Jump to content
Juoksufoorumi.fi



tav

Jäsenet
  • Content Count

    109
  • Liittyi

  • Last visited

About tav

  • Syntymäpäivä 20.02.1971

Contact Methods

  • Website URL
    http://auroranrunner.com/

Converted

  • Coopperi
    2850
  • 10km
    0:48:47
  • Maraton
    3:54:50
  • Tavoite
    Maraton alle 3:45

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Tonni meni rikki tänään. Ei hyvä mutta parempi kuin kahtena edellisenä vuonna.
  2. tav

    Polar V800

    Ilmeisesti tämä on laajempikin ongelma tämä palautumisaika. Itselläni kello sekosi alkuviikosta. Sent from my iPhone using Tapatalk
  3. tav

    Polar V800

    No ei ehkä pelkällä kadenssilla paljoa monikaan tee, mutta jos siihen saa vielä matkan ja sen myötä nopeuden mukaan. Itseäni kyllä kiinnostaa kadenssikin, koska mulla siinä on korjattavaa. Tai ainakin oli.
  4. tav

    Polar V800

    Tämä on upea ominaisuus ja hieno homma, että se vihdoin tuli. Tosin ei ole saatavilla enää, kun se firmis tosiaan oli ongelmallinen, ja vedettiin pois, mutta eiköhän kohta tule korjattuna takaisin. M400:n päivityksestä katsoin, että lupailevat vielä lisätä ilmeisesti vauhdin ja matkankin, jonka jälkeen ei välttämättä juoksumatollakaan tarvitsisi juoksusensoria ollenkaan. Ensi keskiviikkona suuntaan hieman lämpimämmille juoksumaisemille (toivottavasti, säätiedotus lupailee +20C, vielä), ja pääsisi oikein ulos juoksemaan. Toivon että uusi firmis on silloin jo ulkona, kute
  5. tav

    Polar A360

    Jos H6 on yhdistetty puhelimeen, sulje puhelimen Bluetooth kunnes H6 on saanut yhteyden A360:en. HRM voi speksin mukaan yhdistyä vaan yhteen laitteeseen. Itse poistin puhelimesta ne paritukset, joita käytän kellon kanssa. Muuten se on aina sama homma. Kaiken lisäksi unohdin kokon jutun joka kerta ja menetin hermoni ihan turhaan. Sent from my iPhone using Tapatalk
  6. tav

    Akillesvaiva

    Vihdoin jotain toivoa toipumisesta. Teen joka juoksun jälkeen nipistystestin akillesjänteelle, ja nykyisin kipua ei oikein edes huomaa. En tiedä kiittäisinkö electronic pulse-laitetta, ultraäänilaitetta vai radikaalisti lisättyä pohkeen venyttelyä. Ehkä kaikkia noita. Selkeimmin huomasin muutoksen kehityksessä kun alin aamuin ja illoin noin 10min ultraäänihoidon kotikäyttöisellä laitteella. Sattumaa ehkä. Fysioterapiassa sen enempää kuin hieronnassa en ole käynyt kolmeen viikkoon. Ehkä se onkin se suurin muutos. Toivoa siis on. Venyttelyä voin suositella kaikille. Se ei maksa mitään. Sen
  7. tav

    Läskikerho

    Tykkään rvl:n uusista lukemista, koska itsekin siirryin ajat sitten takaisin 90+-sarjaan. Perjantaina oli 91.8kg. Aloitin akillesjänteen temppuiluun vuoksi jojoilun, ja käväsin 95:ssä. Sitten laskeuduin alle 91 lukemiin, kunnes päätin heittää koko painon tarkkailun ensi vuoteen. Sent from my iPhone using Tapatalk
  8. Lauantaina meni viskiä ja olutta. Viskiä meni sen verran, että jäi oluet laskematta. Sunnuntaina ei sitte koiran kusetusta kummempaa urheilu tullut harrastettua. Ja perjantaina olisikin pikkujoulut... Sent from my iPhone using Tapatalk
  9. tav

    Polar V800

    Löytyykö Flowsta vastaavaa yksittäisten juoksujen vertailuominaisuutta kuin mikä ppt.com:ssa on? Esim voi verrata sykettä ja vauhtia samalla lenkillä eri aikoina. Tää oli mielestäni ppt.comin parhaita ominaisuuksia, mutten löydä vastaavaa Flowsta. Sent from my iPhone using Tapatalk
  10. tav

    Polar V800

    Torstaina tilaisin, ja perjantaina kello oli kädessä. Sen verran sain kärsiä hätäilemisestä, että perjantaina sama kello oli myynnissä vielä $50 halvemmalla, tosin ilman sykemittaria. Toisaalta, $50 sykemittarista ei ole paha hinta, mutta lopultakin mulla oli jo Scosche RHYTM+ ja Polarin H7 entuudestaan. No, ei niitä liikaa voi olla.
  11. tav

    Polar V800

    No nyt tuli heikko hetki ja tilasin Amazonista Polar V800-mittarin. Black Friday deal ja lähti hintaan $300 sykemittarin ja ilmaisen kuljetuksen kanssa. Lupasivat että tulee perille viimeistään maanantaina. Pitkään mietin, josko olisi vaan odottanut seuraavaa malliia tai vaihtanut Suuntoon Ambit 4:n myötä, mutta lähti nyt aika hyvällä hinnalla, joten menköön.
  12. tav

    Akillesvaiva

    En ole käynyt ortopedilla, eikä ole akillesta kuvattukaan. Olen käynyt urheiluvammoihin erioistuneella klinikalla ja oikeastaan luottanut yhden fysiterapeutin (PT) hoitoon, ja nyt sitten myöhemmässä vaiheessa saman klinikan hierojaan. Kyllä minua hieman mietityttää miksi tuota kuvausta ei olla edes ehdotettu. Jos olisin heti alkuun tarkemmin noudattunut saamiani ohjeita, ja jos PT olisi osannut korostaa minulle kuinka tärkeää nousujohtoinen kuntoutus ja korvaavan liikunnan ylläpito on, sekä antanut enemmän venytyksiä tehtäväksi, olisin luullakseni jo paremmilla lenkkipoluilla. Aloin
  13. Olen muuten pistellyt taulukkolaskentaan tarkat lukemat siitä, kuinka paljon olen liikkunut, syönyt ja paljon on kalorikulutus ollut Loopin mukaan. Syömisten kalorit olen siis ottanut MFP:lta. Vaa'an mukaan paino on pudonnut tarkasteluajanjaksolla tasan 3kg. Kalorivajaus (kulutetut - syödyt) on samalla ajanjaksolla 19029kcal. Eli jos tuosta laskee 7800kcal per kilo, niin painon olisi pitänyt pudota 2.44kg. Heittoa on puolisen kiloa, eli ei kovin paha (tietty aluksi laskin kilon 7000kcal ja heitto oli vain 200g, mistä ilahduin niin paljon, että päätin postata, mutta korjasin nyt tuon 7800k
  14. Niin, ei se paino toki hirveän nopeasti muutaman sadan päivittäisellä kcal miinuksella putoa (yksi kilo on 7000-8000kcal). Toisaalta, kun sinulla ei ylimääräistä hirveästi edes ole, ja jos ja kun lihaskunto ja harjoittelu on kunnossa niin se varsinainen paino putoaa aina vaan vaikeammin. Vaaka joka näyttää rasva% on siinä mielessä kiitollisempi, että siltä on ainakin mahdollista saada selville paljon on läskiä ja paljon lihasta. Tosin mun vaaka tällä hetkellä näyttää, että käytännössä kaikki paino olisi tippunut lihaksesta. Mutta aiemman perusteella, kyllä se pidemmällä trendillä näyttää
  15. tav

    Akillesvaiva

    Ilmottaudun tähän ketjuun :) Katselin juuri harjoituspäiväkirjaa (polarpersonaltrainer) ja huomasin, että 17.6.2015 oli juuri se lenkki, jolloin huomasin huolestuttavan kivun oikeassa akillesjänteessä. Olin siis aloittanut paljasjalkajuoksun aivan liian kovaa, nopeasti ja paljon. Tuolloin pidin parin viikon juoksutauon, ainoastaan huomatakseni, että kipu on tallella. Sitten pidin taukoa juoksusta pidemmän aikaa. 50km pyöräily meni kivuitta ja hieman lyhyemmätkin. Kun sitten kuitenkin kipu kuitenkin tuli takaisin pelkästään pyöräillessäkin, menin elokuun lopussa. fysioterapeutille.
×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy