Jump to content
Juoksufoorumi.fi


X66

Jäsenet
  • Content Count

    802
  • Liittyi

  • Last visited

  • Days Won

    1

X66 last won the day on October 27 2017

X66 had the most liked content!

Community Reputation

327 Excellent

About X66

Converted

  • Coopperi
    3340 (-84), 2835 (-13)
  • 10km
    45.38 (-14)

Recent Profile Visitors

4 943 profile views
  • Pessi

  • Alex

  • ErAh

  • PCB

  • akik

  1. X66

    Valitus-ja ruikutusketju

    Toisille nää on mahdollisuuksii hei - aamulla palauttavaa liikuntaa pihalla 45 min, päivällä lisää palauttavaa, illaksi hyvää umpihankitreeniä 😀
  2. Riski telakasta on jokakeväinen kun on muutaman kuukauden vain hiihtänyt ja aloittaa juoksun uudelleen. Jalat kestävät alkuun huonosti iskua. Vastaavasti hiihtokauden alkuun ajetaan isoilla sykkeillä ja flunssa vaanii nurkan takana. Vaihtelu tekee kuitenkin hyvää.
  3. X66

    Avantouinti

    15€? Eikös sinne voi pulahtaa ihan itsekseen, mutta maksaako se tuon että auttavat pois ? ☺️
  4. X66

    Otsalamppu lumisateessa

    Hiihdin kerran Oittaa-Pirttimäki reitin edestakaisin ilman valoa, kun otsalamppuun sattui viallinen patteri. Oli niin pimeää että juuri ja juuri erotin latu-urat joiden välissä hiihdin. Oikein pimeässä pienikin valo auttaa, ja muuten valoa ei välttämättä tarvitse. Esim. tollainen perus Petzl Tikkina on jo melko kirkas vanhoihin lamppuihin verrattuna ja periaatteessa riittää. Ehkä kovavauhtisempiin laskuihin sitten kaipaa enemmän keilaa.
  5. X66

    21. Kaukopartiohiihto

    http://www.kouvu.fi/ "21. Kaukopartiohiihto 2019 on mahdollista hiihtää kahtena eri viikonloppuna: - pe 15.2. - la 16.2. ovat hiihdettävissä 75 km ja 150 km matkat (perjantaina Utti - Anhava - Utti ja lauantaina myös Pajulahti - Utti väli). Info aukeaa perjantaina klo 06.00 ja suljetaan lauantaina klo 24.00. Lattiamajoitus (to - pe, pe - la ja la - su on mahdollista). pe 1.3. - su 3.3. ovat hiihdettävissä 30 - 300km matkat. Info aukeaa perjantaina klo 06.00 ja suljetaan sunnuntaina klo 09.00. Lattiamajoitus (to - pe, pe - la ja la - su on mahdollista). Molempiin tapahtumiin otetaan mukaan 100 hiihtäjää." Mielenkiintoinen kahden viikonlopun kattaus. Finlandiahiihtoviikonloppuisin näitä ei järjestetä, mutta nyt näköjään sekä edellinen että seuraava viikonloppu.
  6. X66

    Otsalamppu lumisateessa

    Suuntaat lampun alaviistoon vähän suksen kärkien eteen. Tehoa pienennetään tarvittaessa. Heijastuminen häiritsee eniten jos suuntaat suoraan eteenpäin.
  7. X66

    20. Kaukopartiohiihto

    Olen hiihtänyt armeijan suksilla joka kerta ja omilla normisauvoilla hiukan isommalla sommalla. Pari viime vuotta on ollut tarjolla sellaisia valkopohjaisia suksia aika tuoreilla suomuilla, ja tällä kertaa ajattelin ottaa omat (entiset) SA-sukset joista suomut ovat hyvin kuluneet eli niissä on enemmän luistoa ja vähemmän pitoa.
  8. X66

    Otsalamppua hankkimassa

    Olihan tuolla tietoa ja asia oli kuten arvelin: https://www.petzl.com/INT/en/Sport/How-does-my-lamp-ACTIK-perform-with-the-CORE-rechargeable-battery-?ProductName=ACTIK&Familly=ACTIVE-headlamps
  9. X66

    10.1.2019

    Maastohiihtokausi umpihangessa ja poluilla avattu, 2h hiihtoa. Enää ei tarvitse lähteä autolla Oittaalle. Hiihtoasento kumara ja vauhti rauhallinen kun noidannuoli iski selkään edellisen päivän lumitöissä. Nyt toivon vielä hiukan lisää lunta ja pakkasta jotta reittejä järvien yli Nuuksion suuntaan uskaltaisi käyttää.
  10. Tämä on hiukan off-topic, mutta eikös täysmehujen sokeripitoisuus ole noin 10g/dl, ja kolajuomissa samaa luokkaa. Ajoin testiksi Biokian mustikkamehua 3:1, eli noin 15g/dl ja hyvin tuntui uppoavan 4h lenkillä. Toki se oli aika tanakkaa tavaraa, mutta eroaako tuo vatsan osalta paljoa siitä jos vetää vettä ja keksejä?
  11. X66

    Otsalamppua hankkimassa

    Mulla on Actik patteriversiona (siis ladattavat käytössä) ja siinä luvataan 60h käyttöaikaa. Lamppu on ergonominen ja keila hyvä, mutta valo hiipuu vähitellen. Sopii kuitenkin hyvin retkeilyyn. Reserviajasta päätellen Actik Core saattaa olla myös Constant Lightning, mutta tätä ei selkeästi sanota missään.
  12. Sinulla on selvästi näkökulma kilpaurheilun pohjalta, ja ehkä tämä harjoitusmäärän suhde on myös samanlainen aktiivikuntoilijalle. Entisellä kilpaurheilijallakin tunnit lienevät todellista harjoitusta (niitä tunteja voi käyttää monella tavalla). Nähdäkseni peruskunnon ylläpito ja kilpaurheilijan suorituskyky ovat hiukan eri asioita. Kilpaurheilija rakentaa kuntoaan tiettyyn kausittaiseen huippuun josta tullaan alas, mutta itse olen kuntoilijana ottanut sen kannan että kun peruskuntoa rakennetaan niin harjoittelu on jatkuvaa ja tasaista eikä kehitystä haeta enempää kuin jatkuvan harjoittelun rakenteellinen muutos tuo tullessaan.
  13. Kuinka paljon liikuntaa sitten tarvitaan ettei peruskestävyys rapistu? Itse suosin lepopäiviä, mutta se on tällaiselle retkeilijälle ihan ok.
  14. X66

    Tipaton vuosi 2019

    Täällä näyttää olevan niin kuivaa porukkaa että pärjäilen varmaan paremmin tuossa vähiten tipaton -vertailussa. Tänään kylläkin on tarkoitus testailla vakavissaan mustikkamehua 😉
  15. Olen vanhaa sukupolvea ja oppinut harjoittelemaan ennen sykemittareita(vaikka onhan mulla sellainenkin jo toistakymmentä vuotta ollut). Omalla kohdalla selkeä liikarasitus on periaatteessa aina johtanut flunssaan, mikä on tosi huono harjoituskehityksen kannalta. Eli kysymys onkin että miten huomaat rajojen tulevan vastaan?
×

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy