Jump to content
Juoksufoorumi.fi



Outrunner

Jäsenet
  • Content Count

    219
  • Liittyi

  • Last visited

  • Days Won

    1

Outrunner last won the day on June 20 2016

Outrunner had the most liked content!

Community Reputation

177 Excellent

About Outrunner

  • Syntymäpäivä 22.01.1968

Converted

  • Coopperi
    3150
  • 10km
    0:44:16
  • Puolimaraton
    1:34:57
  • Maraton
    3:26:00
  • Tavoite
    Löytää uusi juoksurytmi polven nivelrikon toteamisen jälkeen

Recent Profile Visitors

627 profile views
  1. Onnittelut, upea juoksu ja PB, niin sitä pitää!
  2. Tsemppiä kisaan, nauti raastosta ja maaliin PB-ajalla intoa täynnä. Minunkin piti talven juoksutauon jälkeen polvea paranneltuani ja heinäkuun puolivälissä aloitetun lenkkeilyn pohjalta lähteä juoksemaan puolikasta, mutta nyrjäytin nilkkani aamulenkillä asiakkaan kanssa Hollannissa, joten se siitä tällä erää. Oman PB-aikani raastoin Tuusulanjärvellä 2012 ja siitä on vieläkin hyvä mieli.
  3. Onnittelut maratonin juoksemisesta, upea juttu!
  4. @ZeroDiesel olet kovassa tikissä ja paransit hienosti ennätystäsi. Itse juoksin oman ennätykseni Tukholmassa 2012 aikaan 3:26 ja siitä en seuraavan kesän yrityksestä huolimatta enää onnistunut parantamaan. Sen sijaan lähdin kokeilemaan ultramatkoja ja kävin mm kolme kertaa juoksemassa mainion Joensuu Night Runin 12h kisan. Systemaattisen maraton harjoittelun jälkeen se oli todella motivoivaa, joten valitse tuo @isi ehdottama Wiha 100 km tai ilmoittaudu marraskuussa juostavalle Joensuu Night Runille. Lauantaina junalla Joensuuhun tankkausta viimeistellen, koko yö juoksua musiikin tahtiin muiden omituisten kanssa ja aamulla klo 8 "maaliin", siitä aamiaiselle ja junaan paluumatkalle. A vot.
  5. Onnittelut, upea aika ja hieno parannus edelliseen ennätykseen!
  6. Hienoa, että lähdit taas uimaan. Minullakin on ollut ajatus aloittaa joulukuussa taas viikottaiset uintiharkat ja mahdollisesti ottaa kolmen salipäivän lisäksi vielä toinen kevyen liikunnan päivä pyöräilyn, sauvakävelyn tai hölkkäilyn merkeissä.
  7. Hienoa, olenkin odotellut milloin taas ilmestyt salille! Oman perjantain treenini tein kuitenkin poikkeuksellisesti jo torstaina, joten ristiin mentiin.
  8. Nauti jokaisesta askeleesta! Lankomieheni juoksee samaan aikaan omaa 12h juoksuaan Joensuu Night Runissa. Minulla flunssaoireita, joten jätin salin suosiolla väliin aamulla. Saattaa tulla jonkinmoinen tauko. Tsemppiä matkaan!
  9. Yleensä olen saanut ratkaisutua tuon ongelman heittämällä vanhan sykevyön roskiin ja ostamalla tilalle uuden. Vika ei koskaan ollut kellossa. Nyt olen jo joitakin vuosia käyttänyt sportstrackeria puhelimella ja sen kanssa toisaalta ei ole sykevyössä ilmennyt ongelmia.
  10. Huomenna eli siis pe aamuna salilla. Tällä jaksolla teen salitreeniä kolme kertaa viikossa ja vakkariaamut ovat pääsääntöisesti ma, ke pe. Joskus työmatkat sotkevat ja siirtelen treenejä tai teen ne muualla.
  11. Suhtaudu tähän vakavasti - mulla melkein vuoden juoksua 2015-16 haitannut plantaarifaskiitti-ongelma alkoi ensin ilmentyä kyseisen jalan varvassärkynä pitkän lenkin loppupuolella ja sitä seuraavana päivänä, joskus kipu tuntui tai kiristeli myös jalkapohjassa. Suosittelen huolellista venyttelyä, säännöllistä hierontaa ja jos vaiva ei katoa, hyvän fysioterapeutin vastaanottoa.
  12. Outrunner

    "Telakalla"

    Mulla oli plantaarifaskiitti ennen edellä mainituksi tullutta polvivaivaa. Se alkoi muutaman kuukauden alustavan oireilun jälkeen kovalla kivulla kantapäässä helmikuussa 2016. Alkuun olin allapäin enkä keksinyt mistä on kyse. Muutaman päivän ajan kävelykin koski. Pidin kuusi viikkoa lepoa juoksusta ja pienen testilenkin jälkeen vielä kaksi eli yhteensä kaksi kuukautta ilman juoksua. Luin netistä kaikenlaisista kantapäävaivoista ja päädyin plantaarifaskiittiin. Hakeuduin hyvälle fyslioterapeutille, jonka neuvoilla, jalan liikkuvuutta parantavalla hieronnalla ja ohjeiden mukaisilla venytyksillä vaiva alkoi pikku hiljaa parantua niin, että toukokuussa juoksin jo aika paljon. Kesäkujussa uskalsin Tukholman maratonille, jossa kantapäätä alkoi särkeä jo ennen puoltaväliä ja loppu hidastui jo pitkälti kävelyksi. Uskoin silti paranemiseen ja palautumisen jälkeen aloin uudelleen juosta, elokuun alussa maraton meni jo paljon paremmin ja syksyllä vaiva oli poissa.
  13. Outrunner

    "Telakalla"

    Pakko kirjoittaa tänne toivoa herättävä uutinen, kun kerran aiemmin tänä vuonna totesin olevani telakalla oikean polven kuluman vuoksi. Juoksutauko alkoi helmikuun alussa, maaliskuun lopussa yksi koelenkki ei rohkaissut juoksemaan, mutta kesälomalla pari viikkoa sitten tuli mieleen josko nyt koittaisi. Juoksin peräkkäisinä päivinä 8 ja 12 km ilman ongelmia ja toivo alkoi viritä. Sitten tapahtuikin jotain perin kummallista: lähdin houkuttelusta mukaan Joroisten puolitrialle joukkueen juoksijaksi - ja uskomatonta mutta totta, juoksin puolimaratonin raskaan reitin aikaan 1:56:52! Vaikka se on minulle aiempaan tasooni nähden hitaampi aika, olin todella iloinen, kiitollinen ja tyytyväinen. Ehkä minusta vielä tulee taas juoksija :-) Tai vaikkei aiempi treeni- ja kilpailutaso koskaan palaisi, jatkan juoksemista uudella innolla omaan uuteen tahtiini.
  14. No niin, salilla nähdään huomenna kukonlaulun aikaan. Pitää omaan aikatauluun nähden tulla jo normaalia aikaisemmin, koska pitää jo seiskan pintaan lähteä eteenpäin :-)
  15. Tuttu tunne. En muista kertaakaan etten olisi katunut sitä, että jätin treenin tekemättä vaikka piti. Ja vastaavasti kun vaikka huonosti nukutun yön jälkeen menee ja treenaa, aina on ollut tosi tyytyväinen että meni. Eri asia on tietysti jos tulee ihan oikea este treenille, se on vain elämää ja uusia treenipäiviä tulee.
×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy