Jump to content
Juoksufoorumi.fi



Runningidiot

Jäsenet
  • Content Count

    689
  • Liittyi

  • Last visited

  • Days Won

    4

Runningidiot last won the day on July 27

Runningidiot had the most liked content!

Community Reputation

1 501 Excellent

1 Follower

Converted

  • 10km
    41.59
  • Maraton
    3:19

Recent Profile Visitors

4 235 profile views
  1. Noissa geeleissä iskee pidemmän päälle pieni kuvotus aina. Sellaiset 12h niitä jaksaa parhaimmillaan putkeen syödä mutta sen jälkeen alkaa vähän vi***tamaan. Joskus kesähelteillä kuvotus iskee jo parin geelin jälkeen. Lisäksi niitä saa välillä repiä auki ihan kirjaimellisesti hampaat irvessä ja jossain välissä on sitten lopulta makeat tahnat rinnuksilla ja kaikki paikat tahmeana. Myös se ylimääräisen pakkausmateriaalin kuorma ja ne tahmeat roskapaperit ovat kirjaimellisesti ongelmajätettä siinä jo muutenkin täydessä liivissä. Pistin nyt rahaa haisemaan ja tilasin maistiaisia tulemaan. Voin raportoida makutestien tuloksista myöhemmin, sikäli kun se ketään sattuu kiinnostamaan.
  2. No nuohan vaikuttavat mielenkiintoisilta. Hitaita ja nopeita sokereita sekä elektrolyyttejä samassa tuubissa🙃. Sen verran vielä jankkaan samasta aiheesta, että onko kellään kokemuksia aivan perus karkkimarmeladeista kuten vaikkapa tällaisista: https://www.behnfords.fi/product/903/bonelle-italian-marmeladi-n250g tai http://www.lakumesta.fi/fi/gl/3411/66133/marmeladit/marmeladi+300g+rasia.html Sokerointi varmaankin sulaa ja tekee yhden mukavan köntin liivin taskuun? Hintoja nopealla googlella: Cliff bloks karkki: 43 euroa/kg (verkkokauppa.com), 80g hiilaria per 100g GU karkki: 55 euroa/kg (bikester), 74g hiilaria per 100g Nosht karkki: 75 euroa/kg (kotisivut), 80g hiilaria per 100g Bonelle perusmarmeladi: 20 euroa/kg (behnfords), ravintosisältö tuntematon mutta suoraa nopeaa sokeria varmaan noin 80g/100g. High5 geeli: 16 euroa/kg (wiggle), 57g hiilaria per 100g Eli köyhä jatkaa yökkäilyä geelien kanssa mutta hyviä hintavinkkejä marmeladeista otetaan vastaan.
  3. Itse olen aina ostellut high5:n geelit Wigglestä, kun posteineenkin tulevat aina halvemmaksi kuin kotimaisesta kivijalasta. 40 geelin laatikossa tulevat ilman posteja noin 65 centin kappalehinnalla. Muistelen että talvisin geelit maistuvat paremmalta kylmän viileinä ja raikkaina, mutta helteessä tilanne on toinen. Olen tässä funtsinut itseni kietomista essuun, ja omien pikku marmeladien leipomista.
  4. Energiageelit ovat so last season. Nykyään on trendikästä vetää marmeladia, ja ainakin Nosht - merkkiseen vegaanitöhnään olen törmännyt joissakin somekanavissa. Jos ko tuotetta ei satu saamaan sponssina, hinta on kuitenkin sen verran elitistinen, että jää itseltäni ostamatta. Kysymykseni kuuluu: Mistä ja minkä merkkistä marmeladikarkkia kannattaa ostaa? Sellaista joka säilyy juoksuliivin taskussa ja menee alas sopivan helposti, mutta on kuitenkin halvempaa kuin vihreät kuulat.
  5. Huh-hah-hei. Kesäloma alkoi viime viikolla ja olen antautunut sen verran syvällisesti sen pyörteisiin, ettei ole tullut paljon foorumilla roikuttua. Olen myös viettänyt tuntuvasti aikaa alkoholin vaikutuksen alaisena, mikä on parantanut elämänlaatuani monella eri sektorilla. Urheilu ei ole yksi niistä. Yritetäänpä muistella menneitä: 27.7. -> MA: Matolla 18km pk. TI: 1h30min verttiä Paloheinässä jalkoja raahaten ja koko ajan valittaen. Pitkähkö treeniputki oli lopulta syönyt eväät. KE: Fysiojumppa. TO: 40min kevyt hölkkä, leukaa ja vatsoja. PE: fysio ja sysipaska jalkatreeni. Kolme viimeistä kyykkytreeniä ovat jokainen olleet edellistä huonompia. LA: Aamulla 45min kevyttä polkua ja illaksi Edenin kylpylään ylensyömään pikku kuoharipäissä. SU: Viimeisen päälle hedonistista toimintaa. MA: Ajo mökille, missä kaljaa. TI: Yritin juosta järven ympäri, mutta törmäsin ryteikössä piikkilanka-aitaan. Isovarpaasta kynnen juuresta yksi piikki sisään + tuntuvat verinaarmut reiteen. Olin jonkin aikaa jumissa kun kaikki paino oli aitaa vasten ja tekstiilit takertuneet piikkeihin. Meinasi tulla äitivainaata ikävä kun yritin ponnistella irti. Takaisin mökille kaljalle ja pesemään veristä kenkää. KE: Teipatulla varpaalla 10,3km peekoo - yläkynnyksellä juoksu. Sellainen väkisin raastettu krapulaveto, minkä päälle kaljaa. TO: Mökillä kaljaa ja tietenkin punkkua. Nyt meni jo vähän väkisin juomiseksi. PE: Selvinpäin. LA: Sipoonkorvessa 46,7km polkua, 6h18min, verttiä 1020m, syke 120. SU: Vähän jumppailin punteilla. Polvi ihan ok, viikkotunteja kertyi vähäsen. Ei se homma tällaiseen pikku kesälomatemmeltämiseen kaadu. Lomaviikon aikana voimakkaasti kasvanut itseinho motivoi lauantain pidemmälle lenkille. Askel oli alusta asti aika heikko ja paheni vain mitä pidemmälle päivä eteni. Ehkä kyseessä oli ns huono päivä. Lämpöäkin oli 26 astetta ja aurinko paistoi koko päivän pilvettömältä taivaalta. Eletrolyyttitabut oli loppu eikä neste meinannut imeytyä sitä tahtia mitä olisin hikoilultani kaivannut. Mahassa vaan hölskyi ja syke nousi mitä enemmän kupolia käristi. Virtaavaa vettäkään ei liiemmin löytynyt että olisi voinut edes kastella lippistä. Koska geelit aiheuttavat nykyään kuvotusta, rakensin sporttijuomaksi tiukalla sekoitussuhteella maltoa ja vettä sekä tilkan mehutiivistettä. Yritin niitä geelejäkin vetää mutta loppumatkasta vähän kaikki kuvotti paitsi vesi ja tuntui että laatta oli välillä lähellä. Olin rakentanut Garminiin 23,5km lenkin, ja ensimmäisen kierroksen jälkeen harjoittelin syömistä auton takakontilla. Kuvan eväistä maistui tucit, snickers, lakut, kokis, vesi ja banaani. Pari suolatabuakin otin mitkä vetivätkin huulet ikeniin juurikin muikeasti, mutta en silti tajunnut ottaa niitä mukaan kakkoslenkille. Varusteet toimivat mutta Vaarojen eväspuolta pitää kyllä harkita vielä tarkkaan. Tällä kertaa luontobongauksena hieno pöllö lähietäisyydeltä. Mökillä nousi paljon haukia sekä urani suurin affena. Kyllä on jumalauta timanttista hommaa pomputtaa jigiä hiljaisella illan hämärtämällä järven selällä viinilasi soutuveneen reunuksella keikkuen. Ensi viikolla ajattelin taas treenailla ja kuivata välillä kurkkua.
  6. Runningidiot

    Garmin Connect

    Näyttää uppaavan taas suorituksia palvelimelle.
  7. Kyllä mä uskon että ne vauhdit kulkee aika samoissa. Melko helpolla työnteolla pääsee ulkonakin siinä vitosen pinnassa, mutta tulee niin harvoin juostua ulkona tasaisella varsinkaan tasavauhtista pidempää peekoota, ettei niistä oikein osaa totuuksia lausua. Matolla vakioiduissa olosuhteissa pystyy vetelemään rohkeampia johtopäätöksiä.
  8. Ei ole ollut tapana kirjailla yksittäisiä harjoituksia tänne, mutta tänään törmäsin sellaiseen merkkipaaluun, että täytyy tulla brassailemaan: Matolla 18km perinteiseen 0.5% kulmaan, josta viimeiset 8km tahdilla 4:57. Syke pysyi koko ajan tukevasti pk-alueella ja käväisi korkeimmillaan 135:ssä viimeisen kilometrin aikana. Ensimmäistä kertaa ikinä koskaan pääsin matolla pk sykkeellä alle vitosen tahtia! Vittu sillä lailla! - vanha viidakon sanonta.
  9. Nyt saa ravistaa aika lailla hihasta nämä koska Garmin on syväkyykyssä. Onneksi on lyijykynälläkin tullut aina tuhrittua tekemiset ylös, vaikkakaan kovin tarkkaa datanpaskaa ei paperille ole tarttunut. MA: 1h40min Paloheinässä verttiä. Muistelen että pk-sykkeellä vedin ja alku oli todella tahmeaa. Illalla penkki ja fysiojumppa. TI: 40min kevyttä, lopussa X-määrä ruskoja. Illalla leukaa pyramidina ja keskivartaloa lisukkeeksi. KE: 4h20min pitkis, 39km, josta 14km siirtymiä ja loput polkua. Nyt bongasin todella kookkaan täysin ruskean haukan aivan lähietäisyydeltä ihan Keskuspuiston eteläpäässä. Räpiköi puussa noin kolmen metrin etäisyydellä minusta ja karkasi juuri kun kaivoin kännykkää esille. Vaatisi Pirkka-Pekan paikalle jotta osaisin lajikkeen yksilöidä. TO: 2h40min pitkis töihin, 24km josta 7km tasaista ja loput polkua. Illalla 30min kevyttä kotiin. PE: Kunnon fysiojumppa alle, minkä jälkeen kyykkyä. Helvetin heikkoa oli. LA: Aamupäivällä asioiden hoitelua juosten, 11km tahdilla 5:03. Pk-syke. Iltapäivällä kykkiessäni tubeless-hommia polkupyörän kimpussa alkoi polvea yllättäen juilimaan. Kipu eteni sitten ihan tuntuvaksi leposäryksi mikä tuntui sohvallakin istuessa. Järkytykseen ja kipuun nautin olutta ja buranaa. SU: Raaka reeni matolla. 30min lämpöä, minkä jälkeen vetoja 7% (ylä)mäkeen. 400m - 600m- 800m - 1000m - 800m - 600m kilometrivauhdeilla 12,5 - 12 - 11,5 - 11, 11,5 - 12. Palauttelut 200-400m hölkkää. Viimeinen nelisatanen jäi vetämättä kun piti polvillaan valuttaa limaa leuan päästä lattialle. Illalla alataljaa ja dippiä. Yhteensä 11h57min, polvi 8/10. Polvi kesti muuten hyvin, mutta tuo kyykky ilmeisesti vetää lihat sen verran tiukaksi, että sitä seuraavana päivänä on aina jotain kremppaa. Tämän kertainen yllättävän kova kipu saattaa johtua siitäkin, että perjantaina sain tehtyä kunnollisen fysiojumpan mikä kohdistui nyt enemmän sinne perseen puolelle, ja sitä kautta kroppa otti nokkiinsa kun menin rääkkäämään uutta lihasta. Ehkäpä pitäisi hieman keventää tuota kyykkäyspuoltakin, ja tehdä ennemmin kaksi kevyempää treeniä per viikko. Piti taas käydä ostamassa uudet tossut. Näillä toivottavasti läpäistään Vaarojen maraton. Kokoa piti kasvattaa jo 47 ja 1/3:aan jotta varpaille on riittävästi tilaa, eikä tarvitse puukottaa reikiä kengän kärkiin. Melkoiset kanootit.
  10. Runningidiot

    Hoka One One

    Koitetaas vielä. Onko kellään käryä siitä, onko Speedgoatia todella kolmessa eri leveydessä? Hokan sivuilta en löydä kuin normaalin ja wide- version mutta kun arvoin tilaukseni kanssa tästä liikeestä; https://www.bergfreunde.fi/hoka-one-one-speedgoat-4-polkujuoksukengaet/?aid=1e956cb47f483e8d367ea200cec293f8&wt_mc=fi.pla.google_fi.2003906847.70219567094.353349346291&wt_cc1=&gclid=EAIaIQobChMIz4rk2Lrj6gIVitwYCh03lQNcEAQYASABEgKlYvD_BwE niin siellä on kolmea eri leveyttä. Normaali, wide ja extra wide. Täällä ollaan ihan kysymysmerkkinä. Edit: Aivan sama, kävin varustenetissä ja poistin kenkäparin yhtä kokoa isompana. Toivottavasti varpaat ovat nyt tyytyväiset. Tinkaamalla lähti 14 euroa hinnasta.
  11. Viikko takana, keskimääräisen elinajanodotteen mukaan 1872 edessä. MA: Paloheinän nyppylän hinkkaamista ylä-pk sykkeellä: 1h22min, nousua 765m, keskisyke 134. Hiostava ilma purkautui lopulta pisaroina taivaalta ja treeni jäi vähän kesken kun loput perheestä seisoskelivat kuusen alla enkä hennonut heitä sillä lailla seisottaa. Illalla penkki ja kulmasoutu, tällä kertaa molemmat 4x8x100 /2,5min. Fysio päälle. TI: Keskeytetty pitkis Sipoonkorvessa. Reitti oli tallennettu Garminiin mutta tästäkin huolimatta havahduin siihen, että jo kahden tunnin kohdalla olin taas sen uuden hienon sillan kupeessa ja lenkistä oli jäänyt kolmannes kiertämättä. Vedin sitten sakkolenkkiä suuntaan X, mistä palasin samaa reittiä takaisin kun saavutin jonkin asteisen sivistyksen teineen ja taloineen. Pari kierrosta vielä Kuusijärven ympäri ja sitten alkoi touhu riittää. 3h16min, 25km, syke jotakin. KE: Juoksumaton piiskausta 80min: 30min lämpöä + 9x3min ylämäkivedot 7% mäkeen 2min palautteluilla. Tahdit kiihtyen 5:30 -> 5:18. Poltin kantapäähäni rakon joten viimeinen veto piti paukuttaa sukkasillaan. TO: Fysiojumppa + ilmeisesti leukaa koska muistilapussa lukee 5x4x35? PE: Iltavuoroon menomatka 20,2km reipasta pk:ta josta suurin osa polulla. Keskitahti 5:56, keskisyke 133. Kotiin 42min palauttelevaa aika herkällä tunnelmalla. LA: Fysiojumpalla lämmöt, kyykky 2x10x90 + 2x8x120, jonkin verran dippiä ja vatsaa päälle. SU: Matto seuranani: 1% kulmaan 30min lämpöä, päälle 3x15min vedot kynnyksellä / 2min palautteluhölkät. Vetojen tahdit 4:30, 4:24, 4:20. Rannesykemittauksen tekemä käyrä on melkoista huttua mutta sykehuiput näyttää liidelleen siellä 157 lyönnissä. Viikon tulos 10h10min, polvi 9/10. Löysin tällaisen videon liittyen tuohon polven ja siten myös perseen jumppaamiseen. Jos tuohon on uskominen niin omat jumpat on kohdistuneet ehkä liikaa vain lonkan ojentajiin, kun pitäisi tässäkin asiassa mennä enemmän perseen puolelle. Tehokkaan tuntuisia liikkeitä IT-jänteen hoitoon: Loppuun vielä polku-perteille tehtävä. Etsi tämä Sipoonkorven metsästä:
  12. Runningidiot

    Hoka One One

    Onko kukaan koepolkenut Speedgoat 4:n leveämpää mallia? Onko leveyttä tuntuvasti lisää ja onko sitä koko lestin leveydeltä vai pelkästään toeboxissa?
  13. Tällä kertaa jätetään kaikenlaiset mauttomuudet ja alatyyliset jutut sikseen ja puserretaan pelkkää kuivaa asiaa. Kevyt viikko: MA: llmeisesti lepo koska mitään ei ole kirjautunut muistiin. TI: Penkki ja alatalja kevyesti, päälle matolla 40min kevyttä. KE: Totaalinen fysiojumppa. TO: Työmatkat kevyehköä 60min + 30min. Ennen kotimatkaa töissä keveät leuat ja olat. PE: Fysiojumpalla lämmöt, sitten kyykkyä ylläpitosarjoin 2x8x90 + 2x6x120, pohkeet, vatsaa. Oli todella heikko olo. LA: Matolla kevyt kiihtyvä 10km, 9,5km/h -> 14,5km/h. SU: Vaimon pitkisellä eksyttämässä rouvaa suunniteltua pidemmälle reitille Nuuksion mettään: 3h45min, 22km, syke 103, nousu 541m. Viikon hölkät 6h48min, polvi 8/10. Polvi menee jumiin kun makaa liikaa eikä reenaa. Lihakset ilmeisesti kiristyy. Nyt vitun äkkiä suihkuun tiskaamaan kiviä jos vaikka pääsisi kurkkaamaan vielä vaimon simpukkaa.
  14. Nämä on nimenomaan widet ja puntaroin juuri että ostaisin normaalit tilalle jos ne kestäisi paremmin. Taidan sitten jättää ostamatta. Pahoin pelkään että tässä joutuu sitten ostamaan vielä yhdet ATR:t ja pidellä niitä kuin kukkaa kämmenellä vaaroille saakka. Speedgoatiin olen joutunut leikkaamaan reiän että mahtuu jalkaan. En usko että pystyn pitämään niitä 130km matkaa jos niin pitkälle satun pääsemään.
  15. Sitten niin taas. MA: Junttipuntti. Penkkiä ja kulmasoutua. TI: Vartin lämmöt, minkä jälkeen verttitonni matolla samalla kaavalla kuin viimeksikin. Hitusen liian kovaa tuli paikka paikoin tehtyä mutta välillä se on semmosta. Keskisyke 135, aikaa meni 1h20min. En muista milloin olen ollut yhtä läpimärkänä hiestä matolla tampatessa. Kostea ilma. KE: Työmatkat iltavuoroon: menomatka 14,8km polkua, syke 122, tahti 6:12, nousu 253m. Nyt oli hyvä tatsi. Saattoi jopa olla elämäni virkein polkuhölkkä, en ainakaan muista että koskaan olisin noin reippaasti mennyt noin helpolla. Kosteanviileä happirikas ilma auttoi. Illalla 30min kevyttä kotiin, missä fysiojumppa. TO: Piti tehdä vetoja radalla mutta taisin tehdä vahingossa vauhtileikittelyn. En tiedä miten helvetissä siinä niin kävi. 20min lämmöt, minkä jälkeen 400m vetoja 200m hölkkäpalautuksilla. Ensimmäisen tukkoisen raskaan vedon vedin fiilispohjalta aikaan 1:31, ja ajattelin että tämmöisiä jos vetää 10kpl niin varmaan alkaa tuntumaan jo pahalta. Vetelin sitten vähän alle 90sek nelisatasia ja alkoivat tuntumaan vaan helpommalta loppua kohti. Nro 9:n ajattelin jo vähän kiristää ja meni helpolla 83 sekkaan. Viimeisen otin täysiä ja siihen meni 77sek. Kotona ei tuntunut siltä että olisi kunnolla reenattu lainkaan. Illalla leukaa 4x6x30 ja olkapäät. PE: Kunnon fysiojumppa alkulämmöksi ja päälle kyykky 6x3x145. LA: Vaimon pitkiksellä mukana: 20km pääasiassa polkua, 2h46min, tahti 8:26, syke 109, nousu 442m. Asioista perillä olevat ihmiset sanoisivat että huolsin hiusverisuonistoa, itse kuvailisin että juoksin vitun hiljaa ja tuli kylmä. Love hurts. Otin Paloheinässä pari nousua ja ilmeisesti joku Hoka-lähettiläs (Hoka-paita päällä) kyseli puolirinteessä fiilikset Speedgoateista. Haukuin liian kapeiksi ja lisäsin että ATR:t taas eivät kestä. Kertoi että syksyllä on tulossa leveä malli Speedgoateista. SU: Oma polkupitkis: 32,7km, 3h54min, tahti 7:10, syke 116, nousu 560m. Ihan ok, ei mainittavaa. Paitsi että tuo keskuspuisto alkaa hiljalleen kypsyttämään. Seuraava pitkis pitää rämpiä jossain muussa mettässä. Viikon hölkät 11h20min, polvi 9/10. Polvi tuntuu muuten jo kestävän mutta kyykkypäivien jälkeen valittaa vähän kun etureidet on jäkissä. Hokista ATR ei muuten ole ainoa malli mikä laukeaa jalkaan alta åhmin. Nämä Cliftonit ostin 10kk sitten ja niillä on tullut juostua ehkä kuusi lenkkiä kuukaudessa. Roskiskamaa jo nämäkin paskeet.
×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy