Jump to content
Juoksufoorumi.fi


J M

Jäsenet
  • Content Count

    151
  • Liittyi

  • Last visited

Community Reputation

18 Good

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. 1200e, enää ei oo kyllä kallista.
  2. 1400e päivän hinta Sent from my SM-T315 using Tapatalk
  3. 1700e lähtis koko hoito kiekkoineen. Sent from my SM-T315 using Tapatalk
  4. J M

    Pyöräpohdintaa

    Ihan suotta haaskaat rahaa maantiepyörään. Se ei ole yhtään cycloa nopeampi sopivalla rengastuksella. Jos haluat tri-käyttöön pyörän, osta fillari, joka taipuu triathlonissa käytettyyn geometriaan. Siitä mukavuudesta tulee se suurin ero(sekä tietty aerodynaamisuudesta) ja sitä et saa mistään maantiepyörästä, ellei sellaisen satulassa ole poikkeuksellisen laajaa säätövaraa. Sekään ei välttämättä auta, jos runko on liian pitkä (mitä se väistämättä on oikein mitoitetussa maantiepyörässä ). Pidä cyclo ja osta kaveriksi tri-pyörä. Siinä sulla on kaikki tarvittava. Eikä tarvii lähteä alaselkä juntturassa juoksemaan. Eikä niistä tri-pyöristä tartte sen enempää maksaa kuin maantiepyöristäkään Edit: Kannattaa ajaa reenit enimmäkseen sillä fillarilla, jolla ajaa kisoissakin. Mieluiten vielä kisojen kaltaisissa olosuhteissa. Saa siihen cycloon vaihdettua myös renkaat. alle vartin homma, jos haluat ajaa sitä maantierenkailla. Sent from my SM-T315 using Tapatalk
  5. Koitetaan nyt etsiä täältäkin. Jos jollain olisi kaupan siisti soloist/S1 alurunko, olisin halukas ostamaan sellaisen. Juhana . Mantyla [ atta ] gmail . Com Sent from my SM-T315 using Tapatalk
  6. No tolleen noi nyt ovat olleet ja pullonkin saan pois suht helposti. Spessun oma teline on jo kaks lenkkiä kestänyt. Kaipa siinä ekassa oli vaan valmistusvika. Toi nyt on lähinnä kisaa ajatellen tuolla. Bentossa on geelit ja muu safka ja lisätangoissa tankki. Ei se pullon tippuminenkaan oikeastaan edes haitannut täydellä matkalla, kun säiliö oli täysi lähtiessä. Silloin sai vaihtopullon kipata suoraan säiliöön ja kuskata vaan tyhjää pulloa takana. Tyhjällä pullolla ja täydellä tankillä lähden seuraavaan koitokseen, niin kyllä se tyhjä pullo tuolla kulkee.
  7. J M

    Pyöräpohdintaa

    Kypärä/ajolasivalinnalla voi vähän vaikuttaa. Jos lasien kehyksen yläreuna ei tule näkökenttään, ei päätäkään tarvitse nostaa niin paljon. Sitten se lepuuttajien paikkakin voi vähän vaikuttaa. Pään kannattelu on hieman helpompaa ainakin itselle, jos paino tulee suoraan olkavarren varaan. Jos olkavarsi ei ole suoraan alaspäin ajoasennossa, menee niska jumiin helpommin. Sent from my SM-T315 using Tapatalk
  8. No juttuhan on vähän niinku periaatteellinen. Kun on aerorunkoo, aerokiekkoo jne, niin ei kyllä millään viittis törkätä siihen alaputkeen isoa pyöreää pulloa, joka on about 4x leveämpi, kuin runko. Ei sillä, että mä noista ominaisuuksista niin hyötyisin... Ruuvasin spessun siteroon kuuluvan telineen paikoilleen ja tuo hajonneen tilalle saatu teline on nyt ainakin toistaiseksi pysynyt ehjänä ja pullokin on pysynyt paikoillaan. Jos se kestää kesään asti niin kyllä se kisatkin sitten kestää. Toisaalta sinne kisoihin ei välttämättä tarttis edes vaihtopulloa, kun on jo tankki lisätankojen välissä. Mä en saa nestettä kulumaan millään niin paljon, ettei se 750ml riittäis huoltojen välillä Sent from my SM-T315 using Tapatalk
  9. Nyt alkaa käpy palaa noiden pullotelineiden ja tippuneiden pullojen kanssa. Mikä malli olisi sellainen, jossa potut pysyvät satulan takana? Mulla on spessun sitero satula, jonka oma pulloteline ei todellakaan ole kovin vakuuttavaa tekoa. Ensimmäinen naksahti poikki 500m ajon jälkeen ja uutta ehjää en oo raaskinut edes koittaa sinne. Laitoin sen kiltisti maantiepyörään kiinni ja siinä se on toiminut. Profilen kahden pullon systeemi naksahti niin ikään varresta poikki. Kahden täyen pullon paino ja tärinä oli liikaa. Tuolla satulan takana on nyt koitettu profile designin telinettä, eliten jotain perus telinettä, spessun omaa ja on siellä ollut joku neljäskin. Kaikissa sama vaiva. Täysi pullo tippuu tosi herkästi. Lahden kisassa tiputin oman pulloni eliten telineestä 30km kohdalla. Onneks oli tankki sarvien välissä. Xlabin gorillaa mainostetaan napakkana vaihtoehtona, mutta onko se sitä? Ei viittis kokeilla huvkseen 60e + pk telinettä.
  10. J M

    Pyöräpohdintaa

    Heh, mä just tänä keväänä nakkasin kaikki speiserit mäkeen stemmin alta ja lyhensin sen samalla 90->70mm. Tuli tosi jees. Päätä nyt joutuu vähän kannattelemaan, mutta se ei mua haittaa, kun hartiat ovat muuten sopivassa asennossa. Jos kädet olis edempänä, olis niskakin jumissa. Nyt on olka/kyynärvarsi just tasan 90 astetta. En olis uskonut, että asento paranee stemmin slämmäämisellä, mutta niin se vain meni. Ei se korkealla ollut alunperinkään. Potta täytyy olla kyllä vähän takaraivolla ja sangallisilla laseilla yläpokat olis takuulla näkökentässä. Air attackin kanssa ei oo onneks sitä ongelmaa. Pikku miinus ohjaamon lähentämisellä oli putkelta ajoon. Nyt saa asetella itsensä tarkemmin, ettei reidet ota kiinni kyynärnojiin. Ihan hyvin tuolla silti edelleen kiipeää. Sent from my SM-T315 using Tapatalk
  11. J M

    Pyöräpohdintaa

    Se nyt on aika yks lysti, onko alla cyclo vai tavallinen maantiepyörä. Niiden eroa liioitellaan melkoisesti. Käytännössä ovat ihan yhtä nopeita samanlaisilla rengastuksilla. Kaposet renkaat (vaikka contin GP4000 joku variantti), käännetty satulatolppa, sekä lisätangot ovat mun mielestä ne tarvittavat jutut. Ei välttämättä sitä satulatolppaakaan tarvitse, mutta kyllä se asento selkeästi mukavammaksi muuttuu, kun pääsee ajamaan edempää. Tämä asia korostuu matkan pidentyessä. Ehkä sitten vielä semmonen satula, jonka nokalta on kiva ajaa. Millään hypriidillä en kyllä lähtisi tuulta halkomaan. Siinä antaa vähän liikaa tasoitusta. Maantiepyörällä samalla teholla ajettaessa pelkän ylä ja alaotteen välinen nopeusero voi olla useita kilsoja (esimerkiksi tuulesta riippuen). Sitten jos hybribillä ajelee vielä kädet levällään pystyssä asennossa, alkaa asento olla nopeutta ajatelen huonoin mahdollinen. Cyclo voi olla siinä mielessä maantiepyörää parempikin, että sen runko on yleensä lyhyempi, kuin vastaavankokoisessa maantiepyörässä. Pitkä runko ja lisätangot on hankala yhdistelmä. Ajoasennosta tulee ainakin itselle melkoisen tukala. Mun maantiepyörässä ETT on 550 ja stemmi 120mm. Tri pyörässä ETT 525 ja stemmi 70 tai 80mm. Lisäksi tri pyörän satulatolppa on paljon pystympi (78 astetta) ja sitli satula on niin edessä, kuin sen saa. Satula on myös sen mallinen, että sillä voi istua ihan etureunalla. Kokonaisero ohjaamoiden pituudessa on jo todella suuri. Tri-pyörä on kyllä mukava ajaa juuri tuon geometrian takia. 180km menee ihan mukavasti niin, ettei ala-asennosta tarvitse nousta kuin pullojen vaihtoon. Nää erot ei varmaan sprintissä vielä konkretisoidu, mutta puolikkaalla alkaa jo olla selkeä etu paremmasta mukavuudesta.
  12. Planetin kiekoista lähtee lakka pois päältä, mutta ei ne loppu kyllä ole sen jälkeen. Vaikea noiden kestosta on mitään sanoa, kun eivät ole menneet käytössä miksikään. Ainakin itsellä tuo jarruttelun tarve treenikäytössä ja kisoissa on aika minimaalista. Eipä sitä tuu lenkeillä montaa kertaa kahvasta puristeltua. Jossain kimppalenkeillä tilanne onkin ihan toinen, kun junan kyydissä joudut vähän väliä painelemaan jarrua. Mä oon ostanut kaikki kiekkoni käytettynä (tosin lähes uutta vastaavassa kunnossa) ja hyvin niillä on pärjätty. "Miten vanhan liiman saa parhaiten pois hiilikuitukiekolta ennen uuden tuubin asentamista ?" Liimanpoistoaineella. " Esim kiekon hiilikuitukuoren irrotessa vaahtoytimestä (vaikkapa iskusta) romahtaa rakenteen jäykkyys dramaattisesti." Mulla on kahdet kuitukiekot, eikä niissä ole mitään vaahtorakennetta sisällä. Varmaan joissain kuitenkin on.
  13. Noniin, tänne mennään tänä vuonna. Ajomatkaa tulee varsin reippaasti, mutta tapahtuma vaikuttaa hyvältä. Erityisesti starttiaika miellyttää kovasti. Koko päivä aikaa elpyä ja tankkailla ja sitten mennään. Vättern yöllä ajettuna oli tosi jees, enkä usko, että tämä jää kakkoseksi. Lahti oli pakko skipata, koska kuun lopussa odottaa toinen kauden kohokohta Ötztaler radmarathon ja sinne täytyy mennä täysin palautuneena, tai jää maaliviiva ylittämättä.
  14. Olisi kaupan tuollainen hyvin vähän ajettu Tri-henkinen maantiepeli. Törkeän siistissä kunnossa. Eipä taida olla edes niitä kuuluisia käytön jälkiä ainakaan rungossa. Voin myydä myös runkosettinä. Koko n. 54-55 haarukassa. Itse olen pitkäkätinen 177cm kuski ja pyörä on sopiva. Speksit: Kiekot: DT-swiss 240 navat, SAPIM CX-ray pinnat ja gigantex kehät. 50mm/80mm Ultegra 2x10 3T Zefiro sarvet lisätangolla ja 3T stemmi integroidulla mittarinpaikalla Fizik arione versus satula Jarrut: Dura-ace 2100e Vaihdossa kelpaisi todela mieluusti alurunkoinen Cervelo S1 tai soloist koossa 54. Oltava oikeasti siistissä kunnossa. juhana . mantyla [ atta ] gmail . com
  15. Tuohan vaikuttaa mielenkiintoiselta. Vois olla hyvä vaihtoehto Lahden kisalle. Olis vielä "ulkomailla" :D Sent from my SM-T315 using Tapatalk
×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy