Jump to content
Juoksufoorumi.fi



50+Runner

Jäsenet
  • Content Count

    204
  • Liittyi

  • Last visited

  • Days Won

    1

50+Runner last won the day on November 5 2018

50+Runner had the most liked content!

Community Reputation

937 Excellent

1 Follower

Converted

  • Puolimaraton
    1:32
  • Maraton
    3:11
  • Tavoite
    Alle 3:10

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Onnittelut mitalisateesta, jokaista väriä tuli kaulaan, tai ainakin siis käteen!
  2. Skike-kuume kasvoi sitten sen suuruiseksi että piti käydä hankkimassa ne, torstaina lepopäivän kunniaksi Varuste.netistä mukaan Skike V9 Fire 150. Mukavana yllätysbonuksena paketista löytyi myös 200-mallin renkaat. Olin arponut kumman mallin ostaisi mutta tämän 150:n mukana tulikin molemmat 🙂 Perjantaina toinen lepopäivä kun siirryttiin mökille. Lauantaina sitten Skikeillä kokeilemaan, rouva juoksi pitkiksen ja minä hiihtelin mukana. Alun totuttelun ja jarrutusharjoittelun jälkeen menin asfaltilla tasatyöntöä ja ylämäet kuokkaa, ihmetys oli suuri kun kuokka ei tuntunutkaan nivusess
  3. Sekalainen puuhailu jatkui tällä viikolla. Vanha sykevyö sanoi sopimuksen irti, ei auttanut patterien vaihdot ja resetoinnit joten hommasin uuden samalla kun kävin Varuste.netissä hipelöimässä skikejä sillä silmällä. En raaskinut ostaa hintavaa sikaa säkissä, joten jostain googlen syövereistä löytyi että Paloheinän Suomen ladun majalla olisi niitä vuokrattavana, mutta olivatkin myyneet kaikki pois. Maastopyörien lisäksi olisi ollut normi-rullasuksia, mutta minulla oli omatkin mukana joten tasatyönsin sitten niillä, oli kyllä selkeästi raskaampaa Paloheinän hiekkareiteillä kuin viime vii
  4. Juoksun suhteen ollaan telakalla tämän nivusvaivan takia, joten tällä viikkolla teemana erilaisten korvaavien kokeilu, tuloksena: Pyöräily + Crosstrainer + Hiihtoergo + Rullahiihto tasatyöntö + Rullahiihto luistelu - Kickbike - Noilla + merkkisillä jatketaan, lisäksi voisi käydä uimassa. Viime sunnuntaina lähdin vielä viikkoraportin kirjoittamisen jälkeen salille joten täydennyksenä viime viikkoon: Viikko 40 Su Hiihtoergo 10min + Sali yläkroppaa 45min Ja sitten tämä nyt päättyvä viikko: Viikko 41
  5. Niinhän siinä sitten kävi että vaimo jätti minut. Mentiin 3:30 loppuaikaan tähtäävää vauhtia yhdessä 20km asti, sitten minulla alkoi jalka painaa ja sanoin rouvalle että anna mennä vaan. Jo 15km kohdalla alkoi olla nivuset kipeänä ja etureidet alkoi pökkelöityä. Otin buranan, se alkoi auttaa toiselle kierrokselle lähtiessä niin että sain köpöteltyä hitaampaa vauhtia ilman kovempia kipuja. Keskeyttäminen oli mielessä mutta en sitten viitsinyt kun poikammekin oli juoksemassa ekaa maraansa, ei viitsinyt hänelle vielä hävitä 🙂 Niinpä köpöttelin maaliin ajassa 3:45 ja risat ja mietin matk
  6. Alttarilla ei muistaakseni ollut mitään puhetta juoksusta... 😅
  7. Maanantaina oli kyllä paskin lenkki ikinä. Pohkeet ja reidet oli kipeänä lauantaina neljän viikon juoksutauon jälkeen juostusta reippaasta 20-kilsasesta, ja nivunenkin pottuili, ei olisi juuri kovempaa päässyt vaikka olisi yrittänyt. Tämä toistui vielä keskiviikkonakin, tarkoitus oli juosta 8km tavoitevauhtia, mutta heitin kesken 4km jälkeen kun oli niin tuskaisen oloista jalkaosastolla. Perjantaina säästelin jalkoja ja tamppasin vain vähän crosstraineria. No lauantaihin mennessä oli sitten jo ehtinyt vähän palautua, viimeinen semipitkä ennen HCM:ää antoi lievää uskoa että ehkä sen saa läpi
  8. Näinhän se on mutta toivossa on hyvä elää... Muutetaan sitten taas suunnitelmia tilanteen mukaan 🙂
  9. Varovainen paluu harjoittelun pariin. Keksin käydä kokeilemassa crosstraineriä, tulos positiivinen eli ei tuntunut nivusessa lainkaan. Vedinkin sillä sitten myös seuraavana päivänä vetotreenin. Koitin myös juosta varovasti matolla, tulos negatiivinen eli tuntui nivusessa. Lauantaina kuitenkin päätin lopettaa potemisen kun parin viikon päästä pitäisi juosta HCM, vedettiin kiihtyvä 20km, tulos negatiivis-positiivinen, eli tuntui nivusessa mutta sai kuitenkin juostua. Ei se siitä tuntunut pahentuvankaan eli ei kai auta muuta kuin juoksennella pienen ikävän tuntuman kanssa nää pari viikkoa ja sitt
  10. Parin viikon raportit nyt samalla kertaa. Toissaviikon teemana nivusen parantelua ja sunnuntaina vaellusreissun (Kilpisjärvi-Halti ja takaisin) eka päivä. En laske näitä patikkapäiviä varsinaiseksi treeniksi mutta merkataan ne kuitenkin tänne niin ei ole ihan tyhjää täynnä koko viikko. Viikko 36 Ma Lepo Ti Lepo Ke Lepo To Lepo Pe Lepo La Lepo Su Vaellus Kilpisjärvi-Kuonjarjoki 22,9km 9h Yhteensä reeniä 0h josta juoksua 0:00:00 ja 0km Tällä viikolla vaellusreissu jatkui. Ekana päivänä nivunen tuntui vielä vähäsen mutta seuraavina päivinä se
  11. Onnea ennätyksestä! Varmaan tuo imeytymättömyys aiheutti sen että et saanut kaikkea irti. Konoset 35km kohdalla ei ole kyllä merkki siitä että kroppa olisi toiminut 100%... 🙂 Vikalla kympillä ja vikalla 2 km:llä sait kuitenkin sykkeitä nostettua mikä on ainakin itselleni onnistuneen juoksun merkki, eli että jalat ei ole hyytyneet ja on jaksanut puristaa loppuun asti. Nyt lepoa ja uudesta ennätyksestä nauttimista!
  12. Eipä juuri raportoitavaa Paavo Nurmi maran jälkeen. Laitetaan nyt kuitenkin viikon tapahtumat tänne niin ei katkea hyvä viikkopäiväkirjaputki. Juoksua ei yhtään, koitan saada nivusen/lonkankoukistajan nyt kivuttomaksi. Vähän pyöräilyä mielen piristämiseksi, ja ainoana mainittavana asiana uintia, eka kerta varmaan pariin vuoteen. Ihan mukavaa hommaa, tuli korkattua viimein Lepuskin maauimalakin. Viikko 35 Ma Lepo Ti Lepo Ke Uinti 500m To Pyöräily PK Auto huoltoon ja takaisin, autottomat siivut pyörällä yht 15,3km Ilta: Pyöräily MTB PK Polkuja ja ulkoilu
  13. Urheiluhullujen uusimmassa jaksossa vieraana Iivo Niskanen, otsikkona: Iivo Niskanen juoksee hirmuaikoja, mutta väittää kuuluvansa "hölkkäsarjaan" https://areena.yle.fi/audio/1-50587226 Kaikille meille urheiluhulluille mielenkiintoista kuunneltavaa, Iivon ajatuksia mm. tuosta 10km juoksukisasta, harjoittelusta sekä jo saavutetusta arvokisamenestyksestä.
  14. Hyvä suunnitelma! Treenien perusteella 3:15 on täysin tehtävissä, rauhassa vaan liikkeelle niin hyvä tulee, tsemppiä juoksuun!
×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy