaista ja keskittynyttä. Lähtöä edeltävä pari tuntia meni leppoisasti. Söin vielä pari banaania ja siemailin urheilujuomaa. Arvoin pitkä- ja lyhythihaisen välillä. Kävin kolmesti kusella. Seurailin toisten rituaaleja. Lopulta päädyin lyhythihaiseen juoksupaitaan, shortseihin ja pitkiin kompressiosukkiin. Kahteen spibelttin ängin viisi geeliä, kännykän ja vessapaperia. Päähän kuulokkeet ja hikinauha. Ranteessa oli tietysti Garmin ja päällä sykevyö. Minut oli laitettu vihoviimeiseen lähtökarsinaan. Ensimmäiset kilometrit menivät lähinnä tunnelmaa ihmetellessä. Tässä vaiheessa vielä positiiviset kylmät väreet kulkivat kropassa. Ekan vitosen jälkeen aloin huomata, että jatkuva ohittaminen oli vaivalloista ja garminin mukaan matkaakin oli kertynyt selkeästi enemmän. Päätin ottaa seuraavan vitosen iisimmin ajatuksena katsella josko siltanousun jälkeen alkaisi olla väljempää. Kympin kohdalla olin hieman neljää tuntia jäljessä, mutta juoksufiilis oli korkealla. Lähdin kiristämään tahtia, jottei tavoite lipeä liian kauas. Siitä alkoi juoksuni paras vaihe. Vaikka puolimatkassa olinkin vain noin puoli minuuttia alle kahden tunnin, uskoin tavoitteen olevan mahdollinen. 25km:n kohdalla olin jäänyt tavoitevauhdista jälleen joitain sekunteja. Tässä vaiheessa huono sää alkoi ensimmäistä kertaa painaa fiilistä alas. Junibackenin kohdalla (28km) oli perhe hurraamassa ja nostamassa fiilistä. Hieman tämän jälkeen tuli juomapiste, jossa urkkajuoma etoi jo pahasti. Meinasi laatta lentää saman tien jonkun isomman kannustusporukan silmien alla. komealla kakomisella selvittiin tällä kertaa. Loppumatkan menin veden, kahden geelin, cokishuikan ja hedelmäsokerin voimalla. Garmin tilttasi 31km:n kohdalla (sykemittari oli tiltannut jo paljon aiemmin). "Pimeässä" juokseminen oli aluksi tosi outoa varsinkin kun käsillä olivat kriittiset kilometrit. Hitaasti mutta varmasti voimat ehtyivät, hiipuminen oli vääjäämätön tosiseikka. Tästä huolimatta toinen siltanousu meni yllättävän kivuttomasti, selkiä tuli vastaan niin kuin tosin koko matkan ajan. Tultaessa 35km:n kohdalle 4tuntia oli menetetty, mutta samalla koin tietynlaisen helpotuksen - pääsen maaliin ja saavutan ihan hyvän tuloksen. Tämän myötä osa latauksesta hävisi ja yhtäkkiä jalat painoivatkin tonnin. Saapuminen stadionille oli tietysti unohtumaton kokemus. Maalissa katseeni osui sopivasti valotaululle, kun oma nimi vilkkui siellä hetken ajan kaikkien ihailtavana. Glamour loppui lyhyeen, kun vilu iski päälle ja piti saada kuivaa päälle. Kylmissään kamoja vaihtaessa vähän harmitti, mutta illalla folköl kädessä täytyi jo myöntää, että ihan hyvä keikka. Voin ensin hyvillä mielin nauttia kesästä ja sitten pikku hiljaa aloitella uuden projektin. Plussat + Järjestelyt toimivat hienosti + Hieno ja hyvä reitti + Tunnelma + Ennätys parani 23 minuuttia + Kokemusta tuli roppakaupalla, tajusin että maratonin ei tarvitse sattua niin paljon mitä ekalla kerralla sattui. Viime vuonna kauheus alkoi 25km:n kohdalla, nyt vasta 35km:n jälkeen. + Kroppa kesti hienosti, ei hiertymiä, jalkakipuja, kramppeja tai ongelmia vatsan kanssa. Miinukset - Jäin tavoitteesta reilut 2 minuuttia - Viimeinen lähtökarsina - Elektroniikka petti - Keli ois voinu olla parempikin Detskut 05K 00:28:34 28.34 05.43 10K 00:57:37 29.03 05.49 15K 01:25:31 27.54 05.35 20K 01:53:25 27.54 05.35 1/2 01:59:22 05.57 05.25 25K 02:21:44 22.22 05.44 30K 02:50:28 28.44 05.45 35K 03:19:49 29.21 05.53 40K 03:49:31 29.42 05.57 1/1 04:02:33 13.02 05.57
  14. Tänään vitosen lenkki kiihtyvänä. Jalat toimi ihan hyvin, mutta olo oli muuten vähän raskas, kun olin päivän mittaan tankkaillut. Ilman suurempaa efforttia sain 8 grammaa hiilaria per painokilo vedettyä. Ma - Ti 5,0 km @5:32min/km @HRA137
  15. Joo tuskin täs mitään PK länkytyksiä hirveesti enää kandee tehdä. Kun kohtuudessa pysytään niin ei kai toi "tankkaus" haittaakaan. Lähinnä siis ajatellut runsaasti pastaa/perunaa aterioilla, kunnon aamiainen (normisti en syö) ja välipalat. Juomaksi mustikkakeittoa, mehuu ja vettä. Ihan vaikka vaan siksi että syöminen on kivaa.
×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy