Jump to content
Juoksufoorumi.fi

ege

Jäsenet
  • Content Count

    87
  • Liittyi

  • Last visited

Community Reputation

119 Excellent

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Ke: 10km, 5:41/km asfalttia ja helppoa polkua. Perusläpsyttelyä. To: 14km sis. 8x1000m. Kolme ekaa vetoa 4:15-4:20/km ja loput viisi 4:10-4:11/km. Sykkeet vedoissa 165-170 tietämillä. Hieman vaikean oloista, tuulellakin oma osuutensa varmasti. Seittemännen vedon jälkeen olin viimestään ihan valmis lopettaan, mutta puoliväkisin vielä yksi. Sillähän se henkinen kantti kasvaa, kun tekee sillonkin kun ei niin kauheesti kiinnostais. Ja jälkeenpäin se palkitsee viimestään👌 Nyt pe ja la kevyttä, sunnuntaina pitkä loppunostolla
  2. Ma: 10km, 5:44/km, reilu kolme kilsaa siirtymää polkujen ääreen ja loput helpohkoa polkua. Ti: 5km verryttely hölkät ja päälle kahvakuulailua, loikkia, hyppyjä ja kuntopallon heittoja.
  3. To: vuoden ekat pyöräilyt ulkona. 57min, 21,3km/h keskinopeus. Ei tuo pyöräily kyllä juoksun veroista touhua ole, mutta vaihtelu virkistää. Pe: 7km, 5:40/km ja pari kevyttä 100m rullausta loppuun La: cooperin testi maantiellä, hieman loivaa ylä- ja alamäkeä. 3090m. Verryttelyineen 7,5km. Ihan ok kulki. Kesällä täytyy koittaa radalla optimi olosuhteissa, 3200m vois ottaa tavotteeks🤔 Huomena retkeilyä koko perheen voimin, kahen pienen lapsen kanssa ei saa mitään kunnon kävelylenkkiä tehtyä, mutta tuleepahan ulkoiltua!
  4. Viime viikon loppu: To: 10,1km 6:05/km perushölkkää Pe: 5,65km 6:21/km kevyttä La: lepo Su: 22,1km loppupuolella 3km 4:50/km ja 2km 4:21/km (ilman palautusta putkeen 5km reippaampaa siis) Jotenkin tuossa pe ja la focus karkaili tämän korona hässäkän myötä. Ei yht äkkiä ookkaan mitään lappujuoksua johon tähdätä ja toki tämä vaikuttaa omiin töihin ja kaikkeen muuhunkin elämään, niinkuin kaikilla muillakin. Varsinkin tuo pe oli ihan haahuilua ja energiat kun tuntu loppuvan jo 3km jälkeen ni oli parempi suunnata kotio. Sunnuntaina oli jo kiva lähteä taas hölkälle ja mukavasti silloin sujukin. Viikko yht. 54km Tämä viikko suunnitellusti kevyempää, viikonlopulle ehkäpä cooperin testi tai joku muu kovempi rykäsy. Ma: lepo Ti: kahvakuulailua, perus- ja nopeusvoimaa Spring maran puolikkaan tilalle vois ottaa 10km testijuoksun. Puolikas on ehkä turhan raaka juosta yksinään, mutta kyllä tässä jotain selkeitä tavotteita tarvii, että saa ittensä lähes päivittäin lenkille.
  5. Maanantai: 6,8km, 6:08/km rattaita työnnellen. Lopussa 4x20s rennot rullaukset. Tiistai: voimaa salilla. Mavea, leukoja, pystypunnerruksia, boksihyppyjä ja narujen heiluttelua Ke: kävi jo mielessä reippaan reenin korvaaminen kevyemmällä höntsällä, mutta lopputulos olikin oikeestaan aiottua kovempi reeni. Ajatus oli vetää n. 2,3km mittanen hiekkapäällysteinen yhen ison ylämäen sisältävä reitti 2 kertaa vk1 alueella. Vauhti karkas heti alkuunsa niin, että siitä tuli aika pitkälti vk2 reeni ja lopun ylämäessä mentiin jo mk:n puolelle. Yhteensä 10,1km. Vedot 4:32 ja 4:30/km, sykkeet vedoissa 165-170 tietämillä. Perjantaille oli suunnitelmissa taas kovempi reeni, mutta ehkä höntsäilen kevyesti sunnuntaille asti ja sisällytän silloin pitkikseen muutaman kilometrin reippaampaa🤔
  6. Lauantai: hyvin kevyttä ja hidasta hölkkää rattaita työnnellen 5km, 7:12/km. Sunnuntai: 20,4 km, 6:08/km. Sisälsi taas monipuolisesti erilaista alustaa, polkua ja hiekkatietä pääasiassa. Hyvin kulki ja meni varsinkin eka kymppi melki huomaamatta juoksu podcastejä kuunnellen. Viikko yhteensä 71,3km ja yks voimareeni. Kaikkineen erinomainen reeni viikko 💪👍
  7. Perjantai: yhteensä 12,8km sis. 7x1000m vedot Kaks ekaa vetoa 4:20/km kolme seuraavaa 4:15 ja kaks vikaa 4:10/km. Sykkeet 160 ekoissa ja 165 tietämillä lopuissa vedoissa, vikassa 170. 2min hölkkäpalautukset. Vähän oli kankeeta alkuun, mutta ihan ok kulki kolmannesta vedosta eteenpäin. Vähän alkaa kropassa tuntumaan viikon sisään kolme reipasta/kovaa reeniä.
  8. Torstai: 12,2km kevyttä köpöttelyä, 6:27/km. Osa asfaltilla, osa poluilla ja osa pururadalla. Kyllähän ne maanantain jumpat ja eiliset reippaat juoksut vähän jaloissa paino, mutta niin kuuluukin. Huomena taas vähän reippaampaa menoa!
  9. Tiistai: salilla mavea 3x6 90kg, pystypunnerrusta, askelkyykyt hypyillä, keskivartaloa yms. Keskiviikko: 10,7km. Sis. 2x3km 4:15/km ja 4:20/km. Varsinkin eka veto tuntu, että tätähän vois jatkaa vaikka puolimaran verran. Toisella vedolla keskimmäinen kilsa oli hidas napakan vastatuulen ja loivan ylämäen takia, muuten kulku oli siinäkin oikein hyvä. Keskisykkeet vedoissa 160 ja 165. Ei oo montaa viikkoa kun tein kuolemaa 4:20 vauhdissa, mukavasti kulkee siis juuri nyt! Tosin viime viikko oli 5km testiä lukuunottamatta kevyt, joten aika tuoreena tässä kuuluukin olla.
  10. Maanantai: 10km kevyttä, 6:07min/km. Puolet matkasta työntelin lastenrattaita mukana.
  11. Sopivasti loppu ruutuvihosta sivut kesken, joten vois jättää uuden vihon ostamatta ja naputella reenit taas tänne. Edellisen viestin jalkavaivojen johdosta vuosi -19 oli aika hiljanen juoksujen suhteen, yhdessä juoksutapahtumassa kävin hölköttelemässä ja elämäni ensimmäisessä triathlontapahtumassa myös. Melko pitkäks aikaa jäi jotain tuntemuksia "kummitteleen" jalkaan, vaikka mitään kudosvaurioo ei enää ollutkaan. Nyt on syksystä asti onnistunut mukavan säännöllinen lenkkeily. Syksyllä kilometrejä kerty n. 40-50/vko ja tämän vuoden puolelle on melko tasasesti tullut 60-70km/vko. Nousujohteista tekemistä siis. Muutakin liikuntaa toki tullut harrastettua. Syksyllä 2 voimareeniä per viikko ja jonkun verran pyöräilyä. Pyörä kaupassakin tuli viime kesänä käytyä, ehkä sen avulla saa tulevaisuudessa vaivat vältettyä, mutta kokonaisreenimäärää kasvatettua. Tänään tuli mukava itseluottamus boosti, 5km meni ensimmäistä kertaa alle 20min! Omana testijuoksuna tosin, eli ei virallisesti mitattua reittiä. Kello pysähty lukemiin 5,02km ja 19:59:9! Lopusyksystä meni 20:50, sillon oli huonommat olosuhteet reippaan tuulen myötä, mutta ehkä tässä on kuntokin kohentumaan päin? Tän vuoden päätavote maraton syksyllä, todennäkösesti jyväskylässä, aikaan 3:2x. Helsinki spring maratonilla huhtikuussa kokeillaan uutta puolikkaan ennätystä, eli alle 1:34!
  12. Mitä ilmeisemmin lievää rasitusmurtumaa jalkapöydässä, eli juoksuhommat tauolle ainakin pariksi kuukaudeksi. Nyt on hyvä mahdollisuus panostaa lihaskuntoon. Kestävyyttä täytyy koittaa jollainlailla ylläpitää, esim. pyörällä ja uinnilla. Taidan jättää reenien kirjailut tänne tauolle, koska juoksemisesta ei oo paljon kerrottavaa hetkeen aikaan. Vaarat jää nyt sitte väliin eikä toki muitakaan lappujuoksuja enää tälle vuodelle. Tänä vuonna uudet ennätykset puolikkaalla ja täysmaralla, joten melko tyytyväinen saa olla vaikka loppuvuosi jäikin torsoksi. Ens vuoden juoksuista on jo visiot kirkkaana päässä. Keväällä murskataan ennätykset 5km-puolimara matkoilla. Syksyllä maraennätys uusiksi. Toki edellyttää että jalka paranee... jos ei parane niin on marsittava pyöräkauppaan.
  13. To oli lepo ja pe kävin kävelemässä mäkisessä mettässä 50min. Viikonloppu menikin pientä flunssaa potiessa. Alkaa kuulostaan jo houkuttelevalta vaihtoehdolta vaihtaa vaaroilla pikamatkalle, ainakaan minkäänlaista tulostavotetta en viitti asettaa.
  14. Alkuviikko jatkettu juoksuttomalla linjalla Ma: kotijumppa kahvakuulilla. n 1h Ti: pyöräily 45min. Yks tiukempi 5min pätkä, muuten kevyttä. Ke: sali. Mave, penkkipunnerrus käsipainoilla, etureidet, keskivartaloa. Loppuun 10min crosstraineriä, koko reeni n 1,5h Loppuviikkoon vois ottaa kävelyä mahollisimman mäkisessä maastossa ja porrasjuoksua/-kävelyä, jos jalkapöytä ei niistä ottais niin kovasti itteensä
×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy