Jump to content
Juoksufoorumi.fi


MaraToni

Jäsenet
  • Posts

    1 541
  • Liittyi

  • Last visited

  • Days Won

    21

MaraToni last won the day on May 26

MaraToni had the most liked content!

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Ma 26.7 Aamupyöräily 37,3km 25,3km/h avg.99bpm. Iltapäivä Crossfittiä, punnerruksia käsinseisonnasta + muuta kehonrääkkiä. Huomenna juostaan taas.
  2. Päivitystä loppuviikon hommailuista. Pe 23.7 iltasella vielä juoksulenkin päälle Crossfittiä. Siellä voimailujen jälkeen nopea rypistys: 400m juoksu, 25 leukaa, 50 punnerrusta, 75 kyykkyä ja 400m juoksua. Hyvin jaksoi painaa aikaan 6:45. La 24.7 lepopäivä Su 25.7 semipitkis 21,4km @ 5:56. Ihan mukava lenkki kuntopolulla, hiukan kiristyvällä vauhdilla. Viikko yhteensä: Juoksua about 60 kilsaa Pyöräilyä about 100 kilsaa Crossfit treenejä tasan kolme.
  3. Pe 23.7 eilisen synttäripäivän vuoksi sain tänään aamiaisen sänkyyn tarjoiltuna. Eilen se olisi vaimon työvuorojen vuoksi tarjoiltu klo 5:00, tänään inhimillisempään aikaa 7:30. Pari oikein muhkeaa ruisleipää ja kunnon korvapuusti. Kyllä näillä eväillä jaksoi sitten lähteä puolen päivän aikoihin lenkille. Vaikka eilisillalta jäi nuo mainitut liikkuvuusharjoitteet tekemättä, niin ihan hyvin liikkui jalka kuitenkin. Tänään oli vuorossa kolmen kilsan vetoja kilsan hölkkäpalautuksilla seuraavasti: 2km vr @ 5:53 avg. 125 3km @ 4:38 avg. 153 1km pal. @ 5:37 avg. 140 3km @ 4:31 avg. 159 1km pal. 5:23 avg. 144 3km @ 4:16 avg. 166 2km vr @ 5:40 avg. 143 Olen kyllä positiivisesti yllättynyt miten nuo kolmen kilsan vedot kulkivat. Eka ja toka meni ihan kohtuu iisisti, viimeisessä pari viimeistä kilsaa 4:13 ja 4:12, jotka alkoi jo olla oikeasti rypistystä. Mukavasti palautui tuolla kilsan hölkkäosuudellakin. Iso peukku hyvästä treenistä. Nyt pitäis toipua parin tunnin päästä alkavalle Crossfit tunnille...
  4. Ke 21.7 Aamulla kevyt pyörälenkki 37,3km avg 25,7 km/h ja syke 101. Iltaselle oi suunniteltu kaverin kanssa yhteislenkki, mutta hän joutui tuplavuoroon. Lisäksi torstain Crossfit tunti siirtyi keskiviikolle, joten lenkki vaihtui Crossfittiin. Siellä mavea 3×3 (130,130,135kg). Eli yli kaksi kertaa omapaino. Loppuun etukyykkyjä ja köysikiipeilyä. To 22.7 ja taas tuli vuosi lisää mittariin. Aamulla kevyt pyörälenkki 37,4km avg. 25 km/h ja syke 105. Vastatuulta paluumatkalla, joten kai se oli myötätuulta mennessä. Iltapäivällä juoksulenkki 10km @ 5:39. Kohtuu kevyttä, meni nopeasti jutustellen. Illaksi suunnittelin vielä vähän liikkuvuusharjoitteita. Sen päälle synttäreitten kunniaksi vaniljajäätelöä ja tuoreita vadelmia. Njam!
  5. Hyvää hääpäivää❤. Ja kiitokset kun olette valinneet hääpäiväksenne minun synttäripäivän. Minä puolestani valitsin synttäripäiväksi omien vanhempieni kaksivuotis hääpäivän
  6. Ti 20.7 aamulla oli tarkoitus pyöräillä vaimon kanssa hänen työpaikalleen ja takaisin kotiin. Ei päästy kuin parin kilometrin päähän, niin vaimolta puheksi kumi. Kävin hakemassa auton ja sillä raato pois. Vaimo otti minun pyörän ja polkaisi töihin. Mie pääsin kumikorjaus hommiin. Iltapäivällä Crossfitissä painonnostoliikkeitä ja säbäpoikien treeneissä pikkuisen kuntopiiriä.
  7. Su 18.7 liikkuvuusharjoitteita vaimon kanssa, ei pidä ymmärtää väärin. Sitten synttärikemuihin, jossa ihan liikaa kakkua ja kahvia. Eipä sitten yöllä tullut Nukkumatti vierailulle. Ma 19.7 paluu työpöydän ääreen. Aamulla kävin saattelemassa vaimoa pyörällä töihin. Huonosti nukutun yön jälkeen pää ihan sekaisin. Laskin, että vajaan puolen tunnin kohdalla kun käännyn takaisin, niin oon kotikonttorilla kasin aikaan valmiina duunipäivään. Kotona ihmettelin, kun kello oli vasta seitsemän. Olin laskenut tunnilla pieleen. Nyt aamulenkki vain 20 kilsaa, kun olis hyvin ehtinyt paljon pitemmänkin lenkin tehdä. Iltasella juoksulenkille. Kovin oli väsynyt olo, mutta juoksu oli kevyttä. Olisiko viilentynyt keli auttanut? Lisäksi kohtuu kova tuuli viilensi niin, että hiki kuivui saman tien. 12,9km @ 5:37. Viilentynyt keli sai minut huomaamaan, että syksy se lähestyy. Ja se olis tuo tavotekin laitettu syksyä ajatellen. Suorituspaikkaa vähän arponut, mutta eiköhän vaaka kallistu Terwamaratonin suuntaan, 25.9. Aikaa siihen enään alle 10 viikkoa, joten treeniä kehiin!
  8. La 17.7 Aamusta hillasuolle. Kolmisen tuntia suokävelyä, nyt alkaa olemaan ensi talven hillat pakkasessa. Huippukeli, vajaa 20 lämmintä ja vilvoittava tuuli. Päivällä testasin läheiset uudet kuntoportaat. Oli tosi hyvät. Tytön kanssa keksittiin erilaisia tapoja mennä portaita ylös, juoksuja, hyppyjä ja jopa burbeena. 115 porrasta, pitihän ne laskea. Noin tunnin treeni kaikkinensa.
  9. Pe 16.7 perjantaipitkis. Kaikkea sitä voi lomalla tehä, jopa juosta pitkiksen perjantaina. 24,3 km @ 6:14. Juoksu oli helppoa hölkkää. Lopussa vähä juili oikeaa takareittä ja pakaraa. Polvi ei vaivannut kuin ensi askeleissa. Kiersin noin 4 kilsan ympyrää, vesihuikka aina välissä kotiportailla. Keli suosi, vain 23 astetta ja vilvoittava tuuli. Kotona vähän murua rinnan alle ja Crossfit salille. Mavea 3x5 (110, 110 ja 120 kiloa). Viimeisessä siis jo lähelle tuplat omaan painoon nähden. Sen perään treeni, jossa rengassoutuja, hauiskääntöjä ja hyppynarulla hyppimistä. Kohtuu kevyt treeni, mutta kyllä on hyppyskän pyörittäminen vaikeaa, kun kädet hapoilla hauiskäännöistä. Hyvin jaksoi tehä Crossfit treenin pitkiksen päälle.👍
  10. To 15.7 peruskuntopäivä. Aamusella hillasuolla käveleskelyä reippaat kolme tuntia. Tuli vähän hillaa ja nälkä. En huomannut laittaa mitään laastaria eilen tulleeseen rakkoon, niin se vähän hiersi lenkkareissa. Juu, kyllä kenkinä vanhat hyvin palvelleet juoksukengät, sen verran kuivaa on ollut. Iltalenkin siirsin tulevaisuuteen. Jalat vähän romuna, rakkoa, sääri auki ja polvi pipinä. Lämmitän pihasaunan ja saunon ilman saunalenkkiä.
  11. Ma 12.7 lepopäivä, johon kuului reissu Ouluun hankintoja tekemään ja sukuloimaan. Poika kasvanut ulos lähes kaikista jääkiekkovarusteista mailaa ja luistimia myöten. Aika syvälle sai kättä taskuun laittaa. Ti 13.7 päivä kaikenlaista puuhastelua kotosalla. Sitten Crossfit treeneissä erilaisia tempaus ja valakyykky harjoitteita. Sen päälle poikien säbätreeneissä vähän juoksua ja lihaskuntoa itellekin. Ke 14.7 Ensin Crossfitissä lämmittelyliikkeitä, sen päälle treeni: 10 burbeeta, 100m juoksua, 10 kyykkyä, 100m juoksua, 10 punnerrusta, 100m juoksua, 10 istumaannousua, 100m juoksua. Tätä 4 kierrosta. Aikaa meni tasan 12 minuuttia elikkä Cooperin verran. Keskisyke 163, maksimi 183. "Longest mile" oli treenin nimi. Sitten kotiin ja lenkille. Keskiviikon kiihtyvä kymppi @ 5:01. Eka kilsa 6:02 ja viimeinen 4:25. Muut siihen väliin. Yllättävän hyvin kulki, ekassa kilsassa vähän painoi eka treeni jaloissa, mutta sitten alkoi askel kulkemaan. Sukka oli kai jäänyt jotenkin kurttuun, kun oli mennyt rikki ja hiertänyt pikku rakon vasempaan kantapäähän. Hyvä treenipävä!
  12. No, on kummaa hommaa. Itellä ei jää monesta sentistä kiinni, että tulis rikottua noita sääntöjä. Ihan protestina en kyllä tule Paloheinään treenaamaan, vaikka minun mittava 158 sentin varteni sinne hyväksyttäisiin. Siis ihan protestina vain (ja onhan se helkkarin kaukanakin). Ymmärtää, jos jokin yksittäinen "laite" ei sovellu persjalkasille, mutta että koko liikuntapaikka on rajattu vain hujopeille.
  13. Su 11.7 Tarkoitus oli lähteä pitkikselle, mutta jumiuduin tekemään vaimon kanssa yhtä juttua, en kyllä kerro mitä. Se oli sikäli hyvä, että saman tien yli pyyhkäisi ukkoskuuro ja olisin kastunut totaalisesti lenkillä. No, ukkoskuuron jälkeen lenkille. Ajattelin, että olis vähän raikastanut ilmaa, olin väärässä. Tukalan lämmintä oli, mittarin mukaan 28. Pitkiksestä ei toteutunut kuin hidas vauhti, 13,4 km @ 6:14. Pyrin pitämään sykkeitä matalalla helteistä huolimatta, onnistui kohtuullisesti. Heinäallergia vaivaa kohtuu kovasti, saa niistellä ja aivastella koko ajan. Juoksemiseen se ei tuntunut vaikuttavan.
  14. Ja pikkupäivitystä muutaman päivän tauon jälkeen. Ke 7.7 Crossfit, aika hikinen treeni, mm. 150 kpl askelkyykkyjä lisäpainolla. To 8.7 juoksu 14,3km @ 5:52. Pikkuisen oli jaloissa jumia edellisen päivän kyykyistä, mutta muuten kulki hyvin. Illalla vielä Crossfittiä, opettelin kiikkumaan köyttä pitkin, olin siinä varsinainen Tarzan. Pe 9.7 Crossfit 35 minsan treeni: juoksua 400m, 10 boksille nousua 20kg painon kanssa, 15 leukaa, 20 punnerrusta, 30 kyykkyä ja minuutin lepo. Ehin tehä just tasan 6 kierrosta. Juoksut ovat jääneet vähiin kun on tuolla Crossfitissä tullut käytyä aika innolla. Pitää aktivoitua hölkkäilemäänkin, muuten tuon otsikon tavoitteen saa unohtaa.
  15. Ma 5.7 hellepäivälle sopivaa puuhastelua. SUP-laudalla Äkäsjokea pitkin myötävirtaan. Mukavaa hommaa vaikka välillä vettä olikin melko vähän. En löytänyt kellosta muuta sopivaa lajia kuin avovesiuinnin. Joku voi Stravan puolella ihmetellä kun 5,65 kilsaa on tullut uitua. Ti 6.7 maastopyöräilyä 46 kilometriä pikkuisen sähkön avustuksella. Paljon hienoja reittejä Ylläksellä.
×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy