Jump to content
Juoksufoorumi.fi



Grendel

Jäsenet
  • Content Count

    225
  • Liittyi

  • Last visited

Community Reputation

56 Excellent

Recent Profile Visitors

895 profile views
  1. Ei testattu lainkaan. Voi toki olla ettei ollut. Sopi vain todella hyvin oireet ja olin myös Itävallassa ja Espanjassa jossa oireet alkoivat.
  2. Tuli tuosta perhejäsenkaranteenista mieleen, että aika ihme linja HUSilla. Kun minä sairastin koronan, niin puoliso oli normaalisti sairaalassa töissä eikä kumpaakaan haluttu testata. Rätti naamalla riitti.
  3. Ei ollut raju. Flunssan kaltainen mutta vähän kuumetta eikä yhtään räkää. 2,5 viikkoa lepoa ja sitten taas treeniä. Ei vaikuttanut suoritustasoon.
  4. Grendel

    Tasatyöntöharjoittelu

    Jos on harjottelusta eikä kisasta kyse niin aika sama mitkä lankut. Omat sauvat 5 cm pidemmät kuin pitovoideaikana ja aika tasan 0.9. Mutta 5 cm. lyhyemmillä tai pitemmilläkin onnistuisi.
  5. Meikolla ei kyllä ole ruuhkaa. Vain jos siellä on tapahtuma tai oma porukka hiton iso. Polkuja riittää.
  6. Sub11 ei ole uinnista kiinni kunhan ei ala kiveä uimaan. Suurin virhe minkä siinä voi tehdä on uida niin kovaa että vaihdossa on ihan tööt eikä löydä kassejaan. Muuten 5 min sinne tai tänne on ihan maapähkinöitä verrattuna aikaan joka menee fillarilla ja hölkätessä. Itse aina välillä ajatus karkailee ja mietin pitäisikö oikeasti tehdä kunnon uintiblokki talvella ja saada uinnista aikaa pois. Aina päädyn siihen että merkittävän aikasäästön saaminen edellyttänee ihan liikaa tunteja treeniä, ja samalla määrällä juoksua saisi vähintään tuplan edun. Garminista katsoin juuri viime vuoden uinnit ja näytti 12:36. Tästä 2:24 altaassa ja 1:11 IM kisassa.
  7. Aika sama taso kuin mullakin. Vieläpä samassa testissä. Riitti 5:02 pyöräilyyn. Joten kyllä tuo sub11 on hyvällä mallilla.
  8. Grendel

    IM Tallinna

    Aika kiinnostava ilmiö kun nuo paikat oikein kisaavat mikä reitti on nopein. Luonnollisesti se myy kun porukka hakee peebeetä. Tuon takia varmaan pyöräilyistä tehdään alimittaisia ja peesausta katsotaan läpi sormien.
  9. Tästä ei kyllä saa kuvaa että SDP olisi työntekijöiden asialla: HS-analyysi: Postin riita päättyi työntekijä­puolen voittoon, yhtiön johto ja Sdp saivat siipeensä
  10. Mulla oli vähän vastaava tilanne keväänä renkaan kanssa. Ei tosin puhjennut joka lenkillä vaan muistaakseni kolme kertaa muutaman viikon aikana. Mitään en nähnyt tai tuntenut. Kunnes vikalla kerralla otin gummin vanteelta ja käänsin nurinpäin. Sitten tarkkaan sormella kokeilin ja olihan siinä pieni piikki. Ihan kuin vaihde- tai jarruvaijerin yksi säie. Eli todella ohut ja jonkun millin osan pilkisti. Varmaan sitten renkaan eläessä kihnasi sisurista läpi. Opin että jos kaksi kertaa puhkeaa niin pitää tarkkaan katsoa. PS! Tuon takia pidät renkaan tekstin venttiilin kohdalla. Saat haettua kohdan missä reikä on.
  11. Olen huomannut erittäin suuren eron ihmisten välillä kuinka paljon hiilareita he tarvitsevat. Tai käänteisesti miten reagoivat matalaan hiilarisaantiin. Itse kuulun niihin jotka pärjäävät aivan hienosti melkein ilman hiilareita vaikka treenaan kymmenkunta tuntia viikossa. Toiset tutut menevät ihan letkeiksi elleivät saa sokeria kroppaan.
  12. Grendel

    Uintikunto

    Kai tänne kaikki saa kirjoittaa? Itse en todellakaan ole mikään uintimestari. Mutta jos täällä on muita "samantasoisia" niin ehkä ajatuksista on jollekin apua.
  13. Grendel

    Uintikunto

    Enpä ole huomannut että uinti vaikuttaisi juoksuun mitenkään. Pyöräilyn vaikutus sensijaan kiistaton ja erittäin suuri. Ei ehkä pitäisi yleistää mutta väitän kyllä että "kalleimmat parannukset" tulevat uinnista. Toki jos juoksu ja fillari menevät jo niin hyvin ettei millään parane ja uinti ei, niin siihenhän se on satsattava. Peesattavat matkat on tietty ihan eri juttu.
  14. Taisin jo postata taustaa ja treenimäärää. IM meni selkeästi alle AerK ja kyllä palautuminen on hidasta. Ikää toki yli 50. 3-4 viikkoa ennen kuin treeni taas kulkee. Maraa en ole juossut kuin kerran mutta kyllä siitäkin viikon pari sai ottaa kevyesti. Vertailuna 300 kilsan fillaroinnin jälkeen lepoa riittää vuorokausi.
  15. Grendel

    Uintikunto

    Huima uintimäärä. Olen välillä miettinyt kehittyisikö uinti jos viitsisi treenata noin paljon. Katsoin omat uinnit tältä vuodelta ja matkaa 35 kilsaa josta altaassa 4 ja kisoissa 10. Eipä tuolla kehity (3 minsaa lähti IM uinnista) mutta ei hidastukaan. Tärkeimmäksi olen huomannut uida tarpeeksi ennen kisakautta jotta "kädet olisivat uintikunnossa".
×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy