Jump to content
Juoksufoorumi.fi

MaraToni

Juoksufoorumi VIP
  • Content Count

    1 288
  • Liittyi

  • Last visited

  • Days Won

    10

MaraToni last won the day on August 14 2019

MaraToni had the most liked content!

Community Reputation

1 975 Excellent

Converted

  • Coopperi
    Kahentoista minuutin pintaan
  • 10km
    44:10
  • Puolimaraton
    1:36,53
  • Maraton
    3:33,46

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Perjantaille hölkkää 11,2 kilsaa. Alkuun tukkoista, 7,5 kilsan kohdalla oli kroppa lämmennyt ja meno parani. Sitten 8 kilsan kohdalla alkoi jo väsy painaa. Ihan hyvä lenkki kuitenkin. Viikkoon noin 85 kilsaa liikkumista, joista suurempi osa tosin hiihtoa, 53 kilsaa.
  2. Seuraavanlaista tullut taas tehtyä edellisen päiviytyksen jälkeen. Ti 24.3 keskivartalo treeniä kotona. Kortti salille olis voimassa, mutta vältetään kaikkea ylimääräistä sosiaalista kontaktointia, paitsi tätä sosiaalista mediaa. Ämyristä rokki soimaan, tällä salilla saikin musiikin valita ite. Ke 25.3 Hölkkää 8 kilsaa. Olipa raskas sohjokeli. Reitillä oli mahollisuus valita käännynkö vasemmalle jolloin tulis 12 kilsaa vai oikealle suoraan kotiin. Vasemmalla oli alikäytävä ja siellä kauttaaltaan 10 senttiä vettä. Helppo valinta! Kulku oli muuten surkeaa. To 26.3 jäiskö sohvalle makoilemaan vai lähtiskö hiihtään? Lähin hiihtään, hyvä niin. 1h35 min ja 25,2 kilsaa. Oli kieltämättä hullun hyvä luisto, minunkin harakanlennolta näyttävällä hiihtotekniikalla keskivauhti lähellä 16 km/h. Huomenna vois taas sitoa lenkkarit jalkaan.
  3. Jaahas, edellinen päivitys oli tuo 5. helmikuuta ja varsin positiivisluonteinen pläjäys... Flunssa jatkui jonkin aikaa, mutta tein sellaisen ratkaisun, että päätin pitää harjoittelusta saman tien vähän pitemmän tauon. Ihan vain sen takia, että parantuisin kunnolla ennen hiihtolomaa ja tällä kertaa saisin nauttia lomasta muutoinkin kuin mökillä kuumeessa maaten, kun muut ovat hiihtämässä ja laskemassa. Siinä onnistuinkin ja meillä oli oikein mukava hiihtolomaviikko Ylläksellä, hiihdettiin ja laskettiin ja olipa meillä oikein mainiot ulkoilukelitkin. Aamuisin mökin mittari saattoi näyttää -26, mutta päivisin aurinko jo lämmitti kelit sopiviksi. Kun tuota lenkkeilytaukoa oli sitten tammikuun lopusta asti, niin eihän sen uudelleen käynnistäminen ole mikään läpihuutojuttu ole ollut. Varsinkin kun silloin tammikuun lopussa alkoi tuntumaan, että pikkuhiljaa oli vasta pääsemässä taas jyvälle tästä juoksuhommasta. Tauon jälkeen ensimmäisen kerran laitoin mittarin käteen su 8.3. Silloin en tosin lähtenyt lenkille, vaan lumitöihin. 2h 26 min keskisykkeellä 105, eli kerrankin mentiin vahvasti pk-alueella. Matkaa kertyi 5,4 kilsaa edestakaisin sahaamista. Sen jälkeen olen varovaisesti aloitellut hölkkäilyn: Pe 13.3: 4,1 km La 14.3: hiihtoa joen ja meren jäälle n. 10 kilsaa. Yksi spurtti kun ajattelin, että siellä voisi tuon mäyräkoiran pitää vapaana. Väärä luulo, yhdestä saaresta lähti kauris juoksemaan ja meidän koira perään. Kilometrin verran piti hiihtää tosissaan, että sain kiinni. Vähän kyllä ajattelin, että mitä se koira olisi tehnyt jos olisi saanut sen kauriin kiinni? Luultavasti luotti siihen, että kauris olis kuollu nauruun. Ma 16.3: hölkkää 8,5 km Ke 18.3 hölkkää tasan 10 kilsaa Pe 20.3: hölkkää 5,8 kilsaa La 21.3: hiihtelyä joen jäällä ulkoilumielessä 14 kilsaa ja kolme tuntia sisältäen kaakaotauon ja aurinkoisesta kelistä nautintoa Su 22.3: hiihtoa toiset 14 kilsaa ja aikaa kului tasan tunti, tällä kertaa kuntoladulla Ma 23.3: hölkkää tasan 12 kilsaa Juoksu on kyllä ollut odotetun raskasta. Tosin eilen oli kyllä raskas kelikin, mukavan tasaiset ja jäiset pyörätiet oli sulaneet loskaksi. Eniten on näin alkuun vaivannut se, että reidet tahtoo mennä jumiin jo melko aikaisessa vaiheessa. Syitähän tuohon voi olla monia: tottumattomuus juoksuun, liian vähän nesteitä ennen lenkkiä, juoksuasento väärä koskapa keskivartalotukea ei ole, yms. Mutta pittää tehä vähän keskivartalo treeniä lisäksi, jospa se siitä. Tämä koronavirus tilanne on kyllä aiheuttanut mielenkiintoisia muutoksia arkirutiineihin. Päivät menee kotikonttorilla ja lasten koulunkäyntiä valvoen. Ihan ok vaihtelua, eipä tarvi työreissuilla itseään rasittaa. Katsotaan kuinka pitkää kestää, ennen kuin tulee mökkihöperöksi. Yllättäen on tullut paljon lisää omaa aikaa, kun suurin osa lasten harrastuksista on peruttu. Ei voi vetää säbätreenejä, kuskata jääkiekkoon, tanssiin, yms. Osa harrastuksista on siirtynyt etähommiksi. Kitaratunnit open kanssa Skypellä, tanssitunnit Youtuben kautta. Omalle joukkueelle etsitään sopivia kotitreenejä netistä jne. Varsinkin viikonloput on nyt outoja, kun ei ole mitään pelireissuja. Eikä kannata edes mökille lähteä, kun jopa latujen kunnostus on siellä lopetettu. Onpa ainakin sopivasti aikaa hölkälle. Tässä vielä lumitöiden "reittikartta".
  4. Pientä päivitystä tähän väliin: Lauantai aamulla kurkku kipeä ja koko päivän viluinen olo, olenkohan tulossa kipeäksi. Ei, pliis, ei. Sunnuntai yön palelin ja aamulla kuumetta, päivän aikana vain paheni. Mulla oli lämpökerrasto, ulkohousut, fleecetakki ja pari vilttiä päällä ja sohvalla makoillessa tärisin horkassa. Mittarilla sain mitattua 39,2 astetta. Joo, kipeänä olen. Tähän kuuluisi aika törkeä kirosana, mutta en viitti sitä kirjottaa. Maanantai kuume hieman hellitti, mutta kurkku pirun kipeä kun yskii. Ylös tuli sellainen kiinteä limaklöntti, joka muistutti etanaa. Ei se edes liuennut mihinkään kun laskin lavuaarissa vettä sen päälle. Heitin roskiin, olis tukkinu kuitenkin viemärin. Pari vuotta sitten lapsilla oli se joku ihme innostus tehdä omaa limaa, slimeä. Tuo olis ollu suvereeni voittaja. Kouluterkkari soitti, että poika on tullut kipeäksi. Oli mennyt hakemaan särkylääkettä, kun jalkoja särki. Terkkari työnsi mittarin kainaloon, ja 38 astettahan sitä kuumetta. Mahtavaa, miesflunssa kahdella yhtä aikaa. Tein vähän töitä kotikonttorilta, hyvin vähän. Tiistai kuumetta ei enää juuri ollenkaan. Muuten vain ihan paska olo. Tuntuu, että pitää hengitellä oikein syvään, että saa happea. Putket niin tukossa? Sitten muistin, että ilmoittautuminen kesän pyöräilytapahtumaan aukesi viikonloppuna. Ei muuta kuin laittamaan ilmoa sisään. Se oli täyteen varattu samantien. Nyt jo oikeasti vitutti. (tulihan se kirosanakin sieltä). Keskiviikko olo jo parempi, limaa kyllä kurkussa melkoisesti, mutta nyt se alkaa irtoilemaan. Että sellaista on ollut viime päivät, eli aivan selvästi sellainen pieni positiivinen vire päällä...
  5. PItihän se arvata, että kun pikkuhiljaa alkoi treeni maistumaan ja juoksu tuntumaan juoksulta, niin iski flunssa päälle. 39,2 astetta kuumetta eilen ja tänään onneksi vähän vähemmän. Kurkku pirun kipeä. Aivan mahtavaa!
  6. Torstai-ilta meni melko lailla hyötyliikunnan merkeissä. Pari tuntia touhuilin lumikolan ja -lapion kanssa. Päivän aikana oli tullut mukavasti uutta lunta ja kun huomasin, että lenkille ei enää ehdi niin samalla sitten lapion kulkureittejä takaterassille, pihasaunalle, ladolle, kompostille ja kasvihuoneelle sekä pudottelin kasvihuoneen päältä lumet. Pukkasin myös kinoksia alemmas, että seuraavan kerran kun on lumitöitä, on lumet helpompi kolata. Se seuraava kerta oli tänä aamuna, sen verran oli hyvän kokoinen valli tullut kun aura oli käynyt tien auraamassa. Että tuota, jos joku tuskailee että ei ole lunta, niin tervetuloa, mulla on toinenkin kola. Nyt mie lähen viikonlopun viettoon ja sen aloitan keskivartalotreenillä. Salilla, en oluella. Lauantai menee salibandyturnauksessa ja seuraava lenkki ehkä vasta siis sunnuntaina.
  7. Keskiviikolle sain mahdutettua iltaselle 8,5 kilsan lenkin joka meni tahtia 5:47. Alussa ja lopussa askel oli kevyt, jossain 3 kilsan kohdalla jostain syystä tuntui raskaalta, mutta se meni ohi. Jos aikaa olis ollu enempi, ei se olis ollu kuin jatkaa menemään. Oikein mukavalta tuntui juoksu. Joka lenkki tuntuu paremmalta kuin edellinen. Kyllä se on helppo nostaa kuntoa, kun aloittaa tarpeeksi pohjalta.
  8. Mikäs se olis sauna ilman yhtä mäyräkoiraa?
  9. Ti kehonhuoltoa: lämmittelyä, liikkuvuutta, venyttelyä ja rullailua.
  10. Sunnuntai meni poikien jääkiekkoreissussa Kemijärvellä. Ma aamu salilla kevyt jalkatreeni Ma ilta testattiin miehen kanttia. Väsytti ja paleli, eikå lenkityttänyt niin yhtään. Kuitenkin laitoin kunnolla vaatetta päälle (siis liikaa) ja lenkkarit jalkaan ja eikö lenkille 9,25 km @ 6:03. Aivan oli ok hölkkää, loppua kohti vain parani.
  11. Pakkasta 15 astetta, aurinko paistaa ja päivällä on jo hetken oikeasti valoisaa. Oikein mukavat lähtökohdat lenkkeilyyn. Tuloksena 14,1 kilsaa @ 5:49. Ihan kohtalaista menoa. Toki meinasi silmäripset jäätyä yhteen, mutta tuttu reitti niin saatto mennä silmätkin kiinni.
  12. Ti lepoa Ke aamusta aattelin lintsata töistä kun tiesin, että menee illalla pitempään. Suksin salille, jossa oli tarkoitus juosta tunti matolla. Puhelin kuitenki pirisi ja eikä se auttanut kuin kaivaa läppäri esille ja alkaa hommiin. No, perhanan tylsältä se mattojuoksu tuntuikin. To lunta oli satanut sellaiset 5 senttiä, kävin kolaamassa ne poies ja sitten lenkille. Kevyen lumen alla peilijää, oikein mielenkiintoinen alusta juosta. Sen verran paljon lunta, että se teki juoksusta raskasta ja samalla sai treeniä niin nilkan lihakset kuin keskivartalokin. Kuitenkin 11 kilsaa kasaan ihan hölkkävauhtia. Pe aamu salilla keskivartalotreeni
  13. 30 minsaa matolla, ulkona sato vettä... Taas joka paikka peilijäällä. Hölkän päälle ultrakevyttä punttitreeniä jaloille.
  14. Ja päivitystä pukkaa: Perjantaina poikien säbätreeneissä pääsin mukaan pellaamaan. Nopeudessa vielä pärjään (?), mailatekniikassa en. Lauantaina käytiin katsomassa jääkiekkoa Luulajassa. Täytyy sanoa, että meininki hallissa aika lailla parempi kuin meijän omassa liigassa. Sunnuntaina ensin lumitöitä reilut pari tuntia, kylläpä sitä olikin kertynyt. Iltasella lenkki 10,1 kilsaa @ 6:12. Vaikka pyöräteillä olikin vähän irtolunta ja vauhdit vieläkin hyvin maltilliset, niin tuntuma juoksuun oli kuitenkin melko mukava. Tälle päivälle budjetoitu vähän palauttavaa juoksua. Pitää kattoa minkä kelin pukkaa, teenkö lenkin ulkona vai matolla.
  15. Muutama päivä taukoa päivityksissä, mutta oon vieläkin hengissä! Pe vaimon kanssa yhteistä aikaa. Mentiin yöksi hotelliin, kylpylä, illallinen ja vielä aamiainen ihan ulkomailla asti. Oli kyllä oikein mukavaa! La pisteiden keruu jatkui, vessaan pientä remppaa. Su päivällä pojalla jääkiekkoturnaus ulkojäillä upeassa talvikelissä. Iltasella pikkulenkki about 8 kilsaa Ma viikko alkoi aamulla salilla, oikein kevyt jalkatreeni ettei mene jalat jumiin. Illalla juoksua 6 kilsaa, jalat väsyneet aamun treenistä Ti jalat ihan jumissa salitreenistä Ke aamulla salilla kehonhuoltoa ja yritystä saada jalat aukeamaan. Fiilis kuin Mikko Alatalolla, "ei edes paskalle taivu" Syy siihen vain pikkuisen eri. To juoksua 10 kilsaa peekoo vauhdilla, joka nykyään näyttää olevan 6:10 luokkaa. Kovin on siis vaatimattomat vauhdit, mutta kuitenkin kunnon mukaiset. Tälle päivälle budjetoitu keskivartalotreeniä.
×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy