Jump to content
Juoksufoorumi.fi



vmaksi

Jäsenet
  • Content Count

    5 137
  • Liittyi

  • Last visited

  • Days Won

    64

Everything posted by vmaksi

  1. La 24.10.2020:  Polkujuoksu 1 h 32 min 44 sek, 13.40 km@6:55 min/km, keskisyke 133, nousumetrit 385 Alussa kevyttä polkuilua väsyneillä jaloilla ja loppupuolella 20 min 80% + 15 min 85% vähän reippaampaa hölkkää. Alkoi jo sujua loppua kohti ja aika paljon tehoja jäi vielä käyttämättäkin.
  2. Pe 23.10.2020:  Lihaskunto 50 min, keskisyke 93 Aamusalilla maksimivoimaa jalkoihin ja päälle corea. Päälle päivä istumista, niin nyt alaselkä aika juntturassa. Keskitytään ilta lepäämään.
  3. To 22.10.2020:  Juoksu 1 h 0 min 43 sek, 12.01 km@5:03 min/km, keskisyke 137, nousumetrit 83 Vauhtileikittelyä sateessa sileällä. 75% perusjuoksun sekaan 6*1 min/2 min kiihtyvät vedot suhteellisen varovaisilla tehoilla. Jalat aika hellänä punttikuurin aloituksesta. Huomenna taas salille.
  4. Kärsivällisyyttä. Mä olen harrastanut näitä pidempiä keikkoja nyt reilut neljä vuotta ja edelleen ne menee enemmän tai vähemmän kävelyhommiksi puolivälin jälkeen. Mutta trendi on ainakin toistaiseksi vielä parempaan suuntaan 😉 Sulla on noi lyhempien matkojen vauhdit aika reilusti parempia kun mulla, joten potentiaalia pitkille on varmasti myös enemmän.
  5. Joissain mäkiharjoitteluun tehdyissä matoissa saa muistaakseni "jopa" -5% kulman. Mutta ei se kyllä oikein riitä. YPH:lla on jo muutamia pidempiä alamäkipätkiä joissa saa oikeasti reitensä tukkoon, jos ei ole alamäkeä treenannut. Ja sitten eteneminen menee hitaaksi.
  6. Sabbe on hammaslääkäri, joka juoksi ensimmäisen maransa 2014. Sittemmin toki hölkännyt kaikenlaista erittäin pitkää hölkkää varsin hyvällä menestyksellä, mutta kaukana ammattijuoksijasta.
  7. Maanantaina ja tiistaina pelkkää lihashuoltoa. Tänään jo vähän treenin makuun. Ke 21.10.2020:  Lihaskunto 50 min, keskisyke 110 + Polkujuoksu 1 h 14 min 33 sek, 7.21 km@10:20 min/km, keskisyke 119, nousumetrit 398 Aamulla ennen töitä paluu salille perusvoiman ja vähän isompien painojen pariin. Kylläpä oli taas rankkaa ja etenkin reisien voima-arvot laskeneet rajusti. Onneksi on nyt aikaa ottaa pidempi voimakuuri. Illasta ihan hirveässä säässä vähän rymyämistä Pasin kanssa Kyötikkälän mäkisillä poluilla. Pari uutta ihanaa mäkeä tuli löydettyä.
  8. 96 h ei ole kyllä millään tavalla mahdollinen ilman laittomia stimulantteja. Pullonkaulaksi ei tule kunto vaan unen puute. Kaikki yli 48 tunnin valvomisen ei nyt "varsinaisesti" ole enää tervettä ihmiskropalle 😉
  9. Tätä jäin itsekin miettimään että miksi esim. viimeiset 6 kisaajaa voisi jatkaa vaikka hamaan tappiin saakka. Olihan jo keväällä vastaava virtuaalinen kisa. Mun mielestä myös tässä kisassa oli alunperin mainittu tälläisestä järjestelystä...
  10. Laitetaas veto vetämään Belgian Karel Sabben puolesta. Miehellä pari aika kovaa FKT:tä jenkkien pitkiltä reiteiltä ja hyvä suoritus 2019 Barkleyssa. Ei luulisi jalat ekaksi loppuvan, jos vaan pää kestää valvomista. Toki kiinni siitä toiseksi kovimmasta 😉
  11. Killen aika melko heikko siihen nähden, että vetäisi 29.41 omassa treenissä heti kovan verttitonnin jälkeen vain muutama viikko sitten. Vissiin lähti vähän turhan lujaa ja kanttasi.
  12. Su 18.10.2020:  Polkujuoksu 1 h 37 min 8 sek, 12.38 km@7:50 min/km, keskisyke 115, nousumetrit 341 Paluu Peruslenkille poikien kanssa leppoisasti rupatellen. Jalka tuntui metsässä paljon paremmalta kun tiehölkässä. Tänään sain muutaman seuraavan viikon treeniohjelmat, että edessä taas rutiinien rakentamista. Kevyesti lähdetään liikkeelle. Hölkän määrä maltillinen ja punttisalilla vähän isompia rautoja kehiin.
  13. Pe 16.10.2020:  Juoksu 58 min 25 sek, 10.38 km@5:37 min/km, keskisyke 125, nousumetrit 106 Iltapäivän hölkkä taas ulkohommien jälkeen. Tänään meno oli vielä tukkoisempaa kuin eilen, joten huomenna pidetään lepopäivä juoksusta. Onneksi ei ole nyt enää kiirettä päästä nopeasti treenaamaan. Kiireen poisti lopullisesti päätös, joka tehtiin yhdessä valmentajani kanssa tässä tämän viikon aikana. En lähde ensi tammikuussa Spineen, vaikka kisa pidettäisiinkin. Tässä tilanteessa matkusteleminen kaikkine karanteeneineen on käytännössä mahdottomuus ja kun tuonn
  14. To 15.10.2020:  Juoksu 28 min 53 sek, 5.59 km@5:10 min/km, keskisyke 128, nousumetrit 59 Varovaista juoksun tunnustelua ulkotyöpäivän jälkeen. Vasen nilkka jo kivuton, mutta lihaksisto edelleen aika väsynyt. Eiköhän tässä piakkoin jo pääse treenin päälle. Hermoston palautuminen vielä pahasti kesken.
  15. Näköjään nuoret miehet pystyy palaamaan nopeasti treenien pariin. Itse olen hölkännyt yhteensä 50 min Vaarojen jälkeen ja sekin oli liikaa 😉 Jos vielä ainakin viikon ottaisi rennosti...
  16. Varmaan sekä että. Kunhan saa käsityksen mikä jalkaa vaivaa.
  17. Taidetaan olla telakalla tukevasti. Vasen jalka on mennyt oikeastaan vain huonompaan suuntaan, vaikka en ole sitä millään tavalla rasittanut. Huomenna on hieronta, joten katsellaan tilannetta sen jälkeen uudestaan. Ilmeisesti sain kuitenkin ulosmitattua kuntoni aika hyvin, koska olotila on vieläkin aika väsynyt. Myös lepopulssi ja HRV indikoivat alipalautumisesta, joten siitäkin syystä lienee fiksua jatkaa lepoa. Mikäs kiire tässä valmiissa maailmassa on 😉
  18. Kenkälista näyttää jo tiekenkien osalta pikavilkaisulla niin puutteelliselta, että sen jos hyväksyttävät kengät valitaan sen perusteella niin iso osa juoksijoista jää jo starttiviivalle 😉
  19. Oli siellä ainakin se yksi kohta missä kastui ihan varmasti 😉 Ja loppuyöstä kaste oli kyllä niin kova, että kyllä mulla kengät aika märät koko ajan oli. Sitten lauantaina toki kuivui.
  20. Ke 7.10.2020:  Juoksu 51 min 7 sek, 7.89 km@6:28 min/km, keskisyke 112, nousumetrit 77 Kevyttä hölkkää velipojan kanssa hotellilta Seurasaaren ympäri. Jalat aika kipeät edelleen, pitkospuulta huti astuttu nilkka ja oikea pakara kipuilee. Eli annetaan suosiolla juoksutaukoa ainakin viikonlopun yli. Lihaksisto muutenkin vielä aika väsynyt, joten yllättävän kovilla sitä näköjään oli saanut itseään pidettyä vaikka maaliin tullessa oli taas fiilis ettei ole edes yrittänyt 😉
  21. Tähänkin kyllä tottuu. Kun sopivat keinot (sopiva sukka + kenkäkombo, rasvaukset, oikea nauhoitus, etc.) on itselle löytyneet, niin ei noista rakoista juuri tarvitse kärsiä. Itse en edes muista, milloin viimeksi olisi ultrasta rakkoja tullut. Kuten ei tullut nyttenkään.
  22. Lähinnä kiinnostaa se tuleva sarjani H50 😉
  23. Laita nyt edes pieni teaser noiden ikäsarjojen reittiennätysten muodossa näkyville 😉
×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy