Jump to content
Juoksufoorumi.fi










Meto

Jäsenet
  • Content Count

    35
  • Liittyi

  • Last visited

Community Reputation

10 Good

Profile Information

  • Gender
    Not Telling

Converted

  • Coopperi
    v2002 3250; v.2015 3040; v2016 3320
  • Puolimaraton
    2014 1.36.59; 2015 1.34.27
  • Tavoite
    1.29.xx ==>2016

Recent Profile Visitors

203 profile views
  1. Tarjoa käytetteyjä luistelusuksia aloittelijalle
  2. Ostetaan iso pyöräiset rullaluistimet esim. K2 MOD 125 tai vastaavat kokoa 42, Marathon luisteluun. Tarjoa!
  3. Vauhtikestävyys treeninä teen 8-9km 04:05-04:20 keskarilla päivästä riippuen. Muutaman kerran olen tehnyt myös radalla 5k 03:50-04:00 keskarilla.
  4. Meto

    Suunto Ambit3

    Kiitos näin se varmaankin menee. Itselle ajateltuna 5k on lähellä tuota tasoa ja 10k ei varmasti paljoa tällä hetkellä jää, mutta tuo 1/2 kuulostaa vähintäänkin hurjalta.
  5. Meto

    Suunto Ambit3

    Tarkoitin tuota juoksun tehokkuttaa itsella se on ollut 54 ja nyt noussut 57. Mitäköhän se tarkoitaa käytännössä mitä nämä luvut tarkoittavat ja mihin verrataan?
  6. Tavoite 3 viikon päästä alittaa 1:30:00. Teen 1000m vetoja kerran viikossa viimeksi tänään alla olevasti 6x1000/3min kävely palautus. #1 3:43 HR avg. 84% #2 3:33 HR avg. 84% #3 3:28 HR avg. 87% #4 3:26 HR avg. 87% #5 3:23 HR avg. 88% #6 3:20 HR avg. 88% Tavoite oli juosta 3:45, 3:40, 3:35, 3:30, 3:25, 3:20 Alkuun ja loppuun 3.5km hölkkä verryttelyt ja kaikki vedot teen radalla.
  7. Meto

    Suunto Ambit3

    Onko kenelläkään kokemuksia pitääkö tämä ajan arviointi paikkaansa millään tasolla? Yksilöllisiä eroja tietysti on riippuen mm. taustoista. Ja miten tuota juoksusuoritustasoa käytätte hyväksi, kun arvioidaan kunnon kehittymistä.
  8. Meto

    Cooper

    Ei mennyt kuin 1:35, mutta keskisyke oli 10 pykälää alempana kuin normaalisti puolikkailla joten 1:30 pintaan olisi raastolla ollut mielestäni saumoja. Jäin alussa pahoihin ruuhkiin ja ohitteleminen oli ihan tuskaa aina 7km saakka joten päätin että otetaan tällä kertaa vain reippaasti ja pikku loppunostolla. Joka onnistuikin hyvin viimeiset 2km avg.3:45 kertoo, että varoja jäi paljonkin. Tavoitteet on ollut koko ajan kuukauden päässä puolikkaalla joilloin on tarkoitus juosta oikein aikaa. Maraton ajaksi en kyllä tällä hetkellä usko kuin max. 3:20-3:30
  9. Meto

    Cooper

    Tuota olen itsekkin ajatellut, että 1:30 pitäisi mennä. No lauantaina nähdään käytännössä eli tästä rohkaistuneena 90min kimpppun hyökätään. 60-70km/viikko on tullut viime kuukaudet juostua pitkis viikottain 16-20km (3:1). 5x1000m /2-3min intervalleja radalla viikottain (3:50/3:45/3:40/3:30/3:25 HR77-87%) + 4x2000/2-3min tai 2x3000/2-3min tai 1x5000m radalla ta TV reipas 4-8km maastossa viikon toisena kovana treeninä. Taustana viime syksynä noin 3100m Cooper kunnolla 1/2 maraton meni raskaalla radalla 1:34:30 periaatteessa ilman intervalli harjoituksia. Syksyllä haetaankin Cooperissa min. 3450m
  10. Meto

    Cooper

    Mikä on näppituntuma. Millä tahdilla pitäisi puolimaraton tai maraton kulkea, jos Cooper on päälle 3300m?
  11. Lauantaina olisi edessä kauden avaus puolikas. Takana tältä vuodelta tehokasta treeniä 50-70km / viikossa maaliskuulta. Tiistaina oli viimestely treeni 5,8km kisan muodossa joka meni @04:08 hr avg.182/89%. Mitä mieltä olette onko järkeä lähteä yrittämään @4:15 tasavauhtisella vai voiko heti sanoa, että noutaja tulee :) Â Â Â Â
  12. Meto

    "Telakalla"

    Liitytään tähän ketjuun. Lääkäri antoi diagnoosiksi 3 viikkoa sitten iskiaksen nyt ollut enemmän tai vähemmän telakalla tämän ajan yhteensä 3 lenkkiä. Parhaillaan menossa 10 päivän tauko. Jalka tuntuu normaalilta jo kävelyssä, mutta juoksussa kipeytyy ja varsinkin seuraavat päivät on lonkka kipeä. Lääkäri määräsi Vimovoa ja Dolania sekä lähetteen fyssafille jossa olen nyt useamman kerran saanut sähköä. Tuntuu tehoavan, mutta juoksu kipeyttää uudelleen. Onko muilla kokemuksia iskiaksen hoidosta miten hoidettu ja onko ongelmia ollut että juuri vain juoksun iskutus tuo kipua? Miten kauan voi kestää?
  13. Onko vaivat menneet ohi? Millä olet vaivaa hoitanut? Itsellä saman tyyppinen ongelma oikeassa jalassa ainakin 5 viikon ajan. Aamuisin joutuu välillä nostamaan kaksin käsin jalkaa, että pääsee liikkeelle. Treenatessa 20-30min lämmittelyn jälkeen kivut pääasiassa häviävät. Liikkeelle lähdettäessä joka askeleella jalka tuntuu karkaavan alta pois vaikka välillä kävellessä ei vaivaa tuntuisikaan. Tänään lääkäriin joten toivottavasti saan diagnoosin. Fysiolla kävin jo tällä viikolla siellä kinesio teipattiin jalka alkuun tuntui auttavan, mutta jälkeen päin on alkanut epäilyttämään onko van mentaalista? Venyttely auttaa muttei poista kipua.
  14. Liitytään myös tämän tavoitteen tavoittelijaksi. Tavoite kirmata 1:30:00 viimeistään ensi keväänä. Viime viikonlopulta takana ensimmäinen puolimaratoni ja mielestäni onnistunut sellainen 1:36:59 @4.36 avg185 max.202. Nyt ajattelin ottaa vielä syksyksi elo-lokakuu 2-3 puolikasta ja ennätystä olisi luonnollista tarkoitus parantaa ensi 1:35:00 jne. Mitä mieltä olette ohjelmasta jota olen ajatellut toteuttaa ensi viikosta alkaen: Ma Kevyt PK 8-10km Ti VK 5x1000'2min ja joka toinen viikko 4x2000'3min Ke Kevyt PK 5-8km To Kevyt PK 10-12km Pe TV kova 45-75 min La Vapaa Su Pitkä 15-25km Joka neljäs viikko ei vauhtitreenejä. Onko mielestänne jotain mitä pitäisi erityisesti miettiä / vaihtaa? Miltä teistä nuo kevyiden KM-määrät tuntuvat? Sent from my iPhone using Tapatalk
  15. Nyt eka puolikas takana 1:36:59 ja pitää kehittää uusia tavoitteita syksylle Lähetetty minun GT-P5210 laitteesta Tapatalkilla
×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy