Jump to content
Juoksufoorumi.fi










iituliini

Jäsenet
  • Content Count

    25
  • Liittyi

  • Last visited

Community Reputation

10 Good
  1. Kiitos vastauksista. Kyllä mulla on ihan selkeet syyt ja diagnoosit tehty miksi lääkettä syön. Selkäkipuihin ja niistä johtuviin hermosärkyihin. Ja illalla otan mutta syke on korkeammalla jatkuvasti. Muuta selittävää syytä sykkeisiin en elämästäni löydä. Täytynee juoksennella ilman mittaria niin ei huimaa sykkeitä katsellessa :) Mulla kuitenkin tuntuma on kuitenkin ihan kevyt 20 pykälää korkeammalla sykkeellä. Se vaan sitten mietityttää, että meen liian kovaa sitten aina :(
  2. En oikein tiennyt mille osastolle tämä viesti kuuluisi, joten pahoittelut jos väärällä osastolla. Onkohan jollain kokemusta kipukynnystä nostavasta lääkkeestä, Triptylistä? Tai lähinnä sen vaikutuksista sykkeissin ja sykkeitten vaikutuksesta juoksuun? Mä aloitin muutama viikko sitten lääkkeen ja lenkillä ihmettelin kauheita sykkeitä suhteessa omiin tuntemuksiin. No lukaisinpa sitteen lääkkeen tuoteselosteen ja yleinen haittavaikutus on sykkeen nouseminen. Leposyke on noussut parikymmentä pykälää. Nyt ihmetyksen aiheena on sitten nämä sykealueet, jotka ihan itse Karvosen kaavalla olen itselleni luonut. Vanhoilla arvoilla ei pk-lenkillä montaa juoksuaskelta oteta. Kaiketi mun tarttis nyt sitten laskea ne uudestaan?! Ja vetästä uus maksimisykekin? Vai mitenkäs mun nyt kannattais toimia? Kaikki kokemukset olis kullan arvoisia.
  3. Nonniin, nyt olis rasitus-ekg takanapäin ja mitään ihmeellistä ei löytynyt. Varulta nyt kuitenkin aika vielä sydämen ultraan. Sinne asti nyt lisätään tehoja lenkkeihin ja kuulostellaan seurauksia. Tarvittaessa yritetään metsästää rytmihäiriöitä sillä vuorokauden seurannalla. Mulla siis ei ole vika aamun korkea ortostaattinen syke, vaan ominaisuus. Samoin se, että aamun lenkeillä 20 pykälää korkeammat sykkeet. Ihan iltalenkkeily ihminen siis :)
  4. No, yllättäen rasitus-ekg aikaa siirrettiin yli kuukaudella :confusion:. Työterveyslääkärin kanssa sitten juteltiin ja omien tuntemusten mukaan mennään. Mahdollisimman vähän kovemmilla sykkeillä, mutta peekoota ihan normaalisti. Nyt ei ole rytmihäiriöitä sitten ollutkaan. Mielenkiinnolla kyllä odotan testiä ja varmuutta että kaikki on kunnossa.
  5. Ostin jokunen kuukausi sitten uudet juoksupopot. Niillä ensin kävelin ja pikkuhiljaa siirryin hölköttelyyn. Alkuun ei mitään uusia tuntemuksia jaloissa. Nyt sitten toinen polvi kipeytyy heti ensimmäisillä askelilla. Menee lämmetessään ohi alkaakseen jossain vaiheessa uudestaan. Joskus molemmissa polvissa. Polvi on lenkin jälkeen pari päivää outo. Välillä tuntuu kipua. Vanhoilla töppösillä tällaista vaivaa ei ole ollut eikä niillä tätä tapahdu edelleenkään. Nyt mietinkin nakkaanko heti meneen vai vieläkö yritän sisäänajaa niitä. Kommentteja?
  6. Täällä kanssa yksi jolla kovemman lenkin jälkeen rytmihäiriöitä. Yöllä tai seuraavana päivänä. Eikä lenkin tarvitse olla kovinkaan kova. Propralia minäkin saanut, mutta laskee aikas alas leposykkeenkin. Kerran vain olen ottanut. Ekg:ssä joku ylimääräinen pieni "juttu" ja tänään tuli postiluukusta aika rasitus ekg:hen. Lääkärin suosituksesta lepäsin kolme viikkoa ja nyt vähän aloiteltu alusta ja sama jatkuu. Pk-lenkit ihan ookoo ja niitten jälkeen ei tuntemuksia ole tullut. Aikaisemmin sykkeet oli heti tapissa lenkin alusta, mutta nyt ei sitä enää. Ortostaattinen syke on aamulla mitattuna ihan mitä sattuu (eikä siitä ole vertauskohtaa), mutta päivisin olen mielenkiinnosta seuraillut ja ihan ookoo vissiin. Mutta lääkärin mukaan se ei kerro mitään kun ei ole aikaisemmalta ajalta tietoa. Noh, tässä nyt sitten mennään hiljakseen rasitus ekg:hen ja lääkäriaikaan asti.
  7. Kiitos kaikille kannanotoista. Oon kyllä just tilannut Juoksija-lehden. Mutta ei mulla ole sitä korttia, että pääsisin kirjautumaan sisään. Taidan nyt sitten kallistua Sepon ohjelmaan. Tarttee vaan täällä selaille, et saan selville nuo lenkkien sykealueet. Mullakun täytyy kaikki olla niin simppeliä ja selkeää :joyous:
  8. Heippa. Kohta olis huilattu oletetun liikarasituksen takia lääkärin määrämä aika. Tosin kyseessä tuskin oli liikarasitus. Tutkimukset hieman kesken. Lupa on kuitenkin alkaa liikkumaan rauhallisesti omien tuntemusten mukaan. Puolimaratonille tahtoisin tämän vuoden puolella vielä ja siihen nyt sitten kaipaisin treeniohjelmaa. Minkä aloittaisin alusta, että rasitus tulisi kasvamaan pikkuhiljaa (itse suunnitellessa olen vähän ahne). Olen nyt katsellut Sepon puolimaraton ohjelmaa, Asicsen ohjelmaa ja Kuntoplussan ohjelmaa, mutta en osaa päättää mitä alkaisin noudattamaan. Joku kun on jossain mielessä parempi kuin toinen. Lähinnä tästä juoksutauosta oppineena mietityttää kevyemmät viikot. Mutta kehittyäkin haluaisin :) Voisiko joku suositella jotakin ohjelmaa. Olisin hyvin kiitollinen.
  9. Heissan. Mä taidan nyt ehkä kärsiä jonkinlaisesta ylikunnosta. Joskin sydämen kaikki tutkimukset vielä kesken. Hivenen on omituinen tää mun juttuni. Kiinnostais tietää että missä ajassa teillä on alkanut tuo ortostaattinen syke laskemaan? Mä oon nyt levännyt viikon, lukuunottamatta pieniä kävelyjä. Samanlaisia lukemia saan edelleen.
  10. Kiitos kaikille viesteistä. Lääkärin määräyksestä kolme viikkoa lepoa. Ja liuta kokeita ja rasitus-ekg. Verenpaineetkin huiteli missä sattuu :/ Juoksua itsekin harrastava lääkäri aika hyvin tietäväinen ylikunnosta. Mennään nyt sitten käppäilylinjalla ja asetetaan tavoitteita myöhemmäks. Eniten tässä kirvelee vedon häviäminen puolikkaan juoksemisesta tän kuun loppuun mennessä :(
  11. No, mulla nyt ei hirveästikkään mitään rytmityksiä oo ollut. Pitkis on ainoa jonka olen joka kolmas viikko tehnyt lyhyempänä. Nyt tosissaan yritän tätä touhua enemmän järkeistää. Se tässä nyt hiukan kummastuttaa, kun muuten ei ole mitään ylirasituksen oireita. Tänä aamuna mittasin ortostaattista sykettä taas ja ero oli 40. Pari hyvinhyvin hiljaista lenkkiä oon tehnyt. Leposyke siis ihan normaali. Ota tästä nyt sitten selvää :/ Täytyy siirtyä kokonaan kävelyyn vaikka viikoks ja kattoa laskeeko se syke.
  12. Heips vaan kaikille. 37-vuotias äiti-ihminen täällä. Selkävaivainen. Ainoastaan ratsastusta viime vuodet harrastanut, erittäin huonon peruskunnon omaava. Lopetin tupakanpolton helmikuussa ja päätin ettei grammaakaan tule painoa lisää. Joten jotainhan oli tehtävä. Ja siittä se sitten läks. Mun juoksuharrastus. Sieltä asti varmaan kaikkea muuta kuin järkevästi on tullut kipiteltyä menemään. Mutta nyt oon alkanut vähän järkeistää tätä touhua. Kunto on kasvanut kohisten ja sehän tietysti motivoi, mutta ennekaikkea motivaattorina toimii veto, jonka mukaan tarttis saada puolikas tän kuun loppuun juostua 2.30 aikaan. Se nyt olis eka päästävä kunnialla läpi (mikä tuntuu just nyt ihan utopistiselta) ja ensvuoden tavoitteeks tekis mieli asettaa täysmaraton. Nälkä kasvaa syödessä :) Mukavaa alkusyksyä kaikille!
  13. En sitten ymmärtänyt kuinka tää viestin näkyminen täällä tapahtuu ja multa on useampi viesti tässä ketjussa. Anteeksi! Ei ole muuta stressiä elämässä. Vuorotyö, mutta ongelma alkoi kesälomalla. Eikä allergioitakaan. Ei sairastettuja flunssia eikä muutakaan omituista. Kiitos Kekille linkityksestä. Luin ketjun :)
×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy