Jump to content
Juoksufoorumi.fi


Juoksumestari6000

Jäsenet
  • Content Count

    48
  • Liittyi

  • Last visited

Community Reputation

10 Good

Converted

  • 10km
    39:02
  • Puolimaraton
    1:26:57
  • Maraton
    3:09:08
  1. Vähän ohi sivaltelet. En yrittänyt sanoa, että saksalaiset eivät osaa mitään. "Saksalainen laatu on myytti" viittaa siihen että (ainakin suomalaisissa) arkipuheissa saksalaisista tuotteista puhutaan usein niin kuin niiden alkuperämaa automaattisesti tekisi niistä muita laadukkaampia. Se ei ole automaatio, kuten sen tuossa niin taidokkaasti ilmaisit. Enkä tarkoita, että Focus on laadultaan huono merkki verrattuna muihin valmistajiin tai että edes tuo oma pyöräni heidän mallistossaan olisi erityisen huonolaatuinen. Se ei vaan kokemukseni perusteella ole ansainnut mitään erityistä laatudiplomia, koska keskiön kolina kovasti pilasi laatuvaikutelmani.
  2. Tai korjataan: ei se narskunut vaan kolisi. Mun paras leluni tuo Focus on silti. Paljon hyviä kilometrejä takana ja vielä edessä. Mutta jos unohdetaan tunneseikat niin saksalainen laatu on myytti. *duck* :)
  3. Hehheh, joo, samoin. Focus-merkkisen maantiepyörän omistaja alle vuoden. Kertaalleen on merkkihuollon kaveri jo liimaillut keskiön osia runkoon. Kuulemma ei ole epätavallista, että hiilikuitupyörissä alkaa keskiö narskumaan.. En ole aivan yhtä vakuuttunut saksalaisesta laadusta. :)
  4. Kiitos! Tsemppi tulee tarpeeseen luulen ma. :) Se vihonviimeinen nousu on tietysti yksi asia, mutta keskinopeuden kannalta oleellisempi on tuo Zermattin jälkeen tuleva noin 10km pätkä jossa noustaan ~800m. Minulla ei ole kokemusta siitä miltä tuollainen pitkä nousu tuntuu ja pystyykö sitä juoksemaan vai meneekö kävelyksi. Mut mahtavaa päästä kokeilemaan! :)
  5. Sattuipa tässä taannoin Tampereella: olin juoksemassa Nokiantietä kohti keskustaa, vähän Kalkun kehätien risteyksen jälkeen. Huomasin jo kauempaa, että pyörätien reunassa istua töröttää jokin punertavanruskea hahmo. Lähempää tunnistin sen ketuksi, joka istui täysin liikkumatta aivan pyörätien reunassa ja se seurasi minua katseellaan herkeämättä kun juoksin lopulta noin parin metrin päästä siitä ohi. Se ei ujostellut yhtään vaan oli selvästi päättänyt että minä istun nyt tässä. Vilkuilin vielä matkan päästä taakseni ja sinne se jäi istumaan. Kohtaamisemme tuntui hiukan epätodelliselta, mutta totta se oli. :) Liekö ollut juuri tämä yksilö http://fi.wallpapershd.biz/wallpapers/2013/02/Kettu-1024x1280.jpg
  6. 446 metriä alamittainen? Melko waffa... Ja waffa suoritus on myös tuo uusintamittauksen pöytäkirja. Karttakuvat puuttuvat tekijänoikeussyistä. Uuh.. Ihme sättäämistä, mutta silti tämän vuoden osallistumismaksut haluttais pitää ja vielä ottaa ensi vuodestakin jo taalat sisään. Hah.
  7. Onko kukaan foorumilla käynyt juoksemassa Zermattin maratonia Sveitsissä? Onko joku menossa? Kyseessä on Jungfraun tyyppinen vuoristorata, jossa kumulatiivista nousua on luokkaa 2km. Zermatt on kylä siinä Matterhornin kupeessa. Zermatt on kiehtonut minua jo jonkin aikaa ja pakkohan sinne oli talvipakkasilla ilmoittautua. Tänä vuonna se juostaan 6. heinäkuuta. Täytyy sanoa, että hiukan meinaa jo jännittää tuo edessä siintävä haaste! Enhän ole juossut kuin perinteisiä asfalttimaratoneja. Mutta välillä pitää hiukan kokeilla jotain uutta. Ehkä seuraavan tasamaan maratonin pystyy rutistamaan kovemmin kun tietää miltä uupumus todella tuntuu.. :o) Löytyykö vinkkejä harjoitteluun tai itse kisasuoritukseen?
  8. Olet varmaankin oikeassa. Itseäni kiinnostaa silti minkä mittainen on kaikkien garmin connectin HCR-mittauksien perusteella laskettu "most probable path". Mut mua kiinnostaakin oudot asiat. :)
  9. Aivan joo, olihan tässä threadissa joku aihekin. Joo, siihen tuo vastauksesi sopii. :D
  10. Mihin kommenttiin viittaat? Se on selvää, että nimenomaan pitkän aikavälin harjoittelun kokonaismäärä ratkaisee paljon kun parasta kuntoa haetaan. Eli harjoittelu pitää mitoittaa siten, että siinä on jatkuvuutta eli että keho kestää harjoittelua viikosta ja kuukaudesta toiseen. Toleranssi kasvaa kun harjoitteluvuosia tulee lisää. Oma lisäykseni tähän on se, että päästäkseen hyvään juoksukuntoon ei harjoittelun tarvitse koostua lähellekään 100%:sti juoksusta. Itselleni tuntuu toimivan monilajiharjoittelu. Riippuu tietysti siitä mitä tasoa tavoitellaan. En ole mikään huippujuoksija joten en voi puhua siitä mikä heille toimii, mutta oman tasoisilleni juoksijoille kehtaan suositella esim. pyöräilyä.
  11. Kai siellä pitäisi itselläkin joku edustaja olla mukana. Mieluiten minä itse, mutta luultavasti joutuisin tunnustamaan maastossa etten varmaksi joka mutkaa muista itsekään. :)
  12. Hehheh, joo, mä en pidä tuota itsestäänselvänä. Kaiken tämän jälkeen en vain pysty. :) Ehkä yllätys siis positiivisesti!
  13. Juu, nimenomaan tarkoitin sitä, että haaste liittyy uusintamittauksen tekemiseen tavalla, joka ei jätä jossittelulle sijaa.
  14. Jep. Juostun reitin löytäminen on haaste. Toivottavasti uusintamittauksessa käytetty reitti dokumentoidaan hyvin, jotta sitä pystyy vertaamaan gps-populaation todennäköisimpään reittiin. Olisi turhauttavaa alkaa jankata siitä, että onko uusintamitattu reitti sittenkään se juostu reitti. :D
×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy