Jump to content
Juoksufoorumi.fi


S.R.

Jäsenet
  • Content Count

    101
  • Liittyi

  • Last visited

Community Reputation

91 Excellent

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Löysitkö @mannaniemi apuja? Itselläni myös lantioseudun vaivoja ja huomenna olen menossa sellaiselle lääkärille kuin Carola Krook Porvoon Terveystaloon. Työnantajan vakuutuksesta johtuen pitää minun tuota yritystä käyttää ja heidän sivuilta kun etsin lääkäriä erikoisalueena "lonkkakipu ja sen hoito", tuli ko. lääkärin nimin vastaan. Eipä taida kylläkään ottaa vastaan muualla kuin Porvoossa. Laitan kokemuksia tänne sitten käynnin jälkeen.
  2. Tuossa olin pari viikkoa kaukomailla ja treenit oli melkolailla tauolla, mutta nyt taas jatkuu... @marika_ on ihan oikeassa, että tuon 0:25 vitosen ja 0:55 kympin kesken on kyllä epäsuhta. Tavoitteiden asettelusta sen verran, että tarkoituksena minulla olisi saada ensiksi vauhti kohdalleen ja sitten pidentää matkoja, eli tähän malliin: 1. 5 km 0:25 2. 10 km 0:52 (ja silloinhan tulee tämänkin ketjun tavoite saavutettua 🙂 ) 3. 21,1 km 1:55 (on mennyt monta kertaa aikaisemmin, miksei menisi nyttenkin, vaikka vuosia on tullutkin lisää) 4. 42,2 km 4:00 5. 100 km 12:00 Itse asiassa ajatus kulki siihen malliin, että olisi hienoa pystyä juoksemaan 100 km ja jottei järjestäjät joutuisi liian pitkään odottamaan, aikatavoitteeksi heitin tuon 12 tuntia. Ja "yleisesti tunnettu totuus" kaiketi on, että 100 km aika voisi karkeasti olla 3 x maraton aika, eli siitä tuo 4:00 maraton tavoitteeksi. Loput alimatkojen ajat sitten katselin Jack Danielsin kirjasta... Juu, ja sanomattakin on selvää, että todennäköisesti en tule tuota 100 km tavoitetta ikinä saavuttamaan, mutta kiva yrittää steppi kerrallaan ja katsoa kuinka lähelle pääsee. Veikkaan että 5 km, 10 km ja 21,1 km tavoitteet tulen saavuttamaan, mutta siitä eteenpäin pidän noita aika epätodennäköisinä. Nyt löpinät sikseen ja lenkille...
  3. Tuommoisia tuli reilu 3 vuotta sitten kirjattua. No, eivät koivet siitä 2016 HCR:stä toipuneet, vaan jouduin ensiksi niiden kanssa pitkälle telakalle ja sitten perään iski iskias-vaivat... olin jo sitä mieltä että juoksut on juostu ja wanhan on aika siirtyä kevyempiin harrastuksiin. Nyt on kuitenkin taas kipinää alkanut löytyä ja kahdesti viikossa käyn lyhyellä juoksulenkillä, kerran viikossa pidemmällä kävely/hölkkä polkuretkellä ja kolmesti viikossa pyöräilemässä. 5:30 min./km vauhtia pystyn nyt pitämään yllä yhden kilometrin ja yksikään lenkki ei ole lähelläkään kymmentä kilometria... eli tämä 55 min. kymppi on vähän pidemmän aikavälin tavoite. Välitavoitteena onkin 5 km 25 minuuttiin.
  4. S.R.

    Soutu

    Minkälaisilla treeniohjelmilla porukka treenailee ergomaratoneille? Juoksutelakka taitaa venyä ja jotain tavoitteellista kestävyysliikuntaa sitä haluaisi tehdä kunnes pääsee takaisin lenkkipoluille (jos sinne takas edes koskaan toipuu). Minua vähän ihmetyttää muutaman netistä löytyneen soutuohjelman poikkeavuudet juoksumaratonohjelmiin verrattuna. Esim http://www.pponline.co.uk/encyc/rowing-training-for-veterans-35855#: "Rowers should spend 50% of their training time at marathon pace, 10% at half-marathon pace, 25% at 10,000m pace and 15% at 5,000m pace." Eli mun mielestä aika korkeat tehot, kun kyseessä on veteraanien maratonharjoitteluohjelma. Tai sitten http://www.finnrowing.com/sites/default/files/Concept2_sisasoutuopas_0.pdf: Hitain intensiteetti on tuossakin maratonvauhtinen harjoitus, joista pisin on 60 min., ohjelman pisimmät harjoitukset taitavat olla 90 minuutin maitohappokynnys-harjoitukset, joissa soudetaan vuorotellen 10k:n, puolimaratonin ja maratonin kilpailuvauhteja. Jos siihen ottaa alku- ja loppuverkat päälle, ei harjoituksen pituudeksi kuitenkaan tule kahta tuntia enempää. Onko soudun fysiologiassa jotain niin poikkeavaa verrattuna juoksemiseen, että toisaalta voidaan tehdä paljon tehoharjoituksia ja toisaalta ei tarvita pitkäkestoisia peruskestävyysharjoituksia? Vai johtuuko tehopainotus olympiasoutujen perinteestä, missä kilpailumatka on 2000 m?
  5. Ilmoittaudunpa tähänkin ketjuun, vaikka harjoittelupäiväkirjapuolella on otsikossa tavoite 10k alle 50 min.... se kun tuntuu jäävän lähiaikoina saavuttamatta.. Viimelauantaina HCR:ssä kympin väliaika oli 55:25. Tätä lähden parantamaan vajaan neljän viikon kuluttua Tapiolajuoksun 10k:lla. Yritys olisi puristaa 52-53 minuutin väliin.
  6. HCR meni viimeviikonloppuna 1:57:31, joten tämä ketju on seuraava luonnollinen tavoite. Käyn rajan kimppuun seuraavan kerran luultavasti 9.7.Vierumäellä.
  7. 13 astetta lämmintä ja vesisadetta ensilauantaina... toki voihan tuo ennuste vielä muuttua. http://ilmatieteenlaitos.fi/saa/helsinki/olympiastadion%20helsinki
  8. Tietääkö täällä joku, monelta on Tapiola-juoksun lähtö. Yritin kotisivuilta ja FB:stä tiirailla, mutta ei osunut silmään. Laitoin kyllä kyselyn FB:henkin. Juu, jos selviän HCR:stä hengissä, niin tänne olisi ajatus mennä 10 km juoksemaan.
  9. S.R.

    Suunnistus

    Jahas, ensi maanantaina (4.4.)olisi tarkoitus avata suunnistuskausi Porvoon seudun kuntosuunnistuksissa, tuskin maltan odottaa. Tänään tilasin uuden Emit-kortin ja peukkukompassin, mutta tuskin ehtivät vielä ekaan karkeloon saapua.
  10. Sinulle sopivin laji on suunnistus! Luonnossaliikkujan kestävyyslaji, jota edullinen harrastaa. Kehittää kestävyyttä ja tasapainoa. Täytät lajiin vaadittavat ominaisuudet 80-prosenttisesti. Muita sinulle sopivia lajeja: Hiihto 77 % Juoksu (lenkkeily) 76 % Sukellus 76 % Nämä lajit sopivat sinulle huonoiten: Salibandy 59 % Voimistelu (ei telinev.) 62 % Crossfit 63 %
  11. Itselläni kanssa varsinkin toinen jalka vispaa aika paljon. Koska olen myös lonkkanivelistäni melko jäykkä, olen alkanut pohtimaan, voisiko tuo vispaus johtua lonkkien liikerajoituksesta? Sitähän on maallikon vaikea nähdä, josko reisiluu kiertyy sisään, mutta siitä johtuvan jalkaterän vispauksen sitten näkee paremmin? Ihan vaan tämmöistä omassa päässä kehitettyä arvailua...
  12. Mulla on samansuuntaiset tavoitteet kuin Kukka75:lla: - 1/2-maraton läpi useita kertoj) ensi vuonna, ensimmäisenä HCR. Sitten yritetään hilata aikaa paremmaksi minuutti/pari kerrallaan. - kokomaraton syksyllä Vantaalla läpi. Aikatavoitteita ei vielä ole, katsotaan sitten lähempänä H-hetkeä.
  13. S.R.

    Vantaan maraton 8.10.2016

    Kalenteriin on merkattu. Tuonne olisi ilman sen kummempaa aikatavoitetta tarkoitus lähteä. Edellisen kerran Vantaalla juoksin 2007. Sen jälkeen ei ole tullut maratonia juostua.
×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy