Jump to content
Juoksufoorumi.fi

HelppoHeikki

Jäsenet
  • Content Count

    1 691
  • Liittyi

  • Last visited

  • Days Won

    34

HelppoHeikki last won the day on November 20 2018

HelppoHeikki had the most liked content!

Community Reputation

2 069 Excellent

About HelppoHeikki

  • Rank
    UTTF Liivijengiläinen 2017

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Joo, joku pilli olisi hyvä. Mulla on vain pullo, missä on parin sentin nokka.
  2. Noita ruuvejahan on käytännössä pakko löysätä reilusti, kun voitelee maton. Ja voitelu tehdään noin 50-60 käyttötunnin välein.
  3. Pidätkö käsillä tai kädellä kiinni kahvasta, kun juokset? Tai juoksetko aivan maton toisessa reunassa?
  4. Tässä nämä asiat kiteytyy varsin hyvin. Kaikista pahin aikasyöppö on kännykkä ja netti. Kyllä me kaikki tiedetään mitä tapahtuu, kun katsoo luurista vain "pari juttua". Yllättäen ei olekaan enää aikaa treenata. Ainakin omalla kohdalla toimii kaikista parhaiten just tämä hatapan periaate. Kun tulee kotiin, niin tekee pakolliset hommat ensin (safkat muksuille ja mahdolliset harrastuksiin viemiset) ja sitten heti lenkille. Ei todellakaan katso niitä paria nopeata juttua netistä. Kyllä treenin jälkeenkin on aikaa nettiä katsella. Jos ei ole, niin mitään ei ole menettänyt.
  5. Kuulostaa todella oudolta. Aivan kuin joku lukitus ei pitäisi ja säädöt pääsisivät muuttumaan. Mutta tämän ei pitäisi olla edes teoriassa mahdollista. Oletko siis keskittänyt maton siten, että matto pyörii noin 5 km/h ja säädät kiristyksen siten, että matto pysyy pyöriessä keskellä? Jos näin tekee ja matto silti vaeltelee puolelta toiselle, niin jotain vikaa siinä on.
  6. No mun vanhassa mallissa se on tässä:
  7. Ylläs jää tänä vuonna väliin ja Rukan majoituskuviot on vähän auki, kun yhdestä porukasta olen alustavasti varannut petipaikan. Pitääkin varmistaa, että saiko ne mökkiporukkaa kasaan. Jos ei, niin tämä on toinen hyvä vaihtoehto. Seurakin on hyväksi havaittua 🤗
  8. Ja reissukavereita löytää todella helposti täältä ja Facebookin juoksuryhmistä. Aina on löytynyt kisareissuille matka- ja majoituskulujen jakajia, kun olen kysellyt. Sen takia tätä lähinnä painotan, että halutessaan nämä reissut voi tehdä varsin edullisillakin kokonaiskuluilla.
  9. Suomen kisojen kulut riippuvat todella paljon matkustamisen tasosta. Dieselautolla ja kimppakyydillä matkakulut on noin 30-50 euroa per nassu, kimppamajoitus 25-40 euroa yö ja jos kokkaa itse majapaikassa pöperöt, niin ruokaan menee se mitä kotonakin, kun ostaa safkat matkalla marketista. Varustepuolella 300 - 400 eurolla saa jo hyvän perussetin* ja jos ei ole maaninen shoppailija, niin uutta kamaa ei ole mikään pakko ostaa koko ajan. Lenkkareita ja juoksuvaatteita kuluu siinä missä muillakin hölkkääjillä. *Ohut kalvotakkia, juoksuliivi, lötköpullot, otsalamppu ja sauvat.
  10. Ei riitä, pitää olla vähintään 10 itra pistettä kahdesta kisasta.
  11. Itse olen vähän hämmästynyt, että Pyreneiden byUTMB kisa ei ole vielä loppuunmyyty. Sinne ei kuitenkaan ole karsintoja ja paikalle pääseminen ei vaadi kovin kummoista logistiikkaa. Ja Stoneja on tarjolla varsin avokätisesti.
  12. Tai sitten just päinvastoin. Ennen tätä murrostahan piti olla kolme pitkää kisaa kahdessa vuodessa taskussa. Nyt riittää kaksi noin 100km kisaa kahteen vuoteen. Eli heikommalla kuntopohjalla nyt pääsee lähtöviivalle.
  13. byUTMB kisoissa pitää muistaa se, että myös lyhyemmiltä matkoilta saa reilusti Stoneja. Esim. Pyreneiden 101km reitiltä saa 15. Kun taas UTWT-kisoista saa Stoneja vain ja ainoastaan pisimmältä matkalta. Ja vain 5 tai 6 per kisa.
  14. Eipä sitä tiennyt, että itkeäkö vai nauraa, kun kävin tänään Keravan Keinukalliossa juoksemassa. Pururadat täysin kuivat ja oikeastaan paremmassa kunnossa kuin marraskuussa. Ja siinä kun hölköttelin, niin katselin 10-15 hiihtäjän porukkaa, jotka lykkivät edestakaisin jotain 300 metrin keinolumiuraa, mikä on tehty tykeillä ja lumikissalla. Nurmikko vaan vihersi tämän 2,5 metriä leveän lumiuran vieressä 😲 Ja tänään on kuitenkin tammikuun 9. päivä. Ja ollaan Suomessa.
  15. Mä koin saavani säännöllisistä kävelylenkeistä hyvää pohjaa pidempiin polkukisoihin. Toki juoksinkin ohessa, mutta vedin myös 1-3 kertaa viikossa 16km reippaita kävelylenkkejä. Ja paino sanalla reipas, ei mitään koirankusetuslonnimista, vaan koko ajan määrätietoisesti eteenpäin. Näillä lenkeillä sai kuitenkin keskisykkeet noin sataan ja mäkisestä maastosta johtuen hyvää sykevaihtelua koko lenkin ajaksi. Ja iskutustahan näistä ei tule kuin juoksemisesta, joten jalat kestää ohessa hyvin juoksuakin. Toisaalta, minun on vaikea uskoa, että muutaman kilometrin kävelylenkeistä olisi mitään todellista hyötyä. Toki niistä saa hyvää mieltä, raitista ilmaa ja verenkierto pääsee töihin, jos muuten vain röhnöttää sohvalla, mutta treenimielessä kävelylenkkien pitänee olla jossain määrin pitkiä ja oikeasti reippaita, jotta niistä saa todellista hyötyä irti.
×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy