Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Jope

Jäsenet
  • Content Count

    144
  • Liittyi

  • Last visited

Community Reputation

0 Neutral

About Jope

  • Syntymäpäivä 19.07.1976

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Jope

    Pyöräilykunto

    Onnea Spica hienosta suorituksesta! Ajoitko nuo kovat treenit tasavauhtisina? Itse ajelin viime talvena trainerroadin opastamana enemmän intervallien tyyppisesti eikä oikein toiminut. itselläni vaatii näköjään enemmän pidempikestoista kovaa treeniä.
  2. Jope

    Polar V800

    Oli sama ongelma, syke tasan 119 treenistä toiseen altaassa. Pariston vaihto sykevyöhön auttoi. Mutta välillä kadottaa sykkeen, yleensä silloin kun vähäksi aikaa jää palauttelemaan altaan päätyyn ja sykevyö on vedenpinnan yläpuolella. Altaassa matkanmittaus on tähän mennessä toiminut melko hyvin, mutta edellinen treeni meni hieman pieleen. Tunnin uinnissa ehdin mittarin mukaan uida vähän vajaat 15km. Alkaa olla uintikunto kohdallaan! No, huomenna uusi testi.
  3. Jope

    Norseman

    ^Kiitos Jope! Olen tuosta joskus kuullutkin, mutta nyt kun lukaisi kisainfon läpi niin tuli konsepti selväksi. Tätä kautta löysin myös Celtmanin joka kiinnostaa jopa enemmän. Molempiin lähti ilmot. Odotukset eivät ole kovin suuret, koska arvonnoissa en menesty koskaan. Lopetin työpaikallakin osallistumisen kuukausittaiseen viinipulloarvontaan kun onnea ei lukuisista yrittämiskerroista huolimatta ilmaantunut. Osuuko oletus oikeaan, että arpaonni ei suosinut? Kun ei suurempia "hehkutuksia" ole täällä näkynyt... :) Ei vaan, ilmeisesti näihin kaikkiin on aika lailla paljon tulijoita? Tai sitten keskittyminen ja harjoittelu on jo alkanut, eikä ole aikaa täällä notkua!
  4. Jope

    Norseman

    Hyvä, että auttoi! Toivotan onnea arvontaan. Itse laitan lappuja menemään vuoden päästä, jos treeni puree sopivasti ja mies pysyy kutakuinkin terveenä. Ensi kesänä vielä "sileillä matkoilla".
  5. Jope

    Norseman

    VIelä voi yrittää Swissman:lle...Tuollakin saa kiipeillä pyörällä... Ei ehkä kuitenkaan ihan niin "tarunhohtoinen" kuin Norseman... http://www.suixtri.com/registration-fuer-swissman-2016-ist-geoeffnet/
  6. Jope

    Täysmatka Euroopassa 2016

    Sen verran tuosta Kalmarista ja kustannuksista...Kalmar on pieni kaupunki ja Nirvana Europe varaa käytännössä kaikki hotellihuoneet tapahtuman ajaksi. Ja hinnat ovat sen mukaiset...Toki muitakin vaihtoehtoja majoittumiseen on kuin hotelli.
  7. Jope

    Joroinen 2015

    Oli noita ryhmiä, isompia ja pienempiä useampiakin. Ja osassa mentiin varmaan siinä ja siinä sääntöjen rajamailla. Kuten varmaankin aina suuremmissa kisoissa. Mutta tuo yksi suurempi ryhmä minkä huomasin, siinä kyllä mentiin ihan maantiepyöräilystä tutussa muodostelmassa. Vaan ei tosiaan ollut minulta pois, paitsi sen muutaman sekunnin, kun päästin jonon menemään ohitse. Tuleekohan nyt ihan nimimerkillä läpi - viimeksi tuli vieraana, vaikka olin mielestäni kirjautunut sisään? Ilmeisesti en kuitenkaan. 4-sivun ensimmäinen Vieras olin siis minä.
  8. Jope

    Vinkkejä uintiin

    Sininen, Type O Negative musiikista referenssinä, Italia. Mutta minulla onkin jo heikkoudet tiedossa. Tänään sitä sitten mennään keskittyen heikkouksien parantamiseen uimahallille. Saako tuon maksaa liikunta- ja kulttuuriseteleillä? Unohtui mainita vielä liian jäykkä yläkroppa yleisesti. Pitäisi saada kuuleman mukaan rentoutta hartioihin lisää, niin sitäkin kautta uinti kehittyy taloudellisempaan suuntaan. No, tästä kohta suunnataan hallille rennosti, yläkroppaa kiertäen tekemään 8*200m + lämmittelyt.
  9. Jope

    Vinkkejä uintiin

    Hep! Eikun, enhän minä olekaan kova triathlonisti enkä uimari. Joten väärä hälytys. Kävin tarkistuttamassa tekniikkaa hieman osaavamman silmän alla. Yllätys oli, että jalat eivät laahaa syvällä, vaikka itselläni on sellainen tunne. Tämä positiivista. Potkujen tehottumuus johtuu pääsääntöisesti jäykistä nilkoista. Ohjeena venyttelyä ja nilkan asennon tietoista korjaamistä myös räpylöiden avulla. Käsiveto luistaa, kuten arvelin, varsinkin nopeampaa uintia yritettäessä ja hengityksen ajoituksessa hieman korjattavaa. Ohjeena korostettua vartalon kiertoa ja kylkiuintia. Lättäreitäkin voi kokeilla. Muuten vain reippaampaa uinti mukaan enenemissä määrin, niin noiden muutamien teknisten yksityiskohtien korjaamisella ja vauhtikestävyyden parantumisella hyvä tulee. Summa summarum: maksoin 40€ kuullakseni saman asian jonka 226 kertoi täällä ilmaiseksi ja näkemättä kertaakaan uintiani. Suosittelen siis 226, että alat pitää uinnin nettikursseja! Kyllä noin asiantuntevista vinkeistä voi hieman maksaakin...
  10. Jope

    Vinkkejä uintiin

    Kiitos - nuo saattavat olla jo nyt kohta haarukassa. Pitääkö tarkistaa tavoiteita...ei vaan, menköön paremmin jos on mennäkseen, mutta kauemmin ei saisi mennä. Kiitos. Ja harjoittelua haluan ihan mielenterveyden vuoksi pitää monipuolisena.
  11. Jope

    Vinkkejä uintiin

    Käydäänpä näyttämässä tekniikkaa "ammattilaiselle". Heitomerkeissä siksi, koska en tiedä kuinka ammattilainen valmentaja sieltä ilmaantuu uimaseuran toimesta. Nyt kun ajattelen tuota omaa uintia, niin kyllä - ote vedestä huononee yritettäessä nopeampaa uintia. Ja ehkäpä hengityksessäkin on parannettavaa. Kokeillaan noita lyhyempiä pätkiä reippaammin, mutta yritetään pitää uinti teknisesti kasassa. Kellosta sitten katsellaan edistymistä. Aiheeseen liittyen, jos nyt hakee esim 1h 15min aikaa täysmatkan uintiosuudesta, niin mihin aikaan 100/1000 m pitäisi altaassa mennä. Toki olosuhteen ulkona heittelevät, mutta kuvitellaan, että ensi kesänä uidaan sitten aina mukavasti lämpöisessä vedessä ja hyvin pienessa / jos olleenkaan aallokossa.
  12. Jope

    Vinkkejä uintiin

    Nyt ollaan yritetty kerran viikossa hieman reippaampaa uintia. Hidastahan se vielä on, mutta 12*100m ja 6*200m harjoitteet on saatu vietyä läpi. Vielä tässä ongelmana on, että reippaampi uinti on kovin lähellä sitä maksimivauhtia, joten reserviä tuonne on saatava lisää. Haetaanko sitä puhdasta nopeutta sitten miten? Nyt kun kokeilen esim 25m erittäin reipasta menoa, niin pärskettä kyllä tulee, sydän hakkaa, hapottaa, mutta vauhti ei juurikaan kasva. Viittaisiko myös jonkilaiseen tekniinkan hajoamiseen yritettäessä nopeampaa uintia? Taidan "nöyrtyä" ja ottaa pari ammattilaisen yksityistuntia. Mainittakoon kuitenkin, että tuo "normikelaus" matkavauhdilla on helpottunut noiden nopeampien pätkien ansiosta. Joten ei ne hukkaan mene, vaikka tekniikka ei lähellekään täydellinen ole. Ehkäpä mennään tyydyttävä plus -tasolla tällä hetkellä.
  13. Tri For Fun -sivustolta lainaten: Espoo Triathlon on suunnitteilla 28.6, Tällä hetkellä keskustelemme edelleen ELY/Poliisin kanssa pyöräreitin eri vaihtoehdoista ja sulkemisesta. Kisajärjestelyissä turvallisuus on ykkösasia! " Eli, vielä on jännitettävä, että toteutuuko kisa? Tosin omalta kohdaltani viikonloppu tuli jo buukattua muihin aktiviteetteihin.
  14. Jope

    Polar V800

    Laite huollossa. En tiedä oliko hetken missä kohtaa oli hukassa, koska kesti 4 päivää ennen kuin saapui Polarille. Mutta itse takuukorjaus hoidettiin saman päivän aikana. Siitä pisteet Polarille - ja toivottavasti ongelmat jäävät nyt historian.
  15. Jope

    Polar V800

    "Yhteys Polar-tuotteeseen menetettiin. Varmista, että USB-kaapeli on liitetty hyvin ja yritä uudelleen. Jos virhe toistuu, ota yhteys Polar-asiakaspalveluun." Tätä tekee nykyään. Yhden kerran onnistunut viimeisen kahden viikon aikana synkronoimaan. Lähtee nyt huoltoon. Mittarin puolella liittimessä hapettumisen merkkejä. Muuten tyytyväinen itse mittariin, mutta tämä tietojen siirto koneelle tuskaista.
×

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy