Jump to content
Juoksufoorumi.fi



nipsatti

Jäsenet
  • Content Count

    5
  • Liittyi

  • Last visited

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Kiitos vinkeistänne! Eilinen lenkki meni PPPP-taktiikalla huomattavasti paremman oloisesti, mutta kevyesti noin 7.5 min/km, sykkeiden keskiarvon ollessa 155 paikkeilla. Menisin mielelläni kuntotestiin mittauttamaan maksimisykkeen sekä muut arvot, mutta Helsingin urheilulääkärikeskuksen tarjoama testi on oman budjetin ulkopuolella. Pikaisen googlettelun avulla en löytänyt muita testipaikkoja pk-seudulla, paitsi tuon Teskun yleisen testin (http://tesku.nettiavain.fi/?x103997=139606) joka ei ole yhtä laaja. Autoa minulla ei ole käytössä, joten kauempana testaaminen tuskin onnistuu. Kannattaisi
  2. Moi! Ollaan puolimaratonille (Tukholma 14.9) treenaamassa Kuntoplussan 5 km puolimaratonille -ohjelman mukaan. Nyt on viikko kolme menossa eli pari pitkää lenkkiä on tullut juostua n. 75% maksimisykkeestä, eli syke 145 paikkeilla. Tällä sykkeellä kilometri kulkee noin kymmenessä minuutissa, joten viimeisellä 45 minuutin pitkällä lenkillä tuli juostua alle 5 km. Olen lueskellut Jeff Gallowayn Marathon -kirjaa, jossa neuvotaan, että pitkien lenkkien vauhti tulisi laskea "magic milen" mukaan; tällöin kilpakilometrivauhtini olisi 6 minuuttia ja laskukaavan mukaan tähän lisätään 1.5 minuuttia.
  3. Moikka! Olemme poikaystävän kanssa harjoittelemassa puolimaratonille. Kaipailisimme juoksumattoa tai crosstraineria kotiin, jolla olisi mukavampi harjoitella huonoilla säillä, sekä kisan jälkeen talvella. Asumme kerrostalon keskimmäisessä kerroksessa, joten kuinka paljon juoksumaton käyttö tuottaa melua? Tarvitseeko sen kanssa viritellä äänieristeitä ja onko se vaivan arvoista? Ja onko crosstrainer tarpeeksi tehokas juoksuharjoituksia ajatellen, jotta se kannattaisi hankkia? Toki tarkoituksena on juosta suurin osa lenkeistä ulkona! Ja onko ehdotuksia tai kokemuksia järkevän hintaisista malleis
  4. Moikka! Olen etsimässä ensimmäisiä kunnollisia juoksukenkiä harjoitellakseni puolmaratonia varten. Kävin Intersportissa ja jalkojeni asentoa katsottiin Footbalance -laitteen avulla, jolloin myyjä totesi askeleen olevan ylipronatoiva ja että minulla on hieman lättäjalka. Olen itsekin huomannut juostessani, että askeleeni painopiste on paljon enemmän jalan sisäsyrjällä. Myyjä ehdotti, että ostaisin joko neutraalit kengät (esim. Nike Pegasus) ja niihin nuo Footbalance -pohjalliset (joka kuulosti olevan hänen mielestään parempi ratkaisu) tai sitten kiertojäykät kengät. Jäi kuitenkin mietityttämään
×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy