Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Jope

Jäsenet
  • Content Count

    146
  • Liittyi

  • Last visited

Community Reputation

4 Neutral

About Jope

  • Syntymäpäivä 19.07.1976

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Testiin kannattaa mielestäni suhtautua työkaluna. Tuon avulla valmentaja hienosäätää treenit kohdalleen oman filosofiansa mukaan. Kun näin sivusta seuraa, niin on tunne, että meneehän se alle kolmen tunnin. Kunhan vain pysyy terveenä. Siihenkin auttaa, kun uskoo ohjelmaan!
  2. Jope

    Pyöräilykunto

    Onnea Spica hienosta suorituksesta! Ajoitko nuo kovat treenit tasavauhtisina? Itse ajelin viime talvena trainerroadin opastamana enemmän intervallien tyyppisesti eikä oikein toiminut. itselläni vaatii näköjään enemmän pidempikestoista kovaa treeniä.
  3. Kiitos, joskin tuo 10h on yltiöoptimistinen tavoite, joka toteutuu vain "pöljänä päivänä" ja "tähtien ollessa täysin kohdallaan". Mutta joo, kyllähän pohjakunto on kohdallaan, mutta pitkät, vaihtelevamaastoiset tekniset juoksut, puuttuvat täysin. Ja luonnollisesti nuo nousu-/laskumetrit. Vaan niitähän sitä on sitten syksy aikaa treenata. Kolin Vaarojen maraton tässä nyt olisi tyrkyllä testijuoksuksi.
  4. kovasti ollaan nettisivuja "refressailtu", mutta ensi vuoden viikonloppu ei ole vielä varmistunut... :) Nooh, tarkoitus olisi täällä kotimaassakin testata jotakin pidempää polkukisaa vielä syksyn mittaan. Mutta itseni tuntien, saattaahan tuo ilmoittautuminen tuonne lipsahtaa näin vähäisemmälläkin polkujuoksukokemuksella. Mutta ihan ensin pitäisi tuo täysmatkan triathlon saada paineltua tuonne 10h tuntumaan. Sitten ehkäpä enemmän noihin spesifisimpiin harjoitteisiin, joskin otetaan jo mukaan tässä kevään ja kesän mittaan. Edit: Mutta jätetään nämä minun treenisuunnitelmat pois tästä sinun ketjusta. Jatkapa sinä omilla treeneillä - otan oppia/mallia!
  5. Mielenkiintoista pohdintaa ja kiinnostaa, kun ei vaan tuo kiinnostus TGC:tä kohtaan ota vähentyäkseen...Kesä menee vielä triathlonille treenatessa, mutta sivuun jos hieman peruskuntoiluna sekä mäkijuoksua tuossa lähialueen kallioilla. Tänään vielä testimielessä kuntosalilla treenimielessä oma "erikoisharjoitus", eli askelkyykky 3*2*20 + jalkojen ojennus 3*2*20, maastaveto 2*20 + nousu 80 cm korokkeelle 8kg käsipainot käsissä, vuorojaloin, aina nousun lopuksi varpaille nousu. Alatalja + ojentajat seisten ylävartalon liikkeinä. Korsettia kuntoon erilaisilla vatsa- ja selkäliikkeillä. Kruunauksena 30-60min 12% "ylämäkijuoksu" matolla. Meni jo aika yksityiskohtaiseksi, eikä kuuluisi sinun päiväkirjaan. Mutta jos Kanarialle lähtee treenailemaan, ylä- ja alamäkeä ei ilmeisesti voi oikein liikaa treenata? :)
  6. Kiitoksia asia selvä ja näin arvelinkin, ei muuta kuin juoksemaan noita mäkiä alas...Noh, katsellaan vielä. Ja onhan tuolla noita lyhyempiäkin matkoja tarjolla, jos alkaa hirvittämään! Toisaalta - haasteen pitää itselle olla aina sitten riittävän haastava. Ja harjoitusohjelmahan on jo valmis, sen kun lueskelen tätä ketjua! Ei muuta kuin poluille.
  7. Huikea juttu - ja ilo lukea onnistumisista määrätietoisen harjoittelun jälkeen! Sellainen kysymys, että uskaltaako tuonne lähteä "rautaisella" kunnolla, mutta vähemmällä maastojuoksukokemuksella? Toisin sanoen - jos vuoden päästä asia olisi ajankohtainen "lomapaikan valinnan osuessa kohdalleen"?!
  8. Jope

    Polar V800

    Oli sama ongelma, syke tasan 119 treenistä toiseen altaassa. Pariston vaihto sykevyöhön auttoi. Mutta välillä kadottaa sykkeen, yleensä silloin kun vähäksi aikaa jää palauttelemaan altaan päätyyn ja sykevyö on vedenpinnan yläpuolella. Altaassa matkanmittaus on tähän mennessä toiminut melko hyvin, mutta edellinen treeni meni hieman pieleen. Tunnin uinnissa ehdin mittarin mukaan uida vähän vajaat 15km. Alkaa olla uintikunto kohdallaan! No, huomenna uusi testi.
  9. Jope

    Norseman

    ^Kiitos Jope! Olen tuosta joskus kuullutkin, mutta nyt kun lukaisi kisainfon läpi niin tuli konsepti selväksi. Tätä kautta löysin myös Celtmanin joka kiinnostaa jopa enemmän. Molempiin lähti ilmot. Odotukset eivät ole kovin suuret, koska arvonnoissa en menesty koskaan. Lopetin työpaikallakin osallistumisen kuukausittaiseen viinipulloarvontaan kun onnea ei lukuisista yrittämiskerroista huolimatta ilmaantunut. Osuuko oletus oikeaan, että arpaonni ei suosinut? Kun ei suurempia "hehkutuksia" ole täällä näkynyt... :) Ei vaan, ilmeisesti näihin kaikkiin on aika lailla paljon tulijoita? Tai sitten keskittyminen ja harjoittelu on jo alkanut, eikä ole aikaa täällä notkua!
  10. Jope

    Norseman

    Hyvä, että auttoi! Toivotan onnea arvontaan. Itse laitan lappuja menemään vuoden päästä, jos treeni puree sopivasti ja mies pysyy kutakuinkin terveenä. Ensi kesänä vielä "sileillä matkoilla".
  11. Jope

    Norseman

    VIelä voi yrittää Swissman:lle...Tuollakin saa kiipeillä pyörällä... Ei ehkä kuitenkaan ihan niin "tarunhohtoinen" kuin Norseman... http://www.suixtri.com/registration-fuer-swissman-2016-ist-geoeffnet/
  12. Jope

    Täysmatka Euroopassa 2016

    Sen verran tuosta Kalmarista ja kustannuksista...Kalmar on pieni kaupunki ja Nirvana Europe varaa käytännössä kaikki hotellihuoneet tapahtuman ajaksi. Ja hinnat ovat sen mukaiset...Toki muitakin vaihtoehtoja majoittumiseen on kuin hotelli.
  13. Jope

    Joroinen 2015

    Oli noita ryhmiä, isompia ja pienempiä useampiakin. Ja osassa mentiin varmaan siinä ja siinä sääntöjen rajamailla. Kuten varmaankin aina suuremmissa kisoissa. Mutta tuo yksi suurempi ryhmä minkä huomasin, siinä kyllä mentiin ihan maantiepyöräilystä tutussa muodostelmassa. Vaan ei tosiaan ollut minulta pois, paitsi sen muutaman sekunnin, kun päästin jonon menemään ohitse. Tuleekohan nyt ihan nimimerkillä läpi - viimeksi tuli vieraana, vaikka olin mielestäni kirjautunut sisään? Ilmeisesti en kuitenkaan. 4-sivun ensimmäinen Vieras olin siis minä.
  14. Jope

    Vinkkejä uintiin

    Sininen, Type O Negative musiikista referenssinä, Italia. Mutta minulla onkin jo heikkoudet tiedossa. Tänään sitä sitten mennään keskittyen heikkouksien parantamiseen uimahallille. Saako tuon maksaa liikunta- ja kulttuuriseteleillä? Unohtui mainita vielä liian jäykkä yläkroppa yleisesti. Pitäisi saada kuuleman mukaan rentoutta hartioihin lisää, niin sitäkin kautta uinti kehittyy taloudellisempaan suuntaan. No, tästä kohta suunnataan hallille rennosti, yläkroppaa kiertäen tekemään 8*200m + lämmittelyt.
  15. Jope

    Vinkkejä uintiin

    Hep! Eikun, enhän minä olekaan kova triathlonisti enkä uimari. Joten väärä hälytys. Kävin tarkistuttamassa tekniikkaa hieman osaavamman silmän alla. Yllätys oli, että jalat eivät laahaa syvällä, vaikka itselläni on sellainen tunne. Tämä positiivista. Potkujen tehottumuus johtuu pääsääntöisesti jäykistä nilkoista. Ohjeena venyttelyä ja nilkan asennon tietoista korjaamistä myös räpylöiden avulla. Käsiveto luistaa, kuten arvelin, varsinkin nopeampaa uintia yritettäessä ja hengityksen ajoituksessa hieman korjattavaa. Ohjeena korostettua vartalon kiertoa ja kylkiuintia. Lättäreitäkin voi kokeilla. Muuten vain reippaampaa uinti mukaan enenemissä määrin, niin noiden muutamien teknisten yksityiskohtien korjaamisella ja vauhtikestävyyden parantumisella hyvä tulee. Summa summarum: maksoin 40€ kuullakseni saman asian jonka 226 kertoi täällä ilmaiseksi ja näkemättä kertaakaan uintiani. Suosittelen siis 226, että alat pitää uinnin nettikursseja! Kyllä noin asiantuntevista vinkeistä voi hieman maksaakin...
×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy