Jump to content
Juoksufoorumi.fi



ege

Jäsenet
  • Content Count

    159
  • Liittyi

  • Last visited

  • Days Won

    1

ege last won the day on September 20

ege had the most liked content!

Community Reputation

452 Excellent

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. To: 8,5km. 11min alkuverkka, 2x10min vk1 ja 11min loppuverkka. Piti mennä 20min putkeen maltillista vk:ta, mutta tuo eka siivu tuntu tahmealta, niin otin minuutin kävelyn väliin. Toinen kymmenminuuttinen meni mukavammin. Ekassa vauhti 4:42/km ja keskisyke 153 tokassa vauhti 4:28/km ja keskisyke sama 153. Tokassa vedossa hieman helpompi reitti, kohtalaisen tasaisella kuitenkin molemmat.
  2. Ti: voimaa salilla. Pääliikkeenä maastaveto. Pari lämmittelysarjaa ja sitten 2x6 80kg. Lisäksi bulgarialainen split squat, selkäveto trx naruilla, punnerruksia, yhden jalan pohjenousut lisäpainolla ja hieman keskivartalo/lantion alueen jumppaa. 5min soutua alkuverrassa ja 10min wattbike lopppuverkaksi. Ke: 7km, 6:16/km keskisykkeellä 136. Vajaa puolet polkua/kuntorataa. Mukavaa on ja motivaatio kasvaa päivä päivältä. Josko huomenna tekis jo maltillisen vk1 harjoitteen.
  3. Kohtuuttoman pitkään olin aika injurissa noista säbäpeleistä. Vielä keskiviikkona oli jalat kipeät ja olo muutenkin ryytynyt. Viime viikkoon kertyi 5 lenkkiä ja n. 32km, kaikki kevyttä köpöttelyä. Lisäksi yksi napakka voimareeni kahvakuulilla. Yritys on rakentaa hyvä säännöllisyys ja motivaatio taas tekemiseen. Parhaiten se onnistuu, kun lopettaa lenkin silloin kun se on vielä hauskaa ja jää olo että olisi ollut mukava mennä vähän pidempäänkin. Muutaman kerran maratonin jälkeen on ollut jo juoksemisen iloa havaittavissa ja pikkuhiljaa tässä nälkä kasvaa kovempaa treeni
  4. Eilen tuli vielä viime viikolle yhdet hiet otettua säbähöntsien muodossa. Jalat on aika murkulaa ja huomena varmaan vielä pahemmat. Ei noi pelihommat koskaan onnistu kovin kevyesti ja kun harvakseltaan käy, niin ei jalat ole tottuneet moiseen yhtään. Tänään 4,5km kevyttä hölkkää
  5. Ei tässä ihan täydessä vedossa vielä maran jäljiltä olla. Tuo tiistain voimareeni vei mehut miehestä, torstaina olo oli todella ryytynyt. pe: 6,7km kevyttä 6:09/km, keskisyke 136 la: 5km, 5:36/km keskisyke 148. Pari 100m pyrähdystä loppuun. Viikko yhteensä 23 km ja yksi voimareeeni. Eiköhän tämä tästä pikkuhiljaa taas lähde.
  6. Ti: perusvoimaa salilla. Mave 2x6 70kg, askelkyykkyjä, pystypunnerruksia, kulmasoutua, päkiänousuja, keskivartaloa +10min wattbikea loppuverraks Ke: 6km kevyt, tahmeeta oli...
  7. Maran jälkeen kahden viikon juoksusaldo 0,0km. Eikä kyllä mitään muutakaan varsinaista treeniä, mutta vähän normaalia enemmän on ollut aikaa liikkua ja touhuta lasten kanssa, ja ehkä kotitöitäkin on hieman enemmän tullut tehtyä. Tästä huolimatta tuntuu, että vaimo on tyytymättömämpi panostukseen kotona, eli varmaan on tullut pötköteltyäkin sitten enemmän. Mutta parempi lähteä taas hölkötteleen, ennenkuin vaimo alkaa keksimään muuta tekemistä. Tänään kevyt 5km aamuhölkkä, 6min/km ja keskisyke 133
  8. Eilen finlandia maraton aikaan 3:24:08. 30km kohdalla olin vielä tavoitteen mukaisessa 3:17 loppuaikaan tähtäävässä vauhdissa. Siitä sitten melkoinen kanttaus ja totaalinen hyytyminen muutamilla viimeisillä kilometreillä. Kun 3:20 loppuaika karkasi tavoittamattomiin, niin ei kyllä juuri kiinnostanut paljollako se sitten yli menee. Väkeä lappasi ohi oikealta ja vasemmalta, ei järin mieltä ylentävä loppuhuipennus juoksulle. Heti juoksun jälkeen olin todella pettynyt ja täysin vakavissani sitä mieltä, että tämä sai olla viimeinen maraton, lyhyemmät matkat ovat vain niin paljon nautin
  9. Näitä ei taida vieläkään olla kivijalka kaupoissa? Ois kiva päästä testaan! Mutta onhan niillä sen verran hintaa, että aika säästeliäästi pitäis käyttää, lähinnä kisoissa ja testijuoksuissa. Pääasia vaivojen välttelyssä on kuitenkin kuormituksen hallinta ja määrien maltillinen lisäys. En toki pistäis vastaan jos apuja sais esim välineistä, mutta kohtuuttoman paljoa niistä ei viitsi kuitenkaan maksaa.
  10. Viime viikko, jonka piti olla viimeinen kova harjoitusviikko ennen maraa vähän lässähti pohjevaivan takia. Viimenen pidempi pitkis jäi tekemättä, sen tilalla kävin ellivuoren rinteitä ja metsiä pitkin könyämässä sauvat kädessä. Saldona 2h18min ja 14km, nousumetrejä kellon mukaan 650. Melko tylsää touhua ainakin kun aivot on "maraton moodissa". Parempi kuitenkin korvien välille että jotain aktiivisuutta eikä pelkkää pötköttelyä. Tämä viikko ollut pohkeiden tunnustelua, viikolla pari lyhyttä hölkkää, yks lyhyt pyöräily ja pari kahvakuula kuntopiiriä. Aika paljon lepoa ja hieronta poh
  11. Ma: lepo Ti: 13km kevyttä pääasiassa poluilla Ke: aamu: 7km kevyt ilta: ilta 6km kevyt poluilla/maastossa To: tarkoitus oli 10x1000m vedot vähän päälle 4min/veto. Pieniä tuntemuksia ollut pohkeessa ja akillesjänteen aluueella jo pari päivää. Alkuun tuntui taas jotain pientä, mutta ei mitään kovin huolestuttavaa. Pari ekaa vetoa meni loistavasti todella kevyellä tuntemuksella, eikä sen jälkeenkään muuta ongelmaa kuin pohkeen entistä pahempi jumiutuminen. Kuudennen vedon alussa ajattelin, että ehkä tänään riittää 8 vetoa. Pohje ilmoitti siinä samassa hetk
  12. Pe: 8km kevyt. Sisälsi tosin hyvän musiikin siivittämänä erinäisiä pyrähdyksiä ja mäessä loikkimista. La: 7km kevyt Su: kiihtyvä pitkis 31km 5:10/km. Viimeiset 13km 4:42/km keskisykkeella 157. Elämän ensimmäinen 100km viikko! Toinen mokoma vielä ensviikolla, niin alkaa oleen marakunto kohillaan!
  13. Ke: 8,8km, 6:21/km maastoa ja polkuja, keskisyke 133 To: 18,5km, 4:56/km. Ekat 9km 5:11/km seuraavat 6km n. maravauhtia 4:31/km keskisykkeella 154 ja seuraavat 2km vielä hieman kiristäen 4:13/km keskisykkeellä 161. Tällä hetkellä ajatus on maralla lähteä 4:45/km vauhtia, se tuntuu kyllä todella kevyeltä ja tänäänkin tuo maravauhtinen osuus meni väkisinkin reippaampaa tahtia. Rohkealla aloituksella vois varmaan lähteä jotain 3:15 aikaakin maralla hakemaan, eikä se toki puolikkaan aikaan nähden mikään mahdottomuus olisikaan.
  14. Viimeviikko oli hyvinkin kevyt. Juoksua kerty hulppeat 18km. Lisäksi yksi lyhyt 45min pyöräily, yksi voimareeni ja 9 väylää golffia. Pyöräilystä en ole oppinut tykkäämään läheskään niin paljoa kuin olin pyörää hankkiessa ajatellut. Vaatisi varmaan enemmän säännöllisyyttä tuokin touhu, että alkaisi maistumaan. Golffiin sen sijaan sytyin pitkästä aikaa siinä määrin, että pakko raivata kalenterista tilaa parille kierrokselle vielä loppukesän aikana. Suunniteltuun testijuoksuun ei löytynyt minkäänlaista motia tai mielenkiintoa, jäi siis väliin. Nyt on taas juoksu maittanut, alkuvi
  15. Viime viikkoon kerty 89km. Eli kolme viikkoa putkeen n. 90km/vko. Se on omaa juoksuhistoriaa tarkastellessa oikein hyvää tekemistä. Viime viikko alko kyllä oleen jo aika väsynyttä puurtamista ja nyt tulee kevyempi viikko tarpeeseen. Viime viikolla keskiviikon epäonnistuneen kovan reenin lisäksi avainharjoituksena sunnuntain 30km köpöttely. Tällä kertaa loppunostoksi riitti 1km maravauhtia, eikä kyllä yhtään enempää olis jaksanutkaan. Lenkin keskivauhti 6min/km. Kuluva viikko alkoi maanantain lepopäivällä ja tänään napakka nopeusvoimapainotteinen jumppa.
×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy