Jump to content
Juoksufoorumi.fi



Zola Buddin vasen kenkä

Jäsenet
  • Content Count

    107
  • Liittyi

  • Last visited

Recent Profile Visitors

814 profile views
  1. Huollot on itse asiassa hyvin helppoja: Valmiiksi pakatut eväät kertsilautasille ja kukaan juoksija ei saa koskea itse mihinkään tarjoiluastiaan/hanaan. Näin toimittiin Nuuksiossa jo syksyllä, mikä toimi hyvin muutamalla sadalla juoksijalla. Nyt jos juoksijoita tulee huoltoihin useiden tuntien aikana vertattuna aiempiin, ei sinne ruuhkia pääse juurikaan syntymään. Lisäksi alueellinen tautitilanne on rukalla todella hyvä ja vähemmän tuolla tulee olemaan ihmisiä kuin hiihtokaudella. Joten kai tässä joutuu aloittamaan treenin. Harmi, että kroppa ei kestä
  2. Juu ei ole tapahtumaa. (tämä on tieto) Tuolla on varmasti kymmeniä/satoja ihmisiä trikoissaan ko. ajankohtana, vaikka lappua ei rinnassa olekaan. Itsekin 1 1/2 vuotta odottanut, että pääsisi tapahtumaan ja pari kertaa perunut majoitukset ja lennot, mutta onpahan taas joku syy temuta pitkin loskaisia polkuja ensi talvena... Ymmärrän täysin, että kaikki tapahtumat ovat kategorisesti kiellettyjä, vaikka ehkä juuri tämän tapahtuman saisikin vietyä läpi turvallisesti. Ongelma yhteiskunnan kannalta onkin se, että mihin se raja vedetään. Onhan joku Ruisrock paperilla yhtä turva
  3. vähän samaa skeptisyyttä täälläkin kuin yllä. Suurimpana syynä itsellä on motivaation puute, kun tietää kuinka paljon pitäisi treenata ja mihin se ei kuitenkaan riitä. varsinkaan, kun ei ole varmuutta tapahtumasta. Itse uskon kyllä, että toukokuussa on jo tapahtumia, jos ja kun taudin 3.aalto osuu ennustetusti maaliskuuhun. Mutta onko tuollaisia massatapahtumia...
  4. niin no. Sitä vartenhan vuodelle 2020 tuli isot uudistukset matkojen lähtöaikoihin ja -ryhmiin. Paha kritisoida, kun ei vielä tiedä niiden toimivuudesta, mutta toivottavasti niistä on apua.
  5. olipa hirveä juoksu:) parin viikon "kipeä vai ei arpominen" päättyi lähtöviivalle. Märkä maasto ja aivan liian pienipiirteinen, tekninen reitti koituivat kuitenkin turmiokseni. olin keskeyttämässä ultran jo 20km kohdalla, koska kauhea vilu ja väsymys vuorottelivat kropassa. Kaikki veto oli poissa. Onneksi sain hyvän peesin 33km huoltoon, jossa tajusin kärsineeni kunnon nestehukasta. Tuossa kosteudessa ja lämmössä en sitä huomannut, vaikka join tavallista enemmän. Seuraavan kerran minut pelasti särkylääke ja peesi cut offin jälkeen, kun jalkani olivat pelottav
  6. Luotan, että reitti on merkitty niin hyvin maastoon, ettei sitä kelloon tarvitse. ei siitä varmasti mitään haittaakaan ole. Uudehkon kellon akun pitäisi tuohon riittää. kohta 2v vanha garminini selvisi Nuukison marareitin seurannasta hyvin. Toki tuossa on pitkiä pätkiä kaiken maailman kinttupolkuja, jotka vielä risteävät, mutta siltin uskon että reittiä ei tarvitse maastossa arpoa. itse otan reitin kellossa käyttöön vasta, jos putoan reitiltä toistuvasti esim. oman väsymyksen vuoksi.
  7. itsellä samat mietinnät. Itseni tuntien en saa menemään mitään alas n. 5h jälkeen, enkä koskaan juo tarpeeksi. Kannan pidemmiltä reissuilta aina syömätöntä energiaa pois. Tällä kertaa aion kuitenkin onnistua, ja syön enemmän kuin koskaan: mukana on marmeladeja, smoothieta, energiapatukoita, karkkia ja sipsiä. haaveilen lisäksi kinkkuleivän kantamisesta metsään. -->olo kuin olisi lasten leffailtaan menossa, mutta sillä erotuksella että em. ruokia on kiva syödä (ja oksentaa). otan mukaan nestettä 3l ja kelin mukaan ne pitää olla juotuna ennen ultran 33km:n huoltoa. Ju
  8. tässä kokokartta. https://www.salomon.com/en-us/sizingchart#advanced-skin-packs --> itselläni xl vanhassa mallissa oli myös xl uudessa mallissa. Onhan noi salomonit tehty ranskalaiselle mitoitukselle, kun aina tuntuu sama koko pieneltä tuotteesta riippumatta, kun vertaa muihin merkkeihin.
  9. Olen valmis lyömään aika paljon vetoa, että KK:ta tai mitään muutakaan juoksutapahtumaa ei valitettavasti järjestetä ennen syksyä. Somessa NUTS:n edustajat kertoivat päätöksiä tulevan viimeistään toukokuun alussa, koska n. kuukausi vaaditaan kisan rakentamiseen. Ja toki ymmärrettävästi odottanevat myös valtioneuvoston päätöksiä Force Majeure mielessään. Oma moti treenata menikin aivan nolliin, kun pari odotettua kisaa peruttiin tai siirrettiin. Onneksi syksyllä (toivottavasti) on paljon kisavaihtoehtoja joka viikonloppu & Kuusamoonkin pääsee taas ensi vuonna
  10. Tuo lumen määrä pelottaa oikeasti, jos ja kun suursääennusteetkin pitävät paikkansa edes sinne päin.. Olen varautunut kauniiseen, kuivaan kangasmetsään, jossa mukava, tasainen polku menee harjuilla ja vaaroilla -en mudan ja lumen peittämään juurakkoon. mihin voi valittaa?
  11. Itsellä tuli juuri tuo vaihdos tehtyä vuoden kärvistelyn jälkeen, koska 235 ei tarjoa ABC -tietoja, joita polkurymistelyissä kaipaa. ->jos et tarvitse korkeustietoja, reititystä tai harrasta esim. triathlonia, et mielestäni tarvitse garmin 5 -kapinetta. samat perusominaisuudet ovat tarjolla molemmissa. erikseen: en kyllä Kärkkäiseltä ostaisi mitään (mutta se onkin enemmän yhteiskunnallinen mielipide)
  12. en ole Jampe, mutta vastaan miltei vastaavan kisan perusteella, eli Swissalpinen 43 pohjilta. Siinä erona Jungfrauhun on polkujen iso osuus ja lasku, jota on reitillä vajaa 20km. Nousuun auttoi itsellä nousun treenaaminen, eli sääntö "treenaa siellä, missä juokset" - > säännöllinen mäkitreeni eli kävelyä/tunkkausta ylös ja juosten alas. Alamäkijuoksun olen havainnut erittäin toimivaksi erään juoksijagurun vmaksin oppien mukaisesti: auttaa kroppaa ottamaan alamäen iskutusta vastaan. Toki Jungfraulla sitä ei tarvita. Itselläni nuo polku/maisemajuoksut ovat enem
  13. ^juuri näin .tottahan tämä kolumni on, jos katsotaan vähän laajemmalla perspektiivillä. ->Ihmisiltä tuntuu kadonneen sisälukutaito tämänkin kolumnin kohdalla. trendinä olevan levon ja "keskinkertaisuuden" korostamiseen & Ylenpalttisen suorittamisen kritisointiin älähtävät yleensä ensimmäisenä ne pahimmat suorittajat lajista/alasta riippumatta. Ja kyllä itsellänikin on aivan liian usein esim. ilo kaukana, kun pitää seurata kellon sanelemaa treeniohjelmaa. Entisenä kilpaurheilijana on vaan niin pirun vaikea nauttia pelkästä liikunnasta ilman numeroita/maalej
  14. yleensä ajanotto on ollut Ruissalon sillan päässä sekä Ruissalon kääntöpaikalla maalin lisäksi, eli vanhalla reitillä n. 5, 10, 15, 20, 25 ja 30 km kohdilla. Eiköhän tuolla nytkin ole ainakin kaksi väliaikaa...
  15. sama! kadutkin olisi helpompi sulkea aamulla ja saada parempi reitti aikaiseksi. tämä on ollut ihmetykseni joka vuosi. Syyksi ei kelpaa "muualta Suomesta tulevat ehtivät ilman yöpymistä juoksemaan".
×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy