Jump to content
Juoksufoorumi.fi



ege

Jäsenet
  • Content Count

    187
  • Liittyi

  • Last visited

  • Days Won

    1

ege last won the day on September 20 2020

ege had the most liked content!

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Ke: 10km, 6:11min/km, keskisyke 137. Vähän vielä vasen pohje muistutteli itsestään. To: wattbikea tunnin verran, sisälsi 3x5min ftp kynnyksen molemmin puolin ja jokaisen 5min vedon perään 30s kovempi spurtti. Olipa jotenkin vaikeeta. Ei meinannut löytyä mukavaa asentoa pyörän päällä ja muutenkin vaati keskittymistä, että sai pidettyä aiotun tehon yllä. Mutta eihän se ihme ole, kun harvoin polkee.
  2. Kyllä ne melkein täytyy hommata. Custom ski niminen firma näyttäs tekevän normisuksiin noita karvapohjia 80e:llä, mutta n. Kuukauden jono näyttäs olevan, ois pitäny olla hereillä ennen talvea asian suhteen. Kauheen montaa satasta ei viittis satsata, kun ei tiedä koska on taas seuraavan kerran talvi etelässä...
  3. Viimeviikon loppu: to: 9,9km, 6:08/km, keskisyke 134 pe: maksimiviomaa. Maastavetoa, leukoja, ynnämuuta. 2x4 110kg:lla tais olla mavessa työsarjat. 45min. La: lepo Su: hiihto 21km, 10,5km/h, keskisyke 118 Tämän viikon alku: Ma: 8,3km, 6:01/km, keskisyke 137 ti: Nopeusvoima tyyppinen treeni kahvakuulilla, riveä, tempausta, kyykkyjä yms. Nyt kun on hartiakivut hellittäneet, niin pohkeet ovat seuraavaksi pahoittaneet mieltänsä jostakin. Ekat tuntemukset oli jo jouluaaton kevyellä lenkillä, vaikka siinä
  4. Ti: 10,5km, 5:54/km, keskisyke 138 Ke: 10,2km sis. 20min 4:37min/km keskisyke 157. Kiihtyvä vk pätkä n. 4:50 vauhdista aloittaen ja 4:15 vauhtiin päätyen. Päälle tuli vielä kokeiltua reilu 400m 3:45/km vauhtia. Pieniä tuntemuksia vasemmassa pohkeessa, muutoin oikein hyvä kulku! Vähän tässä hahmotellut sopivia treenitavoitteita tälle vuodelle. Se on selvää että määrää pitää lisätä mikäli mielin otsikon tavoitteen saavuttaa. Ensin ajattelin, että 3000km juoksua voisi olla hyvä tavoite (tänä vuonna n. 2600km) , mutta kun tässä näyttää talvi saapuneen tänne eteläänkin, nii
  5. Hyvin samansuuntaisesti sujui toinenkin lomaviikko, eli ei tullut varsinaisesti treenattua juurikaan. Kaksi juoksulenkkiä, joista yhteensä 15km ja eilen vajaa tunnin sauvakävely lenkki. Lisäksi yksi nopea levytankojumppa pihalla. En oikein missään vaiheessa saanut päätettyä, että treenatakko vaiko ei, ja sitten siitä tuli tuommoinen fiiliksen mukaan edennyt viikko. Jos sitä fiilistä jää odottamaan sohvalle, niin ei se kyllä itselle koskaan tule. Treenifiilis löytyy sieltä lenkkipolun varrelta. Itse tarvitsen vankan päätöksen ja suunnitelman, jotta treenit saa toteutukseen asti.
  6. Viikko sujunut rennosti lomaillessa. 3 lenkkiä tuli heitettyä, yhteensä 22km. Pääsääntöisesti kevyttä, hieman myös kevyitä rullauksia ja loppunostoja. Lisäksi perheen kanssa ulkoilua, patikointia, lumiukon tekoa, luistelua ynnämuuta. Äkkiseltään voisi kuvitella, että kroppa olisi levännyt ja valmiina taas kovempaankin treeniin, mutta taas tuli todistettua, ettei tuo liiallinen joutenolo kovin herkäksi kroppaa saa. Tänäänkin todella kaksijakoinen lenkki. Ekat neljä kilometriä aivan hirveää. Kroppa ei tuntunut tottelevan ollenkaan ja teki mieli kävellä lyhyintä reittiä kotia. Sitten
  7. To: 9km perushölköttelyt osittain poluilla, 6:00min/km, keskisyke 137 Pe: nopeusvoimaa. Etukyykyt 2x6 40kg mahdollisimman terävästi ylös, boxihyppyjä, pallon paiskauksia jne... La: 13,4km 6:16/km helppoa polkua keskisykkeellä 135 Su: 19km polkuja ja hiekkatietä, 6:40/km, keskisyke 127. Oli vähän tympeä lenkki, semmonen fiilis kokoajan, että suoritetaan tämä nyt alta pois, juoksuiloa ei varsinaisesti ollut havaittavissa. Onneksi on nyt suunnitellusti kevyempi viikko edessä. Viikkoon yht 60km hölkkää ja pari voimareeniä
  8. Ma: maksimivoimaa. Mavea yhdellä jalalla 2x4/jalka 40kg ja kahen jalan versioo 2x4 110kg Ti: perushölkkää 8,37km, 6:13min/km, polkua/pururataa/asfalttia. Keskisyke 132. 5min loppunosto tuli vk-alueelle, kun tuntui mukavalta. Ke: 10km, 5:38min/km. Sisälsi vauhtileikittelyä maastossa. En kellotellut mitään tarkempia vetopituuksia, mutta taisi tulla n. 5×1-3min mittaisia reippaampia pätkiä, lähinnä fiiliksen ja maastonmuotojen mukaan, ylämäet reippaasti. Varsinkin isommissa mäissä oltiin anakynnyksen tuntumassa.
  9. To: 9,24km, 6:09/km, keskisyke 132 Pe: töissä lasten kanssa ulkoilessa intouduin hieman hyppimään ja loikkimaaan pientä mäkeä ylös ja nosteleen pientä puupölliä. Ihan hyvä napakka nopeusvoimareeni siis. Muuten lepo. Viikonloppureissu anoppilaan, eli pyrkimys tietysti maksimoida lenkillä vietetty aika. Harmi vain, että pientä jalkojen kolotusta ja yleistä väsymystä havaittavissa, joten ei ihan tuntitolkulla kuitenkaan viittiny hölkkäillä. La: 12,85km, 5:35min/km ja keskisyke 136 Su: 20km, 6:09/km, keskisyke 129. Hieman lopussa energiat alkoi ehtyä
  10. Ma: voimaa. Maveen hieman lisää kuormaa, työsarjat 2x3 115kg. Lisäksi mm. leuanvetoa (inhokkiliike), yhden jalan kyykkyä penkille, yhden jalan pohjenousuja, pään yli vetoja selinmakuulla, keskivartaloa ja itselle uudehkona liikkeenä split squat niin, että etujalan kantapää koko ajan ilmassa, eli pohje ja jalkaterä joutuu myös hommiin. Ti: 7,55km, 5:35min/km, keskisyke 138. Pari lyhyttä valokuvaustaukoa oli pakko ottaa, sen verran komia auringonnousu! Ke: 10,67km. Sis. 20min vk1 alueella, 4:36min/km keskisyke 157. 2min palautus ja sitten 5min vk2:sta, 4:00min/km keskisyk
  11. La: 10km, 6:40min/km. Polkuhommia. Muutama jyrkkä mäki, nousua 228m. Su: 21km. Kaikkia mahdollisia alustoja, polkua, asfalttia, hiekkatietä... nousua 216m. Keskisyke 135. Loppuakohti alkoi jalka painaa ja energiat loppua. Huomaa ettei ole pitkiä lenkkejä viime aikoina kauheasti ollut. Viikkoon 49km ja pari voimaharjoitusta
  12. To: 8,5km, 6:08min/km, keskisyke 132. Olipa haastavaa saada ittensä lenkille. Tähän oli selkee syy kylläkin, yleensä reenaan aamuisin, nyt jäi iltaan. Töistä kotiin ja ruokapöydän kautta sohvalle = ei kiinnostais pätkääkään lähteä ulos pimeyteen. Onneksi lähdin, kivaahan se taas oli. Pe: nopeusvoimaa salilla. Etykyykyt, boxille nousut, vauhtipunmerrukset, pallon heitot yms...
  13. Ti: voimahommia. Mavessa sama setti kuin viimeksi, lämmittelysarjojen jälkeen 2x3 110kg. Kyllä tässä voimatasot on nousseet ja muutenkin kroppa tottunut voimatreeneihin. Kropassa ei tunnu juuri mitään voimatreenien jälkeisinä päivinä, kun alkusyksystä oli paljon kevyemmästä treenistä pari päivää ihan solmussa. Maven lisäksi askelkyykkyjä, selkävetoja trx naruilla, pohkeita yms. Ke: 9km, 6:14/km, keskisyke 133. Asfalttia ja polkuja/maastoa aikalailla 50/50 suhteella. Loppuun 4x100m rennot rullaukset
  14. viime viikon lopun treenit: to: 6,2km sisältäen 4x10s pyrähdykset ylämäkeen ja loppuun 400m n. 4:00min/km vauhdilla. Kropan herättelyä viikonlopun testiä varten. pe: 5km kevyttä hölkkää la: Tarkoitus oli juosta 5km testijuoksu maantiellä. Oli kuitenkin sen verran liukkaat tiet, että suuntasin pururadalle. 2,25km kierros kahteen kertaan, eli 4,5km. Yks napakka melko pitkä ylämäki tuossa on, nousua yhteensä 65m kellon mukaan. Aikaa meni 19:02, vauhti 4:14min/km, keskisyke 167, max 180. Hieman kovempaa ajattelin pystyväni tuon juoksemaan, mutta kyllä toi ylämäk
  15. Ti: voimaa. Maastavedossa 2x3 110kg. Samansuuntaista touhua kuin aiemmissakin voimareeneissä. Ke: 7,7km, 5:29/km, keskisyke 138. Muutama 100m rento rullaus loppuun.
×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy