Jump to content
Juoksufoorumi.fi



J M

Jäsenet
  • Content Count

    151
  • Liittyi

  • Last visited

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. 1200e, enää ei oo kyllä kallista.
  2. 1400e päivän hinta Sent from my SM-T315 using Tapatalk
  3. 1700e lähtis koko hoito kiekkoineen. Sent from my SM-T315 using Tapatalk
  4. J M

    Pyöräpohdintaa

    Ihan suotta haaskaat rahaa maantiepyörään. Se ei ole yhtään cycloa nopeampi sopivalla rengastuksella. Jos haluat tri-käyttöön pyörän, osta fillari, joka taipuu triathlonissa käytettyyn geometriaan. Siitä mukavuudesta tulee se suurin ero(sekä tietty aerodynaamisuudesta) ja sitä et saa mistään maantiepyörästä, ellei sellaisen satulassa ole poikkeuksellisen laajaa säätövaraa. Sekään ei välttämättä auta, jos runko on liian pitkä (mitä se väistämättä on oikein mitoitetussa maantiepyörässä ). Pidä cyclo ja osta kaveriksi tri-pyörä. Siinä sulla on kaikki tarvittava. Eikä tarvii lähteä alasel
  5. Koitetaan nyt etsiä täältäkin. Jos jollain olisi kaupan siisti soloist/S1 alurunko, olisin halukas ostamaan sellaisen. Juhana . Mantyla [ atta ] gmail . Com Sent from my SM-T315 using Tapatalk
  6. No tolleen noi nyt ovat olleet ja pullonkin saan pois suht helposti. Spessun oma teline on jo kaks lenkkiä kestänyt. Kaipa siinä ekassa oli vaan valmistusvika. Toi nyt on lähinnä kisaa ajatellen tuolla. Bentossa on geelit ja muu safka ja lisätangoissa tankki. Ei se pullon tippuminenkaan oikeastaan edes haitannut täydellä matkalla, kun säiliö oli täysi lähtiessä. Silloin sai vaihtopullon kipata suoraan säiliöön ja kuskata vaan tyhjää pulloa takana. Tyhjällä pullolla ja täydellä tankillä lähden seuraavaan koitokseen, niin kyllä se tyhjä pullo tuolla kulkee.
  7. J M

    Pyöräpohdintaa

    Kypärä/ajolasivalinnalla voi vähän vaikuttaa. Jos lasien kehyksen yläreuna ei tule näkökenttään, ei päätäkään tarvitse nostaa niin paljon. Sitten se lepuuttajien paikkakin voi vähän vaikuttaa. Pään kannattelu on hieman helpompaa ainakin itselle, jos paino tulee suoraan olkavarren varaan. Jos olkavarsi ei ole suoraan alaspäin ajoasennossa, menee niska jumiin helpommin. Sent from my SM-T315 using Tapatalk
  8. No juttuhan on vähän niinku periaatteellinen. Kun on aerorunkoo, aerokiekkoo jne, niin ei kyllä millään viittis törkätä siihen alaputkeen isoa pyöreää pulloa, joka on about 4x leveämpi, kuin runko. Ei sillä, että mä noista ominaisuuksista niin hyötyisin... Ruuvasin spessun siteroon kuuluvan telineen paikoilleen ja tuo hajonneen tilalle saatu teline on nyt ainakin toistaiseksi pysynyt ehjänä ja pullokin on pysynyt paikoillaan. Jos se kestää kesään asti niin kyllä se kisatkin sitten kestää. Toisaalta sinne kisoihin ei välttämättä tarttis edes vaihtopulloa, kun on jo tankki lisätankojen välis
  9. Nyt alkaa käpy palaa noiden pullotelineiden ja tippuneiden pullojen kanssa. Mikä malli olisi sellainen, jossa potut pysyvät satulan takana? Mulla on spessun sitero satula, jonka oma pulloteline ei todellakaan ole kovin vakuuttavaa tekoa. Ensimmäinen naksahti poikki 500m ajon jälkeen ja uutta ehjää en oo raaskinut edes koittaa sinne. Laitoin sen kiltisti maantiepyörään kiinni ja siinä se on toiminut. Profilen kahden pullon systeemi naksahti niin ikään varresta poikki. Kahden täyen pullon paino ja tärinä oli liikaa. Tuolla satulan takana on nyt koitettu profile designin telinettä, eliten
  10. J M

    Pyöräpohdintaa

    Heh, mä just tänä keväänä nakkasin kaikki speiserit mäkeen stemmin alta ja lyhensin sen samalla 90->70mm. Tuli tosi jees. Päätä nyt joutuu vähän kannattelemaan, mutta se ei mua haittaa, kun hartiat ovat muuten sopivassa asennossa. Jos kädet olis edempänä, olis niskakin jumissa. Nyt on olka/kyynärvarsi just tasan 90 astetta. En olis uskonut, että asento paranee stemmin slämmäämisellä, mutta niin se vain meni. Ei se korkealla ollut alunperinkään. Potta täytyy olla kyllä vähän takaraivolla ja sangallisilla laseilla yläpokat olis takuulla näkökentässä. Air attackin kanssa ei oo onneks si
  11. J M

    Pyöräpohdintaa

    Se nyt on aika yks lysti, onko alla cyclo vai tavallinen maantiepyörä. Niiden eroa liioitellaan melkoisesti. Käytännössä ovat ihan yhtä nopeita samanlaisilla rengastuksilla. Kaposet renkaat (vaikka contin GP4000 joku variantti), käännetty satulatolppa, sekä lisätangot ovat mun mielestä ne tarvittavat jutut. Ei välttämättä sitä satulatolppaakaan tarvitse, mutta kyllä se asento selkeästi mukavammaksi muuttuu, kun pääsee ajamaan edempää. Tämä asia korostuu matkan pidentyessä. Ehkä sitten vielä semmonen satula, jonka nokalta on kiva ajaa. Millään hypriidillä en kyllä lähtisi tuulta halkomaan
  12. Planetin kiekoista lähtee lakka pois päältä, mutta ei ne loppu kyllä ole sen jälkeen. Vaikea noiden kestosta on mitään sanoa, kun eivät ole menneet käytössä miksikään. Ainakin itsellä tuo jarruttelun tarve treenikäytössä ja kisoissa on aika minimaalista. Eipä sitä tuu lenkeillä montaa kertaa kahvasta puristeltua. Jossain kimppalenkeillä tilanne onkin ihan toinen, kun junan kyydissä joudut vähän väliä painelemaan jarrua. Mä oon ostanut kaikki kiekkoni käytettynä (tosin lähes uutta vastaavassa kunnossa) ja hyvin niillä on pärjätty. "Miten vanhan liiman saa parhaiten pois hiilik
  13. Noniin, tänne mennään tänä vuonna. Ajomatkaa tulee varsin reippaasti, mutta tapahtuma vaikuttaa hyvältä. Erityisesti starttiaika miellyttää kovasti. Koko päivä aikaa elpyä ja tankkailla ja sitten mennään. Vättern yöllä ajettuna oli tosi jees, enkä usko, että tämä jää kakkoseksi. Lahti oli pakko skipata, koska kuun lopussa odottaa toinen kauden kohokohta Ötztaler radmarathon ja sinne täytyy mennä täysin palautuneena, tai jää maaliviiva ylittämättä.
  14. Olisi kaupan tuollainen hyvin vähän ajettu Tri-henkinen maantiepeli. Törkeän siistissä kunnossa. Eipä taida olla edes niitä kuuluisia käytön jälkiä ainakaan rungossa. Voin myydä myös runkosettinä. Koko n. 54-55 haarukassa. Itse olen pitkäkätinen 177cm kuski ja pyörä on sopiva. Speksit: Kiekot: DT-swiss 240 navat, SAPIM CX-ray pinnat ja gigantex kehät. 50mm/80mm Ultegra 2x10 3T Zefiro sarvet lisätangolla ja 3T stemmi integroidulla mittarinpaikalla Fizik arione versus satula Jarrut: Dura-ace 2100e Vaihdossa kelpaisi todela mieluusti a
  15. Tuohan vaikuttaa mielenkiintoiselta. Vois olla hyvä vaihtoehto Lahden kisalle. Olis vielä "ulkomailla" :D Sent from my SM-T315 using Tapatalk
×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy