Jump to content
Juoksufoorumi.fi



MaraToni

Jäsenet
  • Content Count

    1 479
  • Liittyi

  • Last visited

  • Days Won

    19

MaraToni last won the day on April 6

MaraToni had the most liked content!

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Ke 14.4 Salilla kevyehkö toiminnallinen treeni. Ei mitään ihmeellisyyksiä. Tälle illalle oli yksi meno, jonka olin jo tyystin unohtanut. Mielessäni olin tänään lähdössä VK-lenkille. Perhana, jos olisin tuon muistanut, olisin suunnitellut tämän viikon treenit aivan toisella tapaa. Lisäksi vielä suunnitelmissa lähteä viikonlopuksi Ylläkselle. Tämän viikon juoksentelut saattaa nyt jäädä melko vähiksi.
  2. Ti 13.4 jatkoa. 12,7km @ 5:32 Iltasella lumisadekin oli jo tauonnut ja välillä pilkisteli jopa aurinko. Mikäpä sen mukavampi lenkkikeli, kun vielä kylmä tuuli viilentää ylikuumunutta kroppaa. Kun kroppa tuulesta huolimatta pikkuhiljaa lämpeni, niin homma alkoi pelittämään. Lopussa juoksu oikein makoisaa. Sitä vain korosti se, että juoksukaverilla oli tukkoisempaa. Kerrankin näin päin! Syke vs. vauhti vertailussa edellisiin lenkkeihin, sykkeet pari pykälää alempana ja vauhti aavistuksen kovempi. Lisäksi yön aikainen leposyke viime yön pari lyöntiä alhaisempi kuin aiemmin. Mistä
  3. Ma 12.4 kiireinen päivä, mutta onneksi löytyi sen verran aikaa, että ehdin vajaan tunnin kehonhuoltoharjoituksen tekemään. Illan kruunasi säbäpoikien harkkapeli rakasta paikallisvastustajaa vastaan. Hienoa, että pojat pääsee pitkästä aikaa pelaamaan. Eikä harmita vaikka parilla maalilla tulikin nokkiin. Ti 13.4 tähän mennessä. Aamulla salilla coretreeni. Sitten vein autonhuoltoon ja hölkkäsin kotiin. 3,7km @ 5:49. Vaikka satoi lunta ja tiet oli loskassa, ei harmittanut yhtään. Oikein mukavaa hölkkäilyä. Pikkuisen tuntumia oikeassa polvessa. Tulis jo ne uudet tossut! Illalle budjeto
  4. Su 12.4 semipitkis 20,2km @ 6:36. Oli kyllä nihkeää menoa. Piti taistella, että sai patikymppiä täyteen. Muuten ei vois lenkkiä semipitkikseksi edes kutsua. Hyvä puoli, että tuli tehtyä ja sykkeet pysyi lähes yhtä matalana kuin askeleetkin. Toki tuolla vauhdilla pitää sykkeiden pysyäkin.
  5. La 11.4 Nonvirtual Loska Run eli nyt on sitten tossut litimärkinä. Kaverin kanssa perushölkkää 11km @ 5:47. Eipä oikein jäänyt muuta mieleen kuin tuo loska ja välillä kylmä vastatuuli. Juoksusta ei mitään mainittavaa, joten se kai kulki ihan mukavasti.
  6. To 8.4 juoksupäivä. Treeniohjelmassa oli lauantaille merkitty VK treeni. Kun viikonlopun ohjelma vielä vähän epävarma, niin päätin siirtää tuon treenin torstaille. Lisäksi sunnuntaille ajatus semipitkiksestä, niin parempi että kaksi kuitenkin tärkeää harjoitusta (VK+ semipitkis) ei ole peräkkäisinä päivinä. Kyllä hieman pelotti, kun olisi pitänyt kiskoa verryttelyjen jälkeen 8km @ 4:50 vauhtia. Alkuun siis pari kilsaa karvan verran alle kutosen vauhtia. Tuntui, että kaks kilsaa meni ihan liian nopeaa ja suunniteltu vauhdinlisäys läheni uhkaavasti. Sen verran oli epäuskoa, että etuk
  7. Ke 7.4 salilla Coretreeni. Tuntuma korsetissa treenin jälkeen hyvä, joten eiköhän siitä jotain hyötyä ollut.
  8. Ti 6.4 Hölkkäilyä 12,6km @ 5.36. Muutaman juoksuttoman päivän jälkeen jalat oli kyllä tuoreena. Meinasivat heti alussa karata laukalle, piti hieman vauhtia suitsia. Muutenkin kulki ihan mukavasti. Pyörätiet pääosin sulana. Pitää hieman tarkkailla miten jalat tottuu asfaltilla juoksemiseen. Kylmä tuuli, mutta se ei estänyt hikoilemista.
  9. Pääsiäisenä tuli tehtyä seuraavanlaista: Pe 2.4 laskettelua. Paljon oli porukkaa rinteessä, mutta hisseille ei ollut ruuhkaa. Poislukien gondoli, johon olisi saanut jonottaa. Onneksi keli oli lämmin, joten hyvin tarkeni mennä muillakin hisseillä, joihin pääsi ilma jonottamista. Mukavaa oli laskea, rinteet hyvässä kunnossa. La 3.4 toteutettiin aiemmin asetettu tavoite nousta Kesänkitunturin Pirunkuru ylös hiihtosuksilla. Eihän sillä mitään tekemistä hiihdon kanssa ollut, mutta kun oli kerran päätetty, niin pitäähän se myös suorittaa. Kieltämättä olisi ollut helpompi kävellä ylös. Hyvä
  10. Ke 31.3 Maaliskuun viimeisenä päivänä tuli helleaalto tännekin. Lämmintä 8,5 astetta. Joutui tai siis sai kaivaa esille ohuemmat housut ja lippalakin. Aika mukavaa. 13,9km @ 5:48. Hieman erikoinen lenkki. Välillä oli melko raskasta ja taas välillä kohtuu kevyt askel. Sykkeetkin vaihteli pikkuisen, vaikka keskari ihan normitasolla. No, vaihtelua vain lenkin sisällä, lopputulema ihan ok. Tänään taas kamojen pakkaus ja kohti Yllästä pääsiäisen viettoon. Näyttäisi tulevan hyvät kelit. Oikein hyvää pääsiäistä kaikille!
  11. No niin uutta ohjelmaa olisi luvassa ensi viikon alusta lähtien ja se näyttää viikkotasolla tältä: Ma: Lepo / Lihashuolto Ti: PK 12km @5:40 Ke: Sali / Coretreeni To: PK 14km @ 5:55 Pe: Lihashuolto / Venyttely La: VK 2km @6:00 + 8km@4:50 + 2km@6:00 Su: PK 20-25km @6:45 Eli muutosta sen verran, että pk-lenkkeihin muutama kilsa lisää ja tuo vk-lenkki mukaan kuvioihin. Salilla vähennetään voimaharjoittelua ja siirrytään enempi juoksua tukevaan harjoitteluun. Hieman kyllä pelottaa tuo 8km @4:50. Voi olla, että ekalla kerralla jää vähän vajaaksi...
  12. Kyllä on melkomoisia hiihtokilometrejä! Toivottavasti tosiaan olisi vähän yöpakkasia, niin olisi luisto parempi ja kausi jatkuisi pitempään. Pääsiäiseksi tarkoitus tulla taas Ylläksen maisemiin.
  13. Ti 30.3 illalla salillta toiminnallista treeniä. Vähän alkaa salitouhu maistumaan puulta, mutta tänään onkin sovittu palaveri koutsin kanssa ja katsotaan harjotteluohjelmaa eteenpäin. Eiköhän se taas nosta motivaatin pilviin. Pikkuinen juhlan paikka, sivu 100 tässä saagassa vuorossa. Kai sitä jotain on tullut tehtyä tai ainakin kirjoiteltua tänne vuosien saatossa.
  14. Ma 29.3 lounastreeninä kehonhuoltoa. Illalla lenkille vesisateeseen ja tuuleen. Ei ollut mikään mieltä ylentävä keli, mutta eipä tuo mitään haittaa kunhan kroppa lämpenee. Taktisesti alkumatka myötätuuleen ja sitten loppumatka vastatuuleen, tämä toimi hyvin. Lyhyehkö lenkura, 9km @ 5.34. Syketaso kohtuullinen. Mikä parasta, polvessa ei mitään tuntemuksia. Kyllä siellä vieläkin sellainen nestepatti tuntuu, mutta ei sillä mitään vaikutusta ole juoksuun eikä se ole kipeä taikka edes arka. Annamma sen olla. Ti 30.3 aamutreeninä salilla keskivartaloharjoitus. Hyvä aloitus päivälle
×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy