Jump to content
Juoksufoorumi.fi










Jope

Jäsenet
  • Content Count

    146
  • Liittyi

  • Last visited

Everything posted by Jope

  1. Onkohan matkan vaihto lyhyempään mahdollista? Tuolle pitkälle en arvaa lähteä, mutta joku pikapyrähdys voisi kiinnostaa.
  2. Jope

    Pyöräilykunto

    Onnea Spica hienosta suorituksesta! Ajoitko nuo kovat treenit tasavauhtisina? Itse ajelin viime talvena trainerroadin opastamana enemmän intervallien tyyppisesti eikä oikein toiminut. itselläni vaatii näköjään enemmän pidempikestoista kovaa treeniä.
  3. Jope

    Polar V800

    Oli sama ongelma, syke tasan 119 treenistä toiseen altaassa. Pariston vaihto sykevyöhön auttoi. Mutta välillä kadottaa sykkeen, yleensä silloin kun vähäksi aikaa jää palauttelemaan altaan päätyyn ja sykevyö on vedenpinnan yläpuolella. Altaassa matkanmittaus on tähän mennessä toiminut melko hyvin, mutta edellinen treeni meni hieman pieleen. Tunnin uinnissa ehdin mittarin mukaan uida vähän vajaat 15km. Alkaa olla uintikunto kohdallaan! No, huomenna uusi testi.
  4. Jope

    Norseman

    ^Kiitos Jope! Olen tuosta joskus kuullutkin, mutta nyt kun lukaisi kisainfon läpi niin tuli konsepti selväksi. Tätä kautta löysin myös Celtmanin joka kiinnostaa jopa enemmän. Molempiin lähti ilmot. Odotukset eivät ole kovin suuret, koska arvonnoissa en menesty koskaan. Lopetin työpaikallakin osallistumisen kuukausittaiseen viinipulloarvontaan kun onnea ei lukuisista yrittämiskerroista huolimatta ilmaantunut. Osuuko oletus oikeaan, että arpaonni ei suosinut? Kun ei suurempia "hehkutuksia" ole täällä näkynyt... :) Ei vaan, ilmeisesti näihin kaikkiin on aika lailla paljon tulijoita? Tai sitten keskittyminen ja harjoittelu on jo alkanut, eikä ole aikaa täällä notkua!
  5. Jope

    Norseman

    Hyvä, että auttoi! Toivotan onnea arvontaan. Itse laitan lappuja menemään vuoden päästä, jos treeni puree sopivasti ja mies pysyy kutakuinkin terveenä. Ensi kesänä vielä "sileillä matkoilla".
  6. Jope

    Norseman

    VIelä voi yrittää Swissman:lle...Tuollakin saa kiipeillä pyörällä... Ei ehkä kuitenkaan ihan niin "tarunhohtoinen" kuin Norseman... http://www.suixtri.com/registration-fuer-swissman-2016-ist-geoeffnet/
  7. Jope

    Täysmatka Euroopassa 2016

    Sen verran tuosta Kalmarista ja kustannuksista...Kalmar on pieni kaupunki ja Nirvana Europe varaa käytännössä kaikki hotellihuoneet tapahtuman ajaksi. Ja hinnat ovat sen mukaiset...Toki muitakin vaihtoehtoja majoittumiseen on kuin hotelli.
  8. Jope

    Joroinen 2015

    Oli noita ryhmiä, isompia ja pienempiä useampiakin. Ja osassa mentiin varmaan siinä ja siinä sääntöjen rajamailla. Kuten varmaankin aina suuremmissa kisoissa. Mutta tuo yksi suurempi ryhmä minkä huomasin, siinä kyllä mentiin ihan maantiepyöräilystä tutussa muodostelmassa. Vaan ei tosiaan ollut minulta pois, paitsi sen muutaman sekunnin, kun päästin jonon menemään ohitse. Tuleekohan nyt ihan nimimerkillä läpi - viimeksi tuli vieraana, vaikka olin mielestäni kirjautunut sisään? Ilmeisesti en kuitenkaan. 4-sivun ensimmäinen Vieras olin siis minä.
  9. Jope

    Vinkkejä uintiin

    Sininen, Type O Negative musiikista referenssinä, Italia. Mutta minulla onkin jo heikkoudet tiedossa. Tänään sitä sitten mennään keskittyen heikkouksien parantamiseen uimahallille. Saako tuon maksaa liikunta- ja kulttuuriseteleillä? Unohtui mainita vielä liian jäykkä yläkroppa yleisesti. Pitäisi saada kuuleman mukaan rentoutta hartioihin lisää, niin sitäkin kautta uinti kehittyy taloudellisempaan suuntaan. No, tästä kohta suunnataan hallille rennosti, yläkroppaa kiertäen tekemään 8*200m + lämmittelyt.
  10. Jope

    Vinkkejä uintiin

    Hep! Eikun, enhän minä olekaan kova triathlonisti enkä uimari. Joten väärä hälytys. Kävin tarkistuttamassa tekniikkaa hieman osaavamman silmän alla. Yllätys oli, että jalat eivät laahaa syvällä, vaikka itselläni on sellainen tunne. Tämä positiivista. Potkujen tehottumuus johtuu pääsääntöisesti jäykistä nilkoista. Ohjeena venyttelyä ja nilkan asennon tietoista korjaamistä myös räpylöiden avulla. Käsiveto luistaa, kuten arvelin, varsinkin nopeampaa uintia yritettäessä ja hengityksen ajoituksessa hieman korjattavaa. Ohjeena korostettua vartalon kiertoa ja kylkiuintia. Lättäreitäkin voi kokeilla. Muuten vain reippaampaa uinti mukaan enenemissä määrin, niin noiden muutamien teknisten yksityiskohtien korjaamisella ja vauhtikestävyyden parantumisella hyvä tulee. Summa summarum: maksoin 40€ kuullakseni saman asian jonka 226 kertoi täällä ilmaiseksi ja näkemättä kertaakaan uintiani. Suosittelen siis 226, että alat pitää uinnin nettikursseja! Kyllä noin asiantuntevista vinkeistä voi hieman maksaakin...
  11. Jope

    Vinkkejä uintiin

    Kiitos - nuo saattavat olla jo nyt kohta haarukassa. Pitääkö tarkistaa tavoiteita...ei vaan, menköön paremmin jos on mennäkseen, mutta kauemmin ei saisi mennä. Kiitos. Ja harjoittelua haluan ihan mielenterveyden vuoksi pitää monipuolisena.
  12. Jope

    Vinkkejä uintiin

    Käydäänpä näyttämässä tekniikkaa "ammattilaiselle". Heitomerkeissä siksi, koska en tiedä kuinka ammattilainen valmentaja sieltä ilmaantuu uimaseuran toimesta. Nyt kun ajattelen tuota omaa uintia, niin kyllä - ote vedestä huononee yritettäessä nopeampaa uintia. Ja ehkäpä hengityksessäkin on parannettavaa. Kokeillaan noita lyhyempiä pätkiä reippaammin, mutta yritetään pitää uinti teknisesti kasassa. Kellosta sitten katsellaan edistymistä. Aiheeseen liittyen, jos nyt hakee esim 1h 15min aikaa täysmatkan uintiosuudesta, niin mihin aikaan 100/1000 m pitäisi altaassa mennä. Toki olosuhteen ulkona heittelevät, mutta kuvitellaan, että ensi kesänä uidaan sitten aina mukavasti lämpöisessä vedessä ja hyvin pienessa / jos olleenkaan aallokossa.
  13. Jope

    Vinkkejä uintiin

    Nyt ollaan yritetty kerran viikossa hieman reippaampaa uintia. Hidastahan se vielä on, mutta 12*100m ja 6*200m harjoitteet on saatu vietyä läpi. Vielä tässä ongelmana on, että reippaampi uinti on kovin lähellä sitä maksimivauhtia, joten reserviä tuonne on saatava lisää. Haetaanko sitä puhdasta nopeutta sitten miten? Nyt kun kokeilen esim 25m erittäin reipasta menoa, niin pärskettä kyllä tulee, sydän hakkaa, hapottaa, mutta vauhti ei juurikaan kasva. Viittaisiko myös jonkilaiseen tekniinkan hajoamiseen yritettäessä nopeampaa uintia? Taidan "nöyrtyä" ja ottaa pari ammattilaisen yksityistuntia. Mainittakoon kuitenkin, että tuo "normikelaus" matkavauhdilla on helpottunut noiden nopeampien pätkien ansiosta. Joten ei ne hukkaan mene, vaikka tekniikka ei lähellekään täydellinen ole. Ehkäpä mennään tyydyttävä plus -tasolla tällä hetkellä.
  14. Tri For Fun -sivustolta lainaten: Espoo Triathlon on suunnitteilla 28.6, Tällä hetkellä keskustelemme edelleen ELY/Poliisin kanssa pyöräreitin eri vaihtoehdoista ja sulkemisesta. Kisajärjestelyissä turvallisuus on ykkösasia! " Eli, vielä on jännitettävä, että toteutuuko kisa? Tosin omalta kohdaltani viikonloppu tuli jo buukattua muihin aktiviteetteihin.
  15. Jope

    Polar V800

    Laite huollossa. En tiedä oliko hetken missä kohtaa oli hukassa, koska kesti 4 päivää ennen kuin saapui Polarille. Mutta itse takuukorjaus hoidettiin saman päivän aikana. Siitä pisteet Polarille - ja toivottavasti ongelmat jäävät nyt historian.
  16. Jope

    Polar V800

    "Yhteys Polar-tuotteeseen menetettiin. Varmista, että USB-kaapeli on liitetty hyvin ja yritä uudelleen. Jos virhe toistuu, ota yhteys Polar-asiakaspalveluun." Tätä tekee nykyään. Yhden kerran onnistunut viimeisen kahden viikon aikana synkronoimaan. Lähtee nyt huoltoon. Mittarin puolella liittimessä hapettumisen merkkejä. Muuten tyytyväinen itse mittariin, mutta tämä tietojen siirto koneelle tuskaista.
  17. Jope

    Polar V800

    Itse olen ihan kohtuullisella menestyksellä käyttänyt sykemittausta uidessa. Mutta prosessi menee osapuilleen näin. Käynnistän harjoituksen vielä ollessani poissa altaasta. Kun menen veteen, mittari kadottaa sykemittauksen joksikin aikaa. Yleensä en jaksa odotella, vaan lähden lämmittelemään ja ensimmäisen 50m täyttyessä mittari näyttää taas toimivan. Pitääkin kokeilla mitä tapahtuu, jos käynnistää mittauksen vasta altaassa.
  18. Jope

    Vinkkejä uintiin

    Kiitoksia - otetaanpa nyt mukaan noita kovempitehoisia treenejä. Katsotaan missa ollaan jouluna. Ja käydään vielä muutama opastuskerta osaavan ohjaajan yksityistunnilla. Tarkoitus ei tässä huippunopeaksi uimariksi ole tulla, mutta kohtuulliseen aikaa selvitä eri matkojen triathlonkisoissa uintiosuudesta - ja hyvävoimaisena. Tekniikassa on kyllä parantamista ainakin potkujen suhteen. Ehkäpä nekin voisivat viedä uintia hieman eteenpäin eikä jalat toimisi ankkureina. Tuo HS:n juttu oikeastaan oli kehoitus opetella kuitenkin parempi uintitekniikka. Nosti hieman "iltalehtimäisesti" sen esiin... Taisipa aikoinaan joku lehti näin tehdäkin. http://www.hs.fi/terveys/a1407295537187
  19. Jope

    Vinkkejä uintiin

    Itsekin taistelen moninaisen tekniikkamurheiden kanssa. Lohtuna tässä kuitenkin HS:n juttu taannoin, jossa kerrottiin huonolla tekniikalla uimisen olevan erinomainen kuntoilulaji! Vapaauinnin olen saanut siihen malliin, että tietyllä nopeudella pystyn uimaan jokseenkin yhtäjaksoisesti vaikka puolitoista tuntia. Eilen sitten päätin kokeilla hieman nopeampaa uintia...tuloksena +10-15 nousu sykkeissä, hemmetin vaikeeta ja sadan metrin aika parani noin 10 sekuntia...Kertooko tama enemmän a) tekniikan puutteista b) olen vain tottunut uimaan mukavuusalueella vai c) näistä molemmista. Varmaankin c? Potkutekniikka minulla on aivan luokaton. Se ei käytännössä vie eteenpäin yhtään. On käyty kurssit ja nuoren opettajan kommentti oli "hyvältä näyttää". No niin voi näyttää mutta eteenpäin se ei vie. Olisiko se pätevän yksityisopettajan paikka. Oliko 226 aikeissa vetää niitä triathlonkursseja vielä joskus? Youtubea on katsottu, mutta paikalla junnataan tekniikan ja sitä kautta (?) nopeuden kanssa.
  20. Jope

    Tunnustan...

    Tämä menisi varmaankin yhtä hyvin tuonne "päivä kevennys" -ketjuun. Tai vaikkapa johonkin ruokavalioketjuun...Mutta tulkoon tänne. Aloitin tuossa alkuvuodesta lautasmallin mukaisen ruokailun. Ensimmäiseksi siis lataan puoli lautasellista kasviksia, sitten neljännes perunoita/riisiä tm. jne...Suurin ero entiseen, minkä olen huomannut, on valtavasti lisääntyneet ilmavaivat...Siinä sitä pitää lenkillä pälyillä ympärilleen, kun koko ajan pitäisi "päästellä kaasua"... Onko muilla vastaavia "kokemuksia"?!
  21. Hyviä vaihtoehtoja lienee kaksi. Vantaa triathlon (oletan, että järjestetään) kesäkuun alussa Kuusijärvellä Vantaalla ja Sääksi Triathlon luultavimmin viikko Vantaan jälkeen. Nettisivut eivät näyttäneet vielä päivittyneen: http://www.triforfun.fi/vtmenu/kilpailutiedot http://hypykisat.fi/saaksi_triathlon/ Kumpaakin voi lämpimästi suositella, joskin viime kesänä Sääksin kisassa tunnelma ei sään puolesta ollut lämmin uinnin starttia odotellessa... Mutta se ei ole järjestäjän vika se... Jos jotakin eroa hakemalla hake, ehkä Vantaan kisassa on hieman ruuhkaisempaa uintiosuudella? T
  22. Vähän oltiin aluksi näköjään hätäisiä.... Vielä pitää jännittää. http://www.triforfun.fi/47-ajankohtaista/225-espoossa-puolimatkankisa-2015
  23. Jope

    Vinkkejä uintiin

    Itse olen tuskaillut tuon potkutekniikan kanssa. En saa juuri ollenkaan liikettä aikaiseksi pelkästään potkien. Paitsi selällään mennään kuin "viimeistä päivää", mutta heti kun käännyt vatsalleen, niin ei tapahdu pärskeiden lisäksi juuri muuta. Kävin paikallisen uimaseuran tekniikkakurssilla, mutta ei oikein auttanut. Juurikin tuohon rentouteen (tai sen puutteeseen) kiinnitettiin huomiota. Saako sitä ostettua kaupasta tai jostakin? Vai tuleeko jossakin vaiheessa ahaa-elämys? Edit: toki kuulun toiseen noista 226:en mainitsemista ihmisryhmistä, joidenkin mielestä jopa molempiin. Joten selitys saattaa löytyä sieltä.
  24. Jope

    Polar V800

    Näin kait se on tehtävä jatkossa. Onnistuin tosin illalla löytämään kombinaatiolle asennon pöydältä, jossa kosketus säilyi. Testaillaan vielä tuota ja sitten pyykkipoika, jos ei riitä.
  25. Jope

    Polar V800

    Pe....nan kaapelit ja hauenleuat. Nyt ei enää ota kunnon kontaktia, jollei paina sormilla tiukemmin kiinni...Tässä sitä istutaan ja päivitetään laitetta. Mittari vasemmassa kädessä sormien välissä. Pitänee laittaa ruuvipuristin tähän työpöydän reunaan.Tämä voi kestää noin kymmenen minuuttia...
×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy