Jump to content
Juoksufoorumi.fi



JHan

Jäsenet
  • Content Count

    424
  • Liittyi

  • Last visited

  • Days Won

    1

JHan last won the day on June 14 2015

JHan had the most liked content!

About JHan

  • Syntymäpäivä 30.09.1976

Recent Profile Visitors

973 profile views
  1. Herkkyyskausista puhuttaessa unohdetaan usein myös se, että murrosikä on kulta-aikaa paitsi nopeuden ja voiman kannalta, niin myös kestävyyden peruspilareiden rakentamisen kannalta. Nyt riippuu sitten paljon siitä mitä ja miten poika itse haluaa harjoitella. Ja lisäksi yleinen aktiivisuus ja arkiliikunnan määrä on avainasemassa. Itse toivoisin, että aktiivisia pallopelejä olisi mahdollisimman paljon kavereiden kanssa, ei haittaa vaikka olisi joka päivä. Siinä tulee luontaista nopeutta ja ketteryyttä, sekä hermotusta jalkoihin ja kertyy tärkeitä tunteja jalkojen päällä, eli sitä kestävyyttä.
  2. Kyl se hengissä on. Olisiko rapsa tuloillaan videon muodossa?
  3. JHan

    Cooper

    Kuvasit tuossa aika lailla tarkkaan professori Heikki Ruskon lanseeramman harjoitteen "ruskot" ja se toimii kyllä oikein hyvin. Joko pk-lenkin sekaan puolen tusinaa tuollaista kiihdytystä, helpompi tapa lienee juosta ensin se pk-lenkki kokonaisuudessaan pois ja sitten siellä loppupisteen lähellä tehdä vaikka 5-6 * 50-100m kiihdytysjuoksut. Nuo juoksut olisi hyvä pitää hapottomina, hakea sellaista rentoa hyvää juoksua. Erillinen nopeusharjoituskin voisi olla joskus ohjelmassa. Siihen voisi hyvin yhdistää osana toiminnalista alkulämppää erillisiä juoksutekniikkaa ja lihaksistoa vahvi
  4. Viime viikko meni tälla lailla, vähän normaalia kevyemmin, ja ei lainkaan tehoja. Ei ihan suunniteltua, mutta tollaista perustekemistä kuitenkin Ma: PK 11.7 km 5:09 Ti: PK 11.7 km 5:15 Ke: PK 15.0 km 5:18 To: PK 15.1 km 5:15 Pe: kevyt pk 7.5 km 6:02 La: kevyt pk 7.5km 5:57 Su:Lepo yht. 68.6 km Ja eilen maanantaina kävin sitten kuittaamassa otsikon mukaisen ensimmäisen välitavoitteen omana testijuoksuna jäniksen avustuksella. Nyt on kunto saatu sille tasolle, että voisi aloittaa harjoittelun kohti jotain virallisempaa tavoitetta.
  5. Viikko käyty lenkillä, ja tällaista saatiin aikaiseksi. Oli aikataulullisesti erinäisiä haasteita, siihen nähden ihan ok, että jotain sentään. Torstain kova kauheassa tuulessa ja muutaman mäen sisältävällä reitillä oli hyvä harjoitus. Sunnuntaina aerkilla juostu treeni oli myös hyvä onnistuminen. Saapa nähdä mitä tähän alkavaan viikkoon saa kasatuksi, eri näköisiä uhkia ja myös mahdollisuuksia on ilmoilla. Ma: 11.7 km 5:21 PK2 134/143 Ti: 6.5 km PK1 hölköttelyä Ke: 15.1km 5:15 136/145 To: vr + 7km kova - yht 10.5 km, veto 4:08 s. 165 Pe: 11.7 km 5:29 PK2 133/139
  6. Hyvä, jos pers olisi iskussa. Tumpelo varmaan tarkoitti, ”entä huomenna .uoli”?
  7. Ja taas on viikon verran ulkoiltu: Ma Lepo Ti Lepo Ke-aamu vr + 7km @4:09, yht 10,5 km vedon s.164 Ke-ilta 7.5km PK 5:43 s.132 To 10.0 km 5:16 s. 136 Pe 10.0 km 5:19s. 135 La 11.6 km 5:59 s. 126 Su vr + 8*800m/300m vedot @3:50 min/km aktiivipal. kesto 1:40, noin 5:40 min/km, yht. 16.6 km yht. 66.3 km Alkuviikkoon 2 lepopäivää edellisen viikon kovan rupeaman jälkeen. Viikon 2 pääharjoitusta onnistuivat molemmat hyvin. Keskiviikon tempo oli aika tuuliseen keliin ja reittiin mahtui pari mäkeäkin. Sunnuntaina oli tarkoitus saad
  8. Nätti kehitys kynnyksissä! Vähän taisi jäädä vielä reserviä, ei tainnut olla all-out veto tuo viimeinenkään?
  9. Kiva, että puree. Viitsitkö heittää aikoja vedoista tai kynnysvauhteja helmikuu vs syyskuu? Olisi kiva nähdä kehityskäppyrä lukuina.
  10. Ja taas viikon harjoittelut: Ma: pk 11.7 km 5:25 Ti: pk 7.5 km 5:46 Ke: Lepo To: pk-aerk 8.5km 6:15 (225m nousua) - testijuoksun reittiin tutustuminen Pe: aamu verkat + Vuokatin vaaran testijuoksu 5 km MK - aika 24:51 - yht 13.7 km Ilta: pk 10.0 km 5:46 La: Maastojuoksu 22.5 km pk 5:59 - 410m nousua Ilta: pk1 6.5km 6:34 Su: vr + 4*2,03km anaerk melko tasaisella kuntoradalla 4:05 - 4:10 vedot - 13.5km yht. 94.0 km Erinomaisen onnistunut ja myös odotettu viikko. Alkuviikko tosi k
  11. Nyt jäädään mielenkiinnolla odottamaan 4 viikon riskillä vedettyä harjoittelua Kolille 🙂
  12. Ja valmentamista on tietenkin monenlaista ja riippuu siitä millainen suhde urheilijalla ja valmentajalla on. Jos valmentaminen on sitä, että kerran kuukaudessa tulee s-postiin kuukauden ohjelma, niin eipä siinä kauheasti tulee urheilijalle velvollisuutta raportoida tekemisistä. Ja toisaalta mahdollisiin ongelmiinkaan ei reagoida lainkaan. Jos taasen yhteydessä ollaan liki päivittäin ja reagoidaan vireen mukaan viikkotason suunnitelmaan, jonka taustalla on suurempi runkosuunnitelma, niin kyllä siinä kummasti urheilijankin sitoutuminen kasvaa. Itse en maksaisi pennin latia sellaisesta etävalm
  13. On tossa se, että jos joku toinen tekee työtä sinun hyväksesi (=valmentaa), niin voi ajatella, että olet myös hänelle vastuussa harjoittelusta. Kynnys jättää treeni väliin kasvaa, kun pitää raportoida toiselle.
  14. Ja sitten odotetaan massiivista tiedotustilaisuutta, jossa julkaistaan uusi Valmentaja.
  15. Ja taas viikon pöhinät kerralla. ma: Ju 10.0 km 5:16 - perusmättöä pk2- vähän nahkeaa ti: Ju 6.7 km pk1 6:19 - tosi kevyttä- ihan ok ke 1: vr + (3*800m+3*600m) /1' passiivi, vedot 3:40/km - tosi tiukka, onnistui hyvin ke 2 ilta: 6.7 km pk1 palauttelevaa 5:55 - suht hyvä, vaikka jalat raskaat to: maastojuoksu 10.0 km VL raskaassa maastossa, sis vk2 pätkiä
×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy