Jump to content
Juoksufoorumi.fi

OlliL

Jäsenet
  • Posts

    2 795
  • Liittyi

  • Days Won

    6

Everything posted by OlliL

  1. Voittajat Miehet 72 km Juuso Simpanen 6:03:14 Naiset 72 km Johanna Antila 6:49:40 Miehet 42 km Mårten Boström 3:03:00 Naiset 42 km Anna-Stiina Erkkilä 3:30:59
  2. Maratonilla Boström näyttää ratkaisseen kisan, kun 2 km matkaa maaliin.
  3. Maratonia juostu kohta 18 km. Kärjessä Boström ja Ylinen. Ansio tippunut heidän kyydistään. Ansiota jahtaavat näköetäisyydellä Kjærevik, Dam ja Nordman.
  4. Simpanen ultran kärjessä 52 km kohdilla 3 km kaulalla seuraavaan. Tuleeko reittiennätys? Maratonin kärjessä vielä monta juoksijaa mukana. Pallukat liikkuu aika reippaasti.
  5. Avataan oma ketju tämän vuoden tapahtumalle. Linkit myös GPS-seurantaan, kun kisaajat ovat vielä matkalla. https://nuuksioclassic.com/ http://www.tulospalvelu.fi/gps/2021nuuksioclassic70/ http://www.tulospalvelu.fi/gps/2021nuuksioclassic42/ https://my.raceresult.com/166207/Live
  6. Sanotaanpas jotain, kun olen ollut äänessä tässä ketjussa aikaisemminkin. Joskus olen myös ollut paremmassa juoksukunnossa kuin tällä hetkellä. Edellisessä viestissä olikin paljon hyviä treenejä. Puolikkaan täsmätreenejähän ovat erilaiset yläkynnystreenit. Niitähän voi juosta esimerkiksi tasavauhtisina kovina 8-12 km juoksuina tai pitkinä 3-5 km vetoina. Itsellä ollut joskus kovana täsmätreeninä kympin mittainen vauhdinvaihtelujuoksu. Siinä juostaan vuorokilsoja kympin ja maran kisavauhdeilla. Ennen omaa puolikkaan enkkaani vauhdinvaihtelukymppi meni keskarilla 3.55/km ja puolikas kulki pian treenin jälkeen keskarilla 3.56/km. Kympin vauhtiset kilsat kulkivat tuossa treenissä aikaan n. 3.45 ja maravauhtiset kilsat n. 4.05. Yksi käyttämäni yläkynnystreeni on ollut myös kova 7-11 km latupohjalla. Ylämäkiin tehoja niin, että mäen päällä puuskututtaa ja sykkeet ovat selkeästi MK:n puolella kuitenkin ilman jalkojen hapotusta. Alamäet sitten reippaasti rullaten niin, että sykkeet pysyvät koko ajan VK:n puolella. Hyvällä reitillä on hyvin juostavia riittävän pitkiä nousuja, jotka eivät ole mitään seinänousuja. Näistä juoksuista tarttuu hyvin myös juoksuvoimaa kinttuihin ja tällaisten treenien jälkeen eivät kisareitin pienet epätasaisuudet aiheuta ongelmia.
  7. Itsellä ykkösvaihtoehtona pyöräily. Nykyään se on jopa syrjäyttänyt juoksun tärkeimpänä kuntoilumuotona. Kokemusta on myös crosstrainerista. Aikoinaan säären rasitusmurtuman takia 3 kk juoksukielto, jolloin jatkoin maratontreenin tapaisia treenejä crosstrainerilla. Kovaa päätä se vaati ja hyvät musiikit kuulokkeisiin. Silloin tein treenit sykemittarin avulla, jolloin treeneinä saattoi olla crosstrainerilla esim. PK 1 h, VR + VK 45 min. + VR tai kiihtyvä pitkis PK1 45 min. + PK2 45 min. + VK 45 min. + VR. Viimeisen aikana vaihtui kuntoilijat viereisellä laitteella yleensä useaan kertaan. Saman telakan aikana salilla joskus myös yhdistelmätreenejä eli peräkkäin sisäpyöräilyä, soutua ja crosstraineria. Jonain päivinä myös uintia. Juoksutauon loppumisesta n. 4 kk kuluttua juoksin vieläkin voimassa olevan puolikkaan enkkani.
  8. OlliL

    NUTS 300 2021

    Toinen matkakertomus. Pitkä on tarina, mutta niin oli matkakin. https://poluiltatielle.blogspot.com/2021/07/nuts-300-distance-by-black-diamond.html?m=1
  9. OlliL

    NUTS 300 2021

    Voittajan matkakertomus: https://www.facebook.com/100002198385602/posts/4235240949892476/?sfnsn=mo
  10. Melkein verttitonni. 125 km, 999 nm ja 27.3 km/h. Jäätävän kova tuuli, onneksi ei osunut ukkonen matkalle. Nurmijärvi, Vihti, Karkkila ja Lohja.
  11. Kuntoilun osalta ei kyllä mitään mainittavia urotekoja. Jonkinlaista säännöllistä, mutta tavoitteetonta liikkumista. Pääasiassa lenkkarit jalassa ja tänä vuonna enemmän renkaiden päällä. Minkäänlaista tavoitteellista vauhtitreeniä ei ole tullut tehtyä ja pitkiksiäkin hyvin harvoin paitsi tänä kesänä pyöräillen useamman kerran. Edellisenä kisasuorituksena Tuusula Trail Run lokakuussa 2018. Helppo todeta, että juoksu on sitä vaikeampaa mitä vähemmän juoksee ja kova juoksu on sitä vaikeampaa mitä vähemmän juoksee kovaa vauhtia. Liikunnan vähentyessä kääntyy myös painoindeksi väistämättä nousuun. Viime vuonna tuli osallistuttua nuorison liikuttamiseen. Pojalleni aloin järjestää etäkouluun etäliikuntatunteja. Ostin hänelle Inovin maastolenkkarit ja kävin juoksuttamassa ympäri lähiseutujen metsiköitä. Itselleni oli lenkit lähinnä retkeilyvauhtia, mutta jonkinlaista positiivista asennetta sain istutettua ainakin luonnossa liikkumiseen. Vauhdit kävivät paremmin yksiin, kun ostin hänelle maastopyörän ja lähdimme polkulenkeille hän polkien ja minä juosten. Säbäjunnujen sisätreenit olivat myös tauolla, jolloin olin mukana juoksuttamassa junnuja ulkolenkeillä ja jäniksenä kahdessa Cooperin testissä. Viime talvena vaihteeksi muutama lenkki umpihankihiihtoa eräsuksilla pisimmän lenkin ollessa 5 h mittainen. Mielessä edelleen Kaukopartiohiihto, johon olisi hienoa osallistua, jos lumitilanne mahdollistaisi joskus treenaamisen ja kisan järjestämisen. Tänä keväänä tuli innostuttua jälleen pyöräilystä. Pyöräilykilsoja on tullut kerättyä eniten työmatkapyöräillen. Työmatka on tällä hetkellä suuntaansa 25 km, joten siitä saa hyvin 2 h aerobista liikuntaa työpäivää kohden. Kesäkuussa kävin yhtä työpäivää lukuunottamatta joka päivä pyörällä töissä. Keskimäärin kerran viikkoon parinkympin tempoajo, kun on ollut kiire aamupalaveriin. Viikonlopulle sitten joku 2-3 h pidempi polkaisu. Pari viikkoa sitten testailin vähän matkavauhtia pidemmälle matkalle ja polkaisin 105 km 31 km/h-keskarilla. Siitä voisi vähän arpoa sopivaa vauhtiryhmää johonkin syksyn kuntoajotapahtumaan.
  12. Pitkästä aikaa foorumilla. Edellinen aktiviteetti näköjään vuodelta 2019, joten laitetaan nyt jotain. Newbie-statuksen olin myös saanut, vaikka arkistoissa yhteensä 2782 postausta. Tavoitteellinen juoksentelu on ollut tauolla, mutta liike ei ole lakannut. Kesäkuun kuntoilusaldo yhteensä 53 h. Edellisen kerran yli 50 h kuukaudessa vuonna 2018. Juoksua ainoastaan 31 km, mutta pyöräilyä sentään 1210 km. Tavoitteellinen juoksu ei ole edelleenkään ohjelmassa ja pyöräilyn suhteenkaan ei mitään vakavampaa. Ykkösprioriteettina työkaverin voittaminen kilometrikisassa ja kakkosena ehkä joku pidempi kuntopolkaisu syksymmällä.
  13. Tulisiko tähän tulokset? https://resultados.valenciaciudaddelrunning.com/en/maraton-clasificados.php?y=2019
  14. Ei taida löytyä tulosseurantaa muualta kuin appistä, mutta tässä livekuvaa kisasta. Tavoitteen mukainen maaliintulo pitäisi tapahtua ennen klo 12. https://www.valenciaciudaddelrunning.com/en/marathon/marathon-42k/
  15. Ainakin somepuolella voisivat ottaa oppia muutamasta suomalaisesta polkutapahtumasta. Toivottavasti järjestelyt toimivat muuten juoksijan näkökulmasta. Onnittelut hienosta suorituksesta!
  16. Löytyi sentään tuloslistakin, kun vähän penkoi: https://www.marathon.se/racetimer?v=/sv/race/show/4752%3Flayout%3Dmarathon Ja tätähän ei ollut tapahtuman www-sivuilla.
  17. Enpäs hoksannut, että tämmöinen olisi ollut tarjolla, mutta olisi jäänyt varmaan osallistumatta. Pojalla turnaus Lohjalla ja ennen ensimmäistä peliä leppoisasti 12.12 km Lohjanjärven rantaraittia ja Liessaaren polkuja raikkaassa syyssäässä. En kyllä mitään tuulta huomannut. Yllättävän kevyt jalka eilisillan pikkujouluista huolimatta. Vähän puski tuskanhikeä Liessaaren luontopolulla, mutta muuten oikein nautinnollista menoa. Hienoja lenkkimaastoja lohjalaisilla.
  18. Satunnaista seurantaa täällä: https://www.facebook.com/ultramarathon.se/. Voittajakin on jo maalissa, mutta hän ei ole nimeltään Ville.
  19. Kylläpä on sekava seuranta. En edes löytänyt Villeä kartalta, mutta tsemppiä loppumatkalle!
  20. Sikäli erikoista, että tuon listan mukaan Suomen 37 parhaimmasta maratoonarista ainoastaan kahdella on yu-lisenssi. Ei taida linkitykset tietokantoihin olla ihan ajan tasalla. No tuohan sen selittää.
  21. Tommilla kulkee hyvin Frankfurtissa Frankfurt 2019: 2:21:50 Frankfurt 2018: 2:23:53 Frankfurt 2016: 2:28:34
×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy