Jump to content
Juoksufoorumi.fi



Jope

Jäsenet
  • Content Count

    146
  • Liittyi

  • Last visited

Community Reputation

4 Neutral

About Jope

  • Syntymäpäivä 19.07.1976

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Testiin kannattaa mielestäni suhtautua työkaluna. Tuon avulla valmentaja hienosäätää treenit kohdalleen oman filosofiansa mukaan. Kun näin sivusta seuraa, niin on tunne, että meneehän se alle kolmen tunnin. Kunhan vain pysyy terveenä. Siihenkin auttaa, kun uskoo ohjelmaan!
  2. Jope

    Pyöräilykunto

    Onnea Spica hienosta suorituksesta! Ajoitko nuo kovat treenit tasavauhtisina? Itse ajelin viime talvena trainerroadin opastamana enemmän intervallien tyyppisesti eikä oikein toiminut. itselläni vaatii näköjään enemmän pidempikestoista kovaa treeniä.
  3. Kiitos, joskin tuo 10h on yltiöoptimistinen tavoite, joka toteutuu vain "pöljänä päivänä" ja "tähtien ollessa täysin kohdallaan". Mutta joo, kyllähän pohjakunto on kohdallaan, mutta pitkät, vaihtelevamaastoiset tekniset juoksut, puuttuvat täysin. Ja luonnollisesti nuo nousu-/laskumetrit. Vaan niitähän sitä on sitten syksy aikaa treenata. Kolin Vaarojen maraton tässä nyt olisi tyrkyllä testijuoksuksi.
  4. kovasti ollaan nettisivuja "refressailtu", mutta ensi vuoden viikonloppu ei ole vielä varmistunut... :) Nooh, tarkoitus olisi täällä kotimaassakin testata jotakin pidempää polkukisaa vielä syksyn mittaan. Mutta itseni tuntien, saattaahan tuo ilmoittautuminen tuonne lipsahtaa näin vähäisemmälläkin polkujuoksukokemuksella. Mutta ihan ensin pitäisi tuo täysmatkan triathlon saada paineltua tuonne 10h tuntumaan. Sitten ehkäpä enemmän noihin spesifisimpiin harjoitteisiin, joskin otetaan jo mukaan tässä kevään ja kesän mittaan. Edit: Mutta jätetään nämä minun treenisuunnitelmat pois täs
  5. Mielenkiintoista pohdintaa ja kiinnostaa, kun ei vaan tuo kiinnostus TGC:tä kohtaan ota vähentyäkseen...Kesä menee vielä triathlonille treenatessa, mutta sivuun jos hieman peruskuntoiluna sekä mäkijuoksua tuossa lähialueen kallioilla. Tänään vielä testimielessä kuntosalilla treenimielessä oma "erikoisharjoitus", eli askelkyykky 3*2*20 + jalkojen ojennus 3*2*20, maastaveto 2*20 + nousu 80 cm korokkeelle 8kg käsipainot käsissä, vuorojaloin, aina nousun lopuksi varpaille nousu. Alatalja + ojentajat seisten ylävartalon liikkeinä. Korsettia kuntoon erilaisilla vatsa- ja selkäliikkeillä. Kruunauksen
  6. Kiitoksia asia selvä ja näin arvelinkin, ei muuta kuin juoksemaan noita mäkiä alas...Noh, katsellaan vielä. Ja onhan tuolla noita lyhyempiäkin matkoja tarjolla, jos alkaa hirvittämään! Toisaalta - haasteen pitää itselle olla aina sitten riittävän haastava. Ja harjoitusohjelmahan on jo valmis, sen kun lueskelen tätä ketjua! Ei muuta kuin poluille.
  7. Huikea juttu - ja ilo lukea onnistumisista määrätietoisen harjoittelun jälkeen! Sellainen kysymys, että uskaltaako tuonne lähteä "rautaisella" kunnolla, mutta vähemmällä maastojuoksukokemuksella? Toisin sanoen - jos vuoden päästä asia olisi ajankohtainen "lomapaikan valinnan osuessa kohdalleen"?!
  8. Jope

    Polar V800

    Oli sama ongelma, syke tasan 119 treenistä toiseen altaassa. Pariston vaihto sykevyöhön auttoi. Mutta välillä kadottaa sykkeen, yleensä silloin kun vähäksi aikaa jää palauttelemaan altaan päätyyn ja sykevyö on vedenpinnan yläpuolella. Altaassa matkanmittaus on tähän mennessä toiminut melko hyvin, mutta edellinen treeni meni hieman pieleen. Tunnin uinnissa ehdin mittarin mukaan uida vähän vajaat 15km. Alkaa olla uintikunto kohdallaan! No, huomenna uusi testi.
  9. Jope

    Vinkkejä uintiin

    Sininen, Type O Negative musiikista referenssinä, Italia. Mutta minulla onkin jo heikkoudet tiedossa. Tänään sitä sitten mennään keskittyen heikkouksien parantamiseen uimahallille. Saako tuon maksaa liikunta- ja kulttuuriseteleillä? Unohtui mainita vielä liian jäykkä yläkroppa yleisesti. Pitäisi saada kuuleman mukaan rentoutta hartioihin lisää, niin sitäkin kautta uinti kehittyy taloudellisempaan suuntaan. No, tästä kohta suunnataan hallille rennosti, yläkroppaa kiertäen tekemään 8*200m + lämmittelyt.
  10. Jope

    Vinkkejä uintiin

    Hep! Eikun, enhän minä olekaan kova triathlonisti enkä uimari. Joten väärä hälytys. Kävin tarkistuttamassa tekniikkaa hieman osaavamman silmän alla. Yllätys oli, että jalat eivät laahaa syvällä, vaikka itselläni on sellainen tunne. Tämä positiivista. Potkujen tehottumuus johtuu pääsääntöisesti jäykistä nilkoista. Ohjeena venyttelyä ja nilkan asennon tietoista korjaamistä myös räpylöiden avulla. Käsiveto luistaa, kuten arvelin, varsinkin nopeampaa uintia yritettäessä ja hengityksen ajoituksessa hieman korjattavaa. Ohjeena korostettua vartalon kiertoa ja kylkiuintia. Lättäreitäkin voi kokeil
  11. Jope

    Vinkkejä uintiin

    Kiitos - nuo saattavat olla jo nyt kohta haarukassa. Pitääkö tarkistaa tavoiteita...ei vaan, menköön paremmin jos on mennäkseen, mutta kauemmin ei saisi mennä. Kiitos. Ja harjoittelua haluan ihan mielenterveyden vuoksi pitää monipuolisena.
  12. Jope

    Vinkkejä uintiin

    Käydäänpä näyttämässä tekniikkaa "ammattilaiselle". Heitomerkeissä siksi, koska en tiedä kuinka ammattilainen valmentaja sieltä ilmaantuu uimaseuran toimesta. Nyt kun ajattelen tuota omaa uintia, niin kyllä - ote vedestä huononee yritettäessä nopeampaa uintia. Ja ehkäpä hengityksessäkin on parannettavaa. Kokeillaan noita lyhyempiä pätkiä reippaammin, mutta yritetään pitää uinti teknisesti kasassa. Kellosta sitten katsellaan edistymistä. Aiheeseen liittyen, jos nyt hakee esim 1h 15min aikaa täysmatkan uintiosuudesta, niin mihin aikaan 100/1000 m pitäisi altaassa mennä. Toki olosuhteen u
  13. Jope

    Vinkkejä uintiin

    Nyt ollaan yritetty kerran viikossa hieman reippaampaa uintia. Hidastahan se vielä on, mutta 12*100m ja 6*200m harjoitteet on saatu vietyä läpi. Vielä tässä ongelmana on, että reippaampi uinti on kovin lähellä sitä maksimivauhtia, joten reserviä tuonne on saatava lisää. Haetaanko sitä puhdasta nopeutta sitten miten? Nyt kun kokeilen esim 25m erittäin reipasta menoa, niin pärskettä kyllä tulee, sydän hakkaa, hapottaa, mutta vauhti ei juurikaan kasva. Viittaisiko myös jonkilaiseen tekniinkan hajoamiseen yritettäessä nopeampaa uintia? Taidan "nöyrtyä" ja ottaa pari ammattilaisen yksityistuntia.
  14. Jope

    Polar V800

    Laite huollossa. En tiedä oliko hetken missä kohtaa oli hukassa, koska kesti 4 päivää ennen kuin saapui Polarille. Mutta itse takuukorjaus hoidettiin saman päivän aikana. Siitä pisteet Polarille - ja toivottavasti ongelmat jäävät nyt historian.
  15. Jope

    Polar V800

    "Yhteys Polar-tuotteeseen menetettiin. Varmista, että USB-kaapeli on liitetty hyvin ja yritä uudelleen. Jos virhe toistuu, ota yhteys Polar-asiakaspalveluun." Tätä tekee nykyään. Yhden kerran onnistunut viimeisen kahden viikon aikana synkronoimaan. Lähtee nyt huoltoon. Mittarin puolella liittimessä hapettumisen merkkejä. Muuten tyytyväinen itse mittariin, mutta tämä tietojen siirto koneelle tuskaista.
×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy