Jump to content
Juoksufoorumi.fi



puttex

Jäsenet
  • Content Count

    23
  • Liittyi

  • Last visited

Converted

  • Coopperi
    2940
  • 10km
    43:48
  • Puolimaraton
    1:38:38
  • Maraton
    3:30:27
  • Tavoite
    alle 3:15

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Entäs esim Aktiacup, kausi 2020-21? Kalenterivuosisäännön mukaan 1971 syntynyt on M40 2020 kisoissa, ja M50 2021 kisoissa. Ei sillä kait väliä kun ei tuolla pallilla ole anyway asiaa. Mutt sillä jolla olis saumat, niin senhän pitää kisata jommassa kummassa sarjassa koko kausi.
  2. Sama täällä nurmikoista. Luin reittimittausrapsoja, ja first time evö laskin excelissä mitä noi vois maksaa. Sain 1min gainin. Tiedän ett GPS ei oo hirmu tarkka, mutt osa näistä 42.6km kellon luvuista voi tolla kyllä ettei juokse optimilinjoja. Jos kerran mitanneet reitin noin, niin mäkin otin kaikki mahdolliset lailliset oikaisut. 4min18s jäin enkasta (Rotterdam 2016 - 3:30:17). Aika kova mimmi olet jos juokset alle 3h kolmen viikon välein. Jos tekis vieli sukupuolikorjauksen niin siis alle 2:40. Juoksupipoa nostan. Ai niin, yks pränkki pitää kertoa. 31,5km väliaika 2:
  3. Piti etsiä toi tutkimus. En ihan muistanut detskuja. Se oli kolestrolilääketutkimus IMPROVE-IT. Sydänliiton Mikko Syvänne kirjoitti siitä: "Melko tuoreessa laajassa kolesterolilääketutkimuksessa (IMPROVE-IT), johon otettiin potilaita pian sairastetun sepelvaltimotautikohtauksen jälkeen, kuuden vuoden aikana tehokkaamman hoidon ryhmässä olleista kuoli, sai uuden sydänkohtauksen tai aivohalvauksen 33 % eli vajaat 6 % vuodessa. Sydänperäisiin syihin kuoli kuudessa vuodessa 7 % (siis runsas prosentti vuodessa) ja sydäninfarktin sairasti vastaavasti 13 % (runsaat 2 %). Nämä luvut eivät
  4. Muistan ton joka kolmannen. Se oli 6v seurantajakso, keskimäärin 6% vuodessa oli uusintakohtauksen tn. Eli 36% kuuden vuoden yli oli tapauksia. Kuolleisuus 1% luokkaa vuodessa. Eli kannattaa elää kuin viimeistä kesäpäivää tai juoksupäivää. Yo. on vaan synkistelyä. Itse olen siinä enemmistössä joka ei ole saanut uusintakohtausta 6 vuoden jälkeen. 6 1/2 vuotta menty, ja 9 maraa juostu. Ajat parani 3:54 => 3:30. Lauantaina ei ihan parannusta, mutt neljään vuoteen paras aika 3:34:43. Tarinan lisäksi ainoa asia joka muistuttaa tosta on se pillerirasia. Oireita eikä rajo
  5. Hieno oli keli. Vielä parempi reitti kun entinen. Yks paha mutka siinä alussa alituksen jälkeinen vasen oikea ylämäki. Ja se Mäntyläntien jälkimmäinen pehmeä osuus. 3:30 alitusta ja PB:tä haettiin, mutt ehkä liian vihaisella alulla (1:42:06), niin noutajahan se taas tuli juoksukaveriksi. 3:34:43 silti paras sitten Frankfurtin 2016 (3:31:45). Viime vuoden vatsaongelmien jälkeen tuntu todella hyvältä kropassa. Jalat ei vaan kestänyt, esim sen pellon jälkeen vasen takareisi kramppas totaalisesti vikalla kiekalla ja sain pataan 2min 3km matkalla.
  6. ...kun lupasin kirjoittaa vielä toimiiko J.Holmenin ohjelma. Swiddu. Tai ei. Kolmas kerta toden sanoo. Holmenin ohjelma toimii, vedin lopun 12 vk eli siitä testijuoksusta eteenpäin. Hyvin pysty vetää 3:30 ohjelman, ei tehnyt tiukkaa, palautuminen hyvä. Garmin sekos, näytti 61 ml/kg VO Max mikä ei tietenkään pidä paikkaansa, mutt trendinä uskon siihen, heinäkuussa näytti jotain 50 ml/kg. Sitten ne tulokset. Kaarinasta. Kaikki valmistelut oli mennyt hyvin, oli nukuttu yli 9h yössä koko viikko. Keli ihan bläkä, ei satanut, +5. Eka 10.5 50:42, toka 51:24. Eli pu
  7. Kiitos ja anteeksi HCM:n n. 3:45 juoksijoille. Mulla oli tokaks viimeinen 32k kiihtyvä lenkki ennen Kaarinaa (24.10.), lähtöpaikka Otaniemi ja se 6km kiihtyvä 4:50min/km veto osui juuri Laru-Kaskisaari-Lehtisaari(-Otaniemi) osuudelle. Helppoahan se oli 4:50 juosta kun alla oli 26k 5:20-5:30 vauhtista. Mutt sain itse tuhannesti energiaa tohon vetoon ohitetuista selistä ja katsojien ja juomapöytien hlökunnan kannustuksista!
  8. 2010 aloitettu ketju - hienoa. Pidetään siis hengissä. Kokeilin tätä viime vuonna uudestaan. Eväät oli hyvään mutt ylitankkasin ja oksentelin Vantaalla ja keskeytys. 3vk myöhemmin uudestaan Kaarinassa ja toinen pannukakku, taas vatsaongelmat. Siellä tosin oli pakko itse kontata lähtöpaikalle/maaliin, niin 3:48 loppuaika (eka puolikas 1:44). Mutt koska olen itsepäinen, niin taas mennään tällä. 3:30 target. Hyvältä on tuntunut taas meno. Garmin mennyt sekaisin, näyttää 2:46 ennustetta ja VOMax 59 ml/kg. In Garmin we trust. 3:30 on ollut v 2016 lähellä, Rotterdam 3:30:27 j
  9. puttex

    Helsinki City Double

    Millä vauhdeilla kontataan double? Puolikkaan startti klo 11. Kun sen pinkoo alle 2h, jää 2h palautusaikaa täysmatkalla, jonka startti klo 14:45. Ei taida ihan vastauksia olla ihan apteekin hyllyltä. Puolikas kait pitäis juosta vaan alta pois ja yrittää palautua. Katon viime vuoden tuloksia, esim - Kisan voittaja juoksi 4:44 ja 4:54 min/km vauhdeilla, ja samana vuonna normimaran 2:58:36 eli 4:14min/km vauhtia. - sij 7 juoksija 5:40 ja 5:10 min/km vauhdeilla, ja samana vuonna normimaran 3:22:40 eli 4:48min/km vauhtia. - 10. sijoittunut juoksi m
  10. puttex

    Takaisin tavoitteisiin

    Kahden vuoden blogitauko. Harrastettu hölkkäilyä. Yritin 2017 parennella vauhtia, mutta tulokset jäi. Syksyn tultua tein päätöksen lopettaa liian ohjelmoitu treeni ja mennä kokonaiskuorman ohjaamana. Talvikaudella vapaa-ajan fokus ollut täysin kahden alppijunnun huoltamisessa, siinä ei hirveesti tavoitteellista juoksua ehtinyt tehdä tai siitä ois saanu vaan stressiä. Paljon tullut kyllä itse laskettua, 2017-18 53 hiihtopv ja 2018-19 47 hiihtopäivää (kaikki Lappia, Ruotsia ja Alppeja). Viime syksynä käytiin kyllä tarkastamassa kunto Rantapuolikkaalla ja Itämerimaralla Hangossa. Puol
  11. puttex

    3v synttärit tänään

    3 vuotta pompusta. En ole ihan juhlatuulella, kausi täytyi aloittaa uudestaan. Helmikuussa kostautui yhdistelmä paljon töitä, paljon treeniä ja mun alppijunnujen kisa- ja leiriviikonloput. Sain flunssan, joka loppui aika nopeasti ja palasin lenkkipoluille. Ehdin olla lähes limaton 5pv, mutta ekan laskupäivän jälkeen Obertauernissa flunssa joko iski takas tai sain uuden viruksen. Rimpuilin vähän vastaan, mutt sitt iski kuume ja siihen jäi laskut. Voi sitä ketutuksen määrää. Ton Itävallan leirin jälkeen vedettiin puolivaloilla vielä toista viikkoa, ja tuli käytännössä kuukauden treenitauko. Palu
  12. Frankfurt oli ja meni. Mietin tässä jaksaako kirjoittaa, mutt dokumentoidaan nyt tämä kausi. Lensin lauantai aamuna mestoille, kävin hakemassa juoksunumeron heti aamusta ja sen sai suht ripeästi vielä klo 11. Pakollisen pussin sai sitten aivan toisesta päästä hallia, ja etukäteen tilatut paidat oli piilotettu keskelle hallia. Kävin vielä ihailemassa maalia, hienompaa näyttämöä seuraavan päivän ennätyksellä saa hakea. Sieltä sitten hotellille, 4 tähden Beethoven (Beethovenstrassa 46), vajaan kilsan päässä startista, 95 EUR huone. H-hetki oli sopivasti talviaikaan siir
  13. 3:31:44. 35km asti okish mutt sitt perkeleen Deutsche Bank kaatu mun päälle. Puolikkaat 1:43 ja 1:48:44. Minen jaksanut. Oli muuten todella ruuhkasta 3:29 jänistennkohdalla alussa. Mentiin varmaan 15km hirveellä pumppaamisella. Nyt tarttee tehdä katoin tolle corelle. Paketti ei pysy vaan kasassa loppuun asti. Upgradasin itteni businekseen ja vedän perseet.
×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy