Jump to content
Juoksufoorumi.fi



JHan

Jäsenet
  • Content Count

    404
  • Liittyi

  • Last visited

  • Days Won

    1

JHan last won the day on June 14 2015

JHan had the most liked content!

Community Reputation

225 Excellent

About JHan

  • Syntymäpäivä 30.09.1976

Recent Profile Visitors

920 profile views
  1. Alkuviikolla edellinen 105-viikko painoi ja kroppa huusi lepoa, oli raskasta. Lepopäivä olisi tullut tarpeeseen, mutta kun lomalla aikaa, niin vähän piti treenata. Ma 11.1km 5:25 pk2 Ti 11.4 km 5:25 pk2 Ke 8.6 km maasto 7:01 pk1 To 11.5 km 4:54 142/153 Pe lepo La vr + 3x3x400m pal 100m/400m vedot noin 3:40 ja pal aktiivi 30sek/2.10 Su 7.0 maasto 6:34 pk1 Yht 59.4 Viime viikkoon nähden kevyt, mutta oli pakkokin olla. Kohokohtana torstain rento juoksu, jossa keskisyke noin aerk, toki silloin tultu ala-vk:ta myös iso osa. La vedot maantiellä suunnitellusti ylikovia vitoselle lyhyillä palautuksilla.
  2. Muistatko mitkä oli tavoitteet aikoinaan HCM:ään ja Vantaalle ja miten juoksut meni tavoon nähden? Forssan mäkin muistan hyvin.
  3. Viikkorapsa: Ma aamu vr 2 + kova 6 + vr 2, veto 4:07 167/180 ilta 7.3 maasto pk1 Ti 14.4 maasto 5:17 pk2-vk1 145/161, 210m nousua Ke aamu 8.6 maasto pk1 Ilta 8.1 5:32 pk2 To 12.1 5:18 133/140 pk2 Pe vr 2 + 5x1000m / 400m + vr 3.5. Vedot 3:50-3:59, pal 2:00- 2:10. Vedot anaerk molemmin puolin. La 15.4 5:09 140/152 pk2-aerk Su aamu 8.6 maasto pk1 Ilta 8.4 5:35 pk2 Yht 105.2 km Maanantain ja perjantain tehot tosi hyvät ja kontrolloidut. Perjantain vedoissa aktiivipalautus pk2-vauhdilla, jotta saa kuorman kumuloitumaan, onnistui suunnitellusti. Tiistain, torstain ja lauantain hieman pidemmät kehittävät treenit olivat myös oikein hyviä. Juoksu oli rentoa ja taloudellista (vauhdin ja sykkeen suhde oli hyvä). Oikeastaan viikon huonoimmat fiilikset oli kaikista lyhyimmissä lenkeissä keskiviikkona ja sunnuntaina, mutta ne olivatkin aina tiukempien päivien jälkeen väsyneenä juostuja välipäiviä.
  4. Tervetuloa. Hyviä videoita ja selkeästi puhuttu. Näin kestävyysurheilun näkökulmasta hieman harmittaa, että olet löytänyt intohimosi voimailun puolelta. Kyllähän teikäläisellä nimittäin on aerobista lahjakkuutta kun kylmiltään tuon ”ruhon” juoksutat noihin aikoihin. Videoiden perusteella myös saat hyvät laktaatit koneesta irti ja tuskansietoa löytyy. Absoluuttinen maksimihapenottokyky, johon perimä vaikuttaa huomattavan paljon, on sinulla varmasti hyvä. Vaikka 25 kiloa painoa alas niin sinun omaan painoon suhteutetulla hapenotolla olisi hyvä painella menemään, jos vaan nopeutta löytyy. Uskon nimittäin, että kehitys vaikka 5000 metrillä olisi julmaa 💪 Mutta tärkeintä on tietenkin, että olet löytänyt oman juttusi. Kiinnostava projekti seurattavaksi, onnea matkaan!
  5. Loistavaa pohdintaa ja reagointia! Joskus taisin jo ketjua kehaistakin. Juuri tästä mä tykkään. Asioita pohditaan, tehdään johtopäätöksiä ja muutetaan omaa toimintaa. 👍
  6. Hyvä homma, matka jatkuu! 10 pisteen kysymys, mistä tuo rasitusmurtuma on sun tai lääkärin mielestä tullut? Juoksun määrä? Tehot? Mäkivedot? Tekniikka ja askel?
  7. Heitetäänpä ihan viikkorapsa, kun nyt on saanut jo useamman kohtuullisen viikon putkeen. Neljän viikon kertymä on noin 300km. Päättynyt viikko meni näin: Ma: aamu vr (hölkkä, koordit, avaukset)+ 15x300m / 1’ vedot 69 sek (vähän alle 5k tavo), Aika helppo, 9,8 km Ilta: 6.7 km, 123, 6:17, pk1, palauttava Ti: 11.7 km, 143, 5:15, aerk, vähän raskas jalka Ke vr + 8x600m / Aktiivi palautus 200m hölkkä (noin 6:30) vedot 3:55/km(5k tavo), tosi kova, mutta hyvin onnistui, vikat vedot mk:lle 11.1 km To 15.5 km 138, 5:31, pk2, vähän raskasta ja kuuma Pe 11.7 km 144, 5:10, aerk, hyvä kulku La 7,5 km, 123, 6:09, pk1, tosi helppo Su maasto 7,3 km, 120, 6:42, tosi helppo Yht 81.5 km Hyvä viikko. Määrää, vähän nopeutta (ma) ja yksi kova teho (ke). Kevyt loppuviikko. Hyvä lähteä uuteen viikkoon.
  8. Hienoa kehitystä ja kyllä sinulla ominaisuuksia riittää. Etenkin nopeus ja maksimihapenotto ovat hyvät, jos vetosarjassa vika tonni menee 3:03. Itse asiassa tuon tonnin perusteells olisin veikannut cooperin tuloksen olevan vähintään 3300, jopa 3400. Aineksia siis on, kunhan rakentelet aerobian kuntoon.
  9. Vuosipäivityksen aika. Ei tullut viime kesänä lyötyä lappua rintaan ja ylläolevan päivityksen jälkeen kaikki treenit olivat kesän "vain" omaksi huviksi ilman mitään johtavaa ajatusta. Talvi menikin taas hiihtovalmennuksen parissa ja juoksukunto heikkeni. Nyt on tältä kesältä kohtuullista harjoittelua takana reilu kuukausi. Heinäkuun kertymä oli 14.7. mennessä 148 kilsaa. Lyhyen tähtäimen tavoite olisi käydä nykäisemässä radalla omatoimi-vitonen alle 20 min. Tuo on ollut itselleni sellainen raja, että kunto tuntuu suht hyvälle ja halutessaan pystyy jatkamaan harjoittelua kohti jotain muuta tavoitetta. Tätä tavoitetta palvelemaan meinasin käydä tänään vetämässä radalla 8*600m, 200m hölköttelypalautuksella. Vedot tasavauhtisina tavoitevauhdin mukaan. Toukokuussa meni 22.25 Kesäkuussa 20.54 Viime perjantaina yritin alle 20, mutta omana vetona pää petti 3600m kohdalla ja homma jäi kesken, tuossa vaiheessa oli mennyt 14.17 (7 sekkaa edellä tasaista vauhtia). Ei se kaukana ollut, mutta radalla itse raastaen kantti ei kestänyt. Otsikonkin voisi vaihtaa samalla: @Seppo Uusi otsikko: "JHan (2020 5k sub 20 ja siitä eteenpäin)"
  10. Sama juttu. Puoli kiloa irtokarkkeja menee helposti alle tuntiin. Jätskiä voi kanssa syödä paketillisen kerrallaan. Ja karkkia voi ihan hyvin syödä joka päivä. Ilman juoksemista ja hyvinkin kurinalaista oluen säännöstelyä olisin saletisti hyvinkin lihava ja takuuvarma diabetes. Tuo kilo lakua on kyllä kova! Tuliko maha kipeäksi?
  11. Pakko antaa propsit tälle ketjulle, sekä itse Puujalalle. Tätä on kiinnostavaa seurata, koska täällä asioita tehdään isosti. Tekemisessä on taustalla joku suunnitelma ja sitä myös toteutetaan, ja on päämäärä johon pyritään sekä laitetaan kroppaa likoon sen eteen. Harmi, että on vaivoja. Toivottavasti saat koivet kuntoon ja matka jatkuu, isosti!
  12. Mehiläisessä ja Terveystalossa pitää vastaanottoa Jarkko Toivonen. 100m js 200m 10.64 ja 21.79. https://www.mehilainen.fi/laakarit/jarkko-toivonen
  13. Viimeistelyviikon perusteella mies on elämänsä kunnossa! Olisi kiva kuulla juoksun sotasuunnitelmaa jo vähän ennen kisaa. Otetaanko varman päälle kolmonen, vai haetaanko vähän isompaa kalaa saman tien? No, siinähän pohditte... Ja pysy nyt hyvä mies terveenä vielä viikko!
  14. Vapaapäivät ovat erittäin jees, hyvää sellaista! Etenkin pääkoppa saa lepoa. Meillä kullakin on omat arjen haasteemme ja ne haasteet asettavat suuria rajoituksia urheilijan elämälle ja elämänrytmille. Olenkin joskus miettinyt, että olisi tosi kiva kun saisi jostain sponsoreita ja voisi pitää välivuoden töistä ja urheilla vuoden. Uskon, että hyvällä päivärytmillä, säännöllisellä levolla ja ruokailulla saisi ihmeitä aikaan. Monet treenit ovat sellaisia, että ne ottavat enemmän kuin antavat. Syynä se, että ne on tehty huonosti palautuneena. Tämä oikeastaan tuli mieleen, kun olit heittänyt päivän lenkin 5 tunnin yöunien jatkoksi edellisen illan semi-pitkän (vai normimittaisen) jatkoksi. Tämä ei siis mitään kritiikkiä lenkkiä kohtaan, ja ymmärrän arjen antamat reunaehdot. Kyseinen aamulenkki saattoi hyvinkin mennä "roska-kilsa"-osastolle, mutta hyvä puoli on kuitenkin se, että nyt on vapaailta. Tänään kun käyt vielä ajoissa nukkumaan, niin huomiselle onkin jo pedattu onnistumisen edellytykset, mitä siellä ohjelmassa sitten huomiselle lukeekaan. Yksi erityisen mukava juttu sapattivuodessa olisi se, että treeneien rytmitystä pystyisi suunnittelemaan todella hyvin. Potentiaalisia harjoitustunteja tulisi reilusti lisää vuorokauteen.
  15. Lukijan näkökulmasta kolmosen alle tähtäävä vauhti olisi hyvä. Menee niin tai näin, niin kisarapsasta tulee värikkäämpi. 😀
×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy