Jump to content
Juoksufoorumi.fi


Pirkko

Jäsenet
  • Content Count

    1 438
  • Liittyi

  • Last visited

  • Days Won

    20

Pirkko last won the day on May 2 2017

Pirkko had the most liked content!

Community Reputation

2 177 Excellent

Converted

  • Coopperi
    2405 (2015)
  • 10km
    57:18 (2014)
  • Puolimaraton
    2:08:24 (2015)
  • Maraton
    4:55:42 (2014)

Recent Profile Visitors

1 402 profile views
  1. VantaaVantaaVantaa! + helle ei haittaa + tasainen reitti + juoksijat ja myöhemmin mukaan liittyvät puolimaratoonarit jakautuvat hyvin reitille, eli yksin ei tarvitse juosta. + ehtii treenata koko kesän, ei haittaa vaikka ei loskaisessa talvessa jaksaisi juosta + riittävä kannustus Sanoinko jo Vantaa?
  2. No. Miten olisi vaikka harjoittelun rytmittämiseen niin, että turhia rasitusvammoja ei synny? Aloittajalle paljon tsemppiä ja malttia! Levon jälkeen liikkeelle viikosta 1, niin varmasti hyvä tulee. Kunhan pahimmat kivut on ohi, niin putkirullailu tekee varmasti jaloille hyvää.
  3. Ja sinä ainoana aukiolopäivänä kylän ainoa halli oli tupaten täynnä! Ja ainoa nopeiden rata on myös ei-niin-nopeiden käytössä - parhaimmat jäävät venyttelemään radan pitkälle sivulle. Eka kerran uintitreeni vaihtui kuviokelluntaan ruuhkan takia, kun ei kerta kaikkiaan pystynyt. Todennäköisesti jossain toisessa kodissa taivastellaan sitä urpoa, joka tuli roiskimaan vettä uimalakki päässä keskelle heidän rauhallista uimareissuaan ?. Mikä se oikein kuvittelee olevansa!
  4. Täsmälleen samoilla aatoksilla ilmoittauduttu mukaan myös ekalle maastomaralle. Maastolenkit tulee tehtyä varmaan pääasiassa suunnistaen.
  5. Pirkko

    Garmin FR735XT

    Kiitti juoksukaupan vinkkaamisesta! Jotenkin sekoilin sykevyöllisten ja vyöttömien hintojen kanssa eri sivustoilla. Nyt pitää vielä miettiä, minkä hintalapun laittaa paremmalle värille ?.
  6. Pirkko

    Garmin FR735XT

    Wigglestä lähtisi pelkkä kello 370eurolla. Should I buy, or should I not...♬♬♬ Onko lisää käyttökokemuksia? Lajeina lähinnä juoksu ja uinti, joista uintiin kaipaisin multisport-kelloa. Nykyinen Garmin kestää vettä, mutta ei osaa mitata matkaa hallissa. Ja kesällä toki kello koristaisi rannetta joissakin tri-tapahtumissa.
  7. Tällaisia ostin. Olivat Prisman ainoa vaihtoehto. Menevät testiin jonain kiireisenä arki-iltana peston kanssa.
  8. Jes, kiitos muistutuksesta! Mulla on vielä papupastat kokonaan testaamatta O_o
  9. Mulla ei vatsa oikein siedä soijatuotteita :( Puuron teen kauramaitoon, mikä tekee siitä ihanan täyteläisen, mutta proteiinit puuttuu. No, ei puuttunut tänään!
  10. Aamupalaksi kaurapuuroa, kananmunaa ja pakastemustikoita. Lisäksi marja-/hedelmäsmoothie kauramaidosta. Ei tässä muuten mitään ihmeellistä ollut, mutta vispasin raa'an kananmunan melkein valmiin puuron sekaan! Kypsyi sitten siellä! Yllättävän hyvää, eikä tullut nälkä ennen puoltapäivää.
  11. Kuinka pitkä harjoituksen pitää olla, että se kehittää aerobista kuntoa? Hiit-treenit toki ovat tyypillisesti lyhyitä, mutta onko lyhyestä tasasykkeisestä treenistä kestävyyden kannalta hyötyä? Ajauduin miettimään tätä, kun voisin tehdä lyhyen esim. 15-20min juoksumattojuoksun ennen bodypumpia. Mutta onko siitä kestävyyden kannalta hyötyä? Kroppa lämpenee, jalat hermostuu juoksuun jnejne, mutta entä se aerobinen kunto? (oletetaan, että bodypumpissa syke pysyy koko tunnin maltillisena). Sama koskee esim. 30min hölkkää ulkona, onko sen anti pääasiassa palauttava? Toinen mitä mietin välillä, on kysymys, kehittääkö todella matalasykkeinen treeni jotain. Minulla ainakin sykerajatestissä on pk-alueelle myös alaraja. Onko sen alapuolella tehtävällä treenillä kunnon kannalta merkitystä?mielenterveydelle varmasti on :)
  12. Pirkko

    Jalkojen rasvaus

    Kyllä tuollainen uuteen paikkaan tuleva kovettuma minusta vähän kuulostaa siltä, että uudet kengät eivät ole ihan sopivat. Askel ehkä muuttunut minimaalisesti...? Loppukevennyksenä kerron omasta "aikuisten naisten jalkahoidosta". Kantapään kovettumiin hyvä työkalu on partahöylä ?. Sillä kun poistaa ylimääräisen ihon ja rasvaa jalat huolellisesti, niin kyllä taas on pehmeä iho!
  13. Liityn "Puolitoista vuotta nollasta maratonille" -kuoroon :) Aloitin lenkkeilyn ilman kummempaa taustaa (jumppaa lähinnä) kevättalvella 2013. Ensimmäinen lenkki oli n. 5 kilometriä ja olin ihan hemmetin ylpeä, kun pystyin hölkkäämään koko matkan. Olin kylläkin aika romuna seuraavat päivät ?. Sinä syksynä meni ensimmäinen puolimaraton (n.2:15) ja rupesin haaveilemaan kokonaisesta. Talvella tuli rasitusvammoja, ja kunnolla pääsin treenaamaan taas toukokuussa 2014. Noudatin varsin kiltisti foorumilta löytyvää Sepon maraton läpi ohjelmaa. Jos sitä pystyy noudattamaan, maratonin pääsee läpi :) Testattu on. Mulla se realisoitui Vantaan maratonilla 2014.
  14. Pirkko

    Vuoden urheilija

    Jaa. Tietysti joku voi ajatella, että 1500m lukuunottamatta kaikki uintimatkat on varsin lyhyitä. On se silti ?
×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy